Van egy angol oldal,ahol elég jó áron lehet utcai slicket venni! Már többször kacérkodtam vele,de most hogy ismét visszaerõsödött a forint,lehet hogy belevágok!
Az én méretemben (225/45 R17)a Kumho V70a (lehet a keverékek közül választani- 4féle van:Szuper lágy,lágy,közepes és kemény) az 43.000Ft/db jön ki és 19euróért haza is hoznák a két darabot! Itt a cím,ha érdekel,akkor szóljatok,hátha még tudunk faragni a szállítási költségen.. http://www.camskill.co.uk/brands/kumho_tyres_uk_-_trackday-track_day_-_kumho_v70a_ecsta_kumho_v70_a_.php
En utcán is használom és eddig mûködött rendesen. Igaz,az utóbbi idõben kellett rajta huzni,de mûködött! Amióta volt ez a gyorsulás és próbáltam vele gumit melegíteni (persze a mi nem sikerült,mert elhuzta az autót),azóta megint elgyengült,de pár nap mulva állítottunk rajta és frankónak tûnt. megint eltelt 1-2 nap és most olyan,mintha nem is lenne,ha elõrefelé gurul,halad autó. Hátrafelé brutálisan fog!
Miért van az,hogy behúzott kéziféknél,ha hátrafelé mozog az autó,akkor mûködik és nem hagyja mozdulni az autót,ha viszont elõre gurul vagy indul,akkor mintha nem is lenne..
Tud valaki ebben segíteni?
Tud valaki segíteni abban,hogy mennyire érdemes állítani a slick gumik nyomását? Az autó kb 360-380ló elsõkerekes és olyan 1400-1500kiló körül van.
A másik,kb milyen fordulatról érdemes vele elstartolni? Az utcai gumit kb már belõttem,de errõl gõzöm nincs..
Ha nem is a másik fele,de pesti vagyok..Elég kis esélyt látok rá,hogy lemenjek érte,viszont ha lesz és fel tudnád hozni,akkor vasárnap meg tudom oldani a cserét...
Van valakinek kölcsönbe a hétvégére 7,5 vagy 8 x17es felnije? Max 40es ET-vel,ennél csak kisebb jöhet szóba,mert nem megy be a fék miatt..2db kellene!
Szeretnék futni egyet-kettõt slickkel is..
Kiderült már hogy miért volt ilyen brutális a turbónyomásom és 1000 fok feletti az EGT,nem beszélve a nagyon szegény lambdáról. A Svéd megmondta látatlanba és igaza lett. Hibás légtömegmérõ!
Kicseréltem és most jónak tûnik minden. A lambda teljes gázon 0,77-0,78 a turbónyomás az 1,5-1,7bar az EGT meg olyan 920-930fok körül van 200nál.
Épp most töltök fel videót róla,majd belinkelem.
Úgy néz ki sikerül a svéddel dûlõre jutni . Küld nekem kábelt,meg ad licencet a szoftverhez! Yuppi!
Még mielõtt küldene kábelt és jó sokba kerülne a postaköltség,megkérdezném,hogy esetleg van valakinek Can bus-ra csatlakoztatható usb-s kábel??
Akkor rá tudnék csatlakozni és mentém az adatokat. Utána abból már látná,hogy mi a helyzet és tudna nekem írni egy frankó ECU-t!
Elkezdtem tárgyalni a svéddel,hogy kiugrom hozzájuk ½finomhagolásra´,de most hpogy elmondta mennyiért dolgoznak egy kicsit elgondolkodtam a dolgon!
Szóval az órabér 1500SEK normálisan,de nekem ½csak½ 950SEK/óra ami szintén 23.000ft most,de normálisan 28e lenne. Egy 2 napos komplett egyéni tuning szolid,12.500 SEK .-20%
Ha hozzáveszem hogy mennyibe kerül az út,akkor itthon ennyiért már kapnék egy komplett beprogramozott ujraírható ECU-t!
Vagy rosszul látom? Szerintetek mit csináljak? Persze ha csak szoftverfeltöltés meg ilyesmi lenne,akkor csak azt a pár órát kellene fizetnem..
Igen,Õ mindig azt mondja,hogy több,mint 400 ilyen és ehhez hasonló erõsségõ autót progaromoztak már és hogy a program nem lehet rossz! A hardvereket tudja az elvárt teljesítménnyel együtt,de mikor valami nem stimmel,mint pl most,akkor a hardverekben keresi a hibát...
Már volt róla szó többször is,hogy vigyem ki az autót hozzájuk svédbe és akkor belövik nekem rendesen.
Csak baszott messze van és költségben sem lenne kevés..Szerintetek érdemes ezt számításba venni vagy esetleg tudna itthon írni valaki egy teszt computert?
A gyári trionoc 7-es ECU van átírva a svéd tuningcég adataira. Az enyémben légtömegmérõ van.
Mindenhol erõsebb szegénykeverékkel,igaz a max nyomás is nagyobb.
Mondjuk lehet hogy az 1-2hónapos szolenoid szelepem megint kinyúlt,mert megint 2.0bár fölött járkál a nyomás...Normál esetben 1,7 körül kellene hogy megfogja,de a gyári APC szelep nem erre lett tervezve.
De ez függ a levegõ hõmérsékletétõl is,nem?
Beszartok,ha megtudjátok mi volt az oka a szegény keveréknek! Egy kicsit utána olvasgattam néhány saab fórumon a dolgoknak és találtam egy nagyon hasonló esetet,mint az enyém.
Mivel könnyû a megoldás kipróbáltam és láss csodát,minden okés!
Szóval ki kellett venni a direktszûrõt és visszarakni a gyári dobozos szûrõt a K&N betéttel. Mentem egy teszt kört és a lambda gyönyörûen bemegy 0,82-0,83 értékekre..
Szóval az volt a baj,hogy a direktszûrõ miatt túl sok levegõt kapott és az elektronika nem tudta ezt kompenzálni.
Érezhetõen jobban megy tõle az autó,meg nagyobb a nyomás is,de ha ilyen hátulütõi vannak a dolgoknak,akkor sajna használhatatlan
Más azért küszködik,hogy kapjon elég levegõt a turbója,nekem meg ez is sok..Hát hogy van ez vagy rosszul látom?
A lényeg,hogy megoldódot..Yuppi!
Nem tudom,nekem is utána volt,de a svédek is,meg mások is mondták,hogy elé kellene rakni,mert ot a helye!
A Proex csinálta a leömlõmet a kipuf pedig Jetex 3½½ rendszer verseny katalizátorral.
igen. 4.000nél még nem vészes,de 5.000nél már jelentõs az eltérés. A kerékméret megyezett,akkkor is és most is,annyi a különbség,hogy ott a nyári Good Year Assymetric volt,itt meg a téli..
Már nem bírtam magammal és visszacseréltem a szondákat,persze semmi változás..
Ugyan úgy csak 0,91 a lambda max nyomáson. nem tudom mi történthetett,de pár hete még jó volt és az volt a gond,hogy nagyon bedúsult a keverék alapjáraton is..Most meg
Elõvettem az elõzõ mérést,amit Budakalászon mértek és furcsa dolgokra lettem figyelmes!
Mégpedig itt több volt a kerékteljesítmény jóval,mint ezeken bármelyiken és mégis levesebb lóerõt hoztak ki belõle,mert a motorteljesítményhez sokkal kevesebbet adtakhozzá és a normateljesímény meg szinte ugyan az lett,ellentétben ezekkel,ahol 35-50lóerõ különbség volt!
Ja és itt még a légtömeg is jobb volt..meg a gyûjtás értékek is teljesen mások..
Érdekes..Magyarázza már el nekem vlalaki,hogy akkor miért így volt és miért így van??
Tudom én is! tegnap cseréltem ki a gyári lambdtát egy másikra ,ami nem teljesen új,de azért az enyémnél jobb állapotú,viszont nem volt teljesen egyforma a kettõ. Ami nekem volt,azzal simán bement 0,80-082 köré.
Az lehet hogy az ½új½ lambdával nem stimmel valami és ezért nem adagol rendesen? Mondjuk holnap még lesz idõm és kipróbálom,hogy ha visszarakom a sajátom,akkor hajlandó-e normális értékeket kiadni.
Nekem is Defi van bent,amint látod és jó áron szereztem õket nagyon. 52e volt a boost+a vízhõmérõ szállítással Japánból!
Sajna azóta jött ez a válság,meg gyengült a forint és most kb.40-50%drágább lett..
Aha.Most amint látod kettõ van nálam,de gyik sem 100as,az tuti! Már több,mint 1éve megy a huza-vona és már szinte mindent kicséreltem,de még mindig hibádzik és nem stabil a teljesítmény..
Itt az új ECU videója: http://www.youtube.com/watch?v=erViwRdPSMw
Ez azért más,pedig utcán nem érzeni ekkora különbséget. Figyeltem hazafelé a mûszereket és furcsa mód,ott sokkal hamarabb megjön(3.200-3.300rpm) a max nyomás..
majd futok még egy teszt kört holnap és megnézem a lambdát,hogy valós körülmények között is ilyen értékeket mutat-e..
A turbó elé. Ennyire még soha nem volt meghajtva,de a svédek szerint 1000fokig jó vagyok,fölötte már nem.Gondlom utcai körülmények között azért jobban a hûtése az autónak..
Nekem soha nem volt 0,84 1bárnál,de ha elérte a max boostot,akkor megvolt 0,82-0,83
Tegnap cseréltem gyári lambdát,lehet hogy ez a használt mégsem jó?!
Pedig modntam neki,hogy kb 6.500nél szabályoz le,addig nyugodtan hajthatta volna..
A végén Õ is mondta,hogy ment volna tovább szépen fel a teljesítmény,de akkor nem tudom mi a szarnak állt le.Egyébként is leszabályozásig szokták forgatni,nem? Nálam is pakolt bele bõven.elsõre nem is sikerült neki
Megleptem magam teljesítményméréssel karácsonyra
Ismét Budakalászra menetem,mert az ATC-s mérés nem a valós képet muatatja és sokan panaszkodtak rá.
Szóval itt az eredmény. A régi és az új ECU-val is lemérettem és bár a nyomaték ébredésében nagy különbség látszik, ezt valós körülmények között nem érzeni!
Az eredmény a régi ECU-val 351,5Hp/5875rpm és 465NM/4650rpm-nél.
Az új ECU pedig 342hp/5770rpm és 481Nm/4475rpm.
Sajna mindkét alkalommal csak 5800ig forgatták,pedig az ECU csak 6.200-6.300körül tilt!
Szóval lett volna még benne pár paci.. és a turbó is meg a motor is bírta volna még simán és a görbe is kúszott felfelé.
Na mind1.
Azért volt egy-két furcsaság! Eleve csak 5.ben tudták megmérni,mert még 4.sebességi fokozatban is megcsúszott a padon )
Aztán ilyen körülmények között,sokkal lassabban épül fel a nyomás és a lambda is furcsa dolgokat mutatott. (Alapozam ezt arra,hogy rakatam be egy kamerát,meg én si figyeltem az órákat és a valós életben sokkal hamarabb kezdett tölteni a turbóm.Kb 3.200-3.300körül már max nyomás van 4.és 5.fokozatban!)Eddig padlógáznál lement 0.82-0.83ra ami normális,itt meg 0,87-088 volt a max és a levegõmennyiség sem volt elég az adatok alapján.
A szolenoid szelepem szerintem nem is bírta a gyûrûdést bár csak 1-2hónapos. Ahogyan láttam a Defi mûszer szerint,simán elérte a 2bárt is.
Minden esetre,annak ellenére hogy nem egészen stimmeltek a dolgok,így is simán hozta azt,amit már régóta szerettem volna látni!
Az elsõ diagramm a régi ECUval a második meg az újjal lett mérve.
MINDENKIENEK KELLEMES ÜNNEPEKETZ ÉS SOK LÓERÕT JÖVÕRE!
Köszi szépen! Én is emlékeztem rá és kerestem a boltban,de nem találtam meg,ráadásul fel is hívtam õket és azt mondták hogy nincs ilyen termék..
Most már Ave jóvoltából,mert volt olyan rendesen és megkereste nekem,megvan a hiányzó láncszem! Köszi Neked is Ave!
Ilyesmire gondoltam..
Szóval tud valaki hasonlót? Jó lenne ha tudna valaki segíteni,mert már kerestem sokat a neten,de sehol nem találtam,persze külföldön van bõven..
Van nekem Defi vízhõfokmérõm,amit beszeretnék kötni,de nincs hozzá olyan T-elágazó,amit a vízcsõbe lehet rakni és belecsavarni az 1/8os jeladót.
Tud valaki esetleg olyan helyet,ahonnan lehetne ilyet szerezni?
Nekem van fent könnyített lendkerék! Sok hasznát nem érzem,de a balanszláncomat azt megette...
Nem hiszem hogy gyorsulásban bármi érdemit hozott volna vagy csak én vagyok hülye hozzá,mert nem érzem..
Kaméleon!! Merre vagy?? Adnék Neked 2db Michelin slicket,amit Carlos küldött nekem,de én nem nagyon leszek itthon és nem tudnám használni,így tovább adom Neked. Szóval jelentkezz lécci,mert Pénteken megint elutazom és 27én gyorsulás lesz ha jól tudom..
Múlthét Szombaton megkaptam a gumikat,de még mindig nem vagyok Pesten
Viszont gondolkodtam és elég kicsi,jóformán semmilyen esélyt nem látok rá,hogy én idén még használni tudjam öket,ha csak télen nem a hóban ,igy valószinü tovább adom öket Kaméleon kollégának.
Majd hivlak ha lezajlott a dolog és akkor majd Ti megbeszálitek.
Azért köszi!
Van egy angol oldal,ahol elég jó áron lehet utcai slicket venni! Már többször kacérkodtam vele,de most hogy ismét visszaerõsödött a forint,lehet hogy belevágok!
Az én méretemben (225/45 R17)a Kumho V70a (lehet a keverékek közül választani- 4féle van:Szuper lágy,lágy,közepes és kemény) az 43.000Ft/db jön ki és 19euróért haza is hoznák a két darabot! Itt a cím,ha érdekel,akkor szóljatok,hátha még tudunk faragni a szállítási költségen..
http://www.camskill.co.uk/brands/kumho_tyres_uk_-_trackday-track_day_-_kumho_v70a_ecsta_kumho_v70_a_.php
Üdv