|
Rábaring
2004. szeptember 12.
1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Hát eljött a
Rábaringes évad utolsó versenye is.
Szomorú dolog ez, hisz azt jelenti vége a nyárnak. :(
A kissé bolond pontrendszer miatt még sok kategóriában eldöntetlen volt
a bajnokság sorsa, izgalmas verseny elé néztünk.
Én is komolyan készültem, szereztem egy újabb versenygumit, egy Pirelli
Intermediate-t 15"-os felnikre szerelve.
Nagyon kiváncsi voltam, beváltja-e a hozzá füzõtt reményeimet. Lássuk...
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretû
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod õket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 9.69 mp 137 km/h 0-100 km/h: 6.17 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.970
9.690
137.289
14.390
168.340
|
hivatalos
2.457
2.707
9.489
132.410
nem mérték
nem mérték
|
ellenfél hiv.
1.644
2.799
8.751
144.870
12.853
154.650
|
Hát kérem, mondhatni nem vált be az új gumi! :D
Ilyen rossz rajtot még utcai gumival sem tudok, siralmas 60 láb, 1/8 mérföld
ET, aztán 1/4-en már le mérték. Pedig nekem csak egy döntõs idõ kellett
volna, 14.8 vagy ilyesmi, ez simán meglett volna. Na mindegy, gondoltam,
menjünk hamar gumit cserélni. :)
Ellenfél a sokat mért GMC Syclone volt. Itt a hivatalos eredmények nem
mutatják mennyire volt gyors, mert belecsorgott a zöldbe. A videón látható,
hogy szépen megvártuk a zöldet, nehogy piros lámpás legyen a rajt.
Az 1/4-es ET-je és sebessége is fals szerintem.
De a videón azért jól látszik mi a dörgés...
|
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
|
hivatalos
-
|
ellenfél hiv.
-
|
Ez egy különleges futam. Ritkán tudok ilyet, hogy
már elindulni sem tudok. Gumimelegítés közben sikerült a váltót kiakasztani,
úgy, hogy egyetlen fokozatom sem volt, csak a hátramenet. Király! Idén
még emiatt nem szívtam, most is az én hibám volt, a hátrafelé guruló autót
akartam sebességbe tenni.
Ha az elõzõ idõmérõ sikerült volna, nem lett volna semmi gond, így viszont
pánik ezerrel, nagyon úgy festett, hogy elbukom az éves bajnokságot, ha
nem sikerül megcsinálni a helyszínen.
Némi bénázás után, melynek során sikerült vagy 2 liter váltóolajat elfolyatnom
végülis sikerült megreparálni a váltót. Nagyon sokan segítettek, ezt ezúton
is nagyon köszönöm mindenkinek.
Én már megmondtam egyszer, hogy szarból nem lehet várat építeni. Vagy
mégis? :)
|
1/8 mile: 9.12 mp 138 km/h 0-100 km/h: 5.46 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.610
9.120
137.587
13.810
168.340
|
hivatalos
0.281
2.431
8.944
132.600
13.770
163.360
|
ellenfél hiv.
0.394
2.168
12.637
65.890
27.304
39.290
|
Nos sikerült egy teljes 1/4-et futnom, nem is gyengét
és még le is mérték! :) Mi kell még?
Kicsit játszottam a guminyomással és meg is kezeltük egy kis ragaccsal
a gumit. Hát, kicsit többet vártam, ennél jobbat rajtolnak a versenytársak!
Itt sikerült beállítanom a magyarországi rekordomat, csak nagyobb sebességgel.
Nem is rossz.
Az Promaroban a nitró visszalõtt és a motor még járni sem akart nagyon,
alig tudott végigcsorogni.
|
1/8 mile: 9.02 mp 137 km/h 0-100 km/h: 5.33 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.540
9.020
137.386
13.730
167.898
|
hivatalos
0.224
2.335
8.863
131.270
13.753
160.620
|
ellenfél hiv.
0.287
2.324
9.522
114.560
14.861
149.690
|
A bajnokság bebiztosítása után már tényleg csak egy
remek idõ elérése volt a célom. Tovább játszottam a guminyomással és lám,
sikerült kicsit jobb tapadást összehozni és 2 századot faragni az ET-bõl.
A sebesség ugyan visszaesett némileg, de hát ez akkor is új rekord nekem.
Talán a Hungaroring simább aszfaltján még jobban fog mûködni ez a konfig,
még van rá két versenyem, hogy megtudjam.
|
1/8 mile: 9.55 mp 130 km/h 0-100 km/h: 5.86 mp
|
4. futam (negyeddöntõ) videó
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.80
9.550
130.032
14.850
139.551
|
hivatalos
0.204
2.556
9.424
123.290
15.057
129.030
|
ellenfél hiv.
0.211
2.600
9.867
118.570
15.204
148.530
|
A döntõ elsõ körében a Citroen Visa került ellenfélnek.
Hát ez elég vicces futam lett, lásd a videót. :)
|
1/8 mile: 9.32 mp 137 km/h 0-100 km/h: 5.63 mp
|
5. futam (elõdöntõ) videó
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.770
9.320
137.073
14.040
167.144
|
hivatalos
0.164
2.554
9.164
130.610
14.081
186.170
|
ellenfél hiv.
0.266
2.298
9.124
123.020
14.291
153.110
|
A következõ körben egy 1.8-as turbómotorral szerelt
szöcske nézett ki nekem, aki valami csoda folytán az A3-ba került besorolásra.
Az annyira speciál, amennyire csak lehet. Végülis azt az Opel Kadett GSI-t
kaptam ellenfélnek, akit a szöcske az elõzõ körben kiütött.
Nem sikerült éppen jól a rajtom, mondhatni kifejezetten sz**ul sikerült,
de féltáv után csak sikerült megelõznöm.
Illetve a jobb reakcióidõ miatt már féltávnál is vezettem, de épp csak
hogy.
|
1/8 mile: 9.50 mp 106 km/h 0-100 km/h: 5.57 mp
|
|
reakcióidõ:
60 láb idõ:
1/8 mérföld idõ:
sebesség:
1/4 mérföld idõ:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.640
9.500
105.653
16.910
90.710
|
hivatalos
0.118
2.447
9.378
101.870
17.255
82.880
|
ellenfél hiv.
-0.071
Beugrás
Beugrás
Beugrás
Beugrás
Beugrás
|
És a döntõre stílusosan a nagy ellenfél, az Integra
motoros Honda Civic Coupe került mellém, aki a döntõbe kerülésért a múltkori
nyertes RX-7-est búcsúztatta.
Nagyon ment a Civic egész nap, így szoros csata igérkezett. Aztán 0.07
mp-vel hamarabb indult, mint kellett volna így simán nyertem. De azért
úgy gondoltam, csak végigtolom, a menedzserem szerint ez fontos ilyenkor
is! :)
Sajnos a technika nem akarta, hogy tuti legyen a gyõzelmem, már kettesben
is rendetlenkedett a gyújtás, hármasban pedig annyira leesett a teljesítmény,
hogy inkább elvettem a gázt. A verseny utáni diagnosztika eredménye egy
elfogyott középsõ elektróda és egy elégett rotor a gyujtáselosztóban.
A videón azért látszik, hogy a kettes végén már sikerült némi távolságot
hozni a Civicen. Akármi is lehetett volna, a legjobb ideje 0.1 mp-vel
volt csak rosszabb az enyémnél, a reakcióidõben pedig volt több mint 0.1
mp-vel vert volna, ha nem ugrik be.
Ami különösen érdekes az a Honda 2.258-as 60 lábja szemben az én eddigi
legjobb 0.65 g-s 2.335-ös produkciómmal.
Ez átszámolva a 60 lábas vonalon 1.6 méter különbséget jelent, ami
nagyon nem kevés!
Szóval van mit fejlesztenem.
|
Szerencsés módon ugyan,
de csak elsõ lettem! :) Van ilyen is!
bõvebb infó: www.gyorsulas.com
Most, hogy jól ment
a járgány, ismét simán top20-as vagyok,
ráadásul a vert mezõny sem gyenge! (NSX, RX-7, 911 turbo, stb...)
A 20 legjobb idõt
teljesítõ autó:
Autók abszolút
idõeredmény |
Hajtás
|
mp
|
|
Autók abszolút
sebességek |
Hajtás
|
km/h
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
|
CHEVROLET CORVETTE
CHEVROLET CORVETTE
VW KARMANN GHIA
GMC SYCLONE
CHEVROLET CORVETTE
SUBARU IMPREZA 2.2
AUDI RS2
NISSAN SUNNY GTI-R
SUBARU IMPREZA
SUBARU IMPREZA 2.5
OPEL KADETT TURBO
OPEL CALIBRA TURBO
AUDI RSR
SUBARU IMPREZA
MAZDA RX 7 TURBO (sárga)
RENAULT 5 GT TURBO
HONDA CIVIC COUPE
HONDA NSX
MITSUBISHI STARION
FIAT BRAVO HGT TURBO
|
RWD
RWD
RWD
AWD
RWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
FWD
AWD
AWD
AWD
RWD
FWD
FWD
RWD
RWD
FWD
|
12.073
12.115
12.215
12.315
12.591
12.638
12.719
12.749
12.973
12.978
13.235
13.268
13.356
13.556
13.640
13.753
13.864
13.951
13.966
14.138
|
|
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
|
CHEVROLET CORVETTE
CHEVROLET CORVETTE
CHEVROLET CORVETTE
VW KARMANN GHIA
OPEL KADETT TURBO
AUDI RS2
SUBARU IMPREZA 2.2
SUBARU IMPREZA 2.5
NISSAN SUNNY GTI-R
SUBARU IMPREZA
MAZDA RX7 TURBO (piros)
MITSUBISHI STARION
AUDI RSR
OPEL CALIBRA
SUBARU IMPREZA
RENAULT 5GT TURBO
HONDA NSX
FIAT BRAVO TURBO
VW GOLF TDI
PORSCHE 944 NITRO
|
RWD
RWD
RWD
RWD
FWD
AWD
AWD
AWD
AWD
AWD
RWD
RWD
AWD
AWD
AWD
FWD
RWD
FWD
FWD
RWD
|
198.21
186.05
185.69
185.33
176.69
175.50
171.84
171.22
170.72
170.52
169.61
168.62
167.73
166.86
165.80
163.36
163.17
162.99
162.62
161.71
|
(M) Majicright 2004. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|