Kimentem még1x most. Szóval az alapnyomáson futott IAT az 51-52fok (4-5kör után,ahol Ave szokott mérni) volt 180nál,külsõ hõmérséklet az 23fok volt.
Ha max nyomáson mentem a második hajtós körben már 150nél 65fokot mutatott..
Az a furcsa,hogy gyárilag ennyi a max nyomás(0,75bar),mint az én alapnyomásom és kb ugyan azt az értket tudja a cooler,mint most az én konfigomban..
Ez azért furcsa nekem..Az én cooleremnek sokkal jobban kellene hûtenie és mégis olyan értékeket mutat az IAT,mintha gyári lenne..
Így alapnyomáson van olyan IAT-m,mint max nyomáson kellene lennie.Olavsgattam egy-.két helyen és azt írták,hogy az a jó,ha az IAT a külsõ hõmérséklet +30fok körül van kb..
Erre én is gondoltam. Nem a legjobbkor sikerölt lemérni,mert pont akkor voltak azok a hideg napok,de a lényeg hogy 15 fokos külsõ hõmérséklet volt és 1x-2x megzavartam 180ig,ott 43fok volt max,amit elértem..Ez volt a 0,8baros nyomással.
Aztán bekötöttem a vákumcsöveket és ugyan annál a sebességnél már 68fokot mutatott,hogy max nyomáson dolgozott..
Van egy baseboost ugye ami nekem 0,8barra van állítva. Ezt ugy tudom ellenõrizni,ha lehuzom a wg-rõl a vakumcsövet és direktbe kötöm azzal,ami a coolerbõl megy be. Ilyenkor ha nyomom,akkor max 0,8 bar a nyomásom.
ha bekötöm rendesen a vákumcsöveket,akkor már a szolenoid (APC,BPC sok neve van állítólag) vezérli a nyomást és ilyenkor van max nyomásom 1,8-1,9 bar,ha tolom neki,mindez ezzel a 0,8bar alapnyomással.
Minél kisebbre állítom a baseboostot (wastegate szeleppel),annál gyengébb lesz az autó és nehezebben épül fel a nyomás.
Ha 0,6bar ez az alapnyomás,akkor akkor max 1,3-1,4bar tud tölteni a turbó.
Van most sajna még egy aktuálisabb dolog! Az elsõ féktárcsáim meg vannak repedezve és kellene új,de ha már azt cserélem,akkor a betétet is illene.
Ferodo DS2500az szeretnék,de elég borsos az ára! Tud valaki olyan helyet,ahol jó áron lehet hozzájutni?? Most rám szakadt minden egyszerre..
Ha én azt tudnám?! De nem hiszem hogy lehet távprogizni egy ilyen szinten átépített autót,úgyhogy bárminek meg van az esélye! Már fél éve mondom a svédnek hogy küldjön kábelt,meg szoftvert hogy hozzá lehessen férni és ki tudjuk olvasni az adatokat az ECU-ból,de azóta sem jött meg..
Pedig ígéri,csak sosincs kész a cucc!
Ja,azzal próbálkoztam a hétvégén,de ha kisebb nyomással megyek,akkor érezhetõen szarul megy az autó. Na nem az a bajom,hogy fent nincs meg az a marha nagy nyomás,hanem lassabban épül fel és ugye minden tartományban kisebb a nyomás,mint egyébként..
A svéd szerint 0,8 bar kell legyen az alapnyomás ami gyönyörûen be volt állítva és én is oda állítottam vissza..Szóval most ott vagyok ahol elindultam.
Nem tudom más autóban hogy van,de a Saabnál a légtömegmérõ (ami nagyon rossz szerkezet),meg a Soleneid (BPC) szelep kontrollálják a nyomást. Na most a solenoidot már leellenõriztem többször is és az jól mûxik.
Marad a légtömegmérõ,de azt nem nagyon lehet hogyan mérni,hogy jó-e vagy sem. Egyébként még csak pár hónapos,persze attól lehet szar!
Vagy a szoftver van azarul megírva,de azt kérdeztem és s véd szerint az jó..hmm
Nem hívtalak,mert konzultáltam a svéddel,meg még másokkal is,hátha jutunk valamire,de semmi.
Még az sem derült ki,hogy mi az oka az 1,8-1,9 turbónyomásomnak az 1,5-1,6 helyett.
Ami meg lehet annak az oka,hogy tul meleg az IAT..
Szóval amíg ezek nincsenek letisztázva,addig nem látom értelmét hibát keresni,mert lehet hogy nincs is mit!
Egyenlõre ennyi,de már nagyon ki van a tököm az egésszel.:
Tegnap éjszaka nekem is ez jutott eszembe,hogy belefújok pumpával ..meg is csináltam,persze gyönyörûen kinyit!
Meg van a 0,8 bar alapnyomásom is és ha lehúzom a WG csövét,akkor tölt,mint a barom..
Szóval nagyon úgy tûnik,hogy rendben van a WG minden része..
Ami kiderült..levettem a kompresszor oldali csöveket és elégolajos volt..(nem tudom mi a sok ,meg mi az a mi normális vagy egyáltalán nem az)
A másik pedig hogy az a turbónyomás amivel most közlekedik az autó,az nagyon magas nem lehetne több 1,5-1,6nál,de simán tölt 1,8-1,9et..
Ezeknek mi lehet az oka??
Akkor most mit csináljak szerinted? Az a gond,hogy a bemenõt,nem nagyon fogom tudni lemérni,legalább is élõben nem fogom látni,mert nem ér el addig a multiméter hõmérõ vezeték
Csöveket csak felületesen nézegettem,de nem láttam semmit rajtuk..
Én nem vagyok egy technikai szakember,mint látjátok,de azt tudom,ha a lefujószeleprõl leveszem a vákumcsövet,akkor csak alapnyomásom van..
Valaki azt mondta,hogy fordítva rakták be a lefujószelepemet (jó,mert már 2éve ugy van.) Berakták ugy,ahogy állítlag kellene,de akkor ha elkezdtem tolni neki,mindig eLvette az ECU a nyomást..
Értem ezalatt.hogy toltam neki,majd ha elengedtem és megint neki akartam lódulni,akkor már nem adott csak 0,4bár nyomást max,akár mit csináltam..
Csak ugy lehetett visszaállítani,ha le reseteltem..
Akkor ez azért lehet,mert még is csak az a helyes,amikor letilt az ECu és azért van mert tul magas a beszívott levegõ hõmérséklete?
Melyik csövön lenne lyuk vagy attól mitõl lenne rosszabb? Ha cooler mûxik jól,akkor mindenképp kéne hogy hûtött levegõ menjen a nyomócsõbe nem?
Ha leveszem a lefujó szelepet,akkor,nem lesz csak alapnyomásom(0,8bar). nem hiszem hogy azzal fel tudom hevíteni..
Sikerült szereznem egy hosszabbítót a multiméter hõmérõjéhez és bekötöttem a szívócsõbe.
Nagyon úgy tûnik,hogy helyes az a hõmérséklet érték,amit az autó IAT szenzora mutat!
amikor az 86-ot mutatott,akkor a multiméter 83at,meg úgy általában is ez 3-4fok különbség volt köztük,igaz a multiméter vagy fél méterrel odébb lett bekötve.
Most mit csináljak?? Hol lehet a hiba?
Vettem egy multimétert,csak szart sem érek vele,mert 1méteres a kábel hõmérséklet szenzorhoz..
Akartam volna venni hozzá hosszabbat,persze nem volt ilyen vékonyban..
Konkrétan semmire nem elég
Annyi kiderült(álló helyzetben),hogy amíg az OBD2es szoftver34-35fokot mért,ugyan azon a helyen ez csak 29-et!
Szóval valami biztos nem stimmel
Akkor holnap kezdem elõlrõl.. Pár napja szedtem le a csöveket,meg tisztítottam a coolert..
Mondjuk eddig is itt jött meg a nyomás,ahogyan most. Se nem erõsebb,sem nem gyengébb az autó érzésre..
Nagyon függ a külsõ hõmérséklettõl,meg a tempótól,no meg mennyit terheltem elõtte! Pl. amikor valamelyik nap 10-12 fok volt,akkor 140-150km/h környékén 30-35 fok volt. Melegebb idõben inkább 45-fok körül van kb..
Csak akkor kezd el brutálisan felmenni,ha elkezdem tolni neki folyamatosan..
Ez okozhat ilyen problémát? Mit javasolsz,hol kezdjek neki?
Nem tudom olvastad-e az elõzményeket,de a lényeg hogy tavaly nyáron volt teljesítménymérésen és akkor 42C volt a max beszívott IAT,32fokos külsõ hõmérséklet melelett és 4dikben mérétk,valahol210nél ért véget..
Télen ismét mérés,de akkor már 122fok volt,most meg ismét 121fokot láttam..5.dikben 230-240körül..
Sajna azt nem tudom,hogy kell..Viszont ez semmi az enyémhez képest..Összetenném a két kezem ha nekem ilyen IAT lenne! Te milyen nyomással közlekedsz és milyen erõs a gép?
Érzésre ugyan úgy megy,kicsit instabilabb,gondolom a lökhárító hiánya miatt. Majd valahogy megmérem,most ugy sem fogom összerakni,amíg nem derül ki valami..
Arra egyébként van esély hogy nagyon forró levegõt tol befelé a turbó,mert 1,7-1,8 a nyomás amikor 4.-5.ben lepadlózom..
Leszedtem a lökhárítót és így teljse felületén éri a menetszél,de szart sem változott! A tököm már ki van!
Ugyan ugy melegszik ha nyomom neki,volt olyan,hogy 170nél,mér 80fokot mutatott! Most így néz ki,ennél többet nem tudok vele tenni..Fogalmam nincs mit kezdjek vele
Most már ugy sincs nagyon más,mint pepecs munkával végigmenni a dolgokon..
Csak azt nem értem,tavaly nyáron amikor mérték a külsõ hõmérséklet 32fok volt és max beszívott levegõjé pedig 42C!!
Mi történhetett azóta
Az IC-vel sokat nem tudok csinálni a felét takarja a lökhárító,de azt nem akarom bántani,mert van benne ütközõ is és el kellene vágni. Így arrébb sem nagyon lehet rakni.
Kipróbáltam másik szenzort,azzal is magas hõmérsékleteket mutat,szóval valószínû reális az érték. Errõl kézzel is megbizonyosodtam! Egy nagyobb menet után gyorsan megálltam és nagyon meleg volt az a cooler..
Beszéltem a svéddel is,azt mondta derítsem ki,hogy mi az oka.a magas beszívott levegõ hõmérsékletnek...Jó fej
Ma már próbáltam ilyet,hogy olyan 65fokos levegõnél,megálltam,kiszálltam és megnéztem kézzel,de nekem elég melegnek tûnt! Sajna nem biztos,hogy rossz az érték..
Köszi a tippet! Már én is gondoltam rá és rákérdeztem a Saabnál,de sok jóval nem bíztattak.:
Azóta már szétkaptam a rendszert,de ha nem lesz változás,akkor jön a jeladó!
Van egy olyan problémám,hogy túl magas a beszívott levegõ hõmérséklete nagy terhelésnél,sebességnél. pontosabban 120fok fölött van,ami a svéd szerint nagyon nem egézséges és ezért is nem teljesít olyan jól az autó,mint ahogy kéne. A lényeg hogy csak olyan 170km/h fölött kezd el felmenni,de akkor rohamosan kb 60-65fokról ameddig nyomom,csak kuszik fel és 122C volt a vége.
Az a fura,hogy tavaly nyáron voltam vele teljesítménymérésen és akkor 42C volt a max beszívott levegõ a csõben,pedig kint is elég meleg volt az idõ!
Télen ismételten mérés és akkor már 121fokot produkált úgy,hogy nem nagyon volt különösebb változás az autón! Egy-két csõ lett kicserélve,szolenoid szelep..kb ennyi.
Most hogy szereztem egy OBD2-es csatit,meg szoftvert,most már én is ki tudom olvasni a dolgokat az ECU-ból és el tudom logolni. Hétvégén ment le vidékre és 160-170között mentem minimálisan,de 1x-2x 200 fölött is,sõt a 235km/h is megfutottam vele,ahol utólag kiderült,122fokos volt a szívócsõben a levegõ
A svéd azt mondta kapjam szét az IC rendszert,hogy nincs-e valahol valami gond..
Nektek van valami ötletetek,hogy miért csinálhatja ezt??