|
Rábaring
2003. május 18. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Az évad elsõ
versenye. Egyáltalán nem indult könnyen az évad. Az autó alig lett kész,
a verseny elõtti napon kinyomta az olajat, nem igazán tudtam sokat tesztelni.
De aztán csak nekivágtam az útnak a Pannóniaringig.
Azt már elindulás elõtt eldöntöttem, hogy akárhogy is állok a versenyben
nem fogom tekergetni a turbónyomást (még mindíg alacsony a nyomás), valamint
azt is, hogy nem könnyítem ki az autót. A tömegspórolás a pótkerék kirakásában
merült ki, de nehezíteni is sikerült az autót, mert a verseny elõtt az
akksim meghalt, és csak egy 70 Ah-st találtam, ami azért érezhetõen nehezebb.
Emellett még a benzintartály is jobban tele volt a kelleténél.
A pálya szép, de meglehetõsen problémás volt. Egyrészt mert emelkedik,
azáltal a számított teljesítmények kicsit rosszabbak, mintha síkon mértem
volna. A nagyobb probléma a nagyon kicsi tûrésbõl adódott, amit a rajtgép
engedett. Mivel a pálya lejtett, nagyon sokan visszagurultak a rajtpozicióból
és emiatt érvénytelen lett a futamuk. A harmadik probléma a pályáról való
lehajtás nehézsége volt. A versenypályán kellett megfordulni, és úgy lejönni.
A videókon mindíg a reakcióidõvel együtt mért idõ hallható.
A távolság és idõkülönbség számolgatásoknál természetesen a reakcióidõt
is belevettem a számításba, gondolom ez logikus.
A döntõben a nettó idõk nem számítanak, csak az, ki ér elõbb a célvonalhoz.
No de lássuk a futamokat...
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretû
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod õket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 10.22 mp 123 km/h 0-100 km/h: 7.39 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.770
10.220
122.930
|
hivatalos
0.212
2.648
10.346
122.397
|
ellenfél hiv.
0.397
2.753
11.376
104.272
|
Az elsõ futamom egy Toyota Celica 1.8 ellen.
Átlagos elrugaszkodás után izgalmamban már 30 km/h-nál kapcsoltam a második
fokozatot, így nem csoda, hogy kettesben alig húzott az autó, míg végre
a 4. mp-nél megjött a töltõnyomás, de addigra már elbuktam a jó idõeredmény
lehetõségét.Végülis furcsa lett volna, ha elsõre minden összejön. :)
A bruttó idõk közötti 1.215 mp kb. 35 méter különbségnek felel meg.
|
1/8 mile: 10.49 mp 125 km/h 0-100 km/h: 7.31 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
3.140
10.490
124.990
|
hivatalos
1.983
2.914
10.478
123.978
|
ellenfél hiv.
-
-
-
-
|
Ezúttal ellenfél nélkül, az elsõ autós edzésóra utolsó
indulójaként, esõben. Ha 4 autóval elõrébb állok a sorban, még száraz
aszfalton rajtolhattam volna.
Látva a sok piroslámpás rajtot, ezúttal biztosra mentem, csak a zöld felvillanása
után 2 mp-vel indultam el.
A vizes aszfalton borzasztóan rossz tapadást sikerült csak összehozni,
és ebbõl egyenesen következett a pocsék idõeredmény.
|
1/8 mile: 9.72 mp 126 km/h 0-100 km/h: 6.61 mp
|
3. futam (Elõdöntõ) videó*
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.660
9.720
126.430
|
hivatalos
0.127
2.526
9.779
126.427
|
ellenfél hiv.
0.462
2.285
9.834
120.2
|
Végre összejött egy jó futam, és pont a legjobbkor.
Az ellenfél az 1/8 mérföldes
mérések között is szereplõ Skoda S100 2.0 16v.
Jól kaptam el a zöldet, ezzel sikerült 3 tizedes elõnyre szert tennem.
Ezt persze a Skoda az erõsebb rajtjával majdnem teljesen vissza is dolgozta,
60 lábnál a különbség 1 tizedre csökkent, majd a célig 4 tizedre, tehát
kb. 13 méterre nõtt.
Ha a reakcióidõk azonosak lettek volna, akkor kevesebb mint 2 méter elõnyöm
lett volna a célvonalon.
* A videón hallható kommenttel ellentétben az autó nem 1.6-os,
hanem 1397 ccm.
|
1/8 mile: 9.90 mp 127 km/h 0-100 km/h: 6.86 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.880
9.900
127.100
|
hivatalos
0.584
2.775
10.098
126.705
|
ellenfél hiv.
0.343
2.551
10.007
121.622
|
A hírhedt Astra GSI ellen. Hát én javítottam a hírét,
az biztos! :)
Ez majdnem rosszabb, mint a 2. futamom! Elképesztõ hibák. Ha csak egy
hibát követek el, még nyerhettem volna. De két hiba már végzetes.
Elõször is fél másodpercig szobroztam a rajtvonalon. Gondoltam, inkább
nem kockáztatom a beugrást, úgyis utólérem. Nagy ötlet volt! :(
Másodszor nem ártott volna gázt is adni, mielõtt lelépek a kuplungról.
Nagyon befulladt a motor, 2000 alá esett a fordulatszám! Itt már éreztem,
hogy baj van.
60 lábnál mindent összevetve már 0.465 mp hátrányban voltam. A célvonalig
ezt sikerült 0.33 mp-re csökkenteni.
A célvonali 5 km/h-s sebességkülönbség elég jelentõs, de sajnos a 11 méter
hátrány is.
Talán majd legközelebb!
|
Szóval ezúttal második
lettem. További információk a http://www.dragbike.hu
oldalon.
Tulajdonképpen bánkodnom kellene, hogy elbuktam a döntõt, de én inkább csak
örülök annak,
hogy alap turbónyomáson is ilyen jól megy az autó. Sokat kell még tesztelnem.
Ráadásul lehet olyan "versenyszámokat" alkotni, amiben igazán jó erdményt
értem el.
Ha nagyon megnézzük a hivatalos eredményeket, láthatjuk, hogy az én autóm volt
a leggyorsabb elsõkerékhajtású autó, mi több, két összkerekes,
turbós autónál is gyorsabb voltam. (Mazda 323 és Audi S3)
De a legnagyobb célvonali
sebességek listán is elõkelõ helyen szerepel a Renault.
Csak 6 gyorsabb autó volt a célvonalon:
1.
nitrós Chevrolet Camaro
2. nitrós Karmann Ghia
3. Audi 90 quattro
4. Ferrari F355
5. Ford Sierra Cosworth
6. Ford Escort Cosworth
7. Renault 5 GT turbo |
142.857 km/h
142.433 km/h
142.363 km/h
141.872 km/h
140.694 km/h
131.989 km/h
126.705 km/h
|
(M) Majicright 2001. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|