timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Technikai topic (Motor, futómû, stb...)



 

Total 727 entries
1  2  3  4  5  [...]   Next  

This is a filtered view
show all posts
reply 2013.10.20. 18:47:50 (19134
User profile
10.97 @ 200
Sziasztok,

blokk tûzkarikázásával van valakinek tapasztalata? Ár,felhasznált anyag illetve újra hasznosíthatóság érdekelne! 
reply history 2013.01.31. 10:42:28 (19080
User profile
10.97 @ 200
Dobtam egy mailt a Sz...@gmail-re Tongue stick out  
Re: szabyk RST (19079)
reply history 2013.01.30. 14:29:54 (19078
User profile
10.97 @ 200
PuntoGT szerkezet,gyárilag ugye 207Nm, elméletileg valahol 320 körül fekszik ki  gyári tárcsával. Nem tudom mennyit lehet erõsíteni a szerkezeten (+30% nyomóerõ?), valamint hogy a szinter mennyit ad még hozzá (40-50%-al nagyobb súrlódási tényezõ ?.)

A dolog szépsége,hogy fosvágen aggyal kell összerakni,szóval akár merev tárcsa is lehet,nem gond. 
Re: szabyk RST (19077)
reply 2013.01.30. 13:36:11 (19076
User profile
10.97 @ 200
Szerintetek egy 215-ös tárcsával hogy lehet nagy biztonsággal átvinni kb 400-450 Nm nyomatékot? Attól tartok,hogy szinterrel sem annyira egyszerû. Van valakinek ilyen méretben hasonló nyomatékkal tapasztalata?
 
reply history 2013.01.26. 19:23:52 (19075
User profile
10.97 @ 200
Nekem 132,5m/s jött ki,elméletileg jó is lehet,de keveslem kicsit a méretét. Meglátjuk,a gyakorlatban mit mutat majd. 
Re: Bandi (19074)
reply history 2013.01.26. 10:58:05 (19073
User profile
10.97 @ 200
Igen,kijön,h 116 lovat tud egy 45mm-es, ergo feltöltött motorra ez nem használható. Meg amúgy sem.

A limit elméletileg 1 mach,de ahhoz nagyon kicsi folytószelep kellene. Port speedre átlagos érték 300ft/s. Nekem 470 jött ki a folytónál,ergo ez egy kicsit kicsi lehet. 
Re: hobizoli (19072)
reply history 2013.01.25. 22:00:25 (19071
User profile
10.97 @ 200
1.6-ban van persze,meg a PGT-ben is,plusz ezekben még a karokban is furat,és a turbo. Nem lesz gond ezekkel.

Más: folytószelep méretezésre feltöltött autóban valami ökölszabály? Max légsebesség vagy hasonló? 
Re: hobizoli (19069)
reply history 2013.01.21. 20:37:53 (19068
User profile
10.97 @ 200
Ennek egy jó oldala van: a gyári dugókkal is csökkentheted a kompressziót,biztos sokan használnak ilyet. A gáz az ezzel is,hogy habár az égéstér a dugattyúban van,a squish zone mint olyan megszûnik létezni. Lesz az égéstér körül egy 2mm vastag keverékréteg,ami nem fog tökéletesen elégni,mivel a sûrítés alatt nem tolja be a gyertya köré.

 
Re: Norbitron (19066)
reply history 2013.01.21. 09:47:38 (19065
User profile
10.97 @ 200
Negyed mérföldre leginkább,utcán nem szoktam 20-30km-n át padlón tolni.

Szereztem 4db-ot 1.8T-bõl,elvileg bele lehet rakni,a csatornának van 6mm fala,abból lejön valamennyi,hogy legyen sík tömítõ felület,marad sztem 4mm,abban azért meg kell állnia a csavarnak. Mivel csak 4 sonkás a fõtengely,ezért 2-2 egymás mellett elfér (ugye ahol nincs sonka,egyik hengerben jobb,másikban bal oldalon).

A dugattyúkkal is össze kell néznem,hogy abba se érjen bele.

 
Re: tommyt (19064)
reply history 2013.01.16. 13:46:22 (19062
User profile
10.97 @ 200
Azt,hogy kinek van erõs turbós autója,amiben ilyen megoldás nincs.Ha az vígan megy 500 lóval,akkor nincs miért aggódnom.Ellenben ha ilyen nincs,mindenképp kell valami megoldás.

A lényeg az,hogy amit beleteszek,ne legyen túlméretezve a szivattyúmhoz képest.

 
Re: szabyk RST (19061)
reply history 2013.01.16. 10:50:22 (19060
User profile
10.97 @ 200
A legtöbb az ilyen,hogy 2 bar körül nyit. A kérdés az,hogy nyitás után ne csak 2 bar maradjon.A szivattyú szállítása lehet kevesebb,mint a fordé. 
Re: szabyk RST (19059)
reply history 2013.01.16. 08:41:06 (19058
User profile
10.97 @ 200
Hát én is kb erre jutottam,hogy több a haszna,mint a hátrány,a gépmûhely meg csak meg tudja oldani.

Most már csak szerezni kell 4 db-ot,lehetõleg valami nem túl nagy autóból,nem szeretném,ha a fele olajnyomás itt elszökne. 
Re: szabyk RST (19057)
reply 2013.01.15. 22:54:14 (19056
User profile
10.97 @ 200
Mi a véleményetek,kovácsolt dugónál mennyire fontos a hûtés olajsugárral? A legtöbb turbós ill. erõsebb szívó autóban van,elsõdlegesen a kopogási hajlam miatt.

Kiváncsi vagyok a véleményetekre,van-e valakinek ilyen megoldás nélküli turbós autója.
Valószínûleg utólagosan is meg lehet oldani,de nem 100%,ezért érdekelne. 
reply history 2012.10.01. 22:25:50 (19024
User profile
10.97 @ 200
Hát nem tudom,ti milyen váltót raktatok fel,nekem az 1Z-hez tartozó sztem legrövidebb tdi váltó került be a motorcserével,így 3000-en 5-ben 140 körül megy,4-ben 120.

Szvsz túl hosszú a dezsõ. 4-ben 7000-ig forgatva akkor 280,5-ben 320+

Benzines 1.8t az 5.ben 3000 120,ha leforgatod 7-ig,akkor 280.Miért jó? Talán mert nem annyira overdrive,mint a tiéd. Ez ha jól emlékszem CTE jelû.
25k-ért odaadom,mert csak útban van,esetleg bowdenes keresztmotoros váltó érdekel cserébe,ami benzinesé,de nem túl rövig. Golf 3 vagy G2 g60 ami szóba jöhet,02A. 
Re: Norbitron (19023)
reply history 2012.10.01. 20:34:10 (19021
User profile
10.97 @ 200
1.8kr-re nem lesz kicsit hosszú egy tdi váltó? Ha kell,van egy eladó 1.8T váltóm,megmaradt az átépítés után.

Sokat szívtam vele,6 tollú szinter is elcsúszott,valószínûleg a szorítás túl kicsi volt.

 
Re: Norbitron (19020)
reply history 2012.10.01. 12:45:13 (19019
User profile
10.97 @ 200
Nem tudom egész pontosan a részleteket,de a 240-es tárcsa nem megy fel a 228-as lendkerékre,a kisharangos váltóba meg nem fér el a 240-es szett sajnos. 240-ben vannak megoldások gyárilag,228 az necces.

Anno én hosszmotorral szoptam,nem fért be nagyobb,csak a 228,de nem tudta átvinni a nyomatékot rendesen. 
Re: Norbitron (19018)
reply history 2012.07.30. 17:42:32 (19002
User profile
10.97 @ 200
Valószínûleg össze lehet rakni,mert a 20V fejet is volt már,aki rárakta. 
Re: hori (19001)
reply history 2012.07.30. 17:21:33 (19000
User profile
10.97 @ 200
Miért akarja rátenni a KR fejet,azon a blokkon nincs?

KR 81mm-es furat, ABF 82.5,ettõl függetlenül rámehet,de valószínûleg nagyobb lesz a sûrítés.

Szvsz jobb,ha az 1.8 marad és az van okosítva.

Most van nálam egy G60-16V-sítve +turbo,egész jó lesz. 
Re: hori (18997)
reply history 2012.07.18. 07:14:02 (18988
User profile
10.97 @ 200
Arra eccer lehet szükség lesz. De most elsõsorban egy in-tank walbro kellene!

 
Re: Thomas73 (18987)
reply 2012.07.16. 21:13:23 (18986
User profile
10.97 @ 200
Hi,

Audi S2 k24-es turbó (nem tudom pontosan melyik méret,ha volt több is),kb mit tudhat légszállításban? 16VT-re lett applikálva,így kellene számolnom egy elméleti max teljesítményt.

 
reply 2012.07.05. 13:31:33 (18975
User profile
10.97 @ 200
Nincs valakinek egy garnitúra (4db) eladó 630-as dekája? 
reply history 2012.04.03. 07:33:50 (18900
User profile
10.97 @ 200
Azért ott egy suprát kellett építeni hogy "10 second car" legyen,itt meg a szívók és a  dezsõk is megfutják Big grin  
Re: Robi-ka (18899)
reply history 2012.03.08. 21:17:45 (18875
User profile
10.97 @ 200
Vagy ha soproni vagy,ismerek egy szerelõt (aki nem mellesleg S2-vel jár Big grin ),aki látott már ilyet... 
Re: Audi-f1 (18874)
reply history 2012.03.07. 21:31:34 (18873
User profile
10.97 @ 200
Na most már világos,nem keverem a szart tovább. Big grin  
Re: scitec86 (18872)
reply history 2012.03.07. 20:36:10 (18871
User profile
10.97 @ 200
Ha 5km után lett csapágyas,akkor ott 100% hogy nincs nyomás. Nem a maradék 3 hajtókar szar.Ha a pumpa nyomja rendesen,akkor valahol elmegy a nyomás. Spricnik megvannak?  
Re: scitec86 (18870)
reply history 2012.03.07. 19:28:05 (18867
User profile
10.97 @ 200
Elolvastam elejétõl végéig,de a csapágyas kart cseréltétek,ez így zsír,a másik 3-nak semmi baja nincs elméletileg,akkor minek kellene cserélni? 
Re: scitec86 (18866)
reply history 2012.03.07. 18:58:52 (18865
User profile
10.97 @ 200
Hát ez bármire igaz lehet,attól függ meddig hajtották csapágyasan.Lehetséges,hogy eldeformálódik a furat,de azért elég extrém eset.

A régi Fiat-om csapágyas volt,amikor vettem,fõtengely és csapágycsere után tökéletesen ment még 80ekm-t mire eladtam (azóta 4 év telt el és még mindig megy).Ott is azt mondták,a csapágyas hajtókar ki,mert nem lesz jó.Hát jó lett,csak az olajcserét nem szabad elbliccelni.Mivel késõbb nem lett csapágyas,más hiba nem lehetett. 
Re: scitec86 (18864)
reply history 2012.03.07. 18:38:00 (18863
User profile
10.97 @ 200
Mit jelent nála az,hogy egyszer használatosak? Ez nekem elég homályos. Egyszer lehet összerakni? Ez f.szságnak tartom,semmiben sem speciálisabb ez a hajtókar,mint akármelyik másik VW-Audi,amit ezerszer is összerakhatsz. 
Re: scitec86 (18862)
reply history 2012.03.06. 18:39:18 (18861
User profile
10.97 @ 200
Ha megforog a csapágy,a hajtókartól vesznek le anyagot,ahol a kar és a csésze össze van csavarozva,így nem lesz tökéletes kör alakú a furat.Ezután kialakítják újra a furatot,így már használható a kar. Asszem. 
Re: scitec86 (18860)
reply history 2012.03.05. 20:01:06 (18850
User profile
10.97 @ 200
Az látszik a csapágy külsején,ha megforgott,meg a pöckön is. 
Re: scitec86 (18849)
reply history 2012.03.05. 19:43:41 (18848
User profile
10.97 @ 200
Yah túróval már azért jobb a mérleg. 
Re: scitec86 (18847)
reply history 2012.03.05. 19:26:16 (18846
User profile
10.97 @ 200
480-ból megvan egy fullos motorgenerál kovácsolt dugókkal meg H-karokkal,síkolva,fúrva,köszörülve,csapágyazva...

Ha a gyári megdöglik,akkor az ACL is meg fog. 2-300 lóhoz nem kell hiper csapágy. Nekem Kolbenschmidt volt benne,de sztem a glyco sem rossz. 
Re: scitec86 (18844)
reply history 2012.03.05. 18:15:17 (18841
User profile
10.97 @ 200
Hát ezt meg nem mondom neked,de nem kizárt,hogy Glyco.Amúgy meg nemigen találkozni "szar" csapággyal.

Hidd el,ott nem volt elég olaj,a kérdes az,miért. 
Re: scitec86 (18840)
reply history 2012.03.04. 17:29:41 (18835
User profile
10.97 @ 200
De vajon mitõl szorult? Csak megnézném,mit küldött át a motoron. 
Re: hori (18834)
reply history 2012.03.04. 16:53:15 (18833
User profile
10.97 @ 200
Csapágynak sztem tökmindegy,800km után meg aztán pláne.Az új motort a gyárban megjáratják ennél durvábban is,mégse lesz baja.

Én mindenképp megmértem volna a nyomást,hiába új a pumpa. Gondolom szétszedve nem lett,hogy lássátok mi a baja,mert "úgyis az volt a szar". 
Re: hori (18832)
reply 2012.03.04. 15:31:23 (18831
User profile
10.97 @ 200
Csodálkoznék,ha az olajtól lett volna csapágyas.Ez egy urban legend,hogy aki castrolt használ,az hamisított szar. Amióta autóm van,csak castrolt teszek bele,soha semmi hasonló gond nem volt se az unoval,se az 1.8T-vel,se a tdi-vel.

Az meg pláne egy faszság,ha lóg a turbó,akkor lesz hajtókarcsapágyas.Ugyan mitõl? Ha eltöröm a turbó tengelyt és kiveszem a helyérõl,még akkor is marad elég nyomás a forgattyús mechanizmusnak.

Olajnyomás meg lett mérve? Hallottam már ilyen olajnyomás gondokról az újabb 1.8T-kben. Ha a pumpa lett cserélve,akkor már csak valami dugulásra lehet gondolni.Szívókosár,fõtengely járata (valószínû a bontott nem lehet ugyanúgy szar) illetve a blokk járatai.

Mindegyik olajspricni megvan illetve mûködik? Elméletileg alapjáraton nemigen vannak nyitva (fejbõl nem tudom a nyitási nyomást) 
reply history 2011.10.30. 20:47:24 (18608
User profile
10.97 @ 200
Hú bazz,ez elég durván néz ki. Gondolom nem épp rugatás közben sikerült. 
Re: GMalma (18607)
reply history 2011.10.11. 16:02:16 (18457
User profile
10.97 @ 200
Már várjuk!

Várható valami komolyabb szabályváltozás? 
Re: oioio-1 (18456)
reply history 2011.10.05. 11:55:40 (18423
User profile
10.97 @ 200
A kompresszor oldal T04B lehet,kb 60 trim

A turbina meg T4 wheel lehet 
Re: MarcoR5 (18421)
reply history 2011.07.27. 12:03:32 (18219
User profile
10.97 @ 200
Köszi,felírom ezt is,ha a másik lehetõség befuccsolna. 
Re: Robi-ka (18216)
reply history 2011.07.27. 12:03:03 (18218
User profile
10.97 @ 200
Igen,sajnos erre kényszerültem,hogy minél olcsóbban tudjak közlekedni. 
Re: sh adam (18217)
reply history 2011.07.27. 08:27:25 (18215
User profile
10.97 @ 200
Nos egyelõre bukni látszik az átépítés téma,papír oldalról megoldhatatlannak tûnik a helyi erõknél.
Ha valaki tud valamit,hogy lehet ezt kivitelezni (nekem úgy tûnik itt még nem csináltak ilyet,ezért NASA által kiállított mûszaki doksi kell),szóljon! 
Re: radics1 (18199)
reply history 2011.07.19. 09:44:33 (18210
User profile
10.97 @ 200
Progi is,szóval lesz vele dolog. Gyári ecuval hidegen kurvára röfög,melegen már autózható volt.Meglátom mit sikerül finomítani rajta. 
Re: Belfegor (18209)
reply history 2011.07.18. 18:34:22 (18208
User profile
10.97 @ 200
Mindjárt... 
Re: Belfegor (18207)
reply history 2011.07.18. 12:09:57 (18206
User profile
10.97 @ 200
Injektor elkelt. Smile  
Re: radics1 (18205)
reply 2011.07.11. 19:02:53 (18205
User profile
10.97 @ 200
Hi,

Precision T3/T4, Walbro 255 HP, Deka 630 eladó. Lásd hirdetések topic. 
reply history 2011.07.06. 18:15:27 (18201
User profile
10.97 @ 200
Hát épp errõl lenne nálam szó. Kamarai tagnak kell aláírni,de már rajta vagyok az ügyön. 
Re: Belfegor (18200)
reply history 2011.07.05. 08:53:55 (18199
User profile
10.97 @ 200
Voltam az NKH-nál:

Kell adásvételi a donorról vagy motorról,regadó különbözet (ha van),átalakítási engedély (elõre),Mûszaki dokumentáció (kamarai tagtól),forgalmi,törzskönyv,mûszaki.

Ilyen mûszaki doksija van valakinek esetleg mintaképp? Elvileg fel kell sorolni mit mire és hogyan cseréltem,kellett-e faragni,ilyesmi.

Nagyon megköszönném,ha valaki tudna egy ilyet mutatni,kb milyen mélységig kell részletezni az átalakítást. 
Re: radics1 (18189)
reply history 2011.06.27. 12:55:06 (18189
User profile
10.97 @ 200
Típusazonos átépítés,nem egy cummins diesel blokk.

Ennél azért ésszerûbb összegekrõl beszéltünk. Regadó különbözet,ha van,átalakítási eng. 12e, forgalmi+törzskönyv 6+6,mûszaki. 
Re: MarcoR5 (18188)
reply 2011.06.26. 19:15:33 (18187
User profile
10.97 @ 200
Nem tudja valaki véletlenül,hogy lehet benzinesbõl hivatalosan kisebb teljesítményû dieselt építeni/papírozni?Mik a járulékos költségek? 

Total 727 entries
1  2  3  4  5  [...]   Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!