timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu

Kalocsa 2003. augusztus 10. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK

A Kaloring is Kunmadarashoz hasonlóan inkább motoros rendezvényeknek ad otthont, ez az indulók számának arányában is látszott: 34 autó és 62 motor.
A pálya megközelítése elég gáz, poros, és nagyon rossz úton lehet eljutni a rendezvény színhelyére. Maga a helyszín már nem rossz, a pálya a szokásos betonkockás, de a Tökölön és Kunmadarason tapasztaltnál rosszabb tapadású, kevésbé érdesített a felülete.

Lássuk nekem hogy sikerült.

Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az ablakok váltásával.


1/8 mile: 13.42 mp 75 km/h    0-100 km/h: - mp

1. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
3.450
13.420
75.315
hivatalos
0.807
3.039
12.839
70.364
ellenfél hiv.
-
-
-
-

Megérkezés után megnéztem ki milyen időket ment addig és meglepve tapasztaltam, hogy többen a vártnál sokkal jobb időt mentek de a vártnál jóval kisebb sebességgel. Gondoltam hamar kiderítem, hogy a pálya valóban 201 méter hosszú-e. Tele csomagtartóval és a menyasszonyommal együtt mentem egy teljesen laza kört. Kettesben kb. 4200-nál váltottam. Pedig itt kezd megjönni az erő és a hang. (lásd a videón)
Az volt a terv, hogy a célvonalhoz érve fékezek. Ezért most halványan felrajzoltam a 201 méter utáni sebességet is, valamint a lassulást is, más színnel.
(Csak a nagy ábrán látszik.) Értelemszerűen a lassulást a jobb oldali skálán kell leolvasni.
Az jól látszik, hogy a műszer által mért célvonal kb. megegyezik azzal a ponttal, ahol elkeztem fékezni. Miből van akkor a nagy különbség a hivatalos és a saját mérés között? A kulcsszó: rollout. Erről bővebben hamarosan itt lehet majd olvasni.

Az viszont biztos, hogy a sebesség mérés nem működött pontosan, valószínüleg a csapda két fotocellája közötti távolság hosszabb volt a kelleténél.



1/8 mile: 9.34 mp 134 km/h    0-100 km/h: 5.94 mp
2. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.660
9.340
133.991
hivatalos
3.419
2.406
9.152
124.138
ellenfél hiv.
0.563
2.805
12.403
83.189

Egy VW Golf 1.6 D ellen. Ezt a videót mindenképpen érdemes megnézni még mielőtt továbbolvasod ezt az oldalt!
A kb. 60 Lovas szívódízel Golfnak adtam 60 láb, azaz 18 méter előnyt és ezt kellett volna behoznom a célig.
Sajnos a tapadás egyesben nagyon elmaradt a várakozásaimtól, így csak 9.34 sikerült saját mérés szerint.
Túl hamar váltottam a kettest és a hármast is, emiatt a 0-100 a szokásosnál kicsit rosszabbra sikerült.
De a váltások sebességével meg vagyok elégedve.


1/8 mile: 9.91 mp 95 km/h    0-100 km/h: 5.66 mp
3. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.580
9.910
94.609
hivatalos
0.726
2.325
9.711
87.645
ellenfél hiv.
0.739
2.701
11.714
87.062

Egy teljesen mezei 1.3-as Suzuki Swift ellen.
Az előzőnél kicsit jobb rajt, rendesen elhúzatott egyes és kettes, de a hármast nem akarta bevenni. Ha pedig nem sikerül elsőre betenni, jó eredmény már nem lesz, tehát nem is nyomtam tovább. Így a célvonali sebességünk majdnem teljesen megegyezik!


1/8 mile: 9.32 mp 130 km/h    0-100 km/h: 5.78 mp
4. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.550
9.320
130.019
hivatalos
0.210
2.326
9.148
120.100
ellenfél hiv.
0.160
2.206
9.341
111.412

A Dög-Drag ellen. 1.4-es tuningolt Skoda motor egy kikönnyített S100-as karosszériában. Aznap korábban már ment 9.0-t is, szóval szoros csatának igérkezett.
A speaker is mondta korábban, hogy szeretné összehozni a két autót, hát tessék.
Az eddigi legjobb rajtom, az első váltás sem rossz, de mivel az előző futamban nem sikerült a harmadik kapcsolása ezért ezt itt már óvatosabb voltam.


1/8 mile: 10.25 mp 110 km/h    0-100 km/h: 6.62 mp
5. futam (negyeddöntő)   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.930
10.250
110.043
hivatalos
0.530
2.640
9.980
101.947
ellenfél hiv.
0.688
2.274
10.052
103.115

Nyolcas döntőt hírdettek, tehát jó esetben 3x kell gyorsan egymás után mennem.
Az első körben a 7. legjobb időt ment autóval mentem párban, egy valószínüleg 8 szelepes VW Golf III GTI-vel.
Kicsit ellazultam a rajtot, el is ment a Golf rendesen, tehát a kettest húzni kellett rendesen. Aztán egy picit még hármasban, majd kiengedtem. A bruttó időeredményekből számolva kb. 8 méterrel nyertem.
A Golf egyébként ebben a futamban mente a legjobb időeredményét, 6 századot javított!


1/8 mile: 10.52 mp 108 km/h    0-100 km/h: 5.90 mp
6. futam (elődöntő)   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.540
9.520
107.669
hivatalos
0.070
2.355
9.332
101.195
ellenfél hiv.
0.357
2.146
9.725
100.524

A döntőbe kerülésért egy verseny Ladával kellett megküzdenem. Könnyített kasztni, széles gumik, piszkált motor és rövid váltó.
Tudtam, hogy képes jó időeredményre ezért most a rajtot is nyomtam rendesen.
A kettest azért nem huzattam el annyira, mint korábban, és a végén itt is csak gurultam.
Érdekesség, hogy bár a videón közel egy időpontban mozdul a két autó, az én reakcióidőm alig 0.07 mp, míg a Ladának 0.357-et mértek.


1/8 mile: 9.38 mp 128 km/h    0-100 km/h: 6.19 mp
7. futam (döntő)   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.590
9.380
128.222
hivatalos
0.128
2.445
9.197
121.673
ellenfél hiv.
0.434
2.401
9.775
111.758

Alig értem vissza az előző futamról, már állhattam is be a rajthoz a Citroen Visa ellen.

Itt aztán nyomtam végig, csak kicsit hamarabb váltottam és kicsit kiméletesebben. Ha nem kimélem a technikát, talán ebben a futamban mehettem volna a legjobb időm.

Végülis a számok alapján kb. 30 méterrel nyertem. Ezt ugyan sokallom a videót nézvén, de hát ezt mérték!

Sikerült nyernem!
Kicsit jobb időeredményeket vártam magamtól, de végülis szép eredményt ért el az autó.
Ezúttal közel sem tartoztam a jól rajtoló elsőkerékhajtású autók közé!
Nem kevesebb, mint hat fronthajtású autó tudott jobb 60 lábat menni.
Sőt kéttő közülük még 1/8 mérföldön is gyorsabb volt. (2 húzott, kikönnyített dízel Golf)
De a 34 induló között így is a 8. leggyorsabb időt, és az 5. leggyorsabb tempót mentem.


Nagyon szép ajándékot kaptam, egy kézzel festett porcelán tálat.

A rendezvény hivatalos oldala a www.kaloring.hu.

 


(M) Majicright 2001. Design by ave




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések