Aki azt hiszi hogy akármennyi pénzbõl messzi földrõl vett szuper tuning gépekkel szórni lehet a rekord idõket az nagyon nagyot téved. Ez már többször bebizonyosodott, kár is emlegetni. Inkább a hazai viszonylag kevés anyagi keretbõl de soksok munkával és feláldozással megszületett de mégis nemzetközi szintû rekorder gépeket és a pilótáik által befektetet rengeteg munkát kellene többre értékelni. Szerintem...
A legnagyobb célvonalija 198 volt. Amúgy meg tök mindegy. WHP-t lehet összehasonlítani csak. Vagy ha mindig ugyanott méred az autót akkor kijönnek a változások majd. De ez a pad elég pontos, ne találja ki senki hogy 100 LE-ket téved le vagy fel egyaránt.
Évente 10-12 motorból bárki tud ilyen eredményt összehozni. Ezt Te nemtudod, már ne haragudj? De hol van itt a szaktudás? Csak mindössze évi 30-40 millát kell beleölni abba a 10-12 mociba és lám-lám máris bárki KOE bajnok lehet, avagy esetleg a világ legerõsebb fiestája. Totál egyértelmû hogy versenyenként 4-5 moci megy a kukába. Ez más versenyágakban is így van, semmi nem számít semmit , csak az hogy 1 km legyen egy motor, mindig az ilyen csapatok nyernek. Ezt mindenki tudja. Az összes többi beleölt energia meg csak úgy magától jön. Hát nem is értem miért kell ezen kiakadni.........
Fizikailag 100% a max. A 95-97% általában már gyakorlatilag végig nyitott injektort jelent, mert ekkor már már nincs ideje bezárni az injektornak egy pillanatra sem, nem elég gyors hozzá. 100 felé pedig nem lehet menni, nem lehet egy 100 szeletes tortából 105 szeletet megenni. Ezt csak az ECU-k szokták kiirni logolni. Az üzemanyagmennyiség kiszámításának módja miatt lehetségesek ilyen értékek az adatokban. De gyakorlatilag 100%-ot jelent ez is, az injektort végig nyitva tartja ekkor az ECU.
Meg egyszer, volt egy haverom akinek a barátja olvasta hogy valamai túrós technikával lehet gyors kocsit építeni. Na, nekem se kellett több, égen földön minden túrót felvásároltam.... Komolyra fordítva szót, szerintem ez nem tartozik ide, ha valaki fikázi akar akkor hívjon fel és tegye meg, ugyanezen a számon irigykedni is lehetet, : 06 70 250 3364 . De ha nem így van akkor végre örüljünk hogy van idehaza egy gyors BMW, és nem csak a szöveg megy, és ebben tök mindegy hogy ki rakta rá az utlosó LE-ket....
Ja, bocsesz. ugye én amúgy sem tudom mifán teremnek a LE-õk. Egyszer egy könyvben olvastam hogy egy autónak 4 kereke van. Na mindegy. Inkább hazamegyek lendkerekes autókkal játszani. Az ugye inkább a nekem való sport, de a...
A legutolsó progizás óta nem tudok az autóról. Ha valaki belenyúlt azóta akakor belenyúlt, a tulaj szíve joga. De errõl nem tudtam. Legalább szólhatott volna valaki hogy ne égessem itt magam akkor. Igaz Te épp ezt tetted.
Nyomon követni meg igyekszik az ember, de egy idõ mulva szinte lehetetlen.
A Gizmo car -os Bmw-t ismerem, én progiztam. 2,7-es moci. GT35R turbo, nem írom milyen nyomáson mert megint nekem estek. VEMS. ALS, Launch. Hajtással zûrök vannak néha, törnek a dolgok, a moci kímélése miatt miatt meg a nyomás sem lett maxra tekerve. De elég könnyû a kocsi és így is elég jól megy.
Én mindig "hallgatózok" nagyokat. Szóval majd megpróbálunk odafigyelni. No meg inkább alacsony irányból közelíteni a gyujtást. Kiváncsi vagyok mire jutunk. Bár egyenlõre az AEM hülyeségei miatt funkcionálisan kell mûködésre bírni az egész rendszert.
Zsííííír. Végre jó hírek viper ügyileg. Az AEM meg a nitró házasságát meg majd rendbeszedjük valahogy. Majd jól rájuk szólunk hogy MÚÚKODJ!! Mindenesetre gratula! Kár hogy nem tudtam ott lenni, nagy derbi lehetett...
A múlt versenyen sok gondja volt a váltásokkal és a rajttal is. Most mindkettõben nagyságrendekkel javult. Hátra vékony kerekett rakott fel. Az autó elejét leeresztette. És megcsinálta a levegõbevezetést a kocsi elején. Ennyi változásról tudok.
Majd le kell logolni az ECU-t is hogy mi történik. Lehet hogy elmelegszik a levegõd és elveszi a gyujtást a computer, de azis lehet hogy valami más van. Vagy pedig kizárt dolog mert nemtudom. Szóval a lényeg az hogy megvizsgáljuk majd még a gépet.
Minden igyekezetünk ellenére sem tudott menni egy normálisat a celica. Persze az utolsó utáni pillanatban készült el most is minden. Programozás is csak tessék-lássék szinten, és ráadásul állandóan lenyomta az egyik turbócsövet a gép. Szóval inkább csak erölködés volt. Egy fél futamot tudott menni úgy ahogy a járgány,de ott is kb a táv 2/3-ánál megint lenyomta a turbócsövet. Így lett valami 11 teteje ha jól emlékszem. Még rá kell szánni néhány napot arra a gépre hogy összeálljon.
A részleteket majd Laci elmondja, valamikor tegnap hajnalban lemondtunk arról hogy elkészülhet a versenyre ( A tengely probléma úgynézki hogy meg lett oldva. Elméletileg indítani és hangolni kellene.
Na már bánom hogy felhoztam a témát. Nem az akart lenni az egész lényege hogy micsoda ûrhajóról van szó meg ilyesmi, a lényeg az szerintem hogy van egy bömös ami legalább ezen a futamon valamelyest megközelítette a nagyokat, ezzel egy kis színfolt lehetett talán.Ennyi.
BMW történelemben nem vagyok otthon, ez tény. Drag szabályzatban sem vagyok otthon, még azt sem tudom milyen kategóriák vannak, nemhogy hol mi a követelmény. Ha csalt a nevezésnél akkor csalt, ha nem nem, nekem ez is mindegy. Az ideje ettõl függetlenül ugyanannyi. Se jobb, se rosszabb.
Most olvasom csak az eredményeket. Mindenkinek hatalmas gratula! Szép idõk születtek. A szürke IX-rõl csak annyit hogy itt készült Nyíregyházán. Azt nemtudom hogy eredetileg turbós volt-e, de majd megkérdezem. Mindenesetre napi használatú autó, csak a fogyasztás miatt vitték tréleren. Nem hiszem hogy szándékosan nevezték volna rossz kategóriába a gépet, de persze bármi elõfordulhat, nem voltam ott ugye. Érdekességképpen még annyit mondanék a kocsiról hogy "mindössze" 1,4 bar-os nyomáson megy. Véletlenül pont ott voltam a programozáskor )