Sajnálom. Kiváncsi lettem volna, hogy javulsz-e.
De a babához grat!
Krisztiánéban az ACT kuplung idáig tök jól bírta, tavaly év végén felújította a Whistler, most már használhatatlan. Két versenyt ment talán.
Kéne valami jó megoldás, mert most kéttárcsásra nem futja.
Hát ja, azért párszáz fordulatot megkockáztatok még. Hát én is remélem a jó idõt és a jó eredményt. A turbó ami rákerült, az is anyagi megfontolásból van rajta, szívem szerint más tettem volna, most ez a hengerfej baj is nagyon jó jött szóval most így állunk.
Dugó is kapott, de anyagiak tükrében marad. Szelepek görböltek, ma hozom el a gépmûhelybõl a fejet. Kicsit downgradelek, vissza a hidrotõke, szimpla szeleprugó.
Igen, visszamegy a hidrotõke, a Tomei szimpla szereprugó, gyári rugótányér meg a 7600Rev limit.
Talán nem lesz nagyon szar, mert méretet ellenére már viszonylag hamar tölt, de fogalmam sincs mi lesz így belõle. Képen látszik nem kicsi, kéne neki még fordulat.
A 2300dolláros HKS szett meg lehet megy a levesbe.
Hát õ is szeretne, meg én is ha elkészülök addig. Egész évben egy normális rajtot se tudtam összehozni, az OB-t már el is buktam ez miatt. Csak nekem még ennyi pénzem se lenne rá most, elviszi megint egy értelmetlen faszság.
Kiderült, hogy miért is történhetett a baj, teljesen egyértelmû, hogy a HKS szett volt hibás, de nem hajlandóak elismerni, és a törött alkatrészeket sem lehet külön megkapni onnan ahonnan vettem. Életem legnagyobb baklövése volt.
Írtam nekik tavaly amikor az elsõ himba tört, de semmi eredmény. Csak ment a ködölés. Innen nehéz lenne USA-ba vagy Japánba bizonyítani, hogy nekem van igazam.
Ha olyan súlyban lennék mint te már nekem is lehetne 10-es az autóm. Gyárilag az autóm 7200-at forog, és szerettem volna úgy megcsinálni, hogy a 9000-et is tartósan elviselje. Azzal a turbóval amivel a 196-os célnovalikat mentem 7800--ig forgattam azt is csak 1.-be és kettõbe.
Most került fel egy kicsit nagyobb, de még ki se tudtam próbálni hogy mit tud.
Nekem az a fura, hogy a gyári himbákkal, olcsó szimpla szeleprugókkal, rugótányérokkal is forgattunk mi is ilyen motort 9000 fölé is, kinn is sokan szokták gond nélkül. Én azért vettem ezt a méregdrága szettet, hogy nyugodt szívvel forgassam, erre szart se ér.
Az meg hogy ki mit rak be miért? Lehet a gyári motorom hozzányúlás nélkül is elbírna egy-két 500lovas 400m-t, mint ahogy ez kint is szokták, de én nem csak dragra használom az autót, van benne már 50ezer km igen erõs utcai használat, jópár pályaversenynap, rengeteg gyorsulási nap is.
A mai versenyre készültem volna, és mivel esett az esõ és programozni kellett volna legalább a alapjáratot és a leszabályzást be akartam állítani, hogy valamivel haladjak. 8800RPM-re terveztem tenni, egyszer felpörgettem álló helyzetben és ennyi volt. Én hibám is így terheletlenül túl jó ezt tenni de türelmetlen is voltam,.
Más ugyanilyen motorban gyári, himbákkal szimpla szeleprugókkal is jártunk 2.-3.-ba 9000-nél, semmi baja nem lett. Ott azért biztonság kedvéért 8500 lett a limit.
Ezt a szettet 9000RPM-ig ajánlják.
Egyre erõsödött bennem az érzés, hogy a HKS szar termékeket gyárt illetve forgalmaz, de ma betellt a pohár.
Kifizettem $2300 HKS szeleprugó, rugótányér, himba hézagoló, fix tõke szettért, (szelep, tengely, fokolókerék nincs az árban!!!) egyszer tört a HKS himba kussban maradtam, de most tört mégegy himba és egy másik szelepnél a titán rugótányér. Persze elrendezte a motort ahogy kell, egy darabig nem fog menni. Mindez álló helyzetben felpörgetve.
Volt már pár eredeti HKS BOV is ami gyárilag szar volt.
Ez a csak plussz benzin kell adni ez kurvára nem így van ha rendesen megcsinálod! Teljesen új táblákat kell csinálni amit az ilyen E85 csoda kütyük nem tudnak.
Igen, pont erre keresi a megoldást. Én is szerkezetet mondtam neki, hogy valószínû az a bibis. Nekem az is fura, hogy erõsebb szerkezet létére majdnem gyengébb pedálerõ kell hozzá mint egy gyárihoz.
Kitõl tudnék gyorsan venni 8AN-14*1.5 átalakítót. (mindkét fél apa) Sanyit már kérdeztem. Most rendeltem 200ezerért 4,6,8 AN csatikat, csöveket, van is itt még az elõzõ szállítmányból, de ez kéne nagyon.
Jó cucc, nekem az injektorjaim SARD-ok, nagyon pontosak. SARD nyomásszabályzót is raktunk már be, teljesen jó, de a sok állítástól tönkrement rajta a menet. Meg lehetett oldani, meg legközelebb már nem menne tönkre, nem szabad túl erõsen meghúzni.
Nem kell, hogy elismerj, nem szorulok rá. Jövõre több RedSun-os autó fog kigurulni a versenyekre, majd valahogy csak teljesítenek.
Azért te sem gyártod a legtöbb cuccot, hanem megveszed. A te kategóriádnál már sokkal több custom megoldás kell ez igaz, de én nem is néztelek le sose.
Az alkatrészvásárlás sem olyan egyszerû, mert ugye nem mindegy, hogy mit mivel hogyan mekkorát stb.
A programozást is én magam csinálom, egyedileg, sose sablon alapján.
Ettõl függetlenül tényleg nem én/mi vagyunk az ászok, vannak akik sokkal többet letettek már az asztalra, én igen is elismerem a munkáikat. Évrõl évre mi is igyekszünk egyre többet felmutatni.
Nekem is bejött, mert azért sikerült egy kicsit felhúznom, így talán észreveszed magad.
Amúgy bírom a viccelõdést, vérszívást egy szintig.
Megbeszéljük a többit lacházán, az rajtad múlik hogy bokszkesztyûvel vagy egy sör mellett.
A többiektõl bocs a rengeteg OFF-ért, ha célba ért, felõlem törölni is lehet a sok zagyvaságot.
Gondoltam, hogy ez áll a dolgok mögött. Az autóinkat nem igazán lehet összehasonlítani, teljesen más kategória. (A te utcai verziód mennyit is ment, könnyebb kasztnival, klíma, nagyfék, nagy felni, stb nélkül? Akkortájt láttalak minden nap Vecsésen...
Nekem is van mire büszkének lennem, elég sok mindent elértem már az eddigi életemben. A mûhely még csak most kezd beindulni, de mégse úgy szerzünk ügyfeleket, hogy a többi mûhelyre fújunk, hogy az mekkora lehúzógép. Nem is érzem úgy hogy nagy lenne az arcom, te csípkedsz itt egy jó ideje.
Én is lezárnám a vitát, örülnék ha nem baszogatnál többet. Majd legközelebb lacházán személyesen megbeszélhetjük, viszek létrát.
De ismerem. Tipikus nagyképû magyar, aki mindenkire ugat, legalább nem csak a háta mögött. Közben meg sehol se lenne, ha nem segítették volna az idáig vezetõ úton.
Sokkal egyszerûbb lenne, ha itt a technikai topik tényleg arra való lenne, amire külföldi topikokon is használják, hogy még a nagyobb mûhelyek is megosztják egymással a jó/rossz tapasztalatokat.
Az itthoni felfogás, hogy "szopjon mindenki, ha én is szoptam vele." Én egyet kérdeztem inkább mindenki csendben maradt.
Persze, ha minden trükk le lenne írva, akkor mindenki maga szerelne, mert az meg a másik magyar szokás, hogy mindenre sajnálják a pénzt.
De ha mi lehúzunk embereket azzal hogy számolunk munkadíjat, akkor ti is és az összes többi mûhely.
Idáig minden komoly átépítést töredék munkadíjért, szinte beszerzési áron számolt alkatrészekkel számoltam, mert ez magyarország... Mindenki látja az ebay-es árakat, ahhoz igazítjuk az árainkat, hogy ha valaki magának rendeli se jöjjön ki sokkal olcsóbban.
Ha valamin keresünk tíz forintot egybõl jön szabi és fúj, hogy milyen lehúzósak vagyunk. Õ is ingyen dolgozik nem?