Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szûk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezetõ út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minõség, hol akad valami, stb...
Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj...
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyibõl áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.
A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történõ retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection.
Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erõsebb fékeket szerelsz a gépedre! Sõt, ha beleveszed hogy az elõtted hirtelen fékezõ után kell megállnod, akkor még az elõzõ emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni!
A matadort ameddig nem volt rajtprogramom adig nem tettem fel mert befulladtam velük , most hogy van meg nem próbáltuk mert rajtoknál betapadt a téli is eddig.
Szép értékek, fõleg hogy gyári az alja!
Short-shifter kellene még bele hogy gyorsabban tudj váltani.
1. fokozatban 80 km/h?
Nem semmi....
Mennyit forog ilyenkor?
Az autóban külsõ wastegate van ,amivel tized pontosan lehet állítani a nyomást ..,ezért is olyan egyenletes a teljesítmény görbe..,stabil 1.4 a turbonyomás! :-)
Ez nem esik vissza.Egyenletesen növekszik ha alulról nyomod.
Ha rajtprogramból kitartod és indulsz akkor is kb ugyanazt nyomja.
Szép egyenletesre meg van írva a programom.
Értem...és a gt30r-el mik a tapasztalatod mennyivel kezd el fentebb menni mint a gyárid?? Itt is van az mint a gyárinál, hogy meg jön a nyomás egy picit kitartja és utána visszaesik kb 3 tizedet vagy többet a nyomás ahogy növekszik a fordulatszám!?
Tehát ,amikor elkészült az autó ,akkor mondtam Fapumának ,hogy olyan 7,6 és 11.6 körüli idõt kell tudnia.....,
ehelyett elõször ment 13.2-öt...,ok,mert akkor még gyári kupplung volt benne és nehezen tudott váltani...,megcsináltuk!!
Utána sikerült egy 12.95...de akkor meg szerinte a 3.fokozat volt rossz ,amit pszihológiával gyógyítottam.....:-))
Végül sikerült mennie egy 12.4-et """kávézva""" a váltásoknál....,nem rossz ,de ha összeszedi magát - tudom ,hogy képes rá- , akkor sima 11 közepe!
Az evo motor gyári belsõvel maximum 480 lovat tud szerintem ,ez egy 11.5-re elég,többre nem!!
azért lefordítom magyarra az elõttem szólók fontos gondolatát, hátha nem sikerült levenned pontosan: még széria béllel 5 tizedet javulnod kell, vagy agyonütünk!
De DCS 1 seccel jobbat mondott!
Tehát akkor nem 5 tized javulást kell tõlle várni!(kishitü voltam)
Simán 11-es ótódvan Fapuma! Azé az má majdnem 9-es melóbajárós!