timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Volvo S70 T5 (gubo77)
2007. április 21.
    
Keresek neki egy virtuális ellenfelet.
Alapként felhasználom a futamtervezőben.


diagram
Tömeg
kg
reset
Időtartam
Célvonal (és Y skála)
Rollout

mp 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-végéig
 Korrekció%


Komment: Félelmetes turbó lag jellemzni az autót, kettesben és hármasban is másfél másodpercbe telik, mire megjön a nyomaték. Nem vagyok benne biztos, hogy ezt nem egy repedt turbócső vagy valami hasonló okozza. Váltások után van egy csúcs -ez a szokásos rántás a lendkerékben tárolt energia rászabadulása a hajtásra-, de utána 100 lóerő alá csökken a leadott teljesítmény. Pedig nem váltott túl korán, és a másik mért futamban is hasonló görbét produkált, kicsit rosszabb időkkel. Akárhogy is, a nagy lyuk ellenére is szép számokat produkál az autó méretéhez képest.fotó 1  _2_

Az autó adatlapja a carstyling.hu-n

válasz erre előzmények 2007.05.10. 17:07:21 (232
Felhasználói profil
15.97 @ 150
A kompresszor oldalon a házba integrált bypass van, ezt javítanám így utólag Tehát különálló nincs, így a helyes. 
Re: (231)

válasz erre előzmények 2007.05.10. 11:19:08 (231
Felhasználói profil
15.97 @ 150
Bocsi Jobban is megnézhettem volna, milyen autód van.

Szóval van egy vákuumkör, rajta egy elektromos szelep, innen az aktuátorig egy cső. Ennek nincs más leágazása. Ez szokásos módon egy rúdon keresztül húzogatja a WG-t. A kompresszor oldalon semmi - se bypass, se blow-off -, csak a rendszer végén egy elektronikus fojtószelep. Eleinte arra gondoltunk, hogy váltáskor nagyon nyitvamarad és beengedi az összes termelődő túlnyomást a motorba, ahol persze benzin híján csak átmegy a hengereken. De ez marhaság, nem? (Ha teljesen lezárna, persze még rosszabb lenne a helyzet.)
Feltűnt az is, hogy nagyobb fordulatról (de kis gázpedál állásról) padlózva szépen és gyorsan kezd el húzni, de ha a teljesen felengedett gázpedált nyomom tövig, akkor a fenti, mért görbe szerint, időben elnyújtva indul meg. 
Re: (230)

válasz erre előzmények 2007.05.10. 10:27:20 (230
Nem arra gondoltam, hogy ha "rátekersz" akkor megszünteted a lag-et...
Hanem ilyen WG nyitvamaradást okozhat az, hogy ha nem egy db szabályzás van csak a rendszerben. Pl. ha az elektromos szabáyzás mellé kerül egy mechanikus szabályzó ami nincs megspékelve egy elkerülő ággal vagy egy plusz bleed résszel, akkor elő szokott fordulni, hogy bent marad a levegő a BC és a WG között, mert nincs ami elengedje a felesleget. Így nyitva marad vmennyire a WG.
Nem tudom érthetően írtam-e le, vagy hogy egyátalán lehet itt ilyesmiről szó  
Re: (229)

válasz erre előzmények 2007.05.10. 09:57:04 (229
Felhasználói profil
15.97 @ 150
Sajnos nem olyan egyszerű, hogy rátekerek még egy kicsit Azzal csak az alapértéket lehetséges állítani (basic boost pressure), a többit a Motronic találja ki és hajtja végre egy villamos vákuumszelep segítségével.
Szerintünk elszökik a kipufogógáz, de ha van más használható ötlet, nagyon megköszönöm. Ja igen, az aktuátort sem szeretném tönkretenni, marad az elvileg "zárt" állapot utáni gyári előfeszítés. 
Re: (228)

válasz erre 2007.05.10. 08:33:21 (228
Hogy van a boost vezérelve? Mivel? 

válasz erre 2007.05.10. 08:08:58 (227
Felhasználói profil
15.97 @ 150
Ave, külön köszönet a figyelmességért, a 466-os "rajtszámért"

Konzultáltam turbós emberekkel a laggal kapcsolatban, szerintük a wastegate nem zár el tökéletesen. Ez nagy motorfordulaton mindegy lesz, mivel itt már amúgy is nyitogatná a vezérlés, de alacsony RPM-nél durván beleszól a menetteljesítményekbe. Ez megmagyarázhatja azt is, hogy bár nem gyorsul az elvárható mértékben, mégis képes hozni a gyári végsebességét. 




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!