timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu

Rábaring 2002. szeptember 29. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK

Sajnos az évadzáró versenyt is a rossz turbóval kellett végignyomnom.
Mivel nagyon fontos volt, hogy a Citroen Visa előtt végezzek, ezért most nem számított a füst,
egész nap mentem futamokat. Komolyan szégyeltem magam a hatalmas füst miatt. (lásd videó)

Lássuk, hogy is volt...


Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az ablakok váltásával.


1/8 mile: 9.93 mp 120 km/h    0-100 km/h: 7.17 mp

1. futam

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.690
9.930
119.700
hivatalos
0.121
2.498
9.759
115.756
ellenfél hiv.
! beugrás !
(*)       2.651
(*)       9.120
(*)   140.488

Az első futamom egy BMW E30 M3-nak álcázott Alpina 3.3 biturbo ellen mentem. (Ugyanaz, ami ellen májusban is mentem az 5. futamban) Elég nagy volt a különbség.
Az vigasztal, hogy volt olyan 2 literes szimplaturbós autó (Ford Sierra 4x4 Cosworth) is aznap a versenyen, ami ezt az Alpina-t alázta volna kb. ugyanennyire. :-)
A futamra visszatérve, egyből az elején a turbónyomás lerúgta a nyomásmérő óra csatlakozóját, ami ráesett a kipufogóöntvényre és szétolvadt. Az elszőkő levegő miatt a teljesítmény is alacsonyabb egy picit a későbbi futamokatban mértnél. Ráadásul a későbbiekben fogalmam sem volt arról, milyen töltőnyomással megyek.
Itt slick gumikkal indultam, de ez nem igazán látszik, ilyen indulást utcai gumikkal is lehet produkálni.
A második fokozat elején egy kicsit csúszott a kuplung, szóval összességében ez egy elég vacak futam volt.

(*):
A beugrás miatt nem is mérték az idejét. A zölddel írt számok az aznap elért legjobb 1/8 mérföldes eredményei. Főleg a sebesség nagyon látványos, 140 szemben az én 115-ömmel.



1/8 mile: 9.88 mp 126 km/h    0-100 km/h: 6.90 mp
2. futam

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.810
9.880
126.000
hivatalos
0.350
2.533
9.625
121.670
ellenfél hiv.
0.573
2.448
9.862
111.932

Itt egy hibás váltós Chevrolet Corvette C4 volt az ellenfél. Kikapott, de mivel hibás váltóval ment, nem nagy dicsőség. (A Corvette is látható az 1/8 mérések között.)
Ismét slick gumikkal indultam, de jóval magasabb fordulatszámmal. Emiatt meg is csúszott a kerék, vissza kellett vennem egy picit (1. és 2. mp közötti gödör a piros csíkban)


1/8 mile: 10.45 mp 114 km/h    0-100 km/h: 8.40 mp

3. futam

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.790
10.450
113.700
hivatalos
0.399
2.541
10.263
108.844
ellenfél hiv.
0.154
2.638
9.807
120.100

Az ellenfél egy szép Honda Integra Type-R, slickekkel.
Én is slickekkel, és ezúttal sem sikerült jól elindulnom, betorpant az autó, majd a 2. és a 3. fokozatban végig csúszott a kuplung, csak a 3. végén sikerült egy rövid időre visszanyernem a tapadást, de utána rögtön újból elveszett, majd ismét megtapadt.
(A 9. mp után a piros csík ingadozása fel-le)
Az időeredmény nem túl meglepő módon pocsék. :-)


1/8 mile: 9.89 mp 127 km/h    0-100 km/h: 6.85 mp
4. futam

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.830
9.890
127.300
hivatalos
0.269
2.478
9.517
123.765
ellenfél hiv.
0.120
2.861
10.754
105.999

Elegem lett a slick gumiból, egy futamban sem bírtam olyan időt autózni, mint az előző versenyeken, így hát visszatettem az utcai gumikat.
És minő meglepetés egyből sikerült 2 tizedet javítanom!
Pedig a váltások után leesett a turbónyomás.

Az ellenfél a karbis, kivágott motorházas Suzuki Swift volt, és ez volt a nap folyamán a 8 futamja közül a 2. legrosszabb. (10.3 volt a legjobbja)


1/8 mile: 9.91 mp 127 km/h    0-100 km/h: 6.91 mp
5. futam

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.890
9.910
127.200
hivatalos
0.304
2.560
9.581
123.711
ellenfél hiv.
0.097
2.798
11.501
110.897

Na ez egy igen érdekes futam, szépen indult csúsztatott kuplung megtapadt, így kissé leesett a fordulat, majd onnan kapaszkodott fel a motor. (piros vonal 0 és 3 mp között)
A kettes és hármas váltása ismét pocsék.
Az ellenfél egy VW Golf 1.9 TDI volt, meglehetősen jó reakcióidővel.

 


1/8 mile: 13.30 mp 98 km/h    0-100 km/h: 12.3 mp
6. futam

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.930
13.300
98.000
hivatalos
0.171
2.771
13.159
95.396
ellenfél hiv.
0.461
1.908
10.025
75.000

Az ellenfél ezúttal egy kemény Audi 90 2.2 20v turbo.
Négykerék hajtás, erős turbómotor, egyből ellépett tőlem, és ez annyira megzavart, hogy nem sikerült a másodikat kapcsolnom.
2 másodpercig csak gurultam, majd szép lassan küldtem fel magas fordulatra az autót, élvezve a hangját.
De igazából mindegy volt, az egyes is igen gyengére sikeredett, még 0.5 g sincs, ráadásul az Audi legalább 35 métert vert volna rám 201 méteren, a többi futamban elért idejei alapján. (8.3 mp!)
Ezután nem is erőltettem tovább az időmérőket, látszott, hogy 9.5 alá nem fogok menni.

Azért szerintem elég érdekes, hogy még így is sikerült 12.3 mp alatt elérni a 100-as tempót, ami az Opel Astra 1.4 8v-vel akkor sem megy, ha kitaposom a belét. :-)

 


1/8 mile: - mp - km/h    0-100 km/h: - mp
7. futam (Elődöntő)

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
-
-
-
hivatalos
! beugrás !
-
-
-
ellenfél hiv.
0.179
2.220
13.163
51.799

A Turbó Lada ellen.
Az egyetlen kis esélyem, hogy minimálisra szorítom a reakcióidőmet ezúttal nem sikerült, beugrottam, majd szépen komótosan végigcsorogtam a pályán.
Tudtam, hogy úgyis elvesztettem volna a futamot, így nem bánkodtam a beugrás miatt.

 


1/8 mile: 9.90 mp 127 km/h    0-100 km/h: 6.86 mp
8. futam (Kisdöntő)

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
saját mérés
-
2.880
9.900
127.100
hivatalos
0.257
2.595
9.605
123.499
ellenfél hiv.
0.213
2.503
9.587
120.907

A kisdöntőbe ugyanaz a Honda Integra került ellenfélnek, akivel a 3. futamot is nyomtam.
Kicsit jobban kapta el a rajtot (0.044 mp-vel jobb reakcióidő), és 0.018 mp-vel nyert.
Hát ez pech. A cél előtt kb. 100-120 méter után kezdtem rá közelíteni, a cél után 10 méterrel már bőven előtte voltam, de persze ez nem számít. "It doesn't matter if you win by an inch or a mile. Winning is winning." (The Fast & The Furious)
Lehet, hogy ha a gumik nem vesztik el a tapadást egy rövid időre 2.7 mp-nél, akkor talán én nyerek. Vagy nem.

Szóval ezúttal negyedik lettem. Bővebb információk a http://www.dragbike.hu oldalon.

Mivel a Citroen 1. lett aznap, így nem is kérdés, ővé a pontverseny 2. helye, megérdemelten.
Hiába, 1 versenyt kihagytam, egynél pedig a számítógép hibája miatt nem hívtak a döntőbe.
No nem baj, örüljünk annak, hogy a tavalyi időimnél sokkal jobbakat mentem.
Ha ez jövőre is sikerül, akkor elégedett leszek.

 

(M) Majicright 2001. Design by ave




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések