timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok



There were the following responses to the originating post, which is at the bottom of this page.
reply 2007.07.15. 10:27:41 (4482
User profile
13.51 @ 158
Most van hétvégén a Hringen a "World Series bye Renault" rendezvény. Tegnap láttunk ott az 1983-as és 1985-ös Renault 1.5-ös Forma 1-es V6 biturbo autóit, a boxban meg a motorját is megsasoltuk, bár ott csak azt írták hogy 750LE.
Szerintem érdemes kimenni, mert jók a betétfutamok és a kiállítás is, még nem késõ elindulni! 
Re: (4284)

This is the originating post. You might drill down further, if this post was a response itself.
reply 2007.07.07. 17:52:27 (4284
1400 lóerõ, a csúcs!

A következõ évben ugyan szigorodtak a turbókra vonatkozó szabályok, ezentúl nem lehetett tankolni és a felhasználható üzemanyag mennyiséget is korlátozták. Ez pedig a bajorok motorjának a végét jelentette, hiszen a motor hûtését az üzemanyaggal oldották meg és amiatt a BMW-erõforrások fogyasztása az egyik legrosszabb volt a mezõnyben. Ennek ellenére különleges edzésmotort építettek, ahol az elektronikának köszönhetõen a motor egy körig hihetetlen 1400 lóerõs teljesítményre volt képes. Ez azt jelentette, hogy 1 literre majdnem 1000 lóerõ jutott! Ezzel a BMW minden idõk legerõsebb Forma-1-es motorját építette meg. Soha senki nem épített ennél erõsebb F1-es erõforrást. A motor azonban csak az edzéseken futott, a rendkívüli terhelés miatt azonban ezt az aggregátot nem lehetett a versenyen használni. Ott meg kellett elégedniük a pilótáknak egy "szerény" 1000 lóerõs változattal. Hiába lett Nelson Piquet a csodamotorral kilencszer edzés elsõ 1984-ben, a versenyen az autó rendkívül sokat hibásodott meg. Csupán két gyõzelmet szerzett a címvédõ és végül a Porsche hathengeres turbója lett a világbajnok, amely ugyanazt az elektronikus vezérlést használta, amelyet a Bosch a BMW számára fejlesztett ki. Innentõl kezdve leáldozott a BMW-nek és a Brabhamnak is. 1985-ben Piquet már csak egy gyõzelmet ért el. Ekkor már a Brabhamon kívül, az Arrows és késõbb a Benetton is a bajorok motorjait használta. A BMW utolsó turbómotoros gyõzelmét Gerhard Bergerrel szerezte Mexikóvárosban, 1986-ban. A következõ évben a Brabhamba szerelt hajtómûveket a BMW még saját néven adta, de a többi csapat már Megatron néven építette be az elõzõ évi motorokat kocsijaiba. 1987 végén a BMW, amely megnyerte az elsõ turbós vb-címet, visszavonult. 



                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!