|
Hungaroring
2005. április 19. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
A vasárnapi
verseny után gyakorlatilag semmi változtatás az autón, bíztam benne, hogy megjavul
magától. :) Azért gyertyákat cseréltem, hátha... |
Ha rákattintasz a kis képekre
egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretû grafikon. ötlet:
Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod õket hasonlítani
az ablakok váltásával.
1/8 mile: 9.77 mp 127 km/h 0-100 km/h: 6.65 mp |
|
reakcióidõ: 60 láb idõ: 1/8 mérföld idõ: sebesség:
|
saját mérés - 2.800 9.770 126.806 |
hivatalos 0.424 - 9.537 128.000 |
ellenfél hiv. 0.576 - 8.999 136.000 |
Amint látható,
a gyertyacserétõl nem javult meg a motor. Mondjuk csodálkoztam is volna. :) Továbbra
is jóval gyengébb, mint tavaly. Ráadásul nem volt hova pakolnom, így kb. 70 kg-nyi
plusz teherrel áltam ki a Corvette ellen. Mindennek a tetejébe még a tapadás is
siralmas. Így most már nem csak hogy gyorsabban végigért nálam, de még csak közelíteni
sem tudtam rá, mint a múltkor. Igaz ezúttal egy jóval kisebb átmerõjû slickkel
ment a Vette, ez természetesen segít a jobb gyorsulásban. A videón jól látszik
minden. |
1/8 mile: 9.52 mp 129 km/h 0-100 km/h: 6.12 mp |
|
reakcióidõ: 60 láb idõ: 1/8 mérföld idõ: sebesség:
| saját
mérés - 2.670 9.520 129.428 |
hivatalos 0.226 - 9.337 130.000 |
ellenfél hiv. ? - 9.46 - 9.82 126 - 128 |
Nem sokkal
jobb ez a futam sem, de kiraktam a két utcai kereket, így a túlsúly felétõl megszabadultam. A
Honda S2000 a rossz idõmet látva gondolta, hogy most van némi esélye. Szó se róla,
volt is, de nem igazán sikerült kihasználnia, még el is váltotta magát a kettes
kapcsolásakor, a videó jól hallatszik. |
1/8 mile: 9.75 mp 127 km/h 0-100 km/h: 6.28 mp |
3. futam (negyeddöntõ) videó |
reakcióidõ: 60 láb idõ: 1/8 mérföld idõ: sebesség:
| saját
mérés - 2.810 9.750 127.200 |
hivatalos 0.250 - 9.433 128.000 |
ellenfél hiv. ? - 9.60 - 9.78 126 - 127 |
Még mindíg
a teljes szerszámkészlet, emelõ, tartalék alkatrészek a csomagtartóban. Továbbra
is elég gyenge rajt, csak egyes végén sikerült egy kicsit eltávolodni a 2 literes
16 szelepes GSI motoros Corsától, sajnos a váltás után már nem látszik tovább
mi volt, külsõ felvételem errõl a futamról már nincs. Ha valakinek van, szívesen
venném, ha eljuttatná hozzám valahogy! :) |
1/8 mile: 10.55 mp 111 km/h 0-100 km/h: 8.07 mp |
4. futam (elõdöntõ) videó |
reakcióidõ: 60 láb idõ: 1/8 mérföld idõ: sebesség:
| saját
mérés - 2.980 10.550 111.134 |
hivatalos 0.690 - 10.189 ?
|
ellenfél hiv.
hivatalosan Nem ért be! :)
|
És persze addig húztuk a dolgot, míg leesett az esõ. Mit
ne mondjak, a slick gumik remekül tapadtak a vizes aszfalton. Kész életveszély
volt. A párásodás és a zuhogó esõ miatt nem is láttam ki az autóból rendesen.
A videón szerintem jól látszik mirõl beszélek. Leginkább attól féltem mi lesz
a célvonal elérése után, ezért már a cél elõtt kiengedtem és próbáltam nagyon
óvatosan fékezni, végülis sikerült megoldani a kanyart, de nagyon rossz érzésem
volt. Az ellenfélnek, a piros Civic Coupenak állítólag még több problémája volt
a tapadással, sajnos ezt én nem láttam. |
1/8 mile: 15.04 mp 50 km/h 0-100 km/h: - mp |
|
reakcióidõ: 60 láb idõ: 1/8 mérföld idõ: sebesség:
| saját
mérés - 3.970 15.040 50.025 |
hivatalos
nem mérték |
ellenfél hiv. 0.806 - 10.025 ? |
Az elõzõ
futamból tanulva még óvatosabb akartam lenni. Talán pont emiatt valahogy sikerült
megmozdulni még a sárga lámpák elõtt, természetesen nem szándékosan. Nem lett
beugrás belõle, hiszen az elsõ kerék nem érte el az indító fotocellát a zöld lámpa
felvillanása elõtt. (Szemre legalább fél méteres rollout volt!)
Na mindegy, végülis az egyes lement rendben, de a váltás alatt olyan hangot
hallottam, ami egyértelmûen utalt arra a hibára ami be is bizonyosodott
a verseny után. (Lásd alább.) Fel kellett mérnem, hogy most akkor próbáljak
így küzdeni a Honda S2000 ellen, vagy inkább hagyjam nyerni. Ez utóbbi
mellett döntöttem, igaz ebben segített az is, hogy láttam szorosan ott
van mellettem, talán még elõttem is. Akárhogy is, nekem jó volt a 2. hely
is, inkább annak örültem, hogy kiderül mi volt a hiba, ami miatt gyengébb
volt az autó.
Sajnos errõl a menetrõl belsõkamerás videóm nincs. A nagy kapkodásban
az egyik kamerán rajta maradt a kupak, a másikat pedig pont akkor kapcsoltam
ki, amikor azt hittem, hogy indítom a felvételt. Király. :(
Gombnak köszönhetõen, azonban sikerült egy külsõ felvételt feltennem.
Naszóval a hiba: A lefújószelep membránja
repedt el. (fotó)
A hasadékon a töltõnyomás meglehetõsen jelentõs része elszökött. |
Most
tehát második lettem, de ezzel is teljesen elégedett vagyok. A lentebbi huszas
toplistára a gyengusz motor miatt ismét nem fértem fel.
További információk
a http://www.gyorsulas.hu
oldalon. Bár a sebességmérés
megint nem stimmelt, van egy csomó fals eredmény, de íme a 20 legjobb idõt
teljesítõ autó:
Autók
abszolút idõeredmény |
Hajtás |
mp | | Autók
abszolút sebességek | Hajtás |
km/h |
1. 2.
3. 4. 5. 6. 7.
8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.
15. 16. 17. 18. 19. 20. | AUDI
S2 AUDI S2 CHEVROLET CAMARO LANCIA DELTA SUBARU IMPREZA AUDI
RS2 SUBARU IMPREZA SUBARU IMPREZA ALFA ROMEO 155Q4 SUBARU IMPREZA
OPEL KADETT turbo MERCEDES kompressor OPEL CALIBRA turbo POLSKI FIAT
TDI SUBARU IMPREZA ? ? AUDI S3 CHEVROLET CORVETTE TOYOTA
MR2 turbo | AWD
AWD RWD
AWD AWD
AWD AWD AWD
AWD AWD FWD
RWD AWD
RWD AWD
? ? AWD
RWD RWD |
7.478 7.492 7.744 7.923 7.953 8.230
8.321 8.324 8.339 8.372 8.390 8.589 8.667 8.710
8.816 8.821 8.877 8.908 8.999 9.045 | |
1. 2. 3. 4.
5. 6. 7. 8. 9.
10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.
20. | AUDI S2 AUDI S2
CHEVROLET CAMARO SUBARU IMPREZA LANCIA DELTA ? ? OPEL KADETT
turbo AUDI RS2 MERCEDES kompressor ALFA ROMEO 155Q4 BMW SUBARU
IMPREZA SUBARU IMPREZA LANCIA DELTA (?) ? TOYOTA MR2 turbo
BMW SUZUKI SWIFT turbo OPEL CALIBRA turbo |
AWD AWD
RWD AWD AWD
? ? FWD
AWD RWD AWD
? AWD AWD
FWD RWD
RWD FWD AWD
| 180 171
165 155 153 152 148 147 147 146 146 145
144 144 142 141 141 139 138 137 |
(M) Majicright 2005. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|