timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Technikai topic (Motor, futómû, stb...)



 

Total 606 entries
Previous   [...]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  Next  

This is a filtered view
show all posts
reply 2009.06.03. 22:06:42 (14137
User profile
14.25 @ 173
Ferodo ügyben nem tud senki segíteni?? 
reply history 2009.06.03. 19:00:53 (14134
User profile
14.25 @ 173
Kimentem még1x most. Szóval az alapnyomáson futott IAT az 51-52fok (4-5kör után,ahol Ave szokott mérni) volt 180nál,külsõ hõmérséklet az 23fok volt.
Ha max nyomáson mentem a második hajtós körben már 150nél 65fokot mutatott..
Az a furcsa,hogy gyárilag ennyi a max nyomás(0,75bar),mint az én alapnyomásom és kb ugyan azt az értket tudja a cooler,mint most az én konfigomban..
Ez azért furcsa nekem..Az én cooleremnek sokkal jobban kellene hûtenie és mégis olyan értékeket mutat az IAT,mintha gyári lenne..
Így alapnyomáson van olyan IAT-m,mint max nyomáson kellene lennie.Olavsgattam egy-.két helyen és azt írták,hogy az a jó,ha az IAT a külsõ hõmérséklet +30fok körül van kb.. 
Re: GMalma (14129)
reply history 2009.06.03. 17:37:39 (14129
User profile
14.25 @ 173
Erre én is gondoltam. Nem a legjobbkor sikerölt lemérni,mert pont akkor voltak azok a  hideg napok,de a lényeg hogy 15 fokos külsõ hõmérséklet volt és 1x-2x megzavartam 180ig,ott 43fok volt max,amit elértem..Ez volt a 0,8baros nyomással.
Aztán bekötöttem a vákumcsöveket és ugyan annál a sebességnél már 68fokot mutatott,hogy max nyomáson dolgozott.. 
Re: Robi-ka (14127)
reply history 2009.06.03. 16:32:59 (14125
User profile
14.25 @ 173
Van egy baseboost ugye ami nekem 0,8barra van állítva. Ezt ugy tudom ellenõrizni,ha lehuzom a wg-rõl a vakumcsövet és direktbe kötöm azzal,ami a coolerbõl megy be. Ilyenkor ha nyomom,akkor max 0,8 bar a nyomásom.
ha bekötöm rendesen a vákumcsöveket,akkor már a szolenoid (APC,BPC sok neve van állítólag) vezérli a nyomást és ilyenkor van max nyomásom 1,8-1,9 bar,ha tolom neki,mindez ezzel a 0,8bar alapnyomással.
Minél kisebbre állítom a baseboostot (wastegate szeleppel),annál gyengébb lesz az autó és nehezebben épül fel a nyomás.
Ha 0,6bar ez az alapnyomás,akkor akkor max 1,3-1,4bar tud tölteni a turbó. 
Re: ave (14124)
reply 2009.06.03. 15:56:07 (14123
User profile
14.25 @ 173
Van most sajna még egy aktuálisabb dolog! Az elsõ féktárcsáim meg vannak repedezve és kellene új,de ha már azt cserélem,akkor a betétet is illene.
Ferodo DS2500az szeretnék,de elég borsos az ára! Tud valaki olyan helyet,ahol jó áron lehet hozzájutni?? Most rám szakadt minden egyszerre.. Sad  
reply history 2009.06.03. 15:52:31 (14122
User profile
14.25 @ 173
Ha én azt tudnám?! De nem hiszem hogy lehet távprogizni egy ilyen szinten átépített autót,úgyhogy bárminek meg van az esélye! Már fél éve mondom a svédnek hogy küldjön kábelt,meg szoftvert hogy hozzá lehessen férni és ki tudjuk olvasni az adatokat az ECU-ból,de azóta sem jött meg.. Sad
Pedig ígéri,csak sosincs kész a cucc! 
Re: Spoon (14121)
reply history 2009.06.03. 15:22:10 (14119
User profile
14.25 @ 173
Ja,azzal próbálkoztam a hétvégén,de ha kisebb nyomással megyek,akkor érezhetõen szarul megy az autó. Na nem az a bajom,hogy fent nincs meg az a marha nagy nyomás,hanem lassabban épül fel és ugye minden tartományban kisebb a nyomás,mint egyébként..
A svéd szerint 0,8 bar kell legyen az alapnyomás ami gyönyörûen be volt állítva és én is oda állítottam vissza..Szóval most ott vagyok ahol elindultam.
Nem tudom más autóban hogy van,de a Saabnál a légtömegmérõ (ami nagyon rossz szerkezet),meg a Soleneid (BPC) szelep kontrollálják a nyomást. Na most a solenoidot már leellenõriztem többször is és az jól mûxik.
Marad a légtömegmérõ,de azt nem nagyon lehet hogyan mérni,hogy jó-e vagy sem. Egyébként még csak pár hónapos,persze attól lehet szar!
Vagy a szoftver van azarul megírva,de azt kérdeztem és s véd szerint az jó..hmm 
Re: ave (14118)
reply history 2009.06.03. 14:39:53 (14117
User profile
14.25 @ 173
Azt már próbáltam,de akkor nagyon szarul megy az autó.. 
Re: sleepwalker (14116)
reply 2009.06.03. 13:42:55 (14115
User profile
14.25 @ 173
Tud valaki olyan helyet,ahol lehet Ferodo betéteket jó áron venni? A D2-es 8dugós fékbe kellene.. 
reply history 2009.06.03. 13:40:10 (14114
User profile
14.25 @ 173
Nem hívtalak,mert konzultáltam a svéddel,meg még másokkal is,hátha jutunk valamire,de semmi.
Még az sem derült ki,hogy mi az oka az 1,8-1,9 turbónyomásomnak az 1,5-1,6 helyett.
Ami meg lehet annak az oka,hogy tul meleg az IAT..
Szóval amíg ezek nincsenek letisztázva,addig nem látom értelmét hibát keresni,mert lehet hogy nincs is mit!
Egyenlõre ennyi,de már nagyon ki van a tököm az egésszel.: Sad Angry  
Re: sleepwalker (14113)
reply history 2009.05.30. 09:42:23 (14112
User profile
14.25 @ 173
Tudsz adni valami elérhetõséget? Esetleg a mostani hétvége is jó Neked? 
Re: sleepwalker (14089)
reply history 2009.05.29. 09:09:37 (14087
User profile
14.25 @ 173
Tegnap éjszaka nekem is ez jutott eszembe,hogy belefújok pumpával Smile ..meg is csináltam,persze gyönyörûen kinyit!
Meg van a 0,8 bar alapnyomásom is és ha lehúzom a WG csövét,akkor tölt,mint a barom..
Szóval nagyon úgy tûnik,hogy rendben van a WG minden része.. 
Re: sleepwalker (14084)
reply 2009.05.28. 23:36:32 (14083
User profile
14.25 @ 173
Holnap reggel még jön az alapnyomás teszt,meg a maximum,aztán kiderül hogy lehet-e hibás a WG... 
reply 2009.05.28. 23:24:57 (14082
User profile
14.25 @ 173
Ami kiderült..levettem a kompresszor oldali csöveket és elégolajos volt..(nem tudom mi a sok ,meg mi az a mi normális vagy egyáltalán nem az)
A másik pedig hogy az a turbónyomás amivel most közlekedik az autó,az nagyon magas nem lehetne több 1,5-1,6nál,de simán tölt 1,8-1,9et..
Ezeknek mi lehet az oka?? 
reply history 2009.05.27. 12:49:37 (14043
User profile
14.25 @ 173
A második kört már megcsináltam,segítettek benne és semmi olyat nem produkált,ami hibára utalna..
Majd az elsõt nemsoká megcsinálom,ha lesz idõm. 
Re: sleepwalker (14041)
reply 2009.05.27. 08:00:56 (14037
User profile
14.25 @ 173
Hogy tudom kideríteni,hogy a wastegate-e rossz? Mi a mûvelet? 
reply history 2009.05.26. 23:17:24 (14036
User profile
14.25 @ 173
Köszi! Utána is olvastam kicsit és van rá esély,hogy ez lesz a  gond.. 
Re: sleepwalker (14035)
reply history 2009.05.26. 22:13:50 (14034
User profile
14.25 @ 173
Ezt fogom tenni,már nem maradt más..A szerelõm is ezt tanácsolta,szerinte a turbóval van valami gond..Kösz a tippet! 
Re: radics1 (14033)
reply history 2009.05.26. 16:01:30 (14030
User profile
14.25 @ 173
Ledugózni végül is nem tudtam,mert kilõtte a faszba,de raktam be egy másik lefujót (gyárit),de az sem segített.. Sad  
Re: ave (14029)
reply 2009.05.26. 13:57:17 (14028
User profile
14.25 @ 173
Tegnap kicseréltem az egyik szilikon csövet,ami jott kifelé a turbótól,de semmi változás..:Valami ötlet?? Mi a szart csináljak? Angry  
reply 2009.05.25. 16:06:44 (14016
User profile
14.25 @ 173
Ezt megdumáltuk.: Smile Köszi mindenkinek! És akkor hol keressem a hibát??  
reply 2009.05.25. 15:48:18 (14012
User profile
14.25 @ 173
Akkor most mi van? Hogy rakjam vissza??  
reply history 2009.05.25. 15:40:00 (14007
User profile
14.25 @ 173
Ja-ja,nekem is így van bent..Köszi! 
Re: Spoon (14005)
reply 2009.05.25. 15:23:44 (14004
User profile
14.25 @ 173
Szóval most így van bekötve,a felsõ része megy a szívócsõbe..

ez a belseje a felsõ résznek

ez pedig megy oldalra
 
reply history 2009.05.25. 15:06:21 (14002
User profile
14.25 @ 173
Akkor most mit csináljak szerinted? Az a gond,hogy a bemenõt,nem nagyon fogom tudni lemérni,legalább is élõben nem fogom látni,mert nem ér el addig a multiméter hõmérõ vezeték Sad
Csöveket csak felületesen nézegettem,de nem láttam semmit rajtuk.. 
Re: szabyk RST (13993)
reply history 2009.05.25. 15:02:49 (14001
User profile
14.25 @ 173
Nem,ez is Forge! de meg van a gyári is...Ha nem tul nagy teher,akkor csinálok róla képet,feltöltöm,megnéznétek? Elõre is köszi! 
Re: ave (13999)
reply history 2009.05.25. 15:01:11 (14000
User profile
14.25 @ 173
örömmel: almaz@enternet.hu és köszi!

nekem mindegy ki segít,csak használjon.. Smile  
Re: Robi-ka (13998)
reply history 2009.05.25. 14:45:14 (13997
User profile
14.25 @ 173
nem Smile  
Re: Zolti (13996)
reply history 2009.05.25. 14:05:56 (13994
User profile
14.25 @ 173
Én nem vagyok egy technikai szakember,mint látjátok,de azt tudom,ha a lefujószeleprõl leveszem a vákumcsövet,akkor csak alapnyomásom van..
Valaki azt mondta,hogy fordítva rakták be a lefujószelepemet (jó,mert már 2éve ugy van.) Berakták ugy,ahogy állítlag kellene,de akkor ha elkezdtem tolni neki,mindig eLvette az ECU a nyomást..
Értem ezalatt.hogy toltam neki,majd ha elengedtem és megint neki akartam lódulni,akkor már nem adott csak 0,4bár nyomást max,akár mit csináltam..
Csak ugy lehetett visszaállítani,ha le reseteltem..

Akkor ez azért lehet,mert még is csak az a helyes,amikor letilt az ECu és azért van mert tul magas a beszívott levegõ hõmérséklete?  
Re: szabyk RST (13993)
reply history 2009.05.25. 13:45:28 (13992
User profile
14.25 @ 173
Melyik csövön lenne lyuk vagy attól mitõl lenne rosszabb? Ha cooler mûxik jól,akkor mindenképp kéne hogy hûtött levegõ menjen a nyomócsõbe nem?
Ha leveszem a lefujó szelepet,akkor,nem lesz csak alapnyomásom(0,8bar). nem hiszem hogy azzal fel tudom hevíteni.. 
Re: ave (13991)
reply 2009.05.25. 13:13:49 (13990
User profile
14.25 @ 173
Sikerült szereznem egy hosszabbítót a multiméter hõmérõjéhez és bekötöttem a szívócsõbe.
Nagyon úgy tûnik,hogy helyes az a hõmérséklet érték,amit az autó IAT szenzora mutat! Sad
amikor az 86-ot mutatott,akkor a multiméter 83at,meg úgy általában is ez 3-4fok különbség volt köztük,igaz a multiméter vagy fél méterrel odébb lett bekötve.
Most mit csináljak?? Hol lehet a hiba? Confused  
reply history 2009.05.22. 18:35:13 (13880
User profile
14.25 @ 173
Vettem egy multimétert,csak szart sem érek vele,mert 1méteres a kábel hõmérséklet szenzorhoz..
Akartam volna venni hozzá hosszabbat,persze nem volt ilyen vékonyban..
Konkrétan semmire nem elég Angry
Annyi kiderült(álló helyzetben),hogy amíg az OBD2es szoftver34-35fokot mért,ugyan azon a helyen ez csak 29-et!
Szóval valami biztos nem stimmel 
Re: szabyk RST (13868)
reply 2009.05.22. 10:12:13 (13877
User profile
14.25 @ 173
Itt van néhány kép a mostani állapotról..Hátha feltûnik nektek valami..




a 4.képen az az alsó fémcsõ jön ki a turbóból és megy a coolerbe.. 
reply history 2009.05.21. 23:33:28 (13870
User profile
14.25 @ 173
Akkor holnap kezdem elõlrõl.. Mad Pár napja szedtem le a csöveket,meg tisztítottam a coolert..
Mondjuk eddig is itt jött meg a nyomás,ahogyan most. Se nem erõsebb,sem nem gyengébb az autó érzésre.. 
Re: szabyk RST (13868)
reply history 2009.05.21. 21:31:37 (13867
User profile
14.25 @ 173
Nagyon függ a külsõ hõmérséklettõl,meg a tempótól,no meg mennyit terheltem elõtte! Pl. amikor valamelyik nap 10-12 fok volt,akkor 140-150km/h környékén 30-35 fok volt. Melegebb idõben inkább 45-fok körül van kb..
Csak akkor kezd el brutálisan felmenni,ha elkezdem tolni neki folyamatosan.. 
Re: Zolti (13866)
reply 2009.05.21. 21:09:51 (13865
User profile
14.25 @ 173
Nem az én autóm,de az enyémben is itt van:
 
reply history 2009.05.21. 16:52:44 (13861
User profile
14.25 @ 173
Most már egy jó ideje be van kötve,sokáig nem volt fûtése..Van aki azt mondta kell,van aki azt hogy nem..Szokásos 
Re: GMalma (13860)
reply history 2009.05.21. 16:35:09 (13860
User profile
14.25 @ 173
Ez okozhat ilyen problémát? Mit javasolsz,hol kezdjek neki?
Nem tudom olvastad-e az elõzményeket,de a lényeg hogy tavaly nyáron volt teljesítménymérésen és akkor 42C volt a max beszívott IAT,32fokos külsõ hõmérséklet melelett és 4dikben mérétk,valahol210nél ért véget..
Télen ismét mérés,de akkor már 122fok volt,most meg ismét 121fokot láttam..5.dikben 230-240körül.. 
Re: civiccoupe (13854)
reply history 2009.05.21. 16:04:15 (13857
User profile
14.25 @ 173
Nem hinném.. 
Re: civiccoupe (13854)
reply history 2009.05.21. 15:33:42 (13852
User profile
14.25 @ 173
Sajna azt nem tudom,hogy kell..Viszont ez semmi az enyémhez képest..Összetenném a két kezem ha nekem ilyen IAT lenne! Te milyen nyomással közlekedsz és milyen erõs a gép? 
Re: kappa (13849)
reply history 2009.05.21. 15:31:02 (13850
User profile
14.25 @ 173
Érzésre ugyan úgy megy,kicsit instabilabb,gondolom a lökhárító hiánya miatt. Majd valahogy megmérem,most ugy sem fogom összerakni,amíg nem derül ki valami..
Arra egyébként van esély hogy nagyon forró levegõt tol befelé a turbó,mert 1,7-1,8 a nyomás amikor 4.-5.ben lepadlózom.. 
Re: ave (13848)
reply 2009.05.21. 14:51:50 (13847
User profile
14.25 @ 173
Leszedtem a lökhárítót és így teljse felületén éri a menetszél,de szart sem változott! A tököm már ki van! Angry
Ugyan ugy melegszik ha nyomom neki,volt olyan,hogy 170nél,mér 80fokot mutatott! Most így néz ki,ennél többet nem tudok vele tenni..Fogalmam nincs mit kezdjek vele 
reply history 2009.05.20. 22:52:24 (13842
User profile
14.25 @ 173
Most már ugy sincs nagyon más,mint pepecs munkával végigmenni a dolgokon..
Csak azt nem értem,tavaly nyáron amikor mérték a külsõ hõmérséklet 32fok volt és  max beszívott levegõjé pedig 42C!!
Mi történhetett azóta Confused

Az IC-vel sokat nem tudok csinálni a felét takarja a lökhárító,de azt nem akarom bántani,mert van benne ütközõ is és el kellene vágni. Így arrébb sem nagyon lehet rakni. 
Re: ave (13841)
reply history 2009.05.20. 21:42:12 (13839
User profile
14.25 @ 173
Kipróbáltam másik szenzort,azzal is magas hõmérsékleteket mutat,szóval valószínû reális az érték. Errõl kézzel is megbizonyosodtam! Egy nagyobb menet után gyorsan megálltam és nagyon meleg volt az a cooler.. Sad
Beszéltem a svéddel is,azt mondta derítsem ki,hogy mi az oka.a magas beszívott levegõ hõmérsékletnek...Jó fej Angry  
Re: szabyk RST (13785)
reply history 2009.05.13. 22:03:16 (13783
User profile
14.25 @ 173
Egyébként mi az összefüggés a Forge és fals érték között?? 
Re: ave (13780)
reply history 2009.05.13. 22:01:36 (13782
User profile
14.25 @ 173
Ma már próbáltam ilyet,hogy olyan 65fokos levegõnél,megálltam,kiszálltam és megnéztem kézzel,de nekem elég melegnek tûnt! Sajna nem biztos,hogy rossz az érték.. Angry  
Re: ave (13780)
reply history 2009.05.13. 20:57:19 (13779
User profile
14.25 @ 173
Köszi a tippet! Már én is gondoltam rá és rákérdeztem a Saabnál,de sok jóval nem bíztattak.: Sad
Azóta már szétkaptam a rendszert,de ha nem lesz változás,akkor jön a jeladó! Smile  
Re: szabyk RST (13777)
reply history 2009.05.13. 19:58:47 (13776
User profile
14.25 @ 173
Szabadon kapja,de csak az IC felét éri,mert a többi részét takarja a lökhárító. Viszont mondom,tavaly nyáron még teljesen jó volt a hõmérséklete,ha lehet hinni a pados mérõmûszernek,ami ugye szintén az én ECU-mból veszi az adatokat.
Ez van benne,mindenki ezt használja a Saabosoknál,nem szokott vele gond lenni
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/performance-tuning/intercooler/elksport-saab-93-performance-intercooler-by-forge-motorsportbrsaab-93-tidsportaeroviggen.p3381.html 
Re: ave (13773)
reply 2009.05.13. 15:14:45 (13771
User profile
14.25 @ 173
Van egy olyan problémám,hogy túl magas a beszívott levegõ hõmérséklete nagy terhelésnél,sebességnél. pontosabban 120fok fölött van,ami a svéd szerint nagyon nem egézséges és ezért is nem teljesít olyan jól az autó,mint ahogy kéne. A lényeg hogy csak olyan 170km/h fölött kezd el felmenni,de akkor rohamosan kb 60-65fokról ameddig nyomom,csak kuszik fel és 122C volt a vége.
Az a fura,hogy tavaly nyáron voltam vele teljesítménymérésen és akkor 42C volt a max beszívott levegõ a csõben,pedig kint is elég meleg volt az idõ!
Télen ismételten mérés és akkor már 121fokot produkált úgy,hogy nem nagyon volt különösebb változás az autón! Egy-két csõ lett kicserélve,szolenoid szelep..kb ennyi.
Most hogy szereztem egy OBD2-es csatit,meg szoftvert,most már én is ki tudom olvasni a dolgokat az ECU-ból és el tudom logolni. Hétvégén ment le vidékre és 160-170között mentem minimálisan,de 1x-2x 200 fölött is,sõt a 235km/h is megfutottam vele,ahol utólag kiderült,122fokos volt a szívócsõben a levegõ Sad
A svéd azt mondta kapjam szét az IC rendszert,hogy nincs-e valahol valami gond..
Nektek van valami ötletetek,hogy miért csinálhatja ezt?? 
reply history 2009.05.11. 22:12:39 (13749
User profile
14.25 @ 173
Olvastad a 13745 hozzászólásomat? 
Re: Jugo (13748)

Total 606 entries
Previous   [...]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  Next  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!