timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Super Comp Dragster (Ulrike Golde)
Tököl, 2006. April 16.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.


diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: We logged Ulrike Golde's Super Comp Dragster during a demonstration run in Hungary.
The track is an old air field, the surface is unprepped concrete, but the traction is one of the best in the country. The car pulled a very nice g curve.
1 g at 100 kph is not bad. But after 300 meters the power output starts to drop. In racing conditions this would be considered normal, as the pneumatic throttle-stop kills power to limit ET to the 8.9 index.
During demonstration runs this system shouldn't be in use, perhaps they used it for increased safety. (?)
In last August in Hockenheim at the Nitrolympics she went 8.907 in qualifying with a trap speed of 227 km/h, which is the same she went during this run.
photo 1  _2_

reply history 2006.12.31. 08:39:36 (26
User profile
13.17 @ 167
Csak nem a R&T 5-6 évvel ezelötti Kings of the 1/4mi cikkére gondolsz?  Mosolyog  
Re: (25)

 ave
reply history 2006.12.28. 12:34:11 (25
User profile
12.88 @ 175
Hat igen, van kamu rendesen.  Mosolyog

Amit en lattam TF logot egy 4.5 mp-s futamhoz, tehat egy igen jo eredmenyhez ami tartozott, az 4g,  tobb mint 120 meteren at, de utana nagyon meredeken esik, a vegen mar alig gyorsul. (0.5 g alatt)

Fekezesrol nincs meresem, ott csak szoveges inputom alapjan mondom, hogy 5g es afeletti lassulasrol beszelnek.
Ami biztos: 300 km/h-nal 1 ernyo kb. 2g-t tud lassitani.  (Ilyet mar mertem: Patriot jet-dragster)
Ebbol kiindulva 500-nal 2 ernyo siman foghat 5g-t is. 
Re: (23)

reply 2006.12.28. 08:46:55 (23
User profile
13.76 @ 169
A múltkor azt hallottam az egyik tematikus adó autós-mûsorában, hogy a top-fuel-ek rajtnál akár 5g-vel gyorsulnak és a végén 5.5g-vel fékeznek.... ugye ez kicsit túlzás... ?!?!?!  Cartman  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!