Én is ezt kérdeztem a múltkor.Tilos a strokerezés,illetve a 2. túlméret fölé fúrása,illetve engedélyezett,ha hivatalosan be van vezetve a forgalmiba.Ha nincs,akkor profi...
Valószínûleg át kell alakítani befecskendezõsre,mert az adagoló nem jó,meg a porlasztócsúcsok helyére gyertya kell.Én ezt a módszert gázosra átalakított dieselen hallottam.Állítólag a gáz oktánszáma igen magas (115?),így ment vele a régi diesel 1-es golf.Lehet csak legenda,de az USA-ban árulnak ilyen szetteket.
Teszem itt fel a kérdést: Te általában magaskompressziós motorokban használod az E85-öt,illetve utcaiban kb 9,5-es CR-el,ha jól tippelek,ellenben Turboá alacsony kompressziós turbómotorban.Ha abból indulok ki,minél magasabb a cr annál magasabb lesz az összesûrített levegõ hõmérséklete,lehet ezért nincsenek neked ezzel gondjaid.A megoldás tehát a CR növelése,mivel E85-el akár 11-12-es CR is elképzelhetõ egy turbós autónál.
Az utcai skoda milyen CR-el van? Nekem 9,5:1 az Audi,nekem is nehezen indult 0 fok körül,de azért elindult.
Mikor voltam kkl-en,kb 11 körül értem ki,2 futam fért bele,kb onnan láttam valamit,amikor már a 5-6. helyen álltam a rajt elõtt,pedig igencsak kíváncsi voltam a nagyok futamaira is,de nincs aki tolja a verdát,ha meg otthagyom,akkor persze beelõznek...
Volt egyszer egy ilyen átalakítási engedélyezésem korrodált alvázszám miatt,ami típusbetegség volt az elõzõ autómnál.Ez azért általánosabb,mint az utólagos turbósítás,hengerûrtartalom növelés,stb,nem kis utánajárás volt elintézni.Ha a szerv még esetleg kitalálja,hogy le kell hozzá méreteztetni a fékrendszert,mert megnõtt a teljesítmény,na az lesz még egy csoda...
Ha olyan költségvetés lenne egy évben erre a sportra,mint amilyen nincs,akkor nem érdekelne,de így nem fogok százezreket kidobni az átpapírozásra,átalakítási engedélyekre,hercehurca stb-re.
Annyira nem hat meg,mert közelében sincs a kocsim a tied teljesítményének,de ha ez így folytatódik,soha nem is lesz. Azt érzem,hogy rengeteg embernek kezd elmenni a kedve ettõl.
Egy amúgy teljesen utcai mindennapi autó nem mehet street-ben,mert 200ccm-el nagyobb lesz? Szerinted hány ember papíroztatta le az efféle "láthatatlan" átalakítását? Én sem papíroztam be az 1.6-ost,szerencsére sosem vette észre egy közeg sem,mielõtt eladtam,visszakerült a gyári motor,ennyi.Mégis indulhattam streetben.
Régen még mikor a Rábaringen voltak versenyek,nem voltak ilyen szigorú szabályok,bárki aki betévedt,indulhatott...
Ha profiban kell lennem,akkor meg ugye a szénnétuningolt,szétflexelt,lekönnyített autók ellen kellene menni,ahol ugye esélytelen a full belsõs autó a súly miatt.
Jobban járok,ha nem strokerezek,csak veszek fél mm-el nagyobb dugókat,akkor meg marad a street? Ebben az a bajom csak,hogy azért az a 200ccm nem mindegy (11%),ami kb ugyanannyiba kerül,mint a fél mm-rel nagyobb dugók...
Mi számít második túlméretnek? Elvileg 0,25mm-es lépcsõkben megy,de nem lehet ilyet venni,csak 0,5-el nagyobbat.
Az elég durva lenne,ha az 1.8-as motoromat 2.0-ra fúrom/strokerezem,és ezt még le is kell papíroztatnom a közlekedésfelügyeletnél... Ki tud így bármit is építeni esetleg a jövõ szezonra,ha még decemberben sem világos,mit lehet és mit nem!..
Én visszasírom azokat az idõket,amikor a papíron 1.3-as gépemre simán bemondtam,hogy 1581ccm,és ennek megfelelõen bekategorizáltak mindenféle hiszti meg papírozás nélkül.Kezd ez az egész sport ellehetetlenülni azok számára,akik nem profik,csak hobbiszinten szeretnének versenyezni egyszer-egyszer...
Persze,ezek elégge alulra-középre lettek tervezve.Nem akarom én annyira forgatni õket,csak a 7500 biztonságos legyen,ne essenek le a szeleptányérok,ilyenek..
Még én sem tudom,mindenesetre jó tudni,itthon ki tud ilyesmit gyártani.
Nem vagyok nagyon a hidrotõke híve,így nem nagyon lehet ezeket a motorokat 7000 fölé forgatni.
Azt hiszem egy garnitúra szelepre elõbb kell majd beneveznem
Amit írsz abban az esetben igaz,ha a 2 baron üzemelõ csiga olyan kicsi,hogy ezáltal annyira rontja a motor légnyelését az ellenállása miatt,hogy ilyen magas nyomás kell a jó teljesítményhez. Példának teljesen jó az én 1.8-as minicsigás fosom. 0,5 baron gyárilag 150 ló,azaz kvázi szívóban 100 ló (kb 150 cfm) a légnyelése,ami nevetséges egy 1.8-as 20v motortól. Ha felkerülne egy nagyobb turbó(nagyobb turbinaoldallal),egészen biztos vagyok benne,hogy 1 baron nem 200 lovas lenne. Egész biztos az is,hogy ha felteszek egy közepes méretû és egy egész nagy turbót,azonos nyomáson ott már nem lenne ekkora különbség (ha egyáltalán lenne)
Én a gyári IAT szenzorral mértem a folytószelep után,nekem nem volt ilyen melegedés gondom.
Arra gondoltam én is,hogy vagy egy ilyen cuccal,amit Szabyk belinkelt,vagy egy IAT szenzorral.Bár lehet az IAT nem nagyon még 120 fok felett.
Most vettem egy Multimétert,abban is van hõmérõ funkció,1000 fokig. De a kérdés az,hogy mitõl magas a hõmérséklet,ez a mérés csak arra lenne jó,hogy az IC hatásfokát ellenõrizzük.ha nem takarja el semmi az útját,akkor nem itt lesz a bibi.Akkor melegít a csiga ennyire,ha valahol szökik a nyomás,és így sokkal magasabb fordulaton kell dolgoznia,hogy ugyanazt a nyomást tudja végül.Lefújószelep?
Csõ levesz a pillangónál,ledugót,turbónál meg adapter,aztán megnyomatni sûrített levegõvel.
4600-tõl felfelé már csak 45 lovat erõsödik,ami azért nem mindegy.A teljes teljesítmény 85-90%-a már rendelkezésre áll abban a tartományban,ahol a rajt után megy a kocsi,gondolom ennél lejjebb nem igazán ejt a váltód.
Etanollal nem annyira para.A 16:1-et ne úgy képzeld el,hogy tartósan.Csak mikor leforgattam,láttam hogy kezd szegényedni,mire elvettem,ennyi lett.Amúgy nem próbáltam,hogy így becsörög e a moci,nem volt rajtam a füles.
Ez mondjuk érdekes,hogy E85-el is elég ez az injektor.
Nekem 240-esek vannak,E85-el már 4000-tõl szegényedik 1 bar körül,mert kifekszenek 100%-ra.Ha leforgatom elmegy 16:1-ig,na itt már tényleg el szoktam venni a gázt.
Azért van itt pár ember,aki szvsz akár ingyen is képes felnyitni egy motorháztetõt.A 90 fok az nagyon magas,mekkora a nyomásod? Nekem ha megküldöm,akkor 43-44 fok kb,pedig a szívósorban van a jeladó (ha áll a motor,simán mér 50-60 fokokat,de hát ilyen a heat soak).Pedig ez egy olcsó szar cooler,nem hiszem hogy annyira hatékonyabb lenne.
Te és még nem néztél körül,mitõl lehet ilyen magas a hõmérséklet (mennyi is)? Pre IC és Post IC értékek? Lehet valahol lyukas a rendszer,így a csiga igencsak túlpörgi magát,és csak melegít! Már elég régóta írod,hogy valami szar,de még mindig nincs megcsinálva?Milyen szerelõid vannak?
Elõször olvasva csak néztem,hogy 1 bar és 1,5 között csak 35 ló a különbség,de a diagram mindent megmagyaráz.Azért 5000 körül a 275 helyett majdnem 100 lóval erõsebb.Kell ide egy rendes turbó!
Na ez hozza a papírformát,tehát nem kisebb a turbó,mint az elért teljesítmény. 832 Ló 2,3 baron,akkor a "szívó teljesítmény" 252 ló,ami kb 100ló/liter.
Ha emelnéd a nyomást 2,75 barig,akkor kb 950 ló jönne ki.Gondolom ennek azért vannak még akadályai! Fordulatszám mennyi volt?
Azt lehet tudni,hogy milyen nyomáson és pontosan melyik turbóval született ez az eredmény? Csak hogy a múltkori kompresszortérképes okfejtést tesztelhessem.
Ilyen komoly 800 meg 1000 loval gépek lesznek idén,kicsit hátrébb állok a kordonnál