Nekem van EGT az autómban és minden rendes dízeles betette már... nekem nem lépi túl a 850fokot soha!!! 1200tól indul 2000nél lök..és szól 5500ig a motor!!! és 3900-5500közt megvan a legnagyobb töltõnyomás!!!
Jó irányban haladnak vele páran, lesz válasz a kérdésedre, de a dieselnél elsõdleges volt a max power elérése, utána gondolkodnak inkább a finomításon, fõleg,h nincsen kitaposott út és nincsenek ismérvek irányutak és irányadók, ilyen szempontból az "egyszerûsége" miatt a benzines tuning mögött van a fejlettsége...
Próbáltam keresni tapasztalatokat, de nem volt senki aki határozottan kijelentené mennyi is az optimális. Az a baj, ha valaki érdeklõdött is a dízelesek között az AFR mérés iránt, egybõl lehurrogták minek, baromság, holott szemre nem lehet írni! Ezt sose értettem, nyomja neki az állat, a másik nézi....nem füstöl, adj még neki...most nagyon füstöl most vissza.
Még senki nem szánta rá magát, hogy vegyen EGT-t és egy AFR-t aztán elmenjen egy padra.
Nagyon jól mondod, ez nagyon gyerek cipõben jár, sztem még nincsen is az országban aki ezt normálisan megmérte volna, vagy én nem tudok róla, ha jól tudom most mennek rá kísérletezések, de egyenlõre nem tudok eredményekrõl...
Ha választani kellene a Garrett GT3071R (int WG) és a Turbonetics T04B (ext WG) között egy dieselre (az én 2.5ösöm utcára) akkor ki melyiket mondaná jónak?
Ennyi. benzineseken nem "cseresznyemag turbó" van...ide elég a kinder nyomás
Amúgy lenne egy kérdésem hozzád. Csupán kíváncsiságból, mi az optimális AFR dízeleknél? Tudom ez még nagyon gyerekcipõben jár nálatok, de mik a tapasztalatok? Mekkora értéknél van a max. teljesítmény?
400e km felett valahol még elfogadom, de a fabia-nál (vw motoros) már 80e nél gyûrûzni kellett (szériahiba egy bizonyos darabszámnál). 95ös benzinnel 88-ról 95-re javult a lóerõ a gyûrûzés után, szóval itt is megvan a remény, hogy a 235 paci még tovább dagad.
nekem/nekunk a csaladban volt ilyen,es szinten csak 3000 felett kezdett el menni. Sztem csak siman szar adatokat ad meg a gyar, es egyik sem indul meg olyan alacsonyan, speciel a mienket is gyuruzni kellett....
Egy komp. mérõt szerintem bárki tud adni. Ha kell, szólj, a XI. kerületben megoldható akár nálam is.
Látatlanban, a leírtak alapján inkább "kifújásra" tippelnék, mint gyûrûtörésre.
elõbb utóbb eljutok emberemhez, akinek van kompressziómérõje, de ez majd csak január-febr. Wastegate-et nem néztem, de lehet hogy köze van a lassú nyomásfelépüléshez.
Sajnos nekem is ez a tippem. Ennek ellenére azért csak tudott 235Le/330Nm-t kat nélkül, elõtte pedig 201Le/286Nm volt kat-tal a gyári 211Le/300Nm helyett.
Ismersz olyan vállalkozószellemût aki vállal gyûrûcserét?
Turbós autókban jártasak segítségére lenne szükségem!
Volvo 850, 2.0 turbo. Hivatalosan 2000-tõl már nyomatékmax körül kéne lenni, nekem ez inkább 3000 felett jön meg, mondjuk 3500-tól. Hiába írtuk át a chipet, hiába ment a katalizátor kukába, 3500 alatt elég harmatos a teljesítmény. Csere: gyertyák, olaj, összes szûrõ, lambdszonda.
Olajat csipeget, pl váltásnál is látszik némi kék pamacs, ha meg elkenem a száját, erõsebb a kékes füstölés. Melegen némi szelephang, kerepelés hallatszik a motorból.
Valószínûleg szelepszárszimmeringes, esetleg gyûrûcserés, de ez ennyire lustává teszi kis fordulatokon? Légtömegmérõ okozhat ilyet? alapjáratom stabil, hidegen, melegen szépen indul, igaz, 4-5 fordulat kell neki a beröffenéshez.
Eleinte a katalizátorra gyanakodtam, és kiderült hogy a 60-as rendszerben egy 40.es szûkület volt...kat off, így lett +35Le és +45Nm, de maradt az alacsony fordulati lustaság.
Mi okozhat ilyet?
Az elejétõl mûködik kb 90%-on, de ha kb 1000 km-t letolsz vele többnyire normális használat mellett, akkor teljesen szépen felszabályozza a tárcsát. Nekem másfél zöld garnitúra együtt kopott a tárcsával, beraktam a sárgát és úgy nézett ki a tárcsa, mintha az esztergályostól jöttem volna.
A sárgára azt írják, hogy melegítõs, ami annyiban merül ki, hogy az utca végi elsõ féktáv ne legyen kicentizve. 3 kicsi fékezés után hûvösebb idõben is használható. 30 fokban nem éreztem hogy nagyon kéne melegíteni.
Hát nálam pont az van, hogy jellemzõbb a normálatlan használat, hobbi autó lévén, 1600km-t tuti nem megyek el nyektetés nélkül, de akkor ezek szerint nem hatódik meg akkor se ha 200km múlva már kapja az ívet, annyit kibírok
A fentebbi komment amit Lizard írt az színigaz!!! Össze kell, hogy kopjon a tárcsa és a betét... ekkor kissé súrolós hangja van...amit hallasz bentrõl... volt egy nagyon okos CS user..azért fikázta, mert hogy õ 5000km után is hallotta a súrolást... na persze 105Le nagy alugenyók 1300kg os kasztni.. nyugdíjas vezetési mód... mi a fasznak vett akkor ilyet? Jaszkarizni? so so... nekem kb 2000km ert ment mire bejáratódott, normál és normálatlan használat mellett!!! Amit utánna tud, az nekem bizonyított!!!
Jah, ha egyéb kérdésed van... akkor nyugodtan hívj a nullahat70három14tizen707 es számon!
A Sárga is bejáratós, nem véletlen. Mindegyiken van egy koptató réteg, ami kvázi felszabályozza a tárcsát. Az is jól fog, de ha az lekopik még jobb lesz, a tárcsa pedig tükör sima.
Jól hangzik, köszi a felajánlást.
Közben utána olvastam, nekem is a yellow a legszimpatikusabb. A redhez azt írták, hogy 1600km-t kell járatni, azért az kicsit meredeken hangzik
A vicc az, hogy a gyári betét kb annyi volt mint ezek, elõbb kellett volna körülnéznem
EBC red kurva jó betét..nekem bejött utcára nagyon...de legközelebb a sárgát veszem...az mégütõsebb...a pirosnál fékpor szinte nincs is.vagy csak minimális.nem dzsuvázza össze a felniket sem.. kerámiaszemcsés a teét..szakirodalom szerint 750fokot bír...
ha szólsz nekem..és megvan az elhatározás.. akkor tudok neked kedvezményt belõle, mert ismerem a magyarországi forgalmazóját... azt tudom, hogy ha EBC tárcsát hazsnálsz EBC betéttel, akkor gari si van rá...ha überhamar elkopna vagy gríz van vele... nekem is így volt...mondta Laci, ha elfogy hamar vagy fos lesz...adjam vissza kicseréli.. De nem votl baj, hanem kurva jó lett az egész! Nagyon meg vagyok elégedve vele! Igaz nem volt olcsó a turbo groove tárcsa elõre hátra meg a red betétek elõre hátra, de tudha a dolgát!
Jah negyed óra... de úgy negyed óra, hogy közben Nyíregyházál kimegyek Tokajba, eszek egy jó pizzát is... és mire leüti az stopper a 00:15:00 át....pont végzek! :P
ködzönöm az r888-al kapcsolatos hozzászólásokat. nekem volt lehetõségem próbálni az r888-at esõben kakucson, jobban tapadt mint az utcai gumim, az utcaival jobban tolta az orrát.
lehet következõ nyárra megpróbálok r888-al járni. esõben nem használom mert száraz aszfalton is keresztbe tudnék állni akár 130nál
Egy fajtát tudok, ami fixen soha nem fog elfogyni...és nekem sem sikerült elmelegítenem... 3x egymás után 0-200-0 és egyéb ökörködés a városban.. ...nos ez a gyári AP Racing betétem egy laza 4 óra esti ökörküdés után is jól fogott.... viszont másnapra a 60%a elfogyott! Az elsõ betétpár meg 60forint! Aranytartalékban van 1 szett polcon..de nem volt szívem még beakni aóta ..azért van EBC Red!
Nem tudom milyen a tárcsa, ez már hûtött, de ugyanez a méret. Így már bír pl. Frt-t, régen azért a kör vége felé már nem nagyon kellett fékezni :-)
Euroringen egy felvezetõ, 3 gyors után megint kell egy hûtõ kör, a motor miatt is, de a fék miatt jobban. Megvannak már a picit nagyobbak, de az nem megy fel, csak kis átalakítással, azon még dolgozni kell.
http://www.youtube.com/watch?v=X5hsnBSdcso