Anti Seize a paszta neve, gyárt ilyet a Loctite is, külön van többfajta a többfajta fémhez!
Acélhoz inkább rezes paszta van, míg aluhoz valami alu paszta van.
Érdemes beszerezni!
Hali!
Hogy mûködik ez?
Odamész, és amikor látod hogy kb. megéri menni 1 órát, befizetsz rá?
Jövõre szerintem eljõõ az ideje! Mindig hétvégenként faragok valamit a gépemen. Elképesztõ hogy az eddigi tuningok alatt mennyi hibát hagytam magam után, fõleg olyan rendezetlenséget okozó hibákat. Elegem van már a kábelkötegelõs, ducttape-s motortérbõl!
Idén befejezem, azt jövõre használat lesz, széjjel nem szedem még1x ennyire!
ESIkoma, én a csapágyboltban vettem amolyan rézpasztát, berágódás elleni cuccos, 1100°C-ig hõálló, meg ilyenek, szerintem erre gondolt Zoli, az szerintem is jó neked!
Vagy a Molibdéndiszulfid, közismertebb nevén MoS2, Molykote márkanév alatt megy. Ebbõl van olyan is ami kicsit kapillárisabb, ha olyan az anya/csavar mint a Fordomon volt (leszedhetetlen kúpos alátét az anyán), na azok piszkosul be tudnak gyógyulni!
Trackday alatt tud mozogni annyit a rendszer, hogy az már pont elég az önbehúzódáshoz!
Asszem Nm/fok, de ez nem bizti.
Állítható baromi 1szerû: a kasztni befogás az egyik pont, ahhoz képest lehet távolabbi ponthoz tenni a csontot vagy közelebb. Ha távolabb van, akkor lágyabb, mert ugyanazt a rugalmas alkatrészt hosszabb erõkarral torzítod!
A kanyarstabik nemigazán szoktak fogyni. De a kifáradás mindenképp szerkezetfüggõ.
Nem a vastagság számít, hanem az ereje.
Az állíthatók a jók, aminek a végében több furat van, így az erõkarral tudsz tul.képp variálni.
Ha egyszerûbb a formája, akkor érdemes körülnézni valami más modell viszonylatában is.
Ha lefelé tekered, akkor igen, süllyeszthetõ az autó. Ha a teló bírja úttal (márpedig bírni szokta hisz ezért csinálják ilyenre), akkor nem keményedik elvileg semmi, csak a mûködési tartomány lejjebb lesz.
Ha felfelé tekered, akkor egy idõ után elõfeszítve lesz a rugó, attól keményebb lesz, meg csökken az útja.
Normál esetben nyilván rugót kéne cserélni, ha nem elég kemény a cucc.
De mindenek elõtt el kell dönteni, mi a probléma a jelenlegi felállással. Ha kanyarban kéne rajta feszíteni, akkor érdemesebb a másik rugóval kezdeni, azaz a kanyarstabival. Attól a konform relatíve érintetlen marad, viszont a kanyarstabilitása megváltozik.
Az állítható magasságú telók alapjában véve nem arra hivatottak hogy drasztikus ültetést abszolváljon a gép, hanem hogy a kerekenkénti terhelés ki legyen egyenlítve. Így a fékbõl is ki lehet hozni a maximumot, meg persze gyorsításra is.
Egy bizonyos ültetés után már nagyon sokmindent utána kell korrigálni a futómûben, ezért inkább csak moderált ültetést kéne megcélozni.
Lottinál állítható pl. a kormánymû magassága a dinamikus kerékösszetartás beállításához, nagyobb ültetésnél meg már agyat cserélnek, amiben feljebb van a kerékagy helye, hogy a lengõkarok szögállása ne legyen túlzottan megváltoztatva.
Az Enkei nem koppint semmit sem, hiszen az OZ konszern tagja, javarészt önálló design-el, meg ugyanazzal a technológiával.
Ha van Enkei Superleggera kinézetû felni, akkor az az OZ, Enkei matricával!
Nekem anno tetszett az egyik Enkei felni, és módja sem volt annak, hogy az OZ beszerezze, mert az az ázsiai piac szereplõje.
Õk meg nem kaptak OZ-t, vagy hogy volt...
Megállj!!!
Ez nem úszó tárcsa!!! Nem is fix, ez olyan, ami a hõtágulás keltette feszültségeket kerüli ki.
Az úszó is megbírkózik a hõtágulás keltette méretváltozással+az még be is tud állni.
Úszó tárcsa kell tipikusan az 1hengeres fix nyergekhez, ami az autók világában elég ritka. (Mivel ott 1hengeres úszó nyergek vannak...)
Versenysportban meg többhengeres nyergek vannak, oda sem kell úszó tárcsa, bõven elég a hõkiegyenlítést bíró darab, mint ez a csapos is.
A csapost olcsóbb gyártani, azért van ilyen. Az acél surlódó felület melegedés hatására központbázis szerint növekszik, így a csapoktól kifelé mozog, az alu harangot nem feszíti.
Úszó tárcsa az, amelyik tengelyirányban tud mozogni. Motoroknál gyakrabban elõfordul az ilyesmi.
Attól függ, mennyit szeretnél rá áldozni.
A kollégák által említett verziók megfontolandók! ESI BBS-e tényleg nagyon jó darabok, kérdés hogy a te géped súlyához hogyan állnak.
Van a felnihez az a súlyindex, az kerekenként a statikus terhelést adja meg. Kolbász felni nem bír sokat, lehet neked egy kerékre több jut, mint amit egyes felnik elbírnak! :o)
Amúgy a súlyindex és a felni saját súlyának ismeretében méginkább kiderül, melyik felni mennyit ér!
(Pl. a Lotus gyári felnije: hátul 10,5kg/db, 17x7.5 ET18, súlyindex:330kg Na ez egy oltári gagyi felni. )
Igen, valamennyivel nehezebb, de ott megéri!
Nagyobb oldaltartást peresebb gummával érhetsz el, de az mégnehezebb, ha a felni/gumi átmérõ arányát tologatod!
A T1R lényegesen jobb mint a T1S! Csak javasolni tudom!
Nekem mondjuk nem is a Lottin volt gond a T1S-el, hanem a Fordon. De azt hogy a T1R jobb, azért azt a Lottin is éreztem!
Nyilván egy 710kg-os autó nem úgy veszi igénybe a gumit, mint a tonna feletti, de keményebb is volt az oldalfala az újnak, meg valahogy úgy az egész jobban sikerült cucc lett!
Ha még több oldalfal merevség kell, akkor vegyél nagyobb teherbírásút belõle. Annak több a sodrony az oldalában, nem szakad olyan könnyen, és jobban is támaszt!
Petya, azzal a Porsche féktárcsával csak a gond volt, amellett hogy méregdrága volt.
Asszem ez az a példány, ami szívta magába a vizet, és esõszenzorokkal volt felszerelve a gép.
Ahogy nedves lett a tárcsa, elektronika finoman ráfékezgetett hogy ha kell, fogjon a kóceráj!
Szlovének ettõl állítólag sokkal jobbat csináltak, azt kapta az utcai Ferrari.
Talán www.sicom.si ,de ez nem biztos. Sicom a cég neve.
Hali Petya!
Elsõre az a legtisztább, ha a gyári fék konfigot papírra veted, azaz mekkora kerületen fognak a mostani féknyereg dugattyúi, mennyi dugattyú van a nyergekben, azoknak mekkora a felületük összesen.
Ebbõl már ki tudod számolni, hogy a gyári állapot most milyen.
Alapjában véve ha faragsz rajta, akkor mehet több fékerõ hátulra, fõleg ha be tudsz építeni egy fokozatban állítható szelepet a hátsó fékkörre.
Alapból a fékeket mindig jobban elõre állítják mint amennyire szükséges lenne, mert ha a rutintalan ember belefékez egy kanyarban esõben (pl), akkor kitörhet az autó hátulja. Ez kb. olyan biztonsági "feature", minthogy az autó km órája mindig többet mér.
Aftermarket fék témában tudom ajánlani a HiSpec-et, angol cég és megfizethetõ árban állít elõ. www.hispecmotorsport.co.uk
Üdv:Yas.