timeslip logo
beállítások
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

beállítások


autotuner networkcarstyling.hutimeslip.huautohifi.hu
 Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)
Kiskunlacháza, 2008. szeptember 27.
    
Keresek neki egy virtuális ellenfelet.
Alapként felhasználom a futamtervezőben.


diagram
Tömeg
kg
reset
Időtartam
Célvonal (és Y skála)
Rollout

mp 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-végéig
 Korrekció%


Komment: Még gyári forgórésszel, de már pöckölt technikával*, nagyobb turbóval futotta ezt az eredményt.
A hivatalos mérés 12.516 @ 178 km/h volt, ez alapján úgy tűnik nagyon mélyen állt a rajtgéppe, alig 8" rollout esetén jönnek ki a fotocellához közeli eredmények a log szerint.
0 rollout beállítás mellett jól látható, hogy nagyon óvatosan guritotta meg az autót, és csak utána engedte rá a nyomatékot a hajtásra, majd innen is szép finoman kúszott fel a gyorsulás. Egész szép csúcsokat ért el, igaz nem tudom az semi-slick Matador gumikon ment-e, vagy sima utcaival.
Mindhárom váltás előtt láthatóan megkongatta egy kicsit a limitert. Ennyire nem érdemes elhúzni a fokozatokat, a hosszú váltásokkal tizedek úsznak el.
A teljesítménygörbe magassága és jellege is igen szép. Ahhoz képest, hogy teljesen kihasználta a használható fordulatszám tartományt, nem konyul jelentősen.
* Az autóról és pilótájáról bővebben a fapuma8.com oldalon olvashattok.
fotó 1  _2_

Az autó adatlapja a carstyling.hu-n

válasz erre előzmények 2008.10.11. 10:13:53 (1396
Felhasználói profil
13.20 @ 166
Egy neves gyártó a sok közül. 
Re: (1394)

válasz erre előzmények 2008.10.11. 10:13:31 (1395
Felhasználói profil
13.20 @ 166
Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szűk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezető út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minőség, hol akad valami, stb...

Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj... 
Re: (1393)

válasz erre előzmények 2008.10.10. 22:53:58 (1394
Felhasználói profil
12.54 @ 175
valahogy igy gondoltam én is, csak tudtam magam ilyen szakszerűen kifejezni.
B&M márkáról tudtok valamit? 
Re: (1392)

 ave
válasz erre előzmények 2008.10.10. 22:06:25 (1393
Felhasználói profil
12.88 @ 175
A lenyeg az, hogy a szuk keresztmetszet a valtohazon beluli dolgok mozgatasa, nem a valtokare.
Legalabbis nekem ez a tapasztalatom. 
Re: (1392)

válasz erre előzmények 2008.10.10. 21:44:39 (1392
Felhasználói profil
13.20 @ 166
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyiből áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.

A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történő retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection.

Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erősebb fékeket szerelsz a gépedre! Sőt, ha beleveszed hogy az előtted hirtelen fékező után kell megállnod, akkor még az előző emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni! 
Re: (1386)

válasz erre előzmények 2008.10.10. 11:10:45 (1391
Felhasználói profil
14.63 @ 151
Sztem előbb egy tökéletes futamra törekedj, mert így úgyse lehet megtudni, hogya mit javult a verda, hogyha ilyen 80 %-os futamokat tolsz. :-) 
Re: (1361)

 ave
válasz erre előzmények 2008.10.09. 22:37:31 (1388
Felhasználói profil
12.88 @ 175
Ha nincs valami nagy vilagfelfordulas, akkor igen. 
Re: (1387)

válasz erre előzmények 2008.10.09. 22:10:09 (1387
Felhasználói profil
10.01 @ 219


Ne keverjük a szezont a fazonnal?

Jövőre fogsz menni a rönóval? 
Re: (1386)

 ave
válasz erre előzmények 2008.10.09. 22:02:13 (1386
Felhasználói profil
12.88 @ 175
A valtogomb utjat rovititi.   Ettol nem lehet gyorsabban valtani, ha a valto ugyanaz.       A valtas nem a kar masik pozicioba tolasat jelenti. 
Re: (1383)

válasz erre előzmények 2008.10.09. 21:40:34 (1383
Felhasználói profil
13.20 @ 166

Pedig de, máskülönben mire való?
Amúgy tök egyszerű mechanizmus, ha lemodellezed, rájössz hogy gyorsítja a váltást, mégha nem is világmegváltás! 
Re: (1369)




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!



Hirdetések