ez a 15-20 pénz szerintem nem teljes ár, hanem akció, mert a helyszínre visszük és bárhova menne akkor ennél drágábban tudná csak méretni, de az ötlet jó, csak egy baj van eddig összesen 3 ember jelentkezett ami kicsit kevésnek tûnik 6 óra alatt :-))
Megnézzük, hogy mennyire lesz rá érdeklõdés és akkor majd meglátjuk a jövõt.
Na akkor lesz lehetõség április 16-17 a helyszínen teljesítményt mérni, amennyiben kellõ számú jelentkezõ lesz. A szombati napon maximum 20 míg a vasárnapi napon is maximum 20 embert tudunk megmérni. Elõzetes jelentkezés alapján, de ha esetleg nem lenne rá kellõ érdeklõdés akkor az ember nem jön el és nem dolgozik 3-5 autóért naponta. Legalább naponta a 10 autót vagy a feletti számot el kell érni, hogy ott legyen. Akciós mérés csak a Dragracing rendezvényen 250 Le alatt 15.000.- 250-900 Le ig 20.000.- A mérõ maximum 1000 Nm nyomatékig terhelhetõ, egyetlen dolog amit tudnod kell az a váltó átételben hol van az 1/1 Az adatokat keréken mérve kell érteni és Kp ben kell fizetni :-)))
Na most lehet feliratkozni és küldeni nekem az elérhetõségekkel ( email cím, telefon szám ) egy levelet az info@dragracing.hu emailra.
Ezt az esetet a startbírónak is lehetett volna úgy ítélnie, hogy szándékos idõhúzás és elengedhette volna a futamot úgy, hogy nem áll bent a másik. Mi is jobban figyelünk majd erre a jövõben.
Nem akarok mûszaki dolgokban véleményt formálni, van egy Robink aki megfelelõ szakértelemmel rendelkezik és aki a mûszaki kérdésekért felel. Szólok neki hogy nézzen rá és válaszoljon.
lehet nevezni 1 alkalommal is, de lehet teszt katba menni a teszt kat 2000 a profi kat márciusban 3000 Áprilisban az OB esetén a PROFI katoknál még hozzá jön a napi licenc és a biztosítás
Szerintem meg én nem kínlódok, megvan az " A-B-C-D-E és ennek minden fajta változata, na meg a nehéz gép kezelõi illetve a gázos és az elektromos targonca jogsim :-)))
Mivel lesz minden versenyünkre TV spot így van idõ diesel autót is belerakni, pl: a márc 26. versenyen megjelenõ autók közül lesz az áprilisi beharangozó
A hétköznapi életben biztosan sokat hallottad, hogy „B”, „C”……. stb az „ABC” különbözõ betûivel illetett kategóriás jogosítvány.
Mit is jelentenek ezek?
Ez egy kicsit száraz lesz. Egy jogszabály határozza meg azt, hogy az egyes betûkkel illetett jogosítvány fajták milyen jármû vezetésére tesznek alkalmassá.
Ez a jogszabály a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.
A rendelet szerint van „Nemzetközi kategória” és „Nemzeti kategória”.
Az alábbi táblázatok megmutatják, hogy melyik betûvel jelzett jogosítvány (vezetõi engedély) kategóriával, milyen fajta jármûvet vezethetsz.
Nemzetközi kategóriák:
Kategória Vezethetõ jármû
"A" motorkerékpár
"A"KORLÁTOZOTT legfeljebb 25 kW teljesítményû és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár
"A"1 a 125 cm3 hengerûrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár
"B"
a) 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegû gépkocsi, amelyben a vezetõülésen kívül legfeljebb nyolc állandó ülõhely van.
b) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó (könnyû) pótkocsiból álló jármûszerelvény. E jármûszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 4250 kg.
c) Az a) pont szerinti gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó (nehéz) pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármû saját tömegét. E jármûszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege legfeljebb 3500 kg
"C" az autóbusz és a trolibusz kivételével a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsi, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyû pótkocsiból álló jármûszerelvény
"C"1 az autóbusz és a trolibusz kivételével az olyan gépkocsi, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 3500 kg-ot meghaladja, de nem több mint 7500 kg, valamint az ilyen gépkocsiból és könnyû pótkocsiból álló jármûszerelvény
"D" az autóbusz, valamint az autóbuszból és könnyû pótkocsiból álló jármûszerelvény
"D"1 az autóbusz, amelyben a vezetõülésen kívül legfeljebb 16 állandó ülõhely van, valamint az ilyen autóbuszból és könnyû pótkocsiból álló jármûszerelvény
"E"
gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény
(csak kombinált kategóriaként adható ki),
- kombinált kategóriák:
a) „B+E”: „B” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény a „B” jármûkategória c) pontjában meghatározottak kivételével;
b) „C1 +E”: A „C1” alkategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a jármûszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, és a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege sem haladja meg a vontató jármû saját tömegét;
c) „C+E”: A „C” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény;
d) „D1+E”: A „D1” alkategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a jármûszerelvény megengedett legnagyobb együttes össztömege nem haladja meg a 12 000 kg-ot, a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vontató jármû saját tömegét, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják;
e) „D+E”: „D” kategóriába sorolt gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény, amelynél a pótkocsit nem személyszállításra használják
Nemzeti kategóriák:
Kategória
Vezethetõ jármû
"K" - kerti traktor
- állati erõvel vont jármû
"T" - mezõgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi
- lassú jármû és pótkocsi
- kerti traktor
- állati erõvel vont jármû hajtására
"M" - segédmotoros kerékpár
- állati erõvel vont jármû hajtására
- kerti traktor (16. életév betöltése után)
"TR" - trolibusz
- mezõgazdasági vontató és két nehéz pótkocsi
- segédmotoros kerékpár
- lassú jármû és pótkocsi
- kerti traktor - állati erõvel vont jármû hajtására
A hétköznapi nyelvre lefordítva, és végtelenül leegyszerûsítve (a hétköznapi szleng szerint):
Nézzük egy kicsit figyelmesebben a „B” kategóriás vezetõi engedélyt (a „személyautó jogsi”-t)
Evvel a kategóriával nem csak személygépkocsit vezethetsz.
Jogosult leszel minden olyan gépkocsi vezetésére, amelynek (a forgalmi engedélyébe bejegyzett) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 3500 kg-ot. („kisteherautót” is).
Valamint olyan gépkocsit, ahol veled (a gépkocsivezetõvel) együtt maximum kilenc fõ szállítható.
FIGYELEM! Vigyázat!
Ha most szerzed meg a jármûvezetésre való jogosultságodat elõször, a vezetõi engedélyed két évig, úgynevezett
„Kezdõ vezetõi engedélynek” minõsül. Ez annyit jelent, hogy két évig nem vontathatsz sem könnyû, sem nehéz pótkocsit, utánfutót.
A 18. életéved betöltése elõtt csak Magyarországon vagy jogosít vezetésre.
Vezethetsz még a „B” jogsival (még akkor is, ha már lejárt az egészségügyi érvényessége)
- segédmotoros kerékpárt
- lassú jármûvet és (pótkocsiját – ha már nem minõsül kezdõ vezetõi engedélynek)
- kerti traktort
- állati erõvel vont jármûvet
- mezõgazdasági vontatót és (könnyû pótkocsiját – ha már nem minõsül kezdõ vezetõi engedélynek)
Igazad van, de ehhez alakítani kéne egyesületeket és be kéne lépni az MNASZ be és ha belegondolok akkor már egy liter tejnyi áremelés is gondot okoz a társaság egy részének. AZ lenne a jó amit te mondasz, csak a valóság jelenleg mást mutat.
A csapatversenyt nem egyesületek között hanem 3 összeállt tag között írjuk ki akik pl: elnevezhetik magukat hurkazabáló teamnak. Nem kötném ezt most MNASZ egyesülethez és semmilyen egyesülethez, csak ahhoz, hogy szerintünk jó dolog és ha van 3 ember aki egyet akar és hajlandó küzdeni érte akkor ez egy jó lehetõség. Szerintem lesz majd F1 team és CCH team és Boby csapat is remélhetõleg, na meg persze teljesen más nevû egyesülések is
"""Zoli azt szeretném tudni hogy a megváltoztatott motorizáltság alatti kategóriában nem tesztek külömbséget a papirozott és a nem papírozott között?""""
- Amennyiben az autó valamilyen szempontból nem felel meg a forgalmi engedélyében szereplõ adatoknak, úgy vagy teszt, vagy a profi kategória megfelelõ osztályába kell besorolni
A papir nélküli autók csak teszt és profi kategóriában indulhatnak.
""""Az AS9 kategória azért nem világos mert nincs benne hogy a "megváltozott motorizáltságúak" nem mehetnek ott.""""
Szerintem nem kell bele, de beleirtam
Autó Diesel
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemû, soros, V vagy boxer elrendezésû Diesel üzemû, négy kerékkel rendelkezõ autó, melyek 2 vagy 4 kerék hajtásúak, és motorja szívó vagy feltöltõvel turbó, kompresszor szerelt. Ebben a kategóriában megváltozott motorizáltságú autók nem indulhatnak.
Üzemanyaga csak kereskedelmi forgalomban kapható lehet –gázolaj, biodízel
JELÖLÉSE:
AS9
"""Az AS6,7,8 kategóriákban 1990ccm-nél huzzátok meg a határt igy a Golf 5 ,B7 passat ami 1968ccm az AS8-ba megy a 2200ccm feletti benzinesekkel (EVOK) és akkor még nem beszéltünk az egyébb márkákról pl Alfa JTD 1910ccm.
Szerintem a ccm határt is feljebb kéne itt tolni.""""
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemû, soros, V vagy boxer elrendezésû vagy Wankel, négy kerékkel rendelkezõ autó, melyek 2 kerék hajtásúak és motorja 2200 ccm feletti feltöltött benzines vagy 4 kerék hajtásúak és motorja 1600 ccm feletti feltöltött benzines vagy 1900 ccm feletti, módosított motorizáltságú dízel
Üzemanyaga csak kereskedelmi forgalomban kapható lehet – benzin, E85, versenybenzin, gázolaj, biodízel
JELÖLÉSE:
A8
Itt ne felejtsük el, hogy a dieseleknek engedjük a 4 kerék hajtást
""""A streetben engedélyezitek a nitró használatát de a dízelek ha használni akarják akkor profiba kell menniük és a benzines szívó, turbós motoroknak miért nem ?""""
Turbódízel autók esetében egyéb hajtóanyag-befecskendezés (víz, methanol, nitro) a lökettérfogatnak és hajtási módnak megfelelõ profi benzines kategóriába sorolását eredményezi. Amennyiben a gázolaj mellett további két hajtóanyagot használ (pl. methanol és nitro), úgy az AP4 kategóriába sorolandó
A nitrót és bármely feltöltést csak egy azaz 1 darab lehet stretben kivétel a gyárilag 2 feltöltéssel kijövõ autók, tehát ha egy szivó diese nitrózik az ugyan ott marad, de ha egy turbóval felszerelt diesel nitrózik akkor kategória váltás van, azaz go to profi.
Olvasd át újra a szabályrendszer ezen részét mert kicsit pontositottam.
Még egy dolgot biztosan pontositanunk kell a szabályrendszeren az pedig a megváltozott motorizáltságú autó fogalma.
Nagy vonalakban minden olyan autó amiben gyárilag nem volt ilyen hajtás vagy motort cseréltek és a berakott motor nem volt gyártva abban az autóban még akkor is ha be van papirozva
Na mivel én szabin vagyok, gondoltam ráér, de akkor megprobálok válaszolni. A dragracing honlapon feltett szabályrendszerhez egy érdemi hozzászólás született az pedig a 1550 ccm rõl vigyük lejebb 1500 ra amin még gondolkozunk. Több ötletrõl én nem tudok, de lehet én memoriám gyenge igy az ünnepek után.
Igen a Superfinale fontos jelentõsége megmarad és lesz díjazva ez biztos a többi pedig lehet, hogy pontok alapján dõl el, csak nem lesz díjazva csak kupával az összetett, még nem tudom pontosan a megoldást.
"""Nekem nem tetszenek egyáltalán a tervezett módosítások. Az ideivel egy jó irányba indultatok el, hogy a profi lét felé irányítottátok a kérdéses autókat, erre jövõre visszacsináltok mindent, sõt rontjátok a helyzetet, ami a sportág fejlõdését szolgálná. Mert szerintem a profi osztályokba lehetne a sportág jövõjérõl beszélni, oda kellene minél több versenyzõ.""""
Ezzel egyet értünk és nekünk is ez volt és ez a célunk a jövõben is, de sajnos a profi költségek megjelenése nagymértékben visszavetette a street autók profiként kezelését, mert nem voltak hajlandóak az emberek több pénzt költeni. Ezért 2011 ben megpróbálunk olyan street katokat létrehozni ahol több ember tud versenyezni fillérekért. Nem rajtunk múlik, hogy valaki akar vagy nem akar profi versenyzõ lenni és az se rajtunk múlik, hogy mennyien vannak egy kategóriában, mi mindent megszeretnék tenni azért, hogy többen legyenek.
""""A bukókeret használata a jövõre tervezett formában felesleges. Egy szétvágott kocsival ha valaki borul, azt nem menti meg a B oszlopnál lévõ csõ. A tetõ eleje ráhajlik mint a szar, pont a fejébõl lesz palacsinta.""""
Errõl érdemes megkérdezni PD Gabit akinek szerintem az életét mentette meg az a csõdarab.Lehet ennél több is kellene, de akkor másnak azzal lenne a baja, 2011 ben ennyivel is több védelem lesz az autókban.
"""Továbbá amiért hanyagolni fogom ezt a sportot, az az év végi össszetett eldöntése. Pontok alapján esélyes lennék, de a superfinal rendszerrel a közelbe se vagyok."""
A superfinale megmarad, de nem kizárt, hogy 2011 ben másképpen lesz az összetett eldöntése amiben bárki, bármely kategóriában esélyes lesz.
""""Ja és igen: Nem tudom, az összetett helyezettek, mit szóltak a díjak szerencsejátékkal való eldöntéséhez.... Egy showelemnek tökéletes, de nem biztos, hogy így kellene értékelni õket."""""
Mindig a rendezõ dönti el mit ad a versenyzõknek, ki ezt ki azt ad, de talán az "add-on" van a hangsúly
Igyekezni fogunk 2011 ben megtartani ami jó és továbbfejleszteni azt ami még nem tökéletes
Nem a motor szám dönti el, hanem emberek döntik el. Te is nagymenõ vagy ez nem ettõl függ, de van egyszerû megoldás a problémára, én nem csinálok 2011 ben semmilyen versenyt és mindenki megy ott ahol akar olyan szabályokkal amilyet csak akar, vagy csinál magának versenyt vagy a faszom se tudja de kezd nekem ez sok lenni, hogy ilyen vádaskodásokat hallgassak.
na, hogy egyszerû legyen a további, a dragracing versenyein ha teljes motorszám van a forgalmiban akkor annak ha pedig motor kód van benne akkor annak kel megegyezni.
szabályok mindenhol vannak, nálunk ez a szabály
tényleg megpróbálok én is odafigyelni arra amit irsz, de ha megengeded idézek tõled :
""""Mankokerek tiltott, maskulonben mit szamit, hogy 19-es felnit hasznalok vagy 18-ast? Ilyen alapon a kategoriamban a fel mezony szabalytalan volt iden is.""""
Nem volt szabálytalan a fél mezõny mert erre figyelmet fordítottak a gépátvételnél.
Természetesen a mi munkatársaink is tévedhetnek, de igyekszünk betartani és betartatni a szabályokat, értelme pedig a gyárinál kisebb kerék használata baleset veszélyt hordozhat magába ( pl: keskenyebb gumi - hosszabb fék út stb )
Amúgy a teljes nevem Kohári Zoltán Attila