Bocsi Jobban is megnézhettem volna, milyen autód van.
Szóval van egy vákuumkör, rajta egy elektromos szelep, innen az aktuátorig egy cső. Ennek nincs más leágazása. Ez szokásos módon egy rúdon keresztül húzogatja a WG-t. A kompresszor oldalon semmi - se bypass, se blow-off -, csak a rendszer végén egy elektronikus fojtószelep. Eleinte arra gondoltunk, hogy váltáskor nagyon nyitvamarad és beengedi az összes termelődő túlnyomást a motorba, ahol persze benzin híján csak átmegy a hengereken. De ez marhaság, nem? (Ha teljesen lezárna, persze még rosszabb lenne a helyzet.)
Feltűnt az is, hogy nagyobb fordulatról (de kis gázpedál állásról) padlózva szépen és gyorsan kezd el húzni, de ha a teljesen felengedett gázpedált nyomom tövig, akkor a fenti, mért görbe szerint, időben elnyújtva indul meg.
Nem arra gondoltam, hogy ha "rátekersz" akkor megszünteted a lag-et...
Hanem ilyen WG nyitvamaradást okozhat az, hogy ha nem egy db szabályzás van csak a rendszerben. Pl. ha az elektromos szabáyzás mellé kerül egy mechanikus szabályzó ami nincs megspékelve egy elkerülő ággal vagy egy plusz bleed résszel, akkor elő szokott fordulni, hogy bent marad a levegő a BC és a WG között, mert nincs ami elengedje a felesleget. Így nyitva marad vmennyire a WG.
Nem tudom érthetően írtam-e le, vagy hogy egyátalán lehet itt ilyesmiről szó
Sajnos nem olyan egyszerű, hogy rátekerek még egy kicsit Azzal csak az alapértéket lehetséges állítani (basic boost pressure), a többit a Motronic találja ki és hajtja végre egy villamos vákuumszelep segítségével.
Szerintünk elszökik a kipufogógáz, de ha van más használható ötlet, nagyon megköszönöm. Ja igen, az aktuátort sem szeretném tönkretenni, marad az elvileg "zárt" állapot utáni gyári előfeszítés.
Ave, külön köszönet a figyelmességért, a 466-os "rajtszámért"
Konzultáltam turbós emberekkel a laggal kapcsolatban, szerintük a wastegate nem zár el tökéletesen. Ez nagy motorfordulaton mindegy lesz, mivel itt már amúgy is nyitogatná a vezérlés, de alacsony RPM-nél durván beleszól a menetteljesítményekbe. Ez megmagyarázhatja azt is, hogy bár nem gyorsul az elvárható mértékben, mégis képes hozni a gyári végsebességét.
összesen 6 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...