timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Mérés kommentek

   username
 
 password
 
 
 
 
   
 
Replying to...
2008.10.10. 21:44:39 (1392
User profile
13.20 @ 166
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyibõl áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.

A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történõ retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection. Wink

Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erõsebb fékeket szerelsz a gépedre! Sõt, ha beleveszed hogy az elõtted hirtelen fékezõ után kell megállnod, akkor még az elõzõ emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni! Wink  
Re: (999)


 

Total 44 entries
1  

This is a filtered view
show all posts
reply history 2008.10.11. 10:13:53 (1396
User profile
13.20 @ 166
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Egy neves gyártó a sok közül. Wink  
Re: gt28rs (1394)
reply history 2008.10.11. 10:13:31 (1395
User profile
13.20 @ 166
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szûk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezetõ út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minõség, hol akad valami, stb...

Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj... Wink  
Re: ave (1393)
reply history 2008.10.10. 22:53:58 (1394
User profile
12.54 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
valahogy igy gondoltam én is, csak tudtam magam ilyen szakszerûen kifejezni.
B&M márkáról tudtok valamit? 
Re: carlosracing (1392)
 ave
reply history 2008.10.10. 22:06:25 (1393
User profile
12.88 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
A lenyeg az, hogy a szuk keresztmetszet a valtohazon beluli dolgok mozgatasa, nem a valtokare.
Legalabbis nekem ez a tapasztalatom. 
Re: carlosracing (1392)
reply history 2008.10.10. 21:44:39 (1392
User profile
13.20 @ 166
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyibõl áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.

A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történõ retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection. Wink

Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erõsebb fékeket szerelsz a gépedre! Sõt, ha beleveszed hogy az elõtted hirtelen fékezõ után kell megállnod, akkor még az elõzõ emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni! Wink  
Re: ave (1386)
reply history 2008.10.10. 11:10:45 (1391
User profile
14.63 @ 151
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Sztem elõbb egy tökéletes futamra törekedj, mert így úgyse lehet megtudni, hogya mit javult a verda, hogyha ilyen 80 %-os futamokat tolsz. :-) 
Re: Fapuma8 (1361)
 ave
reply history 2008.10.09. 22:37:31 (1388
User profile
12.88 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Ha nincs valami nagy vilagfelfordulas, akkor igen. 
Re: Fapuma8 (1387)
reply history 2008.10.09. 22:10:09 (1387
User profile
10.01 @ 219
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Big grin

Ne keverjük a szezont a fazonnal? Smile

Jövõre fogsz menni a rönóval? 
Re: ave (1386)
 ave
reply history 2008.10.09. 22:02:13 (1386
User profile
12.88 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
A valtogomb utjat rovititi.   Ettol nem lehet gyorsabban valtani, ha a valto ugyanaz.       A valtas nem a kar masik pozicioba tolasat jelenti. 
Re: carlosracing (1383)
reply history 2008.10.09. 21:40:34 (1383
User profile
13.20 @ 166
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Confused
Pedig de, máskülönben mire való?
Amúgy tök egyszerû mechanizmus, ha lemodellezed, rájössz hogy gyorsítja a váltást, mégha nem is világmegváltás! Wink  
Re: ave (1369)
reply history 2008.10.09. 15:44:19 (1377
User profile
12.54 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Pedig az hittem Confused
Mindenhol ezért árulják elvileg...
Újabb marketing trükk? 
Re: ave (1369)
reply history 2008.10.09. 12:35:25 (1373
User profile
10.01 @ 219
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Ave , amúgy a téli gumikkal mérted az autót.

A matadort ameddig nem volt rajtprogramom adig nem tettem fel mert befulladtam velük , most hogy van meg nem próbáltuk mert rajtoknál betapadt a téli is eddig. 
Re: Fapuma8 (1372)
reply history 2008.10.09. 12:33:18 (1372
User profile
10.01 @ 219
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Általában 8800 környékén váltom el a fokozatokat. Big grin

A váltás Csabának ment ezzel a váltóval is , van a kezében pár ezer versenykilóméter.
Én meg majd most elváltom a felújított váltóval gyorsan. Wink  
Re: gt28rs (1367)
 ave
reply history 2008.10.09. 10:35:54 (1369
User profile
12.88 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
A short shiftertol nem lesz gyorsabb a valtas. 
Re: gt28rs (1367)
reply 2008.10.09. 09:29:51 (1367
User profile
12.54 @ 175
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Szép értékek, fõleg hogy gyári az alja!
Short-shifter kellene még bele hogy gyorsabban tudj váltani.
1. fokozatban 80 km/h? EEK!
Nem semmi....
Mennyit forog ilyenkor? 
 DCS
reply history 2008.10.09. 09:08:04 (1366
User profile
11.07 @ 211
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Szia Ave

Szeretném ,ha 23-án mérnél 3 autónkat!

A fekete 155 Q4-et,ami ismét erõsödött,a Fapuma evóját mégegyszer és a feleségem BMW-jét! Elõre is köszi..,majd még egyeztetünk!
Csao Csaba 
Re: DCS (1365)
 DCS
reply history 2008.10.09. 09:02:17 (1365
User profile
11.07 @ 211
Mitsubishi EVO VIII (Fapuma8)     8.47 @ 145    (2008.09.27.)
0 rollout
1/8 ET:   8.47 @ 145
1/4 ET:   12.91 @ 181
0-100 km/h:   4.60
80-120 km/h:   3.10
See the log in full details...
Only show comments about this log!
Az autóban külsõ wastegate van ,amivel tized pontosan lehet állítani a ny