timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Renault 5 GT turbo (Gianni Santi)
Tököl, 2008. April 20.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.


diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: When I first saw Gianni's name in the registration list for the King Of Europe East event, I knew I had to take the opportunity to log one of its runs. I knew the car from before, I even saw it in the flesh last year, so I knew what to expect. After bridging the language barrier I mounted my instruments in the car, and we logged four runs in total. In the first ignition problems in 4th prevented a good result. After fixing it power was good, but Gianni messed up the start a bit.
In this, the third attempt everything was good, officially it was timed 12.28 @ 202 km/h, which is pretty much spot on with my log with a rollout of 15". (At Tokol the maximum rollout possible is 16".)
In Sunday, he run even better, managing a best of 12.005 @ 207 and then proceeded to win the stock street category. Congratulations, Gianni, also thumbs up for your team!
A few things about the car. It has the same old 1.4 liter 8v OHV engine as my car, but with a nice fat shot of nitrous. In fact two.
Finally, about the run. Gianni mounts his Toyo R888 tires backwards. Looking at the chart I can't say that it's working. The tires keep spinning beyond 140 km/h! The upshift are quite fast, but there is a slight lag in 2nd gear, but it's not bad at all. Power in 3rd gear was magnificient, but in 4th power levels drop significantly. In the 2nd run we logged 4th gear was perfect too, but then the start was messed up.
photo 1  _2_  _3_

reply history 2011.12.16. 13:21:39 (2151
User profile
11.13 @ 218
Hello guys it's a bit that does not follow you, but next year I will come to do a race in your own, you have a good track! Hello everyone, and aggiornatemi on your dates
 
Re: (964)

reply history 2008.04.22. 17:10:14 (964
User profile
13.40 @ 166
"Majd rakerdezek konkretan, hogy is van."
Oké köszi szépen, ha nem gond, mert érdekelne.
Ilyenrõl még nem is halottam és foglalkoztat a dolog már régóta, csak kéne hozzá motorbelsõ.
De ez az autó tökéletesen mûködött, volt egy féltengely törés, de az más.
Látszott hogy nagyot dobott rajta a nitró, az pedig meglepett hogy 1.4 8v karbi, nem semmi amit ki lehet hozni ezekbõl a motorokból.
 
Re: (963)

 ave
reply history 2008.04.22. 17:02:00 (963
User profile
12.88 @ 175
Kb. 150-es shot lehet ket lepcsoben.  Pontosan nem tudom, de en egy 50-est es egy 100-ast tennek be, es igy 3 fele mennyisegu gazt lehet benyomni:  50-et, 100-at, 150-et.

Majd rakerdezek konkretan, hogy is van. 
Re: (962)

reply 2008.04.22. 16:58:16 (962
User profile
13.40 @ 166
nagyon erõs autó, tetszik, élõben is brutális volt, amikor kettõben megkapta a nitrót nem igen talált tapadást. komoly gumival megnéztem volna.....

a nagy nitró löket mit jelent? mennyi volt? mért van két nitró? hogyan használja? 




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!