|
Rábaring
2002. május 19. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Ez a verseny már igazán
ideális körülmények között zajlott.
Elképesztõ gépek indultak, ilyeneket ritkán látni az utcán is, nemhogy gyorsulni!
Én is igyekeztem, nem is hiába, elég jelentõsen sikerült javítanom a legjobb
idõmön.
A kis X jelöli a hivatalos mérési pontokon rögzített adatokat.
Ha teljesen pontos lenne a mûszer, akkor a keresztek a vonalon lennének.
Lássuk sorban a futamokat:
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretû
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod õket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 10.12 mp 122 km/h 0-100 km/h: 7.12 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.940
10.120
122.300
|
hivatalos
0.372
2.867
9.964
130.870
|
ellenfél hiv.
0.491
2.981
10.776
118.01
|
Bemelegítõ futam. Az ellenfél ismét ugyanaz a VW Scirocco
1.8 GTI volt, mint múltkor, de ezúttal õ slick gumikkal indult. (Javult
is az ideje!)
Ezúttal kevés gázzal indultam, nem pörgött el a kerék, ezért 20 km/h sebesség
alatt nem húzott annyira az autó, mint szokott. A 3. fokozat váltásakor
nagyon leesett a teljesítmény, és csak nehezen kúszott vissza.
|
1/8 mile: 10.30 mp 113 km/h 0-100 km/h: 7.65 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.840
10.570
116.400
|
hivatalos
0.260
2.696
10.032
120.900
|
ellenfél hiv.
0.294
2.858
11.203
106.423
|
Ez egy érdekes futam. A 2. és 3. fokozatban is végig
csúszott a kuplung. Ezt valószínüleg a váltóból a kuplungházba átszivárgott
olaj okozta. (sajnos a váltó szerelésekor tönkrement egy szimering)
Az ellenfél egy 900 ccm-es négyütemü motoros Trabant volt.
|
1/8 mile: 10.01 mp 123 km/h 0-100 km/h: 6.93 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.830
10.010
123.500
|
hivatalos
0.338
2.701
9.781
130.975
|
ellenfél hiv.
0.808
3.507
11.586
121.743
|
Az ellenfél egy oszrák Ford Mustang volt, slick gumikkal,
de valamiért kissé visszafogottan ment ellenem. (A legjobb futamjában
az 1/8 ideje 9.921 volt)
A saját korábbi rekordom megdöntöttem ebben a futamban.
|
1/8 mile: 9.91 mp 123 km/h 0-100 km/h: 6.82 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.730
9.910
122.900
|
hivatalos
0.194
2.579
9.659
132.754
|
ellenfél hiv.
0.300
2.496
10.128
135.028
|
Az ellenfél egy Golf 1.8 GTI motoros Skoda Rapid volt,
ami valóban meglehetõsen "rapid" volt.
Annak ellenére, hogy az én reakcióidõm kisebb, mégis õ ért hamarabb a
60 lábas idõmérõ ponthoz. Kb. 2 méter elõnyt tudott szerezni a rajt után,
amit sikerült ledolgoznom. Ismét sikerült megjavítanom a legjobb idõmet.
|
1/8 mile: 9.80 mp 124 km/h 0-100 km/h: 6.61 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.740
9.800
123.700
|
hivatalos
0.179
2.568
9.523
131.894
|
ellenfél hiv.
0.178
2.687
9.412
147.897
|
Na itt kifogtam egy kemény ellenfelet. Én BMW E30
M3-nak néztem, ezért is mertem kihívni. Mint kiderült az M3 kasztniban
egy 6 hengeres, 3.3 literes turbós motor dolgozott. Hoppá.
Majdnem egyszerre indultunk el, és rajt után sikerült némi elõnyre szert
tennem, de kb. 150 méter után utólért, és úgy húzott el, hogy leesett
az állam. (sebességkülönbség több mint 15 km/h!)
De sebaj, ismét megjavítottam a legjobb idõmet!
Sõt, tessék nézni a 0-100 km/h idõt! 6.61 mp!
|
1/8 mile: 10.14 mp 116 km/h 0-100 km/h: 7.16 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.850
10.140
116.300
|
hivatalos *
0.377
2.844
10.063
123.372
|
ellenfél hiv. *
0.606
2.802
10.402
120.543
|
Elõdöntõ a döntõbe jutásért. Ismét a Skoda Rapid ellen
kellett küzdenem.
A figyelmes szemlélõ észreveheti, hogy kb. 10 Le-vel gyengébb az autóm,
mint a korábbi futamokon. (Talán túl meleg volt a motor?) Az elért sebesség
is kb. 7-8 km/h-val kevesebb a korábbiaknál.
Szerencsére vezetéstechnikai hibát nem vétettem, mert a Skoda is nagyon
jó idõt ment.
* Az itt feltüntetett 1/8 idõk eltérnek a hivatalos honlapon szereplõtõl.
Valamilyen szabály miatt a döntõkben a reakcióidõt nem számítják bele
az 1/8 idõbe, csak az idõmérõ edzésen. Hogy összemérhetõek legyenek az
edzéseken elért idõkkel, ezért én itt összeadtam a hivatalos 1/8 idõt
és a reakcióidõt.
|
1/8 mile: 10.39 mp 116 km/h 0-100 km/h: 7.68 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.920
10.390
115.600
|
hivatalos *
0.176
2.654
10.006
123.279
|
ellenfél hiv.*
0.436
2.439
9.156
131.646
|
Ismét a Turbós Lada ellen. Hozzám hasonlóan õ is megtáltosodott
a jó idõjárástól, 9.0 körüli idõket tudott menni egész nap.
Nálam a teljesítmény hiány ismét jelentkezett, ráadásul mikor láttam,
hogy mennyire elhúzott a Lada, zavaromban elfelejtettem váltani :)
Így kb. 30 méter hátránnyal értem be. :(
De ha hoztam volna a legjobb idõmet (9.523) akkor is legalább 13-15 méterrel
kikaptam volna.
Van még hova fejlõdni.
* Az itt feltüntetett 1/8 idõk eltérnek a hivatalos
honlapon szereplõtõl. Valamilyen szabály miatt a döntõkben a reakcióidõt
nem számítják bele az 1/8 idõbe, csak az idõmérõ edzésen. Hogy összemérhetõek
legyenek az edzéseken elért idõkkel, ezért én itt összeadtam a hivatalos
1/8 idõt és a reakcióidõt.
|
Szóval ismét második
lettem. Bõvebb információk a http://www.dragbike.hu
oldalon.
Sajnálatos okokból
most meglehetõsen nagy lett a különbség a mûszeresen
és a fotócellák által mért idõk és sebességek között.
Ezt valószínüleg a mûszer hibás kalibrációja okozta, ezért a következõ versenyen
az elsõ futam után egybõl összehasonlítom a két idõt, és ha szükséges, állítok
a mûszeren.
(M) Majicright 2001. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|