4 helyen volt elrepedve a csonkom:-) gyári csonkkal érdekes módon szépen muzsikál és nem max 1 bar hanem 1,5 bar-os nyomással mükszik mostmár,alul is szépen húz és tetszik nagyon..
Tavasszal kap egy jó kuplungot és Ave-val akkor leméretem most semmi értelme,mert 2-be végig csúszik amig nyomom neki:-) Amit ki lehet hozni belöle azt kihoztuk sztem( köszi Csongi)..nem merek semmit tippelni mert múltkor is ráfáztam:-) de lényegesebben jobban muzsikál...majd meglátjuk ez mire elég..
Nézzed meg oldalról az autókat:
BMW: elsõ kerék elé mennyit nyúlik a kasztni?
Audi S3?
Vigyázz, hatalmas lekerekítés van az elsõ lökösben, hogy ne legyen annyira nyilvánvaló ez az optikailag sem sportos feature...
Ha meg is adják a súlyeloszlást, dinamikusról mély hallgatás, mert ekkora túlnyúlással az biza nem épp ideálisan alakul.
Bár a multilink csodafelfüggesztés csodákra képes, max javítani költséges egy kissé...
Máábocs, de ha egy autót vezetés szempontjából kell megítélnem, akkor nem biztos hogy elsõsorban arra gondolok, hogy van olyan emberke, akivel akár össze érhet a vállunk...
Ez amúgy inkább szekrény típusú tagokkal szokott elõfordulni, szóval még veled sem! (kb. 10% azoknak, akik eddig mellettem ültek, de 70%-ban nem ül mellettem senki, úgyhogy nemigazán érdekel! ))
Számomra nagyon nagy meglepetést okozott mondjuk az új fwd A3. Ha már egy átlag utcairól beszélünk. Attól függetlenül, hogy nagyon gyenge volt, akkor is olyat lehetett vele autózni, hogy folyamatosan vigyorogtam. :-) Kikapcsolni az összes elektronikát és kanyarogni. Fékek is jók, futómû már majdnem olyan, ami nekem kell. :-)
Bár most jut eszembe, hogy nem rég vezettem életem legjobb, legélvezetesebb gyári szürke elsõkerekesét. A Mini ONE volt eddig a legjobb. Az volt az, mit egyszerûen nem tudtam úgy vezetni, hogy ne nyomjam mindenhol. Egyszerûen minden olyan, amire nekem szükségem van. Az az a kocsi, amivel már gyáriban lehet olyan élvezeteset menni, mint a Saxo-mal. Abból tényleg remegve szálltam ki és aztán fél napig vigyorogtam.
Egyébként nekem is eddig a BMW-k jöttek be a legjobban. Mindenféleképp BMW-t vennék magamnak, ha lenne rá pénzem.
Arról még nincs annyi input, de biztosan az se szar, ha a KTM azt rakta az X-Bov-ba (vagy hogy hívják...)
Néha vannak félresikerült fejlesztések is, de összességében azért csak jutunk 1-rõl 2-re!
Azt sosem írtam hogy a ki-és beszállás jobb se lehetne, de az autózás idõtartamát tekintve %-ban is csekény!
Belül totál passzol minden, még úgy is, hogy az egyetlen állítási lehetõség az ülés elõre-hátra.
Amikor lehetõségem volt a kormányt közelebb vagy távolabb vinni, beraktam eredeti helyére, mert az is ott volt jó helyen! Szerencsém volt!
Sokat filóztam rajta hogy hol bukik a classic FWD koncept nekem, majd egy függõvel+mérõszalaggal kiderítettem:
A tûzfal túl közel van a kormány síkjához, így egy más üléspozícióba készteti az embert.
Az átlag ember nem akar annyira "fekvõs" pozícióba vezetni, mert a legtöbben még jobban körül szeretnék látni az autójukat. (sarkokat, stb...)
Aztán ez kapóra is jön, mert mára már nem foglalkoznak annyit az alap menetdinamikával (amit egy jó súlyelosztás hozna...), egy kis ESP, aztán máris rendbe van rántva a dolog! (felületesen mindenképp!) Naszóval az jön kapóra, hogy 1db ember hosszirányban jóval kevesebb helyet foglal el, ha nem fekszik! Ezért egy adott külméret mellett nagyobb belteret lehet belevarázsolni az autóba, + még jókora csomitartó is marad, amit gigantikus literszámokkal le lehet írni a katalógusokba. Senkit sem érdekel már, hogy szerencsétlen motor már ott figyel az elsõ lökös után közvetlen.
Nem hiába, hogy az újabb Passatokba már úgy rendezgetik a motorokat, mint azt az Audiba már egy ideje meglépték, betették hosszába, FWD ellenére.
Mind1, szélsõségesen látom én a világot, velem ne foglalkozzatok!
A dugóba a legjobb lenne egy elektromos autó, ami standby állapotban gyakorlatilag nem kér kenyeret!
Csak sajna az elektromos autók sem annyira környezetkímélõek, az akksipakk recyclingje horror csapás a környezetre!
Mindegyiken még nem vagyok túl, de elég sokat meg sikerült tapasztalni, háát mindegyik valahol egy azonos vonalat képviselt... Gondolom a cég filozófiája, hogy alapjában véve a trendnek megfelelõ (magas, könnyû beszállást biztosító, kényelmes) autót kell hogy összehozzanak a cégnek is megfelelõ max. ráfordítással (FWD Layout).
Nem tudom, azért beleülve egy E46-ba, ott minden olyan volt, mint egy méretre szabott öltöny!
Biztosan én lógok ki a sorból, a mai autógyártók 85%-val már így vagyok, õk nem nekem akarnak autót gyártani. Motort sokan gyártanak jót, ez az 1,8T is arról híres hogy jól sikerült, rosszat nem is hallani róla! De egy motor még számomra nem tesz ki egy autót, abból meg manapság már csak a BMW-nél találok a stílusomnak megfelelõt. Az az autó, ami olyan reakciókat fejt ki, ami nekem kiszámítható. Azokban a gépekben még mindig azt érzem, hogy nem az otthoni asztalhoz ültem le a székre.
De ez full szubjektív!
Az lenne a dícséretes, ha nem hasonlítana ennyi autó egymásra, nem csak egy másik stílusú karosszéria vagy netán egy szaros lámpa tenné a különbséget!
Így mára már a választás nevtséges szintre ledegradálódik, mert sokesetben már értelmes alternatívák sincsenek...
Mondjuk ez teljesen szubjektív, de nekem a Seat még nem gyártotta le azt a futómûvet, amit én megszerettem volna...
Lehet ebben benne van a súlyelosztás is.
A BMW-nek viszont már nagyon sokszor sikerült!
Lehet ebben az is benne van, hogy a Leon egy született FWD, amiktõl én menekülök, még daily driver szintjén is!
"Szentpéteri Zsolt barátom egy S3-as jár manapság, ami ugye nagyban hasonló technika (jut eszembe rá kellene beszélnem, hogy tolja ki egy mérésre), ott pl ha a jármû áll, akkor nem engedi a fordulatot 3000 rpm fölé. Gondolom a brutál rajtokat kerülendõ..."
Na szép , elsõ chippelésnél lehet kiszedni a tiltást is egybõl
Daily duty-ban nem érzem, hogy rossz lenne, de már a helyszínen is beszéltük Ave-val, hogy váltások után az elektronika nem engedi rá az egész power-t azonnal. Jó eséllyel ezt az elektronikus gázzal csinálja.
Szentpéteri Zsolt barátom egy S3-as jár manapság, ami ugye nagyban hasonló technika (jut eszembe rá kellene beszélnem, hogy tolja ki egy mérésre), ott pl ha a jármû áll, akkor nem engedi a fordulatot 3000 rpm fölé. Gondolom a brutál rajtokat kerülendõ...
Pozitív kommenteket megint csak mindenkinek köszönöm. Õszintén szólva inkább érzésre váltottam, mint nézve a ford. számot, de vmikor majd megnézem, hogy megy e a 2-es 100-ig.
---
Szerintem 14.3-4-et talán lehet vele menni. Nem tudom, hogy ezt valaha ki fogom e próbálni, ha már 1/4 akkor inkább a Sy-t erõltetném...
Valóban szép eredmény...Ami valóban érdekes, hogy én pályán (x rollouttal szintén 18-as kerékkel) megyek 14.6-ot...én is 1470kg vagyok autóstul...
Igen, ezekben van potenciál szépen, a chippelés terén...300 ló fölé lehet õket írni biztonsággal, és akkor tolják a 13.8-9-es idõket...ami nem rossz eredmény egy utcai verdától...(tekintsünk el Fapuma 9-es melóbajárósától... )
Én is agyalok a hogyan továbbon...de igazából jó így is...és nekem az upgrade-hez kéne turbót is cserélnem, és fix progi nyista...így újra kéne íratni az egészet...és ettõl már fosok...
Na de szó mi szó...szép eredmény...jól megy... Grat...
Méressétek meg Ave-val, aztán egymásnak eresztjük õket...
----
Gomb,
Utánna jártam egy kicsit a multkorjában, 300-310 lóerõt ígérnek csak elektronikával. Revo-t néztem, ahogy számolgattam 13.8-at mehetne a jármû 170+-al. Volt egy román Cupra az utolsó elötti Lacházán ami tudta is ezt, de beszélni nem beszéltem vele.
Avenak köszi a mérést, meg a pozitív kommenteket is. A jármû kopp gyári és így is marad, bõven elég utcára. Biztos lehetne rajta csinálni ezt-azt, de magán a futamon is lenne mit javítani, de egy probálkozásból talán elmegy. Rajtot itt probáltam elõször, azóta se többet. Másik oldalról lehet látni, hogy a gyári 240 lóerõ underrated egy kicsit, tekintve a 210+ WHO-t.
nagyon szép idõ, gratulálok hozzá! fõleg a súlyát is figyelembe véve.
érdekes, hogy jobbat megy, mint az mk1-ek stufe-2-vel (250LE), pl. anti (atommanó) sose tudott menni 14,8-at 0 rollouttal, pedig nem keveset próbálkozott. az mk5 OPC (astra h) közelébe se fér az mk4 (astra g) stufe-2 OPC-nek. pedig ott az arányok teljesítményben és súlyban pont azonosak. lehet, hogy ez már Falco extra tudománya?
Total 46 entries 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
4 helyen volt elrepedve a csonkom:-) gyári csonkkal érdekes módon szépen muzsikál és nem max 1 bar hanem 1,5 bar-os nyomással mükszik mostmár,alul is szépen húz és tetszik nagyon..
Tavasszal kap egy jó kuplungot és Ave-val akkor leméretem most semmi értelme,mert 2-be végig csúszik amig nyomom neki:-) Amit ki lehet hozni belöle azt kihoztuk sztem( köszi Csongi)..nem merek semmit tippelni mert múltkor is ráfáztam:-) de lényegesebben jobban muzsikál...majd meglátjuk ez mire elég..
Fish