4 helyen volt elrepedve a csonkom:-) gyári csonkkal érdekes módon szépen muzsikál és nem max 1 bar hanem 1,5 bar-os nyomással mükszik mostmár,alul is szépen húz és tetszik nagyon..
Tavasszal kap egy jó kuplungot és Ave-val akkor leméretem most semmi értelme,mert 2-be végig csúszik amig nyomom neki:-) Amit ki lehet hozni belöle azt kihoztuk sztem( köszi Csongi)..nem merek semmit tippelni mert múltkor is ráfáztam:-) de lényegesebben jobban muzsikál...majd meglátjuk ez mire elég..
Nézzed meg oldalról az autókat:
BMW: első kerék elé mennyit nyúlik a kasztni?
Audi S3?
Vigyázz, hatalmas lekerekítés van az első lökösben, hogy ne legyen annyira nyilvánvaló ez az optikailag sem sportos feature...
Ha meg is adják a súlyeloszlást, dinamikusról mély hallgatás, mert ekkora túlnyúlással az biza nem épp ideálisan alakul.
Bár a multilink csodafelfüggesztés csodákra képes, max javítani költséges egy kissé...
Máábocs, de ha egy autót vezetés szempontjából kell megítélnem, akkor nem biztos hogy elsősorban arra gondolok, hogy van olyan emberke, akivel akár össze érhet a vállunk...
Ez amúgy inkább szekrény típusú tagokkal szokott előfordulni, szóval még veled sem! (kb. 10% azoknak, akik eddig mellettem ültek, de 70%-ban nem ül mellettem senki, úgyhogy nemigazán érdekel! ))
Számomra nagyon nagy meglepetést okozott mondjuk az új fwd A3. Ha már egy átlag utcairól beszélünk. Attól függetlenül, hogy nagyon gyenge volt, akkor is olyat lehetett vele autózni, hogy folyamatosan vigyorogtam. :-) Kikapcsolni az összes elektronikát és kanyarogni. Fékek is jók, futómű már majdnem olyan, ami nekem kell. :-)
Bár most jut eszembe, hogy nem rég vezettem életem legjobb, legélvezetesebb gyári szürke elsőkerekesét. A Mini ONE volt eddig a legjobb. Az volt az, mit egyszerűen nem tudtam úgy vezetni, hogy ne nyomjam mindenhol. Egyszerűen minden olyan, amire nekem szükségem van. Az az a kocsi, amivel már gyáriban lehet olyan élvezeteset menni, mint a Saxo-mal. Abból tényleg remegve szálltam ki és aztán fél napig vigyorogtam.
Egyébként nekem is eddig a BMW-k jöttek be a legjobban. Mindenféleképp BMW-t vennék magamnak, ha lenne rá pénzem.
Arról még nincs annyi input, de biztosan az se szar, ha a KTM azt rakta az X-Bov-ba (vagy hogy hívják...)
Néha vannak félresikerült fejlesztések is, de összességében azért csak jutunk 1-ről 2-re!
Azt sosem írtam hogy a ki-és beszállás jobb se lehetne, de az autózás időtartamát tekintve %-ban is csekény!
Belül totál passzol minden, még úgy is, hogy az egyetlen állítási lehetőség az ülés előre-hátra.
Amikor lehetőségem volt a kormányt közelebb vagy távolabb vinni, beraktam eredeti helyére, mert az is ott volt jó helyen! Szerencsém volt!
Sokat filóztam rajta hogy hol bukik a classic FWD koncept nekem, majd egy függővel+mérőszalaggal kiderítettem:
A tűzfal túl közel van a kormány síkjához, így egy más üléspozícióba készteti az embert.
Az átlag ember nem akar annyira "fekvős" pozícióba vezetni, mert a legtöbben még jobban körül szeretnék látni az autójukat. (sarkokat, stb...)
Aztán ez kapóra is jön, mert mára már nem foglalkoznak annyit az alap menetdinamikával (amit egy jó súlyelosztás hozna...), egy kis ESP, aztán máris rendbe van rántva a dolog! (felületesen mindenképp!) Naszóval az jön kapóra, hogy 1db ember hosszirányban jóval kevesebb helyet foglal el, ha nem fekszik! Ezért egy adott külméret mellett nagyobb belteret lehet belevarázsolni az autóba, + még jókora csomitartó is marad, amit gigantikus literszámokkal le lehet írni a katalógusokba. Senkit sem érdekel már, hogy szerencsétlen motor már ott figyel az első lökös után közvetlen.
Nem hiába, hogy az újabb Passatokba már úgy rendezgetik a motorokat, mint azt az Audiba már egy ideje meglépték, betették hosszába, FWD ellenére.
Mind1, szélsőségesen látom én a világot, velem ne foglalkozzatok!
A dugóba a legjobb lenne egy elektromos autó, ami standby állapotban gyakorlatilag nem kér kenyeret!
Csak sajna az elektromos autók sem annyira környezetkímélőek, az akksipakk recyclingje horror csapás a környezetre!
Mindegyiken még nem vagyok túl, de elég sokat meg sikerült tapasztalni, háát mindegyik valahol egy azonos vonalat képviselt... Gondolom a cég filozófiája, hogy alapjában véve a trendnek megfelelő (magas, könnyű beszállást biztosító, kényelmes) autót kell hogy összehozzanak a cégnek is megfelelő max. ráfordítással (FWD Layout).
Nem tudom, azért beleülve egy E46-ba, ott minden olyan volt, mint egy méretre szabott öltöny!
Biztosan én lógok ki a sorból, a mai autógyártók 85%-val már így vagyok, ők nem nekem akarnak autót gyártani. Motort sokan gyártanak jót, ez az 1,8T is arról híres hogy jól sikerült, rosszat nem is hallani róla! De egy motor még számomra nem tesz ki egy autót, abból meg manapság már csak a BMW-nél találok a stílusomnak megfelelőt. Az az autó, ami olyan reakciókat fejt ki, ami nekem kiszámítható. Azokban a gépekben még mindig azt érzem, hogy nem az otthoni asztalhoz ültem le a székre.
De ez full szubjektív!
Az lenne a dícséretes, ha nem hasonlítana ennyi autó egymásra, nem csak egy másik stílusú karosszéria vagy netán egy szaros lámpa tenné a különbséget!
Így mára már a választás nevtséges szintre ledegradálódik, mert sokesetben már értelmes alternatívák sincsenek...
Mondjuk ez teljesen szubjektív, de nekem a Seat még nem gyártotta le azt a futóművet, amit én megszerettem volna...
Lehet ebben benne van a súlyelosztás is.
A BMW-nek viszont már nagyon sokszor sikerült!
Lehet ebben az is benne van, hogy a Leon egy született FWD, amiktől én menekülök, még daily driver szintjén is!
"Szentpéteri Zsolt barátom egy S3-as jár manapság, ami ugye nagyban hasonló technika (jut eszembe rá kellene beszélnem, hogy tolja ki egy mérésre), ott pl ha a jármű áll, akkor nem engedi a fordulatot 3000 rpm fölé. Gondolom a brutál rajtokat kerülendő..."
Na szép , első chippelésnél lehet kiszedni a tiltást is egyből
Daily duty-ban nem érzem, hogy rossz lenne, de már a helyszínen is beszéltük Ave-val, hogy váltások után az elektronika nem engedi rá az egész power-t azonnal. Jó eséllyel ezt az elektronikus gázzal csinálja.
Szentpéteri Zsolt barátom egy S3-as jár manapság, ami ugye nagyban hasonló technika (jut eszembe rá kellene beszélnem, hogy tolja ki egy mérésre), ott pl ha a jármű áll, akkor nem engedi a fordulatot 3000 rpm fölé. Gondolom a brutál rajtokat kerülendő...
Pozitív kommenteket megint csak mindenkinek köszönöm. Őszintén szólva inkább érzésre váltottam, mint nézve a ford. számot, de vmikor majd megnézem, hogy megy e a 2-es 100-ig.
---
Szerintem 14.3-4-et talán lehet vele menni. Nem tudom, hogy ezt valaha ki fogom e próbálni, ha már 1/4 akkor inkább a Sy-t erőltetném...
Valóban szép eredmény...Ami valóban érdekes, hogy én pályán (x rollouttal szintén 18-as kerékkel) megyek 14.6-ot...én is 1470kg vagyok autóstul...
Igen, ezekben van potenciál szépen, a chippelés terén...300 ló fölé lehet őket írni biztonsággal, és akkor tolják a 13.8-9-es időket...ami nem rossz eredmény egy utcai verdától...(tekintsünk el Fapuma 9-es melóbajárósától... )
Én is agyalok a hogyan továbbon...de igazából jó így is...és nekem az upgrade-hez kéne turbót is cserélnem, és fix progi nyista...így újra kéne íratni az egészet...és ettől már fosok...
Na de szó mi szó...szép eredmény...jól megy... Grat...
Méressétek meg Ave-val, aztán egymásnak eresztjük őket...
----
Gomb,
Utánna jártam egy kicsit a multkorjában, 300-310 lóerőt ígérnek csak elektronikával. Revo-t néztem, ahogy számolgattam 13.8-at mehetne a jármű 170+-al. Volt egy román Cupra az utolsó elötti Lacházán ami tudta is ezt, de beszélni nem beszéltem vele.
Avenak köszi a mérést, meg a pozitív kommenteket is. A jármű kopp gyári és így is marad, bőven elég utcára. Biztos lehetne rajta csinálni ezt-azt, de magán a futamon is lenne mit javítani, de egy probálkozásból talán elmegy. Rajtot itt probáltam először, azóta se többet. Másik oldalról lehet látni, hogy a gyári 240 lóerő underrated egy kicsit, tekintve a 210+ WHO-t.
nagyon szép idő, gratulálok hozzá! főleg a súlyát is figyelembe véve.
érdekes, hogy jobbat megy, mint az mk1-ek stufe-2-vel (250LE), pl. anti (atommanó) sose tudott menni 14,8-at 0 rollouttal, pedig nem keveset próbálkozott. az mk5 OPC (astra h) közelébe se fér az mk4 (astra g) stufe-2 OPC-nek. pedig ott az arányok teljesítményben és súlyban pont azonosak. lehet, hogy ez már Falco extra tudománya?
összesen 46 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
4 helyen volt elrepedve a csonkom:-) gyári csonkkal érdekes módon szépen muzsikál és nem max 1 bar hanem 1,5 bar-os nyomással mükszik mostmár,alul is szépen húz és tetszik nagyon..
Tavasszal kap egy jó kuplungot és Ave-val akkor leméretem most semmi értelme,mert 2-be végig csúszik amig nyomom neki:-) Amit ki lehet hozni belöle azt kihoztuk sztem( köszi Csongi)..nem merek semmit tippelni mert múltkor is ráfáztam:-) de lényegesebben jobban muzsikál...majd meglátjuk ez mire elég..
Fish