timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Lexus RX400h (Zombi60)
2008. július 11.
    
Keresek neki egy virtuális ellenfelet.
Alapként felhasználom a futamtervezőben.


diagram
Tömeg
kg
reset
Időtartam
Célvonal (és Y skála)
Rollout

mp 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-végéig
 Korrekció%


Komment: Az első hibrid hajtású autó, amit mértünk.
Csak röviden, ha valaki még nem vágná, mi is az, hogy hibrid. Van egy hagyományos benzinmotor, (esetünkben egy V6), illetve egy (esetünkben kettő) villanymotor és egy jó nagy akkumulátor. Az okos elektronika dönti el, hogy mikor melyik motor hajt.
Nagyon mókás volt, ahogy teljes csöndben megfordult és elindult a rajthelyhez. Az utazókat egy remek LCD kijelzőn folyamatosan szórakoztatja az autó azzal, hogy mikor éppen melyik motor éppen mit csinál. (Fékezéskor pl. akkut tölt a villanymotor)
Akit érdekel a dolog, itt egy flash animáció, ami szemléletesen elmagyarázza mi is ez az egész.
No de nézzük a mérést! Ez egy power start volt, már a megindulás előtt járt a benzinmotor is, de persze padlógázra mindhárom motor akcióba lép.
A zseniliás bolygóműves fokozatmentesváltó miatt a gyorsulás teljesen egyenletes, az út egyenetlenségei által okozott rezgéseket leszámítva a teljesítménygörbe is szinte teljesen vízszintes.
Csináltunk olyan futamot is, ahol a benzinmotor még nem ment az elinduláskor, hamarosan ezt is közzéteszem.
fotó 1

válasz erre előzmények 2008.07.22. 21:08:53 (1131
Felhasználói profil
14.00 @ 157
vmi olyasmiről van szó, hogy a benzines és a villanymotor maximális teljesítménye nem jön ki egyszerre. akkor adódna össze, ha a benzinmotor max. teljesítményéhez tartozó fordulatszámán adná le a villanymotor is a max teljesítményét. a nyomatékcsúcs pl villanymotornál alacsony fordulaton(indulóból) jön ki utána esik folyamatosan, míg a benzinnél tudjuk, hogy más a szitu. a prius, és a civic hybridben is hasonló "fals" adatok jönnek ki puszta összeadással. 
Re: (1129)

válasz erre előzmények 2008.07.22. 14:28:21 (1130
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Itt is ezek az adatok szerepelnek:
http://www.lexus.eu/range/rx/specifications/technical-data/index.aspx?model=RX

Most már kéne keresni egy fizikust. :-)
 
Re: (1129)

 ave
válasz erre előzmények 2008.07.22. 13:36:52 (1129
Felhasználói profil
12.88 @ 175
Mar hogyne lehetne osszeadni, ne viccelj.
Miert hova lesz a teljesitmeny??

Ezek a nagy szamok eddig csak magyar nyelven lattam, ezt nem hiszem el.

A vizen evezesnel 10 km/h mellett en meg elhanyagolnam a legellenallast siman, es biza 10-el mennek lefele.   (Persze sima, csendes folyasu vizen, amin evezes nelkul tenyleg menne a csonak magatol is 5-tel) 
Re: (1128)

válasz erre előzmények 2008.07.22. 12:08:59 (1128
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Gondolom ezek nem adhatóak össze.
Szerintem olyan mint amikor folyón evezel. Hiába tudsz álló vizen 5kmh-val evezni és a folyó 5kmh-val visz, akkor sem fogsz evezve 10-el menni. 
Re: (1126)

válasz erre előzmények 2008.07.22. 07:41:17 (1127
Igen ez valóban érdekes. Már néztük mi is, sőt a GS-nél még érdekesebb, ott 200 Le az elektromotor a 3.5V6 teljesítménye meg 296 Le, az összteljesítmény meg 345 Le. Na most akkor, hogy is van ez?

http://www.lexus.hu/Images/GS_NET_0421_tcm249-643043.pdf
 
Re: (1126)

 ave
válasz erre előzmények 2008.07.22. 00:57:48 (1126
Felhasználói profil
12.88 @ 175
Erdekes dokumentum.
V6: 211 Le.
Hibrid hajtas Összteljesítmény:  272 Le.

Ezek utan hogy a rakban lenne a ket villanymotor 167 + 67 = 234 Le??   Hogy jonne ez ki?
A villanymotorok osszesen lehetnek a 272 es a 211 kozott levo 61 Le.   Ez ugy meg realis is.
 
Re: (1125)

válasz erre előzmények 2008.07.22. 00:21:48 (1125
Re: (1124)

 ave
válasz erre előzmények 2008.07.21. 21:38:30 (1124
Felhasználói profil
12.88 @ 175
>elől 167 lóerős elektromotor van
Az kicsit sok lenne. Ezt hol olvastad? 
Re: (1123)

válasz erre előzmények 2008.07.21. 18:02:02 (1123
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Kicsit én is utánaolvastam, és szerintem elég érdekes, hogy míg elől 167 lóerős elektromotor van, addig hátul csak 68 lovas. Én inkább fordítva csinálnám, hisz előre tud hajtani a 211 lovas benzinmotor is...
Biztos van ennek valami oka, de furcsa. Mindenesetre ezek után terepre biztosan nem mennék vele. 
Re: (1122)

 ave
válasz erre előzmények 2008.07.21. 17:40:35 (1122
Felhasználói profil
12.88 @ 175
A villanymotorok ketten egyutt vannak 60 loerosek, es ez egy 2tonnas jargany... 
Re: (1121)




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!