|
A Piros jármű mérésének körülményei: | | A Zöld jármű mérésének körülményei: | Mértem már sok gyors, sok különleges járművet, de egyértelműen ez eleddig a legkülönlegesebb jármű! Egy hatalmas Rolls Royce sugárhajtómű hajtja Ulrike Golde autóját. Remek füst és láng show-t tud generálni, de azért a gyorsulása is igencsak figyelemre méltó! Különösen a görbe alakulása... Aki még emlékszik az első tököli versenyen készült videóra, ott Ulrike az interjúban elmondta mi a különbség egy hagyományos dragster és a jet-dragster között. Míg a kerekeket hajtó autó az elején megy nagyon, addig a jet pont fordítva, ídőbe telik, mire a hajtómű eléri a maximális teljesítményt. Elég szembetünő, hogy mintha csak 70 km/h-tól nyomna "padlót". Ez talán így is van, de az is lehet, hogy tényleg csak a hajtómű karakterisztikája ilyen. Az logikus, hogy maximális teljesítményen nem tud megmaradni állóhelyzetben, lehet, hogy az első 3 másodpercben még csak felpörög a hajtómű. Bár itt a túl kicsi skála miatt nem látszik, de a leadott teljesítmény egészen végig növekszik.* Ennek ellenére 200 felett a gyorsulás azért kissé alábbhagy, ez minden bizonnyal a légellenállás miatt van. Ha az 1/4 mérföldes nézetben vizsgáljuk a futamot, feltünő, hogy már a cél előtt abbamarad a gyorsulás. Ez azért van, mert a hajtómű túl nagy szelet csinál, nem lehet a rajtvonaltól indítani. Kb. 50 méterrel a rajtvonal után indult és mivel a célvonal után nem nyomta tovább, nem lett meg a teljes 402 méteres gyorsítás. De ez legyen a legkisebb probléma! :) A pálya fotócellái a célvonalnál 308 km/h sebességet mértek! Sajnos ezzel pontosan nem tudjuk összevetni a mérést, hiszen valószínüleg nem pont a célvonalon vette el a gázt. 300 felett azért gyorsan történnek a dolgok! :)
* Hamarosan bővebben írok még erről a mérésről az érdekességek oldalon, ahol lesznek még látványos grafikonok. | | |
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327
Stack trace:
#0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include()
#1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/virtualisverseny.php(284): require('/data/webhostin...')
#2 {main}
thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327
|