timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu

Santa Pod 2004. július 17. 1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK

Míg a magyar mezőny Kaposújlakon nyomatta a meccseket én egy kicsit messzebb, Angliában, a Santa Pod Raceway dragpályán teszteltem magam és az autóm. A nyári szabadsággal összekötve vágtunk neki a 3800 km-es össztávnak. Jól felpakoltunk, vittünk kemping felszerelést, ruhákat két hétre, no meg szerszámokat és pár tartalék alkatrészet és a persze a versenygumikat. Odafelé megnéztük Brugge-t, Londont, Windsort, Stonehenge-t, Oxfordot, Stratford-Upon-Avont, majd jött a nyaralás fénypontja.
A Renault találkozó keretében hétszer mentem végig Európa leghíresebb és leggyorsabb dragpályáján.
(4.6-ot futottak már itt Top Fuel Dragsterrel, ez az USA-n kivül a legjobb eredmény)
Kicsit költséges volt a dolog, mert a fejenkénti 15 fontos belépőn kívül aki menni akart a pályán 20 fontot kellett leszurkoljon. (Az odajutás és a kinttartózkodás költségeiről ne is beszéljünk)

Röviden csak annyit, hogy megérte. :) Részletesen pedig lásd alább.

Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az ablakok váltásával.


1/8 mile: 9.19 mp 136 km/h    0-100 km/h: 5.43 mp
1. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.660
9.190
136.156
13.960
164.837
hivatalos
1.744
2.285
8.936
131.126
13.810
160.125
ellenfél hiv.
0.901
2.838
10.482
115.660
16.343
125.944

Félelmetes érzés ott állni a szent pályán, úgy stagelni, mint a profik és olyat menni, mint itthon. :|
Hát igen, kicsit érdekes indulás, de hát elsőre furcsa is lett volna, ha sikerül. Az ellenfél egy befecskendezősre átalakított R5 GT turbo alacsony turbónyomással.


1/8 mile: 8.62 mp 137 km/h    0-100 km/h: 4.76 mp
2. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.270
8.620
137.004
13.380
164.963
hivatalos
5.102
1.970
8.425
132.606
13.263
160.882
ellenfél hiv.

Másodszorra sem sikerült éppen tökéletesen a rajt, de az eredmény már így is fenomenális. 4.76 mp alatt 100-ra a kis R5-től szerintem igen szép eredmény!
A rajt előtt probáltam gumit melegíteni, sajnos hiába, a kuplung csúszott meg inkább a gumi helyett, pedig vizes betonon próbálkoztam.


1/8 mile: - mp - km/h    0-100 km/h: - mp
3. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.650
-
-
-
-
hivatalos
0.956
2.647
12.598
85.019
20.011
103.317
ellenfél hiv.
0.701
2.343
9.132
134.360
13.845
168.091

Sajnos harmadik kisérletre nagyon befulladt az autó, így nem is erőltettem tovább, a mérést is leállítottam 70 méternél. Az ellenfél futama így remekül követhető a belső kamerával készített videó alapján.
A Peugeot 205 egy turbós Mi16 motorral, alacsony töltőnyomással futotta ezt az egész szép eredményt!


1/8 mile: 8.76 mp 137 km/h    0-100 km/h: 4.85 mp
4. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.430
8.760
136.694
13.510
165.059
hivatalos
0.759
2.044
8.495
132.172
13.347
160.624
ellenfél hiv.

A terv szerint a világ leggyorsabb R5 GT-je ellen mentem volna, de sajnos az egyik pályát olajfolyás miatt lezárták, így egyedül kellett mennem ismét.
Egészen jó indulásnak tünt érzésre legalábbis, ennek némi jelét is adom a videón. :)
Ha megnézzük a diagram, tényleg félelmetes egy elsőkerékhajtású autótól 0.86 g nem kevés. Ha jobban megnézzük akkor viszont láthatjuk, hogy ezt a csúcsot csak 1 mp után sikerült elérni, az első 1 mp a kuplungcsúszás jegyében telt. Végülis immár másfél éve használom a mostani szintertárcsás kuplungot, nem kevés rajt és futam, valamint városi araszolás után valószinüleg a tárcsa már jelentősen elkoptatta a szerkezetet és a lendkereket is. Na mindegy, idehaza ebből nem lesz gond idén. :)
Bár jobb a csúcs g érték, mint a második futamomban, a csúszás miatt az időeredmények mégis rosszabbak.


1/8 mile: 8.69 mp 137 km/h    0-100 km/h: 4.88 mp
5. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.360
8.690
137.202
13.460
164.114
hivatalos
0.822
1.959
8.386
133.363
13.222
160.688
ellenfél hiv.
0.885
2.561
10.916
101.675
17.315
120.488

Úgy döntöttem az déli szünet előtt már nem kisérletezem többet, reméltem, hogy lehülés után a kuplung is jobb állapotban kerül, így délután úgy toltam oda az autót a rajthoz. :)
Megérte a kis fáradságot, sikerült még jobbat mennem.
Valahogy éreztem is, ahogy ez hallható a videó végén. :)
Szerintem elég látványos kivülről a rajt. Belülről pedig nekem egyenesen aztaqrva(tm) volt.
Most is csúszott a kuplung, de kicsit hamarabb megtapadt a görbe csúcsa kicsit előrébb került és lám máris javult az eredmény.
Az ellenfél egy Renault 11 turbó elég gyengécske állapotban. (10 mp felett 100 km/h-ra azért elég kevés)


1/8 mile: 12.12 mp 104 km/h    0-100 km/h: 10.64 mp
6. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.964
12.120
103.622
18.320
118.878
hivatalos
0.833
2.964
12.124
103.622
18.321
118.879
ellenfél hiv.
0.570
2.921
12.061
98.247
18.720
119.120<

Ismét egy olrontott rajt, tulajdonképpen fel is adtam volna a futamot, de amint láttam, hogy az ellenfél alig távolodik, megpróbáltam kiméletes módban utólérni. Félgázzal, korai váltásokkal is sikerült egy kicsit jobbat mennem nála, ez az időeredményeket figyelembe véve szintén elég érdekes. Még ha gyári állapotú is kék R5, 17 mp-n belül kellett volna mennie. Persze a rajtot ő is jól eltolta, ez jól látszik a külső felvételen.


1/8 mile: 8.64 mp 138 km/h    0-100 km/h: 4.81 mp
7. futam    timeslip   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.330
8.640
137.661
13.400
164.921
hivatalos
1.507
1.967
8.384
133.363
13.225
160.608
ellenfél hiv.
0.602
2.554
9.926
125.074
14.969
149.311

Még egy utolsó kisérlet, nem is sikerült rosszul, kb. ugyanaz, mint az 5. futam, mind a 60 láb, az ET és a sebességek tekintetében.
Ez megerősített abban, hogy felesleges tovább próbálkozni, ennél jobbat nem fogok tudni menni.
Az ellenfél egy szintén húzott R5 GT, kb. 160 Lóerős lehet.

Érdekesség, hogy a saját mérésem szerint ez a futam jobban sikerült, mint az ötödik. Ezt valószinüleg az okozza, hogy itt kicsit mélyebben sikerült stagelnem, vagyis kisebb volt a rollout.
Mi több, ebben a futamban féltávnál még hivatalosan is gyorsabb voltam 0.002 mp-vel mint az ötödik futamnál!
Így ez a futamom került fel az 1/8 mérföldes mérések közé.

Végülis elégedett voltam, egész szép időket sikerült autóznom.
Nem mondom, reménykedtem abban, hogy még ennél is sikerült jobbat mennem,
de a csúszos kuplung miatt nem is próbálkozam alacsonyabb guminyomással és
az is elég feltünő volt, hogy elég gyengécske az autóm az élmezőnyhöz képest.
A legjobb R5 12.1-et ment 177 km/h körüli sebességgel.
Egy kicsit gyengébb futamát (12.3) sikerült is megmérnem a bajnoknak,
ez hamarosan fel is kerül majd a mérések közé.

Ez nem hagyományos verseny volt, a verseny csupán a legjobb ET elérésére ment.
Az én 13.222-es futamom a 4. leggyorsabb R5 GT
által futott idő volt aznap.
(ez nem hivatalos eredmény)

 


(M) Majicright 2004. Design by ave




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések