timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 GMC Typhoon (Marcin)
Tököl, 2007. May 27.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.


diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: A nine second Polish GMC Typhoon. The model originally is the mechanical sister of the GMC Syclone, but this car is quite a mid different. It was a 5.7 liter V8 for starters, with two turbos. It does have some power!
The transmission is TH-400 with transbrake. This makes possible the boost buildup before the launch.
When Marcin released the transbrake, the car jumped forward like it was hit from behind.
(The forthcoming video will be very spectacular.)
Due to the soft sidewall drag tires the car rocked back and forth during the first 50 meters, thus creating the waves in the g curve.
Still, this launch is only second to the RWD Jeep.
I think the gear changing points are at 140 and 190 km/h, although it's quite hard to tell, as you can see the acceleration is constant. I love these American automatics. :)
The run's offical result was 9.58 @ 235.29, which is matched well by this log if you set the rollout to 12".
The car won the A8 category on the day. Bravo!
photo 1  _2_  _3_

reply history 2007.06.06. 23:39:44 (292
User profile
12.80 @ 170
Azért ezek nem terepjárónak készültek, de errõl Falco többet tudna mesélni  
Re: (290)

reply 2007.06.06. 22:20:10 (291
'na ez azta kurva'  

reply 2007.06.06. 22:10:46 (290
User profile
14.81 @ 153
Nem semmi futam egy ilyen nehéz autótól.
Bár elég vicces ha az ember a Listázás-ra kattint és a két leggyorsabb jármû(ami a kerekeivel hajtott)
az terepjáró->vagyis a gyárban annak készölt 

reply history 2007.06.05. 19:10:12 (289
User profile
13.19 @ 167
Ja, azt értem, hogy a váltás után visszaesik, de magasabb fordulaton mintha már kevesebb lenne. No mindegy.  
Re: (288)

 ave
reply history 2007.06.05. 16:47:05 (288
User profile
12.88 @ 175
A legellenallas figyelembe van veve, tehat az nem zavar be.  (Bar ugye ez csak egy saccolt ertek az auto formaja alapjan)
Szerintem egyszeruen a valtas utan alacsonyabb fordulaton nem huz ugy. 
Re: (285)

reply history 2007.06.05. 16:34:08 (287
User profile
10.72 @ 207
szerintem nitro  
Re: (285)

reply history 2007.06.05. 15:52:58 (286
User profile
13.76 @ 169
biztosan ott "vált" és visszaesik a fordulat ... 
Re: (285)

reply history 2007.06.05. 15:48:41 (285
User profile
13.19 @ 167
huhh.
meggyõzõ!
Mitõl esik ennyire a teljesítmény? A nagy légellenállás miatt?
(vagy azt kompenzálod a grafinkonokon?) 
Re: (283)

 ave
reply history 2007.06.05. 15:23:14 (283
User profile
12.88 @ 175
Mar meg lehet nezni, csinaltam egy 1000 WHP-ig jo skalat.

http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0471&tav=1p4_1000 
Re: (282)

reply 2007.06.05. 12:21:20 (282
User profile
13.19 @ 167
ave!
keréken hány ló? 




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!