timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Lancia Delta HF Integrale (DCS)
2005. November 04.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.
Select another run of this vehicle

diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: After the turbo only run, we managed to log a run with added nitrous power! As the run is far from perfect, the figures are nothing sort of amazing!

Unlike most AWD cars, this Delta launches with a slipping clutch. Mosty to save the transmission. As it has a very long first gear, it makes sense.
Because of this, the first tenths are spent with a very soft launch. This hurts zero rollout ETs quite badly, but it's not so much of an issue with 12" rollout.

Compared to a good Audi S2 launch, the difference is clear. For the Audi it only takes 0.26 seconds to cover the first 12", but for the Lancia it's 0.42 sec!
As this time is "free", not included in the ET, such a soft launch doesn't hurt the results on the racetrack.

Unfortunately the nitro wasn't spraying in 3rd gear for an unknown reason. Too bad, but at least you can clearly see how big the shot is. (on the 520 scale)
photo 1  _2_

datasheet on carstyling.hu

reply history 2007.01.30. 23:13:54 (92
User profile
11.64 @ 221
mi is szeretnénk látni. Üdv mindenkinek itt! 
Re: (91)

reply 2007.01.17. 21:52:14 (91
nagy brutál, kiváncsi leszek rá idén! 

 DCS
reply history 2007.01.15. 10:09:57 (90
User profile
11.07 @ 211
Szerintem nyáron egyszer felöltöztetem egy teljes mûanyag öltözetbe és kipróbáljuk...,engem is érdekel az eredmény...! 
Re: (73)

reply history 2007.01.12. 21:34:18 (86
User profile
11.91 @ 191
jah ha gurulna a szarom akkor valahol randalíroznék ilyen jó idõben ... nem melóznék a gép elõtt ...  Szomorú  
Re: (85)

reply history 2007.01.12. 21:18:32 (85
Széles vigyor  Széles vigyor  Széles vigyor  Õrült vagy  Széles vigyor  Széles vigyor  Széles vigyor  
Re: (84)

reply history 2007.01.12. 20:22:46 (84
User profile
11.91 @ 191
szerencsére .... oki 
Re: (83)

reply history 2007.01.12. 19:56:12 (83
User profile
10.92 @ 200
Nem stimmel a genalomany.  Kacsint  Na de ez mar OFF, ugy hogy reszemrol befejezve. 
Re: (78)

reply history 2007.01.12. 19:48:27 (82
User profile
11.91 @ 191
jól látod a helyzetet csak nagyon rosszul tudnál járni ...hehe 
Re: (81)

reply history 2007.01.12. 18:31:28 (81
User profile
12.25 @ 180
szerintem már hiába próbálnánk a veréssel sem menne a nevelésed.. Mosolyog  
Re: (79)

reply history 2007.01.12. 18:28:25 (80
User profile
13.16 @ 168
Ha ilyen kocsikkal rohangálsz...én, akár még lennék is... Széles vigyor  Széles vigyor  Széles vigyor  
Re: (78)




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!