timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Top dragster (Erdõs - Szabó Zsolt)
Kiskunlacháza, 2008. June 14.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.


diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: Hungary's fastest four wheeled vehicle, Csaba Erdõs' Top dragster*.
502 ci (8.2 liters) Chevy Big Block V8, Powerglide two speed auto gearbox, enermous drag slicks, low weight and ideal weight distribution are its main trademarks. And not to forget the -minimum jetted- 200HP worth of direct port nitrous injection.
In this run the dragster wasn't driven by its owner, but a friend of his, so the 7.79 @ 277 official result is very good, less than a tenth slower than Csaba's national record 7.701 @ 279, which was set on the same day.
And there's quite a bit of potential left, as nitrous jetting can be increased up to 500HP. Even more, by fitting a second bottle that can be doubled too!
But let's see this run.
(I'd recommend to switch to the largest scales with 15" rollout)
Well, this launch... I never expected that a 1.1second 60 feet time is possible on a non-prepped track. But it is. For more than a second 2g was recorded. After that acceleration declided quite rapidly, but at the upshift point at 150 km/h it was still pulling over 1g!
It's just over 250 km/h where acceleration levels drop under the 0.5g reference mark of mere mortals.
Fantastic.

*: You can read about Top Dragster class here.
photo 1  _2_  _3_

 ave
reply history 2008.07.17. 11:59:30 (1115
User profile
12.88 @ 175
Igy van, ez a helyes ertelmezes.
Errol is le lehet olvasni remekul:
http://timeslip.hu/virtualisverseny.php?car1=0553&car2=0503&skala=50&tav=1p8&mp=13&kmhstart=0&order=1p8et&scope=
Ha nem lenne nyilvanvalo azert azt is leirom, hogy 0 rollout eseten Sanyi 1.8-as 60'-ja 2.1 mp.

Feltetel, hogy egyszerre mozduljanak meg allohelyzetbol, a dragnak termeszetesen jobb lesz a reakcioideje is, ez is kell a 20meteres hatranyhoz! 
Re: (1114)

reply history 2008.07.17. 11:11:18 (1114
Elsõnek én is nagyon néztem.
Akkor mire Sanya eléri a 60 lábat, már 20méterrel elõrébb van a dragster, vagy így sem vanik jó??? 
Re: (1113)

reply history 2008.07.17. 09:24:50 (1113
User profile
12.25 @ 180
nem azt írta, hogy mire eléri a dragster a 60 lábat addigra lesz 20 méter a különbség, az tényleg vicces lenne, bár egy startrek epizódban el tudnám képzelni!  
Re: (1111)

 ave
reply history 2008.07.16. 22:55:27 (1112
User profile
12.88 @ 175
Ugye, hogy szornyen hangzik?   Pedig igaz. 
Re: (1111)

reply 2008.07.16. 22:35:22 (1111
User profile
14.93 @ 153
Ez a 20m hatrany @60feet ugye csak vicc...?  

reply 2008.07.15. 22:54:46 (1110
User profile
15.21 @ 141
keréken 600 lóerõ, ha jól olvasom a skálát. erõsebbnek gondoltam. igaz piszok könnyû, és brutálisat rajtol 




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!