Na,viszont végre sikerült összehozni ezt a hõmérséklet szenzort és be is raktuk Most már tudom mérni a bemenõ IC hõmérsékletet.
Ahogy autózgattam ki is próbáltam és azt hiszem turbócsere lesz belõle Ha nem,akkor cáfoljatok meg! Szóval terheletlen állapotban,olyan 9-10celsius különbség van a bemenõ és kimenõ között,tudom ennek nincs sok jelentõsége,de ha elkezdtem neki tolni,a bemenõ már volt 130-140fok is, (4.ben 14-150nél) amikor a kimenõ csak 33volt! Még a közelébe sem értem annak,mint amit mérni szoktam kimenõként 85-90fok,mert az idõjárás nem engedi meg a komolyabb tesztet,de gondolom hogy ott milyen bemeneti hõmérséklet lenne..
De hát már itt is 100 fok különbség volt és gondolom ez nem normális bemeneti hõmérséklet.
Szóval akkor turbócsere??
Hát hogy a információs kijelzõn az mg/c mutatja a légtömeget a log fileban pedig g/s van. A svéd is mondta multkor,hogy számoljam át az mg/c-t g/s-re..Csak a váltószámot nem tudom
Hogy tudnám kideríteni,hogy mennyi a bemeneti levegõ hõmérsékletem? Multiméter az nem jó,mert nincs olyan hosszú érzékelõje,hogy bent az autóban is lássam. Vmi más és olcsó megoldás? Mert csak a turbóm lehet bûnös ebben a magas IAT.ben. Ahogy nõ a nyomás,úgy emelkedik az iAT-m is..Egyszer már csinálták a lapátok,mert bekapott vmit és kicsit rongyos lett a lapátok széle,de a turbós szerint nem vesztett sokat a teljesítményébõl..Aztán ki tudja?!
Igen,erre rá is kérdeztem,mert hirdetve RS-ként van,viszont az oldalon meg R-ként van feltüntetve.
Most várom a választ.
Pont ezért érdekelne,mert az ár elég alacsony..
Ismeri valaki ezt a boltot? http://www.fullshop-tuning.eu/ Mennyire megbízható? Csak mert lehet megvenném tõlük a hirdetett GT2860RS turbót,csak azért tudni szeretném,hogy tényleg jót veszek és nem vmi felújított vagy kínai szart..
Subarusok,EVO-sok hová tûntetek?? Kérnék egy kis segítséget! Kellene nekem 3 portos boost solenoid! Prodrive,Perrin,Grimmspeed vagy vmi hasonló jó márka,ha van eladó vkinek?!
Ha nincs az is nagy segítség lenne,ha tudnátok mondani európai kereskedõt,ahol foglalkoznak ezek márkák valamelyikével..
Subarus,EVO-s kollégák! Akinek van 3portos tuning(Prodrvie,Tactrix,Perrin..stb) boost solenoid szelepe,meg tudná mondani vagy esetleg mellékelni egy képet,hogy milyen csatlakozója van?
Itt van egy ilyen,de hát nem látok bele..Hálás köszönet!
Ez a jelenség a boost creep ugye? Olvasgattam külföldi oldalakat,ahol írtak errõl. Ahogyan Te is írtad,amikor már nem tudja elvezetni a drucklabda a kipufgátz,akkor a fordulatszám emelkedésével a nyomás is arányosan emelkedik,viszont az már csak fûti a rendszert és emelkedik vele az IAT is..
Jó a gondolat menetem? Lehet hogy az én egész rendszeremnek ez a gondja? Most tekertem egy teljes fordulatot kifelé a wastegate rúdján,elvileg ezzel 0,1barral kellene csökkenjen a nyomás.
Most majd megnézem,hogy baseboostban és max nyomásban történt-e valami jelentõs.
Tegnap kicsit olvasgattam és új dolgokra leltem. Azt írták,hogy az én turbóm (2860RS) belsõ wastegateje,nem tud többet 1,6 bar nyomásnál. Ez létezik??
A kérdésem: és mi van akkor,ha a turbó nagyobbat tölt,mondjuk 1,8-1,9bar? Mi történik?
A hajtókarom az Auto Verdi (svéd). Azt viszont csináltattam,mert ehhez a típushoz nem volt nekik.
A 4db ára 800 euro volt. Att mondta,ha kell valakinek Magyarországról. hajtókar,küldjem hozzá
Nagyon jó minõséget gyárt és kérheted,hogy mennyit bírjon. http://autoverdi.se/rods.html
Most szórakozol? A benya többe kerül kimenni Ha van még szóljál,mert akkor jelentkezek érte )
De ezt most komoly..
Csak mert felraktam elõre a hajtott kerekre és mondom kell oda a tapadás és volt is,örültem mint majom a farkának csak 2x úgy megpördültem,hogy csak lestem!AZ okosok már mondták elõre hogy ez lesz.
Szerszám ügyben Te milyen márkákat javasolsz,amit azért meg lehet fizetni és jó a minõsége.
Nekem nem kell napi használatra,de ha szükség lesz,akkor ne keljen szívni miatta..
Ha már szerszámoknál tartunk én tervezek venni egy dugókulcs (crova) készletet,de nem tudom hogy van-e értelme megvenni ezeket (20részestõl-114ig van minden),mert nem tudom milyen minõségûek!
Tudna vki ajánlani ez ügyben olyat,ami jó minõségû és árban azért elfogadható?
Amiket én néztem azok olyan 13.000tõl mennek 25-30ig..
A lényeg,hogy legyen benne sok fajta fej,meg 1/2 '1/4 vagy 3/8 os kulcs.
Urak! Lenne egy fontos technikai kérdésem!! Ha gázadásra elkezd erõsen rázni az futómû,akkor az féltengely vagy más??
Ha gurulok vele,akkor nem csinálja. Szerdán megyek Mainzba..
Csak nem Spal venti van az autóban? Csak azért kérdem,mert én is próbálkoztam ilyennel helyhiány miatt,de nagyon nem jött be!
Elég szarul hûtött,így inkább kibasztam a gyári hûtõventillátor kerettel együtt és faragtunk bele egyet egy másik márkából,na az teszi a dolgát
Megnéztem ezt az olajvisszafolyó ágat,meg a csövet amit vettem,hát...Ez nem fog annyira meghajolni szerintem amennyire nekem kéne,mert nem fogja tartani a formáját vagy betörik.
Neked milyen csöved van? 18mm átmérõ kellene minimum és vagy egyenes ami hajlik vagy 90fokos és 20cm már elég is lenne nekem.
Ja,akkor 42fok volt az ECU szerint 200km/h körül. az meg megint nem valami reális! Túl kevésnek tûnik,ráadásul több,mint 30fok volt a külsõ hõmérséklet..
Nem tudom mit és hogy lehetne még javítani ezen.
Tudsz valami helyet,ahol olajvisszafolyó csövet lehet kapni? Mert ha a PROEXesek nem találnak,akkor nekem kell majd utána járni..
Arrébb költöztettük pár centivel a turbót,kapott másik szilikoncsöveket így jobb lett a levegõ áramlása is (befelé és kifelé is) és a beszívócsövet is kicsit odébb tettük,mert hozzáért a leömlõhöz..
Jelentõsen csökkent! hétvégén mentem vele elég keményen tesztelés céljából 250km/h-val is,90fok volt a max amit elért az IAT
Ez már azért sokkal barátibb,mint a 121fok,bár gondolom lehetne még kevesebb.
Állítólag olyan 70fok körül lenne az ideális,nem tudom ki-mit gondol errõl?!
Ja és az EGT is 1000fok alatt maradt mindvégig.
Hello! Meg tudná valaki mondani,hogy olaj visszafolyó csövet hol tudnék szerezni?? Kicsit odébb helyeztük a turbót és ami volt csõ az már nem ér el,most meg egy ideiglenes megoldás van benne..
Az is lehet simán...Attól függõen,hogy mennyire húzom le az ablakot,teljesen más hangja van.
Ha csak pár centire,akkor ciripelés hallik,ha teljesen,akkor meg csörgés..
Ja-ja jól emléxel,sajna már nem az az elsõ Ma voltam és én is említettem hogy kell-e oda ez a tömítés,de csak berakták..Gyárilag sincs benne.
Ha még1x megszopat,akkor tuti kidobatom onnan!
Köszi!
ja-ja,úgy ahogy mondod. Csak alacsony tartományban,nagy terhelésnél jelentkezik. Én már sok mindent leteszteltem és megnéztem,de ez ideáig semmi!
szerelõhöz nem karom vinni,mert csak ugyan azokat végignéznék és az nagyon sokba kerülne nekem..
Nem tudom még hogy,de csak kiderítem valahogy. Nekem tök mind1,hogy hideg vagy meleg a motor,ugyan ugy csinálja..
Megcsináltuk a tömítést,persze a hangnak semmi köze nem volt hozzá de azért legalább ez kiderült..
Az IAT és a turbónyomás sem változott megy a móka tovább..
Úgy néz ki,igazad lett! Persze nem elõl vagy oldalt,hanem a motor felõli oldalon fuj ki a turbótömítésnél,hogy nehogy látni is lehessen vagy könnyen hozzáférni..
Minden esetre,köszi a tippet! Már csak azt nem tudom,hogy lehet-e ez az oka a magasabb turbónyomásnak,meg a magas IAT-nek..
Mondjuk elég szépen kifuj,már alapjáraton is!
Egyenlõre kényszerbõl kell cseréljem a betéteket,meg tárcsát,mert megégett és elrepedezett.:
Így kapok kedvezményt az újra,de nem tudom,hogy az mennyire jó ár?!
No meg ez valószínû egyszeri ajánlat lesz..
Amit hallok az utóbbi idõben,az valami kerepelõ-zizegõ hang,ha rálépek a gázra,de csak alacsony tartományban hallom..Holnap megpróbálom kideríteni,hogy mi a fene lehet az!
A turbót nincs kedvem leszedetni,mert az megint húzós tétel lenne,csak ha már végképp nincs más ötlet.
Azért köszi!
Köszi a tippet,de ezt a wastegate problémát már nagyon körüljártam és persze semmi.
Manuálisan belefujkáltam a csövekbe (átment a szolenoid szelep is) és szépen nyit-zár a wastegate. Nálam a nyomás felépülésével sincs gond,sõt az a bajom,hogy tul sokat nyom..
Tehát ha manuálisan mûködtetem a rendszert gyönyörûen mûxik minden,azt viszont nem tudom hogy menet közben nincs-e valami bibi,amikor a szolenoid vezérli a dolgokat,mert nem látok bele..
A vákumcsöveket is levettem,beleraktam vízbe,de nem ereszt sehol egyik sem!
Ugyan ott van ahol a gyári volt!,csak mivel ezt kifejezetten a nagy teljesítményre tervezték,sokkal nagyobb az áteresztõképessége,meg más anyagból is van,mint a gyári. Én azt olvastam,hogy 1 ilyen tuning intercooler kb 30-40fokkal hûvösebbre tud hûteni,nagy terhelésnél. Gondolom nem véletlen,hogy minden tuning autónál cserélik a coolert..
Üdv