Szeritnem egy bizonyos hatar felett mar tokmindegy, hogy az adott motor gyarilag szivo vagy turbos volt, mert az egesz gyari belet ki kell dobni, es kovidugo meg rendes hajtokar kell bele. Turbo, injektor, kuler szinten nagyobb kell ra, ezeket igyis-ugyis meg kell venni mindket esetben. A gyari turbosokkal 20-25(-30)%-t lehet tolni ugy, hogy az meg "tartos" is marad. Csak hat azzal legtobbszor nincs kisegitve az ember egyatalan...
Hat nemtom pl egy gyari M3-s motor teljesitmenyet mijen fele akkora ccm-s gyari/nemgyari turbos motor birja a gyari belsovel addig, amig gyari 110-120lo/liter szivo motorok birjak a kikepzest. Ugye igy egybol 220-240lo/litert kell(ene) kibirniuk a gyari belsovel a feltoltotteknek, szerintem nem kifejezetten sok erre az eselyuk, sot, nagyjabol nulla.
Es ahhoz, hogy ezt a kisebb gyari turbossal vagy utolag turbositottal elerd is mar kell egy valag ammo nagy turora, nagy befecsikre, nagy kulerre, vezerlesre, kutyafulere, millio kis aprosagra, es aztan hogy ezt tartosan is birja ki kell szorni az egesz belsejet is, ami megint egy valag ammo, igaz azzal mar tovabb is lehet menni majd, mikozben pl bimmereknel maradva ehhez kepest a kisujjad nem kell mozditani, "csak" berakod az M3-s szivegyseget, oszt 'pot, ott a ~340lojj keszen a gyarbol
Teccikerteni?
Az E30-s bode egy ijen motorral mennyi kg rajtkeszen? Netan az E21(?)-be is befer?
Mennyivel konnyebb?
Szerintem meg kicsit eccerubb bekendacsolni egy 2x akkora szivo motort, mint a kisebbnel a turboval meg annak minden velejarojaval copni, hiszen ha hozza sem nyulsz tud kozel annyi lojjot, mint kis turbos mar "jol" meghegyezve
Csucsra hekkelve persze mar tobbet tud, csak evente 2x kell ujjaepiteni es az nyilvan nem egy zacsko fruttiba faj
Na meg vhogy pont nalatok sem azt latni, hogy nagy ccm-s szivo motorok helyett a kis 316-s bimmer motort turoznatok megfele, mert az konnyebb. Vajon miert...?
Jaj ....a legalison nem a vaksotetsegbe mesz este, es nem nezed a hol a masik?
Illegalison az igaz, hogy csak este van, de legtobbszor legalabb vmi kozvilagitasi lampa is van a kornyeken, az indulo autokban is van fenyszoro es azt be is kapcsoljak
Ettol fuggetlenul nem vagyok hive en sem, 1-2x kimentem es megneztem mi a felhozatal, oszt kivanok
DOHC-nel nem kell? Addig OK, hogy annal a gyertyanyilasan at merheto a loket....na de a furat?
Errol az izerol mar tobbszor volt itt szo, de teszem azt kiovnak, mert megyek egy szereny 9.9-t , akkor jelenleg, hogy zajlik le a meres pl megbontas nelkul?
Gondolom x muhelyben kell megjelenni, de mibol tart kicserelni a motort addigra? Jobb helyen 2-3-4 ora, aztan utana mar meregethetsz, amit akarsz, jo lesz.
En az XP beepitett "Windows Kep- es fax megjelenito"-jet hasznalom kepnezegetokent, ez ugyanugy leptetheto, ahogy a "regi" 2.x ACDSee, gorgore nagyit, forgatni is tud, stb, amire kell azt tudja ez is
Atmeretezni meg ott a szinte beepitett Paint, vagy az www.imageshack.us , ha feltoltok vhova
Addig nem baj, amig csak 1-2 van kint. Csak gondolj bele, hogy egy tucat a tiednel eleve 2x jobb auto ellen mennyi az esely. Egy Swift GTi-nek pl annyi realis eselye van, mint a hogolyonak az izzo kemencebe dobva. Meg ha azt szenne is faragod teljesesen, kipakolod, lekonnyited muanyag elemekkel stb jo esetben is ha eppen minden jol jon ossze, es atomjol indulsz, F1 istenul valtasz, plusz a csillagok allasa is a legmegfelelobb, meg akkor is max fej-fej idot tudsz menni vele az S2000 ellen, ha az eppen akkor qrja el a rajtot, meg valt felre, es Te a valtasaid kozott egyik kezzel szurkalsz egy S2000 modellautot az oledben voodoo palcikakkal.
Erre epiteni, beleolni egy rakomany lovet, hogy majd hatha pont akkor *assza el...
Most jon majd az a resz, hogy akkor ne jarjon ki, oszt 'pot
Kulonben miert lenne az baj, ha azok a kicsik is lennenek vhogy motivalva? Sokkal tobb mulik egy jo indulason es a jo valtasokon, kielezettebb a mezony, ahol 15 ~egyforma kepssegu auto megy, ott a pilotan rengeteg mulik, nem kiszamithato elore ki hol vegez majd a vegen
Ennyi erovel az NHRA-ban miert nem csak a TopFuel kat van? (ha mar orokke ok a pelda)
Na igen, de akkor jon megint az izelas, hogy de "ne mar holmi Marutik meg WagonR-k versenyezzenek es gyorsuljanak mar, mer hooo"...erted.
Ha ebbol joval tobb van, erre van nagyobb igeny, akkor teccik nem teccik lehet erre kene menni...SZVSZ nem pont 5.7 V8-k es a hasonlok fele kene gyurni kategoriakat, mivel abbol sosem lesz mezony. Bar ketseg kivul az is kell legyen, de mindenki tudja, sosem lesz beloluk az a mennyiseg kint egy rendezvenyen sem, ami igazabol kene. En is szivesebben nezegetnem azokat, ha lennenek elegen, de evek ota nincsenek. A 2-3-4 indulo az minden, csak nem mezony. Pl Suzuki-l Astra-val meg Duna-t lehetne rekeszteni -ezekbol fogy itthon a legtobb-, es azt is meg lehet csinalni "jo"-ra. Persze nem fog 10-t menni, de mint minden, ez is realitiv. Lasd Clio kupa is van x koridovel, nem csak az F1 letezik y koridovel, es az alatt minden mas a sz@r.
Na meg az illegalis versenyekrol inkabb a legalis fele kene terelni a jonepet. Ezzel a kategorias beosztassal, pont az ellenkezoje lesz szerintem. Miert ne lehetne olyan kategoria, ahol csont utcai allapotu autok mennek? Pl hogy ne az utcan versenyezzenek egymassal, ott eljek ki magukat.
Slick nelkul, teljes belterrel, full gyari a motor, se kipufogo, se semmi (tulajdonnkeppen ezzel am a kihivas nagyot alkotni), aztan egy kategoria a mar vhogy moddolt autoknak pl slick-l, kipakolva stb (meg mindig rendszammal), aztan meg egy a treleren hordott szennefaragottaknak. Most ezek mind egyutt mennek, ami nem jo. A kobcentihatarokat a hazai forgalomban szereplo autokhoz kellene igazitani. Ertsd pl : 1 alatt, 1-1.3, 1.3-1.6, 1.6-2, stb de akar maskepp (csak pelda). Ez a pl 2000 alatti meg 2000 feletti oszt jolvan ez olyan tag sav, hogy nagyon.
Ne viccelj mar...
Ezt kb ugy irod, mintha lenne 20-30 potens auto kategoriankent, ami pl Te/En kategoriban megy 11sec korul, amit CCH es Soma csinal.
A felsobb kategoriakban meg nem potensekkel egyutt is alig van egyatalan indulo, nemhogy csak olyan, ami huha is, meg a 8-s tabla sincs meg sokszor kvalifikacio alatt se. Igy arrafele halad az egesz, hogy lesz szumma 20 auto 5 kategoriaban, aztan erre "mezonyre" kell majd vadaszni nezot, es csinalni rendezvenyt. A nezo meg fel ora mulva elunja magat, mert a potens autok mennek egy-ket kvalifikacios idot, aztan a dontokig puhulnak a fu szelen. Biztos emlexel Te is ra, hogy Kiskunlachazan nem szoktak sokan lenni, megis volt, hogy 10percig egy futam nem sok, annyi sem ment le, mert nem volt aki odallajon a rajthoz, pedig voltak kint magamfajta amatorok is, 4-5x annyian, mint a "profik". Aztan ott is nehezmenyeztek a nezok, hogy ha volt is "musor", ~10 percenkent ugyanazok mentek...es igazuk is van. Na most ha a kategoriak ellehetetlenitik az amatoroket, akkor azok nem fognak kimenni, se versenyezni, de nezonek sem, mert minek menjen ki, azokhoz nem megy ki haver/ismeros se nezonek es csak az ~20 fos full profi kemenymag meg a dragfanatikusok fognak kijarni. Erre halad igy ez az egesz...
....szerintem
Persze biztos jobb lenne ha lenne sok potens auto minden katban, de nem kene elfelejteni azt az apro tenyt, hogy ez magyarorszag kelet-kozep europaban kezicsokolom, nem az USA meg stb, ahol egy zacsko ziziert lehet alkatreszt venni, ha vmi betojik, meg a jovedelmek kozott is van egy kis diffi, amibol erre a hobbira lehet tapsolni. Abban meg tok igaza van itt pnannassy(?)-nak, hogy kategoriak evente ugy megvaltoznak, hogy isteni szerencse kell hozza, hogy egy adott katban jo auto jovore is jo helyen legyen, ne kelljen ~10 versenyenkent tok uj konfigot csinalni, ha labdaba akar/szeretne rugni, ami megint egy valag penz-penz-penz. Ez sem az fele vezet, hogy sok potens auto legyen....
...szinten szerintem
Jaj arra emlexem . A Stern TV-ben volt az adas az RTL-n nem kicsit megcidaztattak az Autobild-t meg a Mergat akkor
Ki is pattintottak a foszerkeszto-ujsagiro urat az adas utani napon
Bekapcsolva maradt/fejeltett kamerak meg mikroportok ugye vettek tovabb mindent, susmorgast, motyogast, hiaba alltak meterkre a TV-sek...
Tavaj kb ijenkor egy kek Clio RS nem vette be a virtualis celvonal utani nyujtott S kanyartot. 100-120-l siman be lehet venni szoval nem vmi veszelyes. Asszem egy narancssarga ugyanolyan egyseg ellen kapott ki, csak nyomta tovabb, hogy deakkorsenemvesztek...aztan ugy mar sok lett a lendulet es beleallt a kanyarban a kerites mellett az egyik villanyoszlopba. TK
Aztan kb egy honappal kesobb meg egy Seat vmi mar visszafele gurulva az egyenes uton eccercsak jobbra lement az utrol az egyik faba kotott ki
~3 hete amikor osszetortek, kiszalltunk anyazni egymast -ahogy ijenkor szoktak altalaban -, kb 20-30sec mulva mar allt volt mentoauto mellettem. Eszre se vettem hogy megallt meg kiszalltak belole, csak amikor megfogta a vallam a mentos, es odaforditott maga fele, hogy megnezze a fejem, mert az verzett. Lestem is, hogy ezek meg honnan ertek ide ijen hamar...meg a tuzoltok is elobb kiertek nemtom honnan, mint rendor urak 3-4 uccaval odebbrol. Amikor kotoztek a mentoben meg mondtam is, hogy lehet folyik az olaj az autobol -az olajhuto miatt-, de a viz az biztos, mert szep tocsa volt alatta, mire megint kineztem az ablakon mar ott alltak, es egy zsak homokkal korbe volt szorva a vas...lehet egyebkent is uton voltak mar oda, de nem tartott sokaig kierniuk.
Hm...hat en nemtom mennyi ennek a gyari adata 1/4-n, de a csontgyari 130lovas vasammal mentem 15sec veget 1/4-n es 10sec elejet 1/8-n. 1000kg felett van gyari allapotaban is, es nincs slick-m, sosincs kipakola belole semmi, nincs lehuzva a generator, a klima es a szervo meghajtasa, gyari az egesz kipufogorendszer es a katalizator is benne van, a gyari legszurom van, stbstbstb...
Az R5 GTT siman konnyebb vagy 150kg-l es nincsenek benne extra meghajtast igenylo bigyoizek.
A SEB1 csip utan lett ~0.5sec-l jobb az idom, ekkor mar mentem 15.5 alatt is. A masikkal meg nem tudtam kiprobalni, mert kozben osszetortek...
Az F1-ben meg nincs zold
Van 5db piros, egymas utan sorban kigyulladnak, aztan 4-7sec utan egyszerre elalszanak es go.
Jah, igen a masik. A mai LED-s vilagban nem-e lehetne-e esetleg a kiegesre hajlamos egok helyett LED-ket hasznalni?
Meg a palya es rajthely megvilagitasnal, a fenyveto halogen izek helyett ~1/4 annyit kajalo fenycsoveket?
Meg valahogy normalisabban megvilagitani a stage allast es a celt? Tudom a Hring pfujj, es broaf, de ott ez jol megoldott dolog mar evek ota...
Nem nehez, csak kiszamithato az egesz. Nem zoldre indulsz Te sem, hanem sargara. Nehogymar a mezony felenek x<0.2s-s reakcioja legyen a zold lampa kigyulladasatol, belertve ebbe azt is, amig az auto kigordul a fotocella elol...hiheto
SZVSZ ha veletlenszeru lenne a prestage+stage utan a sarga (2-4sec) es azutan szinten veletlenszeru idovel jonne a zold (1-3sec), na akkor lenne valoban jo a rendszer
Nem lehetne fixre betanulni, es ha van turbo, ALS, kiskutyafule, lehet hasznalni.
Oooo....azt lehet tudni, mik azok a bizonyos -gondolom nem_titkos- feltetelek, amiket nem teljesit az a par bizonyos helyszin es a masik par bizonyos meg igen?
Kapott vmi eleg szep meretu kecot egy kulfoldi rajongojatol anno
270 meg hat gigalol. Azzal ~9 sec-t kellett volna mennie. Meg azonnal felmerul a kerdes, tulajdonkeppen mire is hajtanak, faragjak a vasaikat, olik bele a lovet az ide irogatok, meg az evek ota az elmezonyben kuzdok holmi Odikkal meg Hondakkal stb-vel, amikor jon egy 60+ eves no es 60-s evekbeli csont stock alapbol 2 tonnas vassal es kisujjbol egy ijen szereny 1/4-s celvonalival lealaz mindenkit?
LOL "Ez velem nem tortenhet meg", mondjak azok a motorosok is, akik kivulrol latjak ezt az esemenyt is, meg azt a multkori manfai-t is, aztan legkozelebbinel meg pont o a hunyo. Kulonben meg mit tudnatok csinalni? Nem allhat mindeki mellett egy rendezo...de mar megint egy rendezveny, ahol "veletlenul" megint egy motoros csinalta a galibat. Orokke ez van
Tegnap mintha nalatok is jaszkarizott volna egykerekezve egy GSXR(?)-s csoka....nem egyszer es nem ketszer hasitott el egykereken a visszatero savban, ahogy Ave is irta mar. Gondolom, hogy eccer sem szolt ra senki ra, hogy hekas, ezt nem kene, mert tiltva vanik, es khm, mivel ujra meg ujra megcsinalta, azonkivul 100%, hogy 30-nal joval tobbel ment ekozben
Pl 50m-kent tegyetek le vmi fekvorendort, lassitot...akarmit, tokmind1
SZVSZ a tiedbe eleg vmi magas oktanszamu a kuton kaphato benyo is. Ez vmi specko cucc, magas %-u oldott allapotu oxigennel asszem 115 vagy 118 oktanszamnak felel meg. Meg vmi 1500Ft/liter az ara
Meg az index-s topikban volt egy link rola jo egy eve.