timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu
1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző  1  2  3  4  5  6  7  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
21.

diagram
 7.48 @ 160       0-100:  3.46       80-120:  2.25
Fiat X 1/9 turbo (Soma)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

Kiskunlacháza, 2007.06.09.

Egyértelműen a gyorsulási versenyek új sztárja, az 1.6-os 8 szelepes Fiat motoros Bertone.
Két egymást követő versenyen sikerült egy-egy másodpercet javulnia, immár a legjobbja 11.18 @ 200, amivel azért simán az 10 leggyorsabb magyar autó között van.
Hát a mérések között is nagyon elől van, főleg az 1/8 ET és az 0-100 km/h "versenyszámokban" eredményes.
Ez a rajt egyszerűen fenomenális, ráadásul két kerékhajtással! Igaz, a középmotornak köszönhető remek súlyeloszlás és a slick gumik nélkül biztos nem tudna ilyet, de hát így tudja, ez a lényeg.
Látható, hogy a váltások még elég lassúak, ebben az autóban simán benne van egy 10-es negyedmérföld.
(Ez a futam 11.26 @ 198 volt a hivatalos mérés szerint.)

22.

diagram
 7.49 @ 167       0-100:  3.50       80-120:  1.73
GMC Syclone
(1 személlyel)    fotó 1  _2_     carstyling.hu adatlap

2007.05.31.

Versenyen kívül újramértük a Syclone-t, ezúttal spéci benzinnel és némileg "bátrabb" motorvezerléssel, nagyobb töltőnyomással és nagyobb előgyújtással.
Már hosszú ideje küzdött Falco egy 10-es időért, amit ebben a futamban már virtuálisan el is ért, majd 9-én Kiskunlacházán végre pályán is megfutott.
Mindazonáltal egyáltalán nem tökéletes a futam. A megindulás meglepően óvatos, fél másodpercig nem igazán gyorsul jól az autó. Olyan, mintha csúszós kuplunggal indulna, pedig hát itt nincs kuplung. Figyelembe véve, hogy puha slick gumikon ment, a csúcs gyorsulás is elég szerény. Utána 140-ig megy mint a meszes, majd a feltünő váltás után jön a harmadik fokozat, amiben bizony a vége felé csúnyán esik a teljesítmény, több mint 100 ló elment pihenni!
Sőt, ha jobban megnézzük már kettesben is esik, talán ezért is olyan prominens a görbén a váltási pont. Talán túlságosan túlforgatta a motort, ki tudja.
Egyébként az 1->2 váltás 55-60 km/h körül volt, de ez alig vehető észre a 2->3-hoz képest.

23.

diagram
 7.50 @ 164       0-100:  3.48       80-120:  1.86
Audi 90 (DemeRobi)
(1 személlyel)  

Kiskunlacháza, 2011.09.24.

Megmértük a fekete 90-es Audit az utolsó versenyen, Kiskunlacházán. Ezen a napon siekrült megdöntenie egyéni rekordját (10.827@207.33), de a méréskor csak egy 11.02@206.83-es futamot rögzítettünk. Váltások után, ahogy nő a fordulat csökken a turbónyomás, ami jól látható a teljesítménygörbén is. Az autó egyébként mindennapos utcai használatban van, ahol valószínűleg sok meglepetést tud okozni! :-)

Motor:
2.3 Stroker, 5 henger, 20v
Garett GT30/76 @ 2 Bar

Gumi:
Toyo R888

24.

diagram
 7.60 @ 163       0-100:  3.55       80-120:  1.85
Nissan GT-R
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2008.10.25.

Talán az első példány az országban és már nem gyári. :) Kapott nyitott kipuff rendszert, plusz valami chipet is, de állítólag a töltőnyomás még a gyári szinten van. Az mindenesetre látszik a teljesítménygörbéből, hogy kerekén leadja a főtengelyre megadott katalógusadatot*. Egy kissé meglepő a görbe csökkenő jellege a futam alatt.
Messze nem voltak ideálisak a körülmények, a hatalmas 20" kerekekre szerelt gumik túl sok tapadást nem találtak ebben a hidegben. De így is igazán szép számok születtek.
Végre mértem egy igazi duplakuplungos autót és valóban olyan, mint amit igértek a prospektusok, a váltások szinte észrevehetetlenek, mint egy klasszikus automata váltónál. A váltási pontok kicsivel 2 mp után, 4 mp előtt, 6 mp és 9.5 mp körül.
A hivatalos mérés szerint ez a futam 11.19 @ 201 volt, ehhez igen szép hosszú rollout kellett. Mondjuk ekkora kerekekkel talán nem lehetetlen.

*: Imhol azért két cikk, ahol gyári GT-R-eket méregettek görgőspadon:
http://www.edmunds.com/...
http://www.motortrend.com/...

25.

diagram
 7.64 @ 163       0-100:  3.57       80-120:  1.95
Subaru Impreza WRX STI (SR)
(1 személlyel)    fotó 1

2007.04.21.

Immár egyértelműen állíthatjuk, hogy ez az ország leggyorsabb Subaruja. Mi több, amennyire én tudom a 2 literes motorral próbálkozók közül a világon is az első tízben van!
2004 óta minden évben megmérjük legalább egyszer, és mindíg javul. Hát most is. :)
Téli gumikkal, kissé poros aszfalton mértünk, így a rajt nem is lehető legjobb. Igaz a nagyobb tapadás időnként okoz is problémát a versenypályákon. ;)
A teljesítmény kicsit esik a maximális fordulatszámokhoz közelítve, de nem vészes, pláne, hogy olyan rövidek a fokozatok, hogy ez az esés is csak ötödikben látszik igazán, a negyedmérföldes nézetben.

26.

diagram
 7.67 @ 157       0-100:  3.65       80-120:  1.66
VW Karmann Ghia nitro
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

Rábaring, 2006.04.08.

Az új 2.6 literes motorral sokkal gyorsabb, mint tavaly. Ráadásul pont a leggyorsabb futamát tudtam felvenni mind a műszerrel, mind a kamerával.
Meglehetősen puhán tolja el a rajtból a gépet, de 1 másodperc után hihetetlenül meglódul. 1g feletti gyorsulást kétkerékhajtással közönséges aszfalton elég ritkán látni.
Ráadásul mivel pont 80 km/h előtt váltott, a 80-120 eredmény félelmetesen jó lett, érdemes megnézni a listán, a leggyorsabb utcai autó. (Csak a Jeep volt gyorsabb) De ha egy átlagos váltás idejét hozzáadom, még akkor is 2 mp alatt van!
Az 1/4 mérföldes sebesség sajnos 2-3 km/h-val kevesebb a lehetségesnél, mivel nem merte tovább forgatni a motort.

27.

diagram
 7.68 @ 155       0-100:  3.52       80-120:  1.46
Lancia Delta HF Integrale (DCS)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_     carstyling.hu adatlap

2005.11.04.

Ezúttal sikerült nitróval egy remek eredményt produkálni, pedig messze nem tökéletes ez a futam!
Ellentétben a legtöbb összkerékhajtású autóval
a hajtás kimélése céljából ez a Delta csúsztatott kuplunggal indul. Ha figyelembe vesszük milyen hosszú az egyes, ez logikus megoldásnak tűnik.

Sajnos emiatt egy kicsit "óvatosabb" a nekilódulás, ami 0 rollout esetén súlyos tizedeket jelent az ET-ben. Pl. egy jó Audi S2 rajt esetén a teljesen álló helyzetből az első 30 centi megtételéhez 0.26 mp kell, ennél a mérésnél a Lanciának ehhez 0.42 mp kellett! (0" rollout 1/8 ET mínusz 12 rollout 1/8 ET)
Versenypályán, fotocellákkal mérve ugye ez a kis idő nem számít az eredménybe, hisz az óra akkor indul, amikor eléri a 30* centire lévő fotocellát.

De nem csak a megindulással van gond, jól láthatóan hármasban már nem működött a nitró. Tisztán kivehető a hatalmas különbség a leadott teljesítményben. (520-as teljesítményskálán)
Kár, hogy ne tudtuk meg mire is képes ha végig működik a nitró. Talán képes lehet 10-es időre.
Talán nem bírná végig. Talán egy idei versenyen megtudjuk! :)

*: elméleti maximum 30 centi esetén a valóságban kb. 25 centit lehet "ingyen", időmérés nélkül gurulni.

28.

diagram
 7.73 @ 161       0-100:  3.90       80-120:  1.81
Audi S2
(1 személlyel)  

2004.06.02.

Elég gyakran mérek gyors autókat, így már nem vágyom mesekörökre, a számok alapján is tudom, mi hogy megy. De ez valami más dimenzió, így gondoltam csak letesztelem belülről is. :) Hát, mit mondjak, fenomenális. Csak hullámvasúton lehet ehhez hasonlót érezni. Megindul és egyre jobban megy, aztán váltani kell és újra egyre jobban megy...
Amint látható bazinagy a turbólyuk, persze a turbó mérete is bazinagy. :)
A fokozatok maradtak, de jóval tovább lehet forgatni a motort, így jóval nagyobb sebességre képes, mint az előző konfigban.
A keréken mért teljesítmény is alig fér az 520-as skálára! Főtengelyen sacc per kábé 560 Le...
2.2 liter turbó, 20 szelep, Audi quattro hajtáslánc.
Ez biza 1/4 mérföldön valószinüleg gyorsabb, mint a Promaro. Vasárnap a Rábaringen talán kiderül!
Addig tessék a virtuális arénában összetenni pl. a Hayabusával, mondjuk 100 km/h-tól! :)
A videó pedig kötelező darab!

29.

diagram
 7.74 @ 169       0-100:  3.74       80-120:  1.60
Suzuki SV 1000
(1 személlyel)  

2005.06.07.

Ez egy sport túra motor, bár nem nagyon értek a kétkerekűekhez. :) Sajnos nem igazán sikerült a földön tartani az első kereket, minden mérésnél elemelte egy kicsit, ez a mérési technológia miatt bizony kicsit alakít az eredményen. Az 1 mp-nél elért 0.9 g-s gyorsulás hirtelen 1.1 fölé ugrik, ez valószínűleg a megemelt orr miatt van, csakúgy mint az ezt követő kisebb "gödör" a kerék földre érkezésekor. De akárhogy is, nem lasú jármű. :)

30.

diagram
 7.76 @ 160       0-100:  3.81       80-120:  1.94
Porsche 911 turbo TechArt (morzol)
(1 személlyel)    fotó 1

Kiskunlacháza, 2009.04.19.

Tech Art tuningos 997-es, Tiptronic váltóval. Papíron ez a tuningcsomag 580 lóerós motort jelent.
Szép megindulás ez végülis, egyesben 80 km/h-ig végig 0.8g felett. A váltások elég jól láthatóak, mivel a motor karakterisztikája meglehetősen hegyes, a fordulatszámmal arányosan nő a leadott teljesítmény is végig.Kettes kb. 120-nál fogy el, a hármas pedig nem sokkal a cél előtt 190 km/h közelében.
Nem gyenge produkció egy full utcai luxusautótól.

összesen 498 jármű
Előző  1  2  3  4  5  6  7  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések