A homokfúvás után esztergán felsimítom a gyûrûfészket vízpapírral.
Ezek után beillesztem az új gyûrût. A gyûrûhézag határoz, de nálad teljesen gyári volt. Se sérülés, se ovalitás, se zárvány, nem volt a fészek tömítõ sávjában. Bevezetõjében igen, de az nem határoz, mert nem ott fut.
Nem tudom mit nézhettem be, de nyilván így lehet, ha most pedig tünet mentes.
Gyula turbó ad garanciát ilyesmi összeállításra?
Most kaptam egy kedves ismerõsömtõl az eredeti címmel ezt a filmet, amit gyermek koromban láttam, és kerestem már régóta.
Adták ezt az m1-en is szinkronnal, "Nõ a volánnál" címmel.
Tök jó , hogy meglett , örülök, és ezért megosztom veletek is, habár jó lehet, csak én vesztettem szem elõl.
Részlet: http://www.youtube.com/watch?v=oXYnoczyow0
Igen,örülök ha így látod.
Egy kisebb összefogás eredménye,mely személyes tapasztalatok alapján íródott,spontán, "társadalmi, munkában.
De az is igaz, hogy azért is hoztuk létre a GYIK-ot, hogy ne zaklassanak ugyan azokkal a kérdésekkel napi rendszerességgel bennünket.
"hidegben kotyorászó"- hideg indítási- bemelegedési fázis-ban billegõ, ebbõl a billegésbõl késõbb egyre nagyobb kopás, végül melegen is kotyogás.
Ez elfúrásból" is adódhat, de olyan is elõ fordult már, hogy rendel a paraszt egy gyári használt alap furathoz, és csak 2-3 századdal kisebbet küld, amihez már hónolni kellene pl álltalában még 5századot.Ez elmarad, melegen meghúzza a támasztó felületet, sok esetben nem is a szoknyát, hanem a gyûrûk feletti fejmagasság szakaszát, mert alul kúpolt a dugattyú, és-vagy egyszerûen szûk maradt a furat. De nem szorul meg csak kihordódik egy sávban a dugattyú anyaga, majd viszonylag rövid idõ elteltével elkezd fokozatosan kotyorogni.
Szinte minden reggel , elsõ indításkor egyre jobban lehet hallani. Na ezek nem érik meg a 2000km-et sem.
Szerintem egy jó dugattyút úgy lehet csinálni, mind házilag, mind manufakturálisan (kis-közepes külföldi cégekre gondolok), hogy a szoknyát nem illesztjük 3-4századnál nagyobbra, de jóval jobban kúposítunk a nagyobb hõterhelés miatt. A szoknya nem tágul akkorát, mint a koponya.
Nagyon sok " túlillesztésel találkozunk külföldi fórumokon is, nem egyedi az eseted.
úgyhogy csak fenntartással.....
esetleg egy rovat ilyesmikrõl a powerrõl több szakmai mellett speer bácsi írása a dugattyúkról :
elsõ ránézésre ez 735i e23 légmennyiség mérõ bosch cikkszám.
Régebben csináltam olyat viszonylag rendszeresen, hogy egy nagyobb házba átpakoltam a kisebb potméterét komplett. A bosch-nál passzolnak a különbözõ házméretek ellenére is a jeladó lapok rögzítési pontjainak a távolsága.
dugattyú.
Hát nem lesz közkedvelt amit most mondok.
De ez az igaz.
Nem használunk kovácsolt dugattyúkat. Egyszerûen a gyárit alakítjuk át.
Legalább is eddig így volt. Volt egy idõszak amikor azt gondoltuk, hogy nincs tovább szükséges egy ilyen szett, mert rendszeres problémáink voltak a gyáriakkal.
Késõbb rájöttünk, hogy hibát követtünk el. Ezután már nem fordult elõ vele semmi gond.
A laza illesztést követelõ kovi szetteknél elõfordulnak a hidegben kotyorászó jelenségek, amik késõbb komoly kopásokhoz is vezethetnek. Itt nagyon fontos kiemelni, az illesztés fontosságát ,és a bemelegítés szakszerûségét. De ennek ellenére is elõfordulnak visszaköszönõ esetek. Azon kívül jártunk már úgy is ,hogy egy jó nevû szett átmérésekor pontatlanságot fedeztünk fel, súly, méret.
5-600le-ig egy 3000ccm-es 6 hengeres motorba szerintem nem szent írás egy kovi szett.
Mostanában építettünk be Je-t, és rendelés alatt van CP- de saját autókba gyária szívó dugattyúk vannak.
itt egy fotó Lezsi 560le-s kocsijából , revízióra kivett dugattyúkról kb 5-8 e km után: