timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Honda Civic B20 (Tus)
Tököl, 2007. May 27.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.


diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: Slovenia's fastest Civic, at least the fastest naturally aspirated. It has a tuned 2 liter B20 engine from the American CRV. We have logged an Integra before with a similar engine, but this Civic is another league.
During the day at Tököl he improved his personal best to 12.22 @ 186 km/h! That's nothing sort of amazing considering the ordinary, unprepped concrete track!
This run was a moderate 12.44 @ 184, this time matched closely by our log if rollout is set to 12".
About the run:
Until the 60' point the car runs launch control, limiting revs at a certain point to control wheelspin. I suspect this program can be improved further, as maximum traction was achieved when the limiter finished its job at the 60 feet point. I guess having such a long first gear (beyond 100 km/h) calls for some sort of help.
Grip was okay, but not spectacular, so the 4.5 sec 0-100km/h time is really fantastic.
It seems that the gearing is almost perfect, finishing in 3rd gear, near max revs. You can notice that the power curve is actually starts to decline at around 350 meters. Superb.
He didn't spare the car, ran no fewer than 12 qualifying runs, without mistake, each being faster than 12.6. He deserved the category win (A5) Bravo!
photo 1

 ave
reply history 2007.11.07. 20:03:12 (719
User profile
12.88 @ 175
Az is lehet, hogy kettesben indult regebben, nem tudom. 
Re: (717)

reply history 2007.11.07. 19:58:49 (718
User profile
9.67 @ 241
nem.
teljesen más felnivel/gumival megy.
illetve elválthatta magát mert esetleg nem tapadt.
 
Re: (717)

reply history 2007.11.07. 19:35:24 (717
User profile
12.13 @ 183
tehát május óta átgondolta a hosszú 1-et és lett belõle normál ezek szerint 
Re: (716)

reply history 2007.11.07. 19:28:16 (716
User profile
9.67 @ 241
más kerék.
más áttétel.
más váltási pont
más sebesség. 
Re: (715)

reply 2007.11.07. 19:25:55 (715
User profile
12.13 @ 183
ave !
Feltûnt valami nekem. Nézegettem videókat a YouTube-on , és Tus futamainál eszembe jutott a mérés elemzésed, hogy 100 fölé megy az egyes és kb 4.5 másodperc a 100-ra gyorsulási adat.
Én az augusztusi és az októberi videón is hallok 2-3 másodpercnél egy váltást Tus-nál, akkor most mi van ilyenkor ? Lehet hogy süket vagyok ?





 

reply history 2007.06.05. 12:17:15 (281
User profile
13.32 @ 165
...nekem úgy tûnik... 
Re: (280)

reply history 2007.06.05. 10:03:24 (280
User profile
13.32 @ 165
görbét elnézve és összehasonlítva más elsõkerekes szívókkal pl veled, az a shosszú egyes nem úgy tûnik elõnyére válik. amúgy a te görbédben meg pl a 2-es végén esik úgy a teljesítmény mint neki a 3-ban, és ahogy Ave írta, te nem húztad végig a 3-at. 
Re: (272)

reply history 2007.06.05. 09:24:02 (278
OK. Én csak azt mondtam, amit hallottam többször is Futamantól!
De ezek után már csak neked hiszek!
Basszus, a motoros szabályzat!

Egyébként pedig brutált megy ez az autó, a 0-100 is hihetetlen! 
Re: (270)

reply 2007.06.05. 08:43:01 (274
User profile
11.90 @ 206
Ez bizony nagyon szép! 

 ave
reply history 2007.06.04. 22:40:49 (273
User profile
12.88 @ 175
Persze, hogy nem esett neked, a te harmadikadnak meg nem volt vege 170-nel. 
Re: (272)




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!