timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fertõszentmiklós évadnyitó

Én nem voltam, így igazi race riportot nem tudok írni.
De a fotókat és eredményeket elnézve igen érdekes verseny lehetett.

R34 GT-R, még ha tök gyári is, de egy igazi legenda. Szerintem Magyarországon gyorsulási versenyen máshol még nem ment. Legjobbja 13.38 @ 170, de ment 174 km/h feletti célvonalit is.
A BMW V12 motoros szöcske is javul, mar 13.01 @ 186. Borzasztó rossz rajt kell ehhez az eredményhez, hisz FWD autók is mennek már 12 közepet ennél gyengébb sebeséggel. De ezzel az eredménnyel is nyerte a kategóriát a Skyline elõtt.

Aztán itt van ez a csoda Trabant.
13.24 @ 179-et ment, bár egyelõre nem tudom milyen motorral. Majd valaki írja meg, aki ott volt és látta.

Az biztos, hogy A5-ben ment, ahol ha szívó motoros, akkor 2500-3000 ccm között kellett legyen, de lehetett 2 literes turbós motor is.
Õ bronzérmes lett.

 (Opel C20LET motor, mint kiderült.)


Nem kevesebb, mint négy 11 másodperces autó volt és bár nem sikerült mindet kiderítenem, hogy mi volt, de bizotosan 11-et ment egy R32-es Golf (11.72 @ 196), egy összkerekes VR6 turbó Golf (11.93 @ 200), egy Mitsubishi EVO (11.79 @ 190), illetve talán egy Cossie. (11.93 @ 189)

A leggyorsabb autó pedig egy Mopar vas volt, 10.95 @ 223, nem rossz!

 

Walter Pulko is indult (szia! ;) 12.58 @ 192 km/h volt a legjobbja.

Gratulálok a helyezetteknek, illetve mindenkinek, aki elégedett az eredményével!

Lehet turkálni a további eredményeket, illetve a döntõket.    További képeket pedig itt találhattok.


Kiskunlacháza OB forduló

2008.04.20. 22:42 - ave

Gondoltam, ma kimegyek idõben, hogy még a motoros döntõk elõtt tudok pár jármûvet mérni. Erre nem kis meglepetésemre, pont akkor kedzõdtek az autós futamok, amikor kiértem. :)  Na mindegy, azért hasznosan tudtam ezt az idõt is tölteni.

Amint megjött Sanyi bemûszereztük az autót, mert tudtam, hogy képes megint valami félelmeteset menni, hisz miután a KoE-t túlélte a váltó, már nem féltette.  Jól indult a futama, de sajnos valami gebasz miatt nem tudott végigmenni rendesen, sõt, visszafelé kötélen húzták. Miután megcsinálták ment egy 10.7-es futamot, azt hiszem, azt is megmértük, de mivel a váltások után ki-ki hagyott a motor, úgy nézett ki, egy idõigényes hibaelhárítás következik, így addig elkezdtem más jármûveket mérni.

A kék Punto GT-nek immár sikerült 12-es idõt futnia, 12.9 körül sikerült futnia, 180 körüli sebességgel. Sajnos különbözõ problémák miatt a számos mért futamból egy sem volt tökéletes. Illetve volt egy 13.2 körüli futam, ami tökéletes volt, csak olyan mélyen állt be a rajtgépbe, hogy alig 2 centi rolloutot hagyott magának.  Mellesleg megvan a timeslip mérések elsõ halálos áldozata:

Késõbb megmértük a Boci mobilt is, õ is több kisérletet ment, végül aznapi 12.4-tõl kissé rosszabb, de szintén remek 12.6-os futamot sikerült futnia, úgy, hogy erõsen látszott hol úszott el az a két tized.

Sajnos volt egy kb. 60 perces leállás, az idõmérõ rendszer kábelezése zárlatos lett, sajnos nem volt tartalék kéznél, így elõször meg kellett találni a hiba helyét, de végülis sikerült helyrehozni.

A gépátvételnél sikerült szemrevételezni azt a hengerürtatalom mérõ berendezést, amivel meglehetõs pontossággal meg lehet mérni DOHC motorok furatát is. (A löket tökegyszerû, azt eddig is tudtak mérni)
Probálták titkolni a berendezést, de hát lényegében semmi meglepõ nincs benne, a fotón szerintem tisztán látszik hogy is mûködik. Ezt a szondát a gyertyanyiláson át dugják a hengerbe, a lábakat ezután nyitszák szét annyira, amennyire engedi a furat mérete, majd a szonda tetején levõ gombot nyomva tartva behúzott lábakkal kiveszik majd megmérik a terpesztést.  Mivel csak két lábat használ természetesen nem tud hajszálpontosan középen mérni, de ez a pontosság is bõven elég a legtöbb esetben.  Akik dinamikusan szeretik értelmezni a szabályokat, jobb ha tudnak errõl a hasznos újításról.

 Vissza a versenyhez. Túl sok idõmérõt nem láttam, de az egyik kiemelkedõ volt. Amikor végetért az egy órás technikai szünet, mindenki elkedzett készülõdni, mondom Sanyinak, most ülj be és menj egy 10.4-et. Nem tudom miért pont ezt mondtam, de szót fogadott, 10.46 @ 234!! Legközelebb szerintem 9.9-et fogok mondani. :)  A 234 km/h egyébként abszolút magyar rekord, magyar kasztnis autó még nem ment ilyen gyorsan idehaza.  (Javítson bátran aki máshogy tudja!)

Az "F1" Audi is kiemelkedõt ment, a nap legmagasabb Audis sebességét produkálta a 10.5 @ 229-es futamában.

Láthattuk a BMW turbómotoros kispolszit is, hát nem tudom, én nem ülnek 20 centire egy ilyen motortól az biztos, de fõleg nem egy szál pólóban. Egy egyszerû tömítés probléma súlyos égési sebeket tud okozni, hogy a nagyobb motorproblémákról ne is beszéljünk.  Egyébként az folyton emlegetett 500 lóerõ fele továbbra is hiányzik, legalábbis a 17x körüli célvonalikból nehéz másra következtetni.  De rajtolni végülis nem rajtol rosszul.

A döntõk szerencsére elkezdõdtek idõben, így még sötétedés elõtt végetért a móka.  Egy másik újítás is segített abban, hogy kevésbé legyen vontatott a döntõ, amint elhangzott a két versenyzõ neve, akit vártak a rajthoz a kijelzõn elindult egy visszaszámlálás 1 percrõl, és amikor az lejárt aki bújt aki nem, indult a futam.

Sajnos rengeteg bye futamot kellett végignézni, nem tudom mi ennek az oka, de nagyon nem volt jó.
Viszont számos nagyon izgalmas futam is kerekedett.

A profiknál, A1-ben két autó döntõzött, a kis Punto 13.18 @ 176-tal nyert a 13.28 @ 169-et futó turbós Honda elõtt.

A2-ben csak ketten versenyeztek, Szabi fantasztikus 11.18 @ 220-as egyéni rekordot ment, de Sanyi 10.495 @ 233-vel szemben ez is csak a 2. helyre volt elég.

A3-ban már voltak többen, a döntõben Wunder Tamás Subaruja 12.69 @ 173-mal nyert a kispók 12.71 @ 170-je ellenében.

A4-ben az F1 Audi technikai okok miatt már az elõdöntõben elvérzett, így a döntõt slowlow Chevy Caprice-e futotta Schuster Zoltán S2-jével, utóbbi 10.64 @ 216-et nyert 11.33 @ 209 ellenében.

A5-ben igazán remek döntõ jött össze, a Boci csoki döntõ.  Izé, Boci vs. Tschokker döntõ volt, amit Boci nyert 12.49 @ 184-el, mígy Tschokker 13.17 @ 171-at futott.

A6-ban ismét a szokásos BMW E30-as döntõ, ezúttal Ponya bizonyúlt egy picit jobbnak Czirákival szemben. (12.35 @ 189 vs. 12.55 @ 185)

A7-ben nem volt induló.

A street kategóriák döntõit talán majd késõbb írom le, így se lett rövid ez a poszt.


King Of Europe East eredmények

Elkészültem a King Of Europe East eredménylistájával is.

Alább közvetlen linkek a kategória döntõk nézetéhez. Mivel a KoE-n a 3. helyért van futam, kissé módosítottam a fa nézetet, szerintem elég logikus. (Ha nem, akkor leírom: katt a sárga nyilra)

ST: Stock Street, a 12.00mp és afeletti eredményre képes autók kategóriája, egyedül itt volt meg a nyolc döntõs jármû.
AW: Street AWD, az összkerékhajtású autók kategóriája, négy döntõs jármûvel, amibõl kettõ az ST-bõl került át, mivel 11-es idõket mentek az idõmérõk során.
FW: Street FWD, az elsõkerékhajtású autók döntõiben 5 autó vett részt, a kisdöntõbe kerülés kissé érdekes volt, hiszen a felsõ ágon nem volt senki Sanyin kívül.  Hogy öszinte legyek nem tudom miért pont Szabyk Fiestája jutott a kisdöntõbe, Krystian jobb idõt ment amikor beugrott. Talán a beugrás miatt nem engedték tovább õt. Szaby ellenfele a féltengelyt tört horvát Astra Coupe kellett volna legyen, de nem tudott rajthoz állni.
RW: Street RWD, a hátsókerékhajtású autók kategóriája. Három autó versenyzett, de a Nissan 300ZX még az idõmérõkön elfáradt, így a döntõben csak két autó ment.

Ezután a fenti négy kategória elsõ két helyezettjét összesorsolták egymás ellen, így alakult ki a
KO: King Of Europe Superdöntõ mezõnye.  Az elõdöntõben féltengelyt tört R5 a kisdöntõben logikusan nem tudott rajthoz állni.

Hogy pörögjenek a futamok, egy idõ után bárki indulhatott ingyen, õket a T jelü teszt kategóriába tettem. Nekik nem volt döntõjük, az éremtáblán a három legjobb eredményt elért autós neve szerepel.


Futam évadnyitó eredmények

2008.04.19. 01:58 - ave

Feltettem a futam szezonnyitó szombati versenyének eredményeit.

Az oldal legalján pár fontosabb tudnivalót kiemeltem, ha valami nem világos, talán ott megtalálható a válasz.


KOE update

2008.04.15. 20:11 - ave

Javítottam a tegnapi bejegyzésemen a videó alapján leírtam a szuperdöntõ történéseit is.


King Of Europe East

2008.04.13. - ave

Igazán remek idõ fogadta a vasárnap Tökölre kilátogató nézõket és versenyzõket.
Én például frankón leégtem az arcomon.

A megjelent mezõny sajnos végülis elég szûk lett, talán a 12másodperces indexre versenyzõknél volt ki a 8-as tábla. Viszont igen érdekes jármûvek voltak mind.

Ma is méricskéltem, elsõnek a szlovén bimoto Scirocco-t. Két turbós VR6-os motor van benne, az egyik az elsõ kerekeket hajtja, a másik a hátsókat.  Több rajtjánál is elõfordult, hogy az elsõ kerekek elforogtak, a hátsók meg tapadtak és befulladt a motor. De késöbb egész jókat ment, azt hiszem 11.9 körüli futamot mértem neki.  Végülis még csak 0.5 bar körüli nyomással megy, nem rossz eredmény.  De mindenképpen látványos volt.

Úgy volt, hogy Szabyk Fordját is megmérjük, de aztán közbeszólt a technika ördöge. Errõl részletesen majd nála olvashattok, elég kalandos volt a versenye.

Az egyik 12.1 körüli eredményeket húzó K motoros Civicet is mértem, csakúgy mint a horvát Opel Astra Coupe-t. Nála sikerült is a nap legjobbját megmérni, 11.7 körül.

A szûk mezõny miatt a rendezvény elég pangósan indult, sok futam nem volt. Egy idõ után a szervezõk úgy döntöttek, hogy a nézõk szórakoztatására bárkit engednek versenyezni, ha jól tudom ingyen, természetesen a KoE-n kívül, csak úgy. Az amatõrök a KoE dontõk után még folytathatták a versenyzést, ahogy néztem, éltek is a lehetõséggel.

Sanyi már korán megfutotta a valaha ment legjobb utcai gumis futamát, 11.11 @ 221 km/h-t.  Mondtam is Bencének, a speakernek, hogy most láttuk Sanyit utoljára a döntõkig. :)  Persze ez fõleg a váltó kimélése miatt volt, de nem is nagyon lett volna értelme ezen javítani, hiszen a második legjobb is csak 11.8 körül futott.  Õk végülis öten lettek a végére, miután egy 12mp-s kategóriába  nevezett autó jobb idõt futott 12.00-nál, így õt áttették a nagy FWD-be.

Szabinak a sok küzdés után végül sikerült végül egy 11.7-et futnia, amivel 2. helyre került, így volt rá esély, hogy tiszta magyar döntõ legyen az FWD-knél.
A harmadik idõt azt hiszem a szívó Civic birtokolta, negyedik volt a horvát Astra, ötödik pedig egy turbós Civic.  (harmadik és ötödik lehet fordítva volt)

AWD-ben Grzegorz futott egy könnyed 9.2-es idõmérõt, mögötte 11.7-tel volt négy autó is! (11.700, 11.703, 11.730, 11.734) Meglehetõsen kilóg a sorból ez a Vette, meg kell hagyni.

RWD-ben összesen három induló volt, egy olasz kompresszoros Trans Am, 11.67-es idõvel, a második  a Porsche 911 GT2 12.07-tel, a harmadik pedig egy 300ZX volt, de õ sajnos az idõmérõk folyamán elvérzett valamilyen technikai hibával.

A 12mp-s osztály volt a legnépesebb, itt 11 indulót számoltam meg. 12.005-ös idõvel az olasz R5 jutott elsõ helyen a döntõbe, második Schuster Zoltán RS2-je volt 12.086-tal. Harmadik idõvel Gregor Tus a kék Civiccel kvalifikált, Ács Andris az E30-as BMW-vel pedig a 6. helyen jutott be.
A többieket nem tudom milyen sorrendben voltak, de szerepelt itt még egy Subaru Impreza, egy Audi S3 és egy RS4, valamint "Kuki", a megmért K motoros Civic-kel.

Nézzük a döntõket sorban, egyelõre sok helyen még nevek nélkül, bocsesz. Amint lesz hivatalos eredménylista, majd korrigálom.

Futam évadnyitó

2008.04.12. 22:45 - ave

Megvolt az elsõ idei MGYSZ-es rendezvény.

Tökölön ismét sokan voltak, nézõk is, de a nevezõk is.
A számos magyar autó mellett sok külföldi gyors járgányt volt szerencsénk megcsodálni.
Ma leginkább méricskéléssel foglalkoztam, megmértem az olasz turbós-nitrós Renault 5-öst, Crybaby Unoját, Szász Csaba új, fehér Supráját, valamint egy lengyel Porsche 911 GT2-est.
Volt két sikertelen kisérlet az egyik lengyel K20 (S2000) motoros Civic mérésére is.
Sajnos elõször õ rontotta el, utána viszont a mûszer akkumulátora adta be az unalmast.
Talán holnap sikerül újramérni.

A Fire King 2 jetcar hangos volt, látványos, meg perzselõ, de nem túl gyors.
Ha jól emlékszem magas 9-es eredményt produkált 250 km/h körüli sebességgel.
Nem tudom hogy akarják Gerd Habermann 371 km/s-s csúcsát megjavítani.  Majd holnap kiderül.

Jópofa volt egy ukrán V6-os turbós Audi, amivel a tulaja azt hiszem talán 13mp-s futamokat produkált, majd beült Grzegorz Staszewski (õ az összkerekes Corvette pilótája) és futott gyorsan egy 11.1-et.  Hm.

Witold Karalow elhozta megmutatni az új szerzeményét, ami egy igazi csöves hotrod, Civic coupe arcra formálva. Motorral, váltóval mindennel együtt kb. 600kg.  És gyönyörû.  Elõször állítólag május 1-én fog versenyen bemutatkozni, Taszáron.
Nagyon kiváncsi leszek rá.

 

Volt kijelzõ, de hát hol...   Errõl a képrõl nem biztos, hogy mindenki felismeri, hogy bizony a rajtvonal környékétõl hátrafelé fényképeztem.  Jobb, mint ha nem lenne, persze, de a két pálya kijelzõi a pálya két szélén voltak, az egyik ráadásul valami teherautó takarásában.
Ráadásul én speciel ezt nem tudom leolvasni, pedig nem volt verõfényes nap.
Sötétben persze olvasható volt.

 A döntõk elõtt ugyanúgy regisztrálni kellett a versenyezni kívánoknak, mint tavaly. Újdonság volt azonban, hogy a döntõk megközdése elõtt az összes versenyzõt behívták a rajtvonalhoz, ahol mindenki megkapta a kategória beosztást. Ez elvileg arra szolgált volna, hogy mindenki tudja, hogy majd kivel kell párban mennie.  Hát gyakorlatban ez semmit nem segített, úgy vettem észre.  A döntõk továbbra is lassúak és nyögvenyelõsek.  De eleve, miért kell negyed 8-kor kezdeni az év elején, amikor ilyen hamar sötétedik?  Arról nem beszélve, hogy miért tartott 9-ig. Utolsó autós döntõ futam: 20:54.

Természetesen voltak motorosdöntõk is, még az autósok elõtt, gondolom rajtam kívül mindenki örült ennek. De az, hogy amikor a fehér Supra váltótörése miatt egy rövid idõre megálló "pörgést" egy "zseniális" ötlettõl vezérelve, hogy hát akkor addig csináljunk motoros díjátadót alapon sikerült tovább húzni a döntõt, hát...  Persze már régen visszaért a technikai mentõ a Suprával és még mindig a maroknyi motoros díjátadója ment, az autósok meg remélték az épp szemerkélni kezdõ esõ nem kezd neki jobban.
Pedig anno 2005-ben a futam volt az elsõ verseny, ami bevállalta, hogy csak autós versenyt rendez.

A nap legérdekesebb eseménye mindenképpen az volt, amikor a Chevrolet Chevelle-lel versenyzõ norvég Morten Carlsten gumimelegítés közben átugratta saját hátsó kerekét! Nagy szerencse, hogy nem  futam közben, nagy sebesség mellett történt ez.  Az ilyen szerencsés balesetek remélem felhívják mindenki figyelmét arra, hogy mennyire nem veszélytelen ez a sport.

Viszlát holnap, a King Of Europe East-en!  Drukkoljunk együtt a magyar indulóknak! Hajrá fiúk!! :)


Beteg dugattyú

2008.04.10. 22:29 - ave

Ma lefotóztam a beteg dugattyút és a perselyt is.
Hát szépen odalettek.  De ez a szép a nedvesperselyes motorokban, új dugó, új persely és mehet tovább. :)


Beteg henger

2008.04.08. 19:43 - ave

Elkezdtem szétszedni a tavaly utolsó versenyen tönkrement motorom.
Elsõnek itt egy fotó a hengerfejrõl.
Jól látszik, a bal oldali egészséges, és a jobb oldali szegény keverékkel üzemelõ henger közötti különbség a felsõ, sík részen. Természetesen a sík felületen rengeteg nyom utal a kopogásos égésre.
Az is látszik, hogy a tömités sem volt már a toppon.

Sajnos ennél a központi karbis motornál a szélsõ hengerek mindig is problémásak, ráadásul okt 28-án kicsit húztam még a töltõnyomáson, hisz a sebességrekordhoz kevesebb, mint 0.5 km/h hiányzott.
Még augusztusban mentem egy 177.8 km/h-s sebességet, leesett ékszíj mellett.
Sajnos októberben ékszíjjal sehogy sem sikerült 177.3-nál gyorsabban menni, igaz ezt kétszer is sikerült, a jóval nehezebb autóval.
Na mindegy, szegény keverék miatt nemigen lesz ezentúl problémám, azt remélem. :)


Jay Leno garázsa

2008.04.06. 00:39 - ave

Ma böngészés közben rátaláltam Jay Leno hobbi projectjére, a www.jaylenosgarage.com -ra.

Emberünknek hihetetlen mennyiségû jármûje van, köztük elképesztõ ritkaságok és extremitások.

Párat kiemelnék:

1932 Duesenberg SJ

8 literes, sor 8-as motor, hengerenként négy szeleppel, DOHC szelepvezérléssel, superchargerrel, 210 km/h végsebesség.

 

 

1909 Baker Electric

Teljesen elektromos autó, 180 km-t tudott futni egy töltéssel. Hm...  Mintha mostanság se tartanának elõbbre a villanyos autók hatótávolság terén.

 

 

1989 Ford Shogun

Összesen hét darabot csináltak ebbõl az egyedi átépítésû Fordból.
V6-os, 220 lóerõs középmotor, hátsókerékhajtás.  Hogy mik vannak. :)

 

 

De nem hétköznapi a wankel, vagy gázturbina hajtású motorkerékpár sem.  Mindez Jay profi tálalásában.






Total 11 entries
1  2  Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327