timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


 Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)
Kiskunlacháza, 2008. September 27.
    
Race this vehicle in virtual racing.
Use this as a basis in design a run.


diagram
Weight
kg
reset
Time range
Distance (and Y scale)
Rollout

sec 0- 0.5- 1.0- 1.5- 2.0- 2.5- 3.0- 3.5- 4.0- 4.5- 5.0- 5.5- 6.0- 6.5- 7.0- 7.5- 8.0- 8.5- 9.0-19.0
 Correction %


Comments: Stock bottom end, but modified, GT30 based hybrid turbo chipped ECU.
Officially this run was timed 12.516 @ 178 km/h, so it seems he staged a bit too deep. With this log's rollout set to 8" the figures match quite closely. (Remember that official trap speed figures are the last 66 feet's average, while we publish exact speeds at the finish line.)
Looking at the 0" rollout view, it's clear that the launch was very soft, mainly to save the transmission. Peak acceleration figures are good, altough I'm not sure what tires the car was on. (He sometimes uses semi slicks)
The biggest mistake during the run is that the driver hits the limiter in all gears before the upshifts, loosing precious time.
Power output and the curve is nice. There's no significant drop even right before the limiter.
photo 1  _2_

datasheet on carstyling.hu

reply history 2008.10.11. 10:13:53 (1396
User profile
13.20 @ 166
Egy neves gyártó a sok közül. 
Re: (1394)

reply history 2008.10.11. 10:13:31 (1395
User profile
13.20 @ 166
Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szûk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezetõ út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minõség, hol akad valami, stb...

Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj... 
Re: (1393)

reply history 2008.10.10. 22:53:58 (1394
User profile
12.54 @ 175
valahogy igy gondoltam én is, csak tudtam magam ilyen szakszerûen kifejezni.
B&M márkáról tudtok valamit? 
Re: (1392)

 ave
reply history 2008.10.10. 22:06:25 (1393
User profile
12.88 @ 175
A lenyeg az, hogy a szuk keresztmetszet a valtohazon beluli dolgok mozgatasa, nem a valtokare.
Legalabbis nekem ez a tapasztalatom. 
Re: (1392)

reply history 2008.10.10. 21:44:39 (1392
User profile
13.20 @ 166
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyibõl áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.

A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történõ retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection.

Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erõsebb fékeket szerelsz a gépedre! Sõt, ha beleveszed hogy az elõtted hirtelen fékezõ után kell megállnod, akkor még az elõzõ emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni! 
Re: (1386)

reply history 2008.10.10. 11:10:45 (1391
User profile
14.63 @ 151
Sztem elõbb egy tökéletes futamra törekedj, mert így úgyse lehet megtudni, hogya mit javult a verda, hogyha ilyen 80 %-os futamokat tolsz. :-) 
Re: (1361)

 ave
reply history 2008.10.09. 22:37:31 (1388
User profile
12.88 @ 175
Ha nincs valami nagy vilagfelfordulas, akkor igen. 
Re: (1387)

reply history 2008.10.09. 22:10:09 (1387
User profile
10.01 @ 219


Ne keverjük a szezont a fazonnal?

Jövõre fogsz menni a rönóval? 
Re: (1386)

 ave
reply history 2008.10.09. 22:02:13 (1386
User profile
12.88 @ 175
A valtogomb utjat rovititi.   Ettol nem lehet gyorsabban valtani, ha a valto ugyanaz.       A valtas nem a kar masik pozicioba tolasat jelenti. 
Re: (1383)

reply history 2008.10.09. 21:40:34 (1383
User profile
13.20 @ 166

Pedig de, máskülönben mire való?
Amúgy tök egyszerû mechanizmus, ha lemodellezed, rájössz hogy gyorsítja a váltást, mégha nem is világmegváltás! 
Re: (1369)




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!