timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
61.

diagram
 8.39 @ 140       0-100:  4.75       80-120:  3.04
Subaru Impreza WRX STI (sti720)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Kiskunlacháza, 2008.06.14.

A dragracing.hu versenysorozatban A3 kategóriában versenyez ez a Subaru. Nem is eredménytelenül, bár sajnos nem túl népes kategóriáról van szó, a legutóbbi versenyen, ahol ezt a futamot rögzítettük, csak ketten voltak.
No de nézzük a futamot!
Sajnos mindkét próbálkozásnál akadt gond a váltással, ebben az ötödiket nem sikerült elsőre betenni, ez természetesen nem jelent akkori rontást, mint a másikban a harmadik fokozat elrontott váltása.
A motor, turbó gyári, de a motorvezérlés chipelve van, valamint meg kell említeni a HKS kipuffogó rendszert is. A chipes ECU rajtprogramjával egészen szép megindulást produkál az autó, de a tapadás úgy tűnik nem volt ideális a Continental Sport Contact gumikon, kicsivel 1g alatt volt a csúcs.
A váltások egész gyorsak, leszámítva ugye az utolsót. A váltási hiba miatt 1 másodpercig csak lassult és ekkor még 100 méter volt hátra, így a célvonali sebesség természetesen jóval alacsonyabb, mint az aznapi legjobb futamában.
Ez a futam a hivatalos mérés szerint 12.84 @ 165 volt, a nap legjobb futamával összehasonlítva látszik, hogy a timeslip adatok nagyjából megegyeznek 1000 lábig (~300m), itt alig 0.03 mp volt a különbség, de a célig a hiba miatt ez a különbség 0.15 mp-re nőtt.

62.

diagram
 8.39 @ 137       0-100:  4.64       80-120:  3.00
Subaru Impreza WRX STI 2.5 16v
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2005.10.14.

A korábbi mérés óta nagyobb injektorok kerültek az autóba, és egy hozzá illesztett chip, de ez utóbbiról azóta már kiderült, hogy nem igazán jól sikerült.
Mivel csak a nyomaték nőtt igazán, a csúcsteljesítmény nem, így változott a vezetési stílus is, alacsonyabb fordulaton történtek a váltások.

63.

diagram
 8.42 @ 149       0-100:  4.74       80-120:  2.34
VW Lupo 1.9 PD TDI nitro (Ivan)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2007.10.28.

Az összkerekes, nitrós szlovák dízel rakéta egyik kevéssé jól sikerült futama. A hivatalos mérés szerint ez a futam 12.42 @ 183 volt, de az aznap majdnem tudott 11 mp-s futamot is. (12.004 @ 185)
Pontosan nem tudom, mit rontott el, olyan mintha rossz fokozatba kapcsolt volna, majd vissza kettesbe. De jövőre mikor újramérjük, majd megkérdezem! :)
Ereje van bőven, de meglehetősen nehéz a jármű.
Mint a hármas képen látható, ők 2.9-es 0-100-as sprintet mértek maguknak valahogy, hát ettől még egy ilyen feltünő hibától mentes futamban is elég messze lehet. 3.9 viszont könnyen lehetséges, és azért valjuk be, ez piszok gyors.

64.

diagram
 8.44 @ 156       0-100:  4.65       80-120:  2.18
Porsche 911 GT2
(2 személlyel)    fotó 1  _2_

Tököl, 2008.04.12.

A 2002-es modell, tehát a gyengébbik 996-os GT2, papíron 456 lóerő és 1440kg üresen.
Két személy ült a kocsiban a mérés alatt, a futam hivatalos eredménye 12.19 @ 195 km/h volt, 30 centi rollouttal ez ki is jön szépen.
Ezek után némileg meglepő a keréken leadott teljesítmény, hisz alig 30 lóerő veszteség jön ki. Na most vagy nagyon tud a Porsche váltót gyártatni, vagy kicsit erősebb az autó, mint állítják.. :)
Egyébként nem egy igazán jól sikerült futam ez, tudott 11.92-öt is futni. Látszik is tisztán a diagramon, hogy nem igazán sikerült jól a rajt, de a 0.9g-s csúcsérték azért igen szép teljesen utcai gumiktól. Persze farmotor, 315-ös gumik a hátsó, hajtott kereken... Still.
Egy kicsi még maradt az eredeti 930-as turbo hatalmas turbólyukjából. Érdekes a teljesítménygörbe jellege is, ami főleg hármasban látható tisztán. Lehet váltás után van egy kis overboost.

65.

diagram
 8.44 @ 154       0-100:  4.68       80-120:  1.96
Honda Civic K20 (Kuki)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

Tököl, 2008.04.13.

"Kuki" 1991-es Honda Civicjében egy Type-R Civicből származó K20-as 2.1 literre felfúrt motor dohog.
14:1-es kompresszió, 54-es hengerenkénti pillangó, durva tengelyek, meg ami még kell. Az eredményességét leginkább a benzinellátás problémája okozta, többször előfordult, hogy annyira fellevegősödött a rendszer, hogy leállt a motorja.
A King of Europe East stock street katagóriájának kisdöntőjét is részben emiatt vesztette el.
Látható, hogy nem kapcsolt negyediket, sőt 60 méterrel a cél előtt nemcsak gurult, hanem már fékezett is. Persze vigyáznia kellett, hogy sokkal jobbat nem menjen ennél, hiszen egy 12.0-nál jobb edzéseredmény után átsorolták volna a stock streetből a street FWD-be, ahol Vogelsinger Sanyi 11.1-je ellen kellett volna helytállnia.
Így sem lett ez rossz, ez volt a második legjobb futamja vasárnap. Hivatalos mérés szerint 12.2 @ 180 km/h, ez 15" rollout mellett ez szépen ki is jön a műszeres mérésből is. Szombaton megkötés nélkül sem tudott 12 alá menni, de a 12.04 @ 194 azért mindenképpen szép eredmény egy szívó négyhengerestől.
A kettes-hármas váltásnál látható, hogy elég sokáig tartott, mivel beleforgatta a motort a limiterbe.
A tapadás és az erő aránya ideális, kettesben pont a tapadási ponton kezd el húzni és ebben a fokozatban már egyáltalán nem kapar el.

66.

diagram
 8.46 @ 140       0-100:  4.60       80-120:  2.92
Barkas Super-Sport
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_     carstyling.hu adatlap

Tököl, 2006.09.23.

Igen, ez valóban egy Barkas. Egy egyedi Barkas karosszéria egy módosított Chevy Corvette alvázon, 5.7 literes tolórudas V8-as motorral, autómata váltóval, drag gumikon. Brutál.
Ez a mért futam volt az autó harmadik negyedmérföldes futama az autó elkészülte óta, de már a másodikon is simán hozta a 12 másodperces eredményt a hivatalos, fotócellás mérés szerint.
A rajt végülis igen jónak mondható, ilyen méretű gumikkal még nem nagyon rajtolt jobbat hátsókerékhajtású autó idehaza. A csodajármű alapját szolgáltató Corvette sem.
A váltó valamiért hatalmasakat ránt a váltásokkor, bár a videón is hallatszik igazán a hangosítás miatt, de még a gumikat is elforgatta egy pillanatra 70 km/h-nál, és bár 120-nál már nem csikorogtak a gumik, ott is nagyot rántott.

67.

diagram
 8.47 @ 145       0-100:  4.60       80-120:  3.10
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_     carstyling.hu adatlap

Kiskunlacháza, 2008.09.27.

Még gyári forgórésszel, de már pöckölt technikával*, nagyobb turbóval futotta ezt az eredményt.
A hivatalos mérés 12.516 @ 178 km/h volt, ez alapján úgy tűnik nagyon mélyen állt a rajtgéppe, alig 8" rollout esetén jönnek ki a fotocellához közeli eredmények a log szerint.
0 rollout beállítás mellett jól látható, hogy nagyon óvatosan guritotta meg az autót, és csak utána engedte rá a nyomatékot a hajtásra, majd innen is szép finoman kúszott fel a gyorsulás. Egész szép csúcsokat ért el, igaz nem tudom az semi-slick Matador gumikon ment-e, vagy sima utcaival.
Mindhárom váltás előtt láthatóan megkongatta egy kicsit a limitert. Ennyire nem érdemes elhúzni a fokozatokat, a hosszú váltásokkal tizedek úsznak el.
A teljesítménygörbe magassága és jellege is igen szép. Ahhoz képest, hogy teljesen kihasználta a használható fordulatszám tartományt, nem konyul jelentősen.
* Az autóról és pilótájáról bővebben a fapuma8.com oldalon olvashattok.

68.

diagram
 8.47 @ 139       0-100:  4.94       80-120:  3.15
Audi Sport Quattro
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_     carstyling.hu adatlap

2004.11.27.

Ez egy igazi ritkaság, egy gyönyörű Sport Quattro replika, történetéről itt lehet bővebben olvasni.
Motorikusan még nem a legtökéletesebb, jól láthatóan esik a teljesítmény a fordulatszám növekedtével, de nem rossz a műsör így sem!
A rajt a hideg aszfalt nyári gumi kombináció miatt természetesen nem a legjobb, de nagyon látványos, az biztos. Tessék megnézni a videón.

69.

diagram
 8.48 @ 148       0-100:  4.56       80-120:  2.40
Honda Civic B20 (Tus)
(1 személlyel)    fotó 1

Tököl, 2007.05.27.

Szlovénia leggyorsabb Civicje, legalábbis szívómotorral biztosan. Az autó lelke az Europában nem igazán elérhető 2 literes B20-as CRV motor.
Mértünk már korábban ilyen motorral szerelt autót, egy Integrát, de ez a Civic egy másik dimenzió.
A nap folyamán Magyarországon javította meg egyéni legjobbját, ami immár 12.27 @ 187.
Ez egy kevésbé jól sikerült futam, itt 12.44 @ 184-ot futott a hivatalos mérés szerint, amit a műszeres mérésünk is meglehetősen jól közelít 12" rollout beállítás esetén.
A futamról:
60 lábig rajtprogrammal jut el az autó, ez láthatóan rejt még lehetőségeket magában, hisz a legnagyobb gyorsulást pont a rajtprogram végén produkálta az autó, amikortól az elektronika szabadon engedte forogni a motort. Valószínüleg a brutálisan hossszú, 100 fölé érő egyes fokozat miatt van szükség a limiterre. A tapadás nem rossz, de nem is kiemelkedő, mégis képes 4.5 mp alatt elérni a 100-as temót, ami azért valjuk meg, nem akármi!
A váltó úgy tűnik nagyon meg van tervezve, hármas végén ér be, látható, hogy itt már kissé csökken a leadott teljesítmény. Szuper.
Nem kímélte a technikát, 12 időmérőt futott, hibamentesen, mindíg 12.6-on belül!
Megérdemelten nyerte kategóriáját (A5)! Bravó!

70.

diagram
 8.49 @ 152       0-100:  4.59       80-120:  2.38
Fiat Punto GT (q.v.)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Kiskunlacháza, 2008.06.14.

Kiskunlacházán először indult az autó és egyből nyert és új ategória idő és sebességrekordot futott.
Keringtek a legendák az autóról, hogy 500kg, meg ilyesmik, nos a tényleges 750kg (üresen) sem valami sok. Rendesen szét van vágva az autó, de hát valamit valamiért. Erőben nincs igazán különbség ZsoltGTI szintén kék Puntója és eközött, de a 200kg minusz bizony ennyit számít.
Szerencsére pont a legjobb futamát tudtuk megmérni, hivatalosan 12.38 @ 188, ezt a műszeres mérés is kiadja szépen 12" rollouttal.
Állítólag tovább erősödik még. Kiváncsi leszek meddig jut még el, de már most sem akármi...

összesen 498 jármű
Előző   [...]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!