|
Rábaring
2004. július 25. 1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
A nagy angliai
kirándulás után ismét hazai pályán.
Szombaton kicsit probáltam javítani az üzemanyagellátáson úgy tünt picit
jobb is lett. Aztán mikor vasárnap átcseréltem a gumikat és elindultam
a rajt felé hallom, hogy megállt az üzemanyagpumpa. Bravo. (1) Egy órámba
telt mire megjavítottam, ez az egy óra pont elég volt arra, hogy már ne
tudjak idõmérõt menni, mert újra a motorosok következtek. Bravo. (2)
És itt még nincs vége a szívásnak...
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretû
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod õket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
|
hivatalos
0.722
2.617
10.071
120.860
15.462
146.490
|
ellenfél hiv.
0.063
2.542
9.619
121.720
14.812
153.190
|
Elsõnek a nagy ellenfél Civic Coupe Hybrid ellen.
Már beálltam a rajthoz és próbáltam indítani a mûszert, amikor kiderült,
hogy annak memóriája már tele van. Nagyon nem volt kedvem egy jó futamot
mérés nélkül futni, így elég kedvetlenül, lazán mentem végig.
Kicsit túl lazán, hiszen ezzel csak a 8. idõm lett.
Álhattam soba megint. Bravo. (3)
|
1/8 mile: 9.25 mp 134 km/h 0-100 km/h: 5.50 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.640
9.250
133.535
14.090
162.446
|
hivatalos
0.517
2.334
8.965
128.860
13.944
156.010
|
ellenfél hiv.
0.244
2.667
9.799
122.030
14.973
153.270
|
Egy Alfa Romeo 147 GTA ellen. Végre tudtam menni egy
értelmeset, végülis egész jó idõt sikerült futni, pedig inkább biztonságra
mentem a váltásokkal. Ráadásul itt még nem az optimális guminyomással
mentem és nem is melegítettem gumit. (minek koptatni, ha nem muszáj)
|
1/8 mile: 9.30 mp 134 km/h 0-100 km/h: 5.56 mp
|
3. futam (negyeddöntõ) videó
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.680
9.300
133.595
14.130
160.219
|
hivatalos
0.414
2.517
9.215
127.150
14.270
151.580
|
ellenfél hiv.
0.290
2.315
9.356
123.020
14.574
151.900
|
Az osztrák Honda ITR ellen. Jóval ügyesebben kapta
el a rajtot és még az elsõ hatvan lábat is gyorsabban tette meg. Szépen
lemaradtam. Bravo. (4)
Szerencsére izomból sikerült magam visszaküzdeni és nem sokkal a cél elõtt
elhúzni mellette. A célvonali sebességünk azért azonos, mert már a cél
elõtt kiengedtem. (lásd a videón egy új kameraszögbõl)
|
1/8 mile: 10.37 mp 126 km/h 0-100 km/h: 7.57 mp
|
4. futam (elõdöntõ) videó
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.640
10.370
126.394
15.330
160.719
|
hivatalos
0.296
2.344
10.102
120.600
15.270
154.180
|
ellenfél hiv.
0.180
2.639
9.963
117.500
15.358
146.420
|
Hát ilyen se volt még, köhögött az autóm. Bravo. (5)
Egyest szépen lehúztam, ezzel már vissza is elõztem a gyorsabban elrajtoló
Visa-t. (lásd a videón) Váltás után azonban hiába nyomtam a gázt, nem
akart menni. Ráadásul sajnos nem sikerült kideríteni a logokból sem, hogy
mi okozta ezt, de valószinüleg üzemanyagellátási rendellenesség lehetett,
mert a verseny elõtt ugye csak ezen változtattam.
Amint magára talált az autó, azért üldözõbe vettem a kis Citroen Visa-t,
de sajnos nem sikerült utólérni, kb. 1 méter elõnye maradt a célvonalon,
pedig a sebességkülönbség nem volt kevés. Még 0.55 mp kellett volna, hogy
megelõzzem, méterben kifejezve 24 méterrel hosszabb pálya kellett volna.
De inkább egy egészséges autó.
Amint látható ezúttal nem kellett negyedik fokozatot váltanom. Illetve
kellett volna, csak nem váltottam, tiltásig huzattam hármasban. Amint
látható, még 7300-as fordulatnál is egész szépen húz az autó. (de természetesen
ezt nem fogom erõltetni a jövõben)
|
1/8 mile: 9.08 mp 136 km/h 0-100 km/h: 5.61 mp
|
5. futam (kisdöntõ) videó
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.560
9.080
136.156
13.85
164.878
|
hivatalos
0.093
2.276
8.836
130.320
13.798
157.120
|
ellenfél hiv.
0.273
2.412
9.120
127.490
14.085
159.470
|
És végül egy régebbi tipusú osztrák Civic ellen. Elég
szükre vettem a reakcióidõt, tartva egy esetleges újabb fulladozástól.
Szerencsére nem volt gond, keményen toltam végig, így sikerült egy egész
kitünõ idõt mennem, alig 2 századra közelítettem meg a korábbi Rábaringes
csúcsomat. Szükség is volt a jó idõre, hiszen a Civic az A3 kategória
második legjobb idejét futotta ebben az összecsapásban. (Ha a Mazda RX-7-et
nem számítom)
|
Hát ez van, ezúttal
harmadik lettem. Van ilyen. Nem voltam jó passzban egész nap,
fõleg az egy óra szerelés nem hiányzott reggel, no persze a további 4 "bravo"
sem.
bõvebb infó: www.gyorsulas.com
A 20 legjobb idõt teljesítõ autó:
A szokásosnál kicsit erõsebb mezõny jelent meg, a sebesség
táblázata nem is kerültem fel.
Autók abszolút
idõeredmény |
Hajtás
|
mp
|
|
Autók abszolút
sebességek* |
Hajtás
|
km/h
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
|
JEEP CJ7
DODGE CHALLENGER
CHEVROLET CAMARO
AUDI S2
MITSUBISHI EVO6
CHEVROLET CORVETTE
BRABUS S 600
CHEVROLET CORVETTE
JENSEN INTERCEPTOR
PONTIAC FIREBIRD
SUBARU IMPREZA
MAZDA RX7
CHEVROLET CORVETTE
OPEL KADETT GSI TURBO
OPEL KADETT GSI NITRO
AUDI RSR
OPEL ASTRA TURBO
OPEL CALIBRA TURBO
RENAULT 5 GT TURBO
BMW E36 M3
|
RWD
RWD
RWD
AWD
AWD
RWD
RWD
RWD
RWD
RWD
AWD
RWD
RWD
FWD
FWD
FWD
FWD
AWD
FWD
RWD
|
10.198
11.665
11.967
11.977
12.450
12.587
12.735
12.908
13.036
13.085
13.137
13.190
13.290
13.345
13.382
13.465
13.553
13.697
13.798
13.832
|
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
|
JEEP CJ7
DODGE CHALLENGER
AUDI S2
CHEVROLET CAMARO
BRABUS S 600
CHEVROLET CORVETTE
CHEVROLET CORVETTE
MITSUBISHI EVO6
OPEL KADETT GSI TURBO
JENSEN INTERCEPTOR
AUDI RS2
OPEL KADETT GSI NITRO
MAZDA RX7
OPEL ASTRA TURBO
CHEVROLET CORVETTE
PONTIAC FIREBIRD
SUBARU IMPREZA
OPEL CALIBRA
OPEL ASTRA TURBO
BMW E36 M3
|
RWD
RWD
AWD
RWD
RWD
RWD
RWD
AWD
FWD
RWD
AWD
FWD
RWD
FWD
RWD
RWD
FWD
RWD
FWD
RWD
|
213
197
192
188
186
180
180
175
175
175
172
170
169
169
167
166
164
162
162
162
|
(M) Majicright 2004. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|