Elsõ lépésnek azért nem rossz ötlet,persze futómûvet is ennek megfelelõen kialakítani.
Néztem 10.02-n a kocsit,hogy megy,hát érdekes volt.Kb 200m-tõl lehetett elrúgni neki.Azért egy rwd-tõl,ami épphogy oda nyomja a hátsó kerekeket rendesen,nem ezt szoktuk meg.
ha te 100 vagy,akkor 540-550-re számolja.Szvsz ilyen teljesítménynél semelyik se lesz pontos,mint a lenti példa is mutatja.Mint írtam nem tudni milyen Cw,front area,hajtáslánci veszteség,stb számol.
Odafelé már jöttek utánunk az M0-án,aztán talán dunavarsánynál egymás mellé kerültünk a lámpánál.Mondom tuti versenyzõ,kiugrasztjuk a nyulat a bokorból:Sárgánál nyomtam egy rajtprogramot,majd kilõttem,amennyire tudtam a technikával.Rajtproginál csak azt néztem,h hirtelen odakapják a fejüket,majd kb 50 m után iszonyatosan ellépnek mellettünk
Szerintem sokkal jobb lenne,ha minirallira lehetne bérelni egy körre,mint szétverni.
Például a haverok össze tudnák mérni a tudásukat,mivel mindketten ugyanazzal az autóval mennek végig...
A vezérelt bespriccelés a prime,ennek lennie kellene elektronikus befecskendezésben.Épp ez a lényege,hogy belövi az anyagot,ami azonnal elkezdhet párologni.
Pedig a stock suzukik minden nélkül elmennek vele tisztán -20 fokban is. Ahhoz képest,hogy az etanol nem párolog 12 fok alatt (vagyis csak a benne lévõ benzin)
Ha nem túl régi fosvágen,akkor van benne fuel trim,tehát alkalmazkodik az üzemanyaghoz,és az egész táblát lolja feljebb x %-al,ha jól tudom 20% a max.Tiszta e85-höz nekem 35% kellett,szóval tisztán nem ajánlom,mert lehet,hogy szegényebb lesz a kelleténél.
Mostanában hallottam én is néhány e85 anomáliáról,bedugult injektorok,megdöglött injektorok stb.
Maga az e85 tiszta,csak azt tudja kimosni a rendszerbõl,ami lerakódott benne 10-20 év alatt.Ha 1-2 hónap után van bele dobva egy új szûrõ,semmi gond nincs.
Nekem legalábbis ez a tapasztalatom,se ac,se injektor nem döglött még meg,egyéb korróziót se tapasztaltam...
Nekem 10.5-12L/100km átlagosan,igaz én nem városban használom csak.
Így kiszámolva 2520-2880 ft,ami 7,5-8,6l/100km benzinre átszámolva. Ha spórolósan megyek,kb ugyanaz,ha kicsit jobban ki van használva,talán van némi megtakarítás.Amit én észrevettem,hogy csak 100%-ban használva ugrik brutálisan a fogyasztás.
Jön a tél,kezdõdnek a gondok,6 fokban már nem indul olyan könnyen (lehetne neki annyi anyagot adni,hogy induljon elsõre,de nem szeretem lemosatni a hengerfalat),tervbe van,hogy 50-es keverékkel fogom használni,így nõ a hatótávolság,indítási gondos ke lesznek.
Tavaly télen teszteltem,ha kb e70 lett belõle (mint ahogy lennie is kellene,nyugati példára),akkor nincs gond,könnyen indul.Sokan azt hiszik,hogy van téli nyári keverék nálunk is.Ha csak 2-3l benzint teszek mellé,már meglátszik az afr-en,semmi ilyet nem tapasztaltam télen tiszta e85-el.
Vannak érdekes pontok a szabályzatban,pl: 11.99 alatti autókban csak a legmagasabb minõségi követelményeknek megfelelõ kuplung használható... Mik is ezek a követelmények? Hogy ellenõrzik beépítve?
A computeres-dataloggeres rész se egészen érthetõ: Menet közben programozni tilos?!
Gondoltam,h a calibra-vectra A-t kivéve minden autó valamelyik üzemi féket használja mechanikusan kézifékként (ergo ugyanazt a dugattyút mozgatja pl nálam,ugyanazokat a fékbetéteket nyomja a tárcsának)
Én nem tudom,idén nem mentem egy versenyen sem sajnos,csak nézõként ezt látom,hogy 10-20mp veszteség,mire stage-elni tudnak a nem-kezelt pályán a versenyzõk.
Kellene még egy skoda szétverésre...
nem belevau,de átmegy nethuszárkodós oldalba ez a fórum...