Köszi,igyekszik az ember okosodni,és a sok internettuner hülyeségeit figyelmen kívül hagyva olvasni,tanulni. Nem bonyolult ez,csak az alapokra kell rájönni,és logikusan gondolkodni.
Lehet ezt a térképet használni,de a 7000 helyett a 3500-nál lévõ (amit nem rajzoltam be) vonal lesz.Ez azt jelenti hogy 7000 körül éppen a legideálisabb tartományban lesz,viszont kisebb fordulatnál nem lesz annyira nyerõ. Ha 2-t raktok rá,én egy kisebbet választanék,bár ha megmondod mi a HP goal,akkor egyszerûbb.
Csak azért zavart meg,mert nem tudtam mi a cél.Azt feltételeztem,hogy azért választottátok ezt,mert mondjuk 450 a cél,így a lehetõ legkisebbet felrakva alul is jócskán nõ a nyomaték.
Szerintem minden egyes fogaskerék kapcsolatnál van veszteség,de biztosan nagyobb a 90 fokos fordításnál.Az enyém is hosszmotoros,így nekem is van fordítás.A veszteségek még a forgó tömegekbõl is adódnak,mert annak a felgyorsítása is nagy erõt igényel,ami egy orrmotoros RWD-nél nagy tömeg.Természetesen az RWD-nél mindneki errõl beszélt,a te esetedet simán nézheted FWD-nek.
te nekem is van egy ilyen t3/t04E hibridem (én állítottam össze),de nem ártana kiegyensúlyozni meg kicserélni a csapágyakat.Nincs valami tuti embered erre? Aki nem olyan áron dolgozik,hogy egy új gt30 is kijön belõle...
mekkora turbóval? Gondolom CR azért kisebb lett.Ha visszaszámolok,ez azt jelenti,hogy olyan 240 lóra esett le a szívó teljesítmény.(valószínûleg ez egy kisebbfajta turbó lehetett???)
a 315 lovas mocit vettem alapul,a turbó miatt 280 szívó lóerõs teljesítménnyel számoltam.Mindenképp kicsi ez a csiga,ez az 1.8t-re jó (vagy arra is kicsi)
Nem belevau,de szerintem a fõtengely teljesítménybõl jön le a veszteség,így 418/529=0,79; azaz a teljes teljesítmény 21%-as fordítódik hajtáslánci veszteségre
Az létezik,hogy az én FWD-mnek 7% a vesztesége,mert anno ilyen alacsony értéket olvastam (persze 150 lóerõnél)
Nem nagyon vágom a BMW-ket,gyorsan ráWIKIztem,ott volt E28 és E34 M5,de E30 nem.2 lehetõség volt:vagy régebbi,vagy újabb motort tettek bele.
A saccolásom az,hogy valóban túl kicsi lesz,kb 2200-as fordulaton lesz 1 bar,2500 körül 1,5 bar.
Ha 1,5 bar van beállítva,akkor olyan 440 lónál lesz vége a térképnek,de 450-ig fog még erõsödni,viszont ejti a nyomást,mert elérte a choke line-t.
1,5 baron 440 ló amúgy durván 4300-as fordulaton lesz,max teljesítmény 4800-nál 450 ló.Ez a fordulatszám felett már nem lesz képes nyomást elõállítani.
Mit saccolok? Azt hogy kicsi lesz! Amúgy oldal szerint 460 ló max,de mivel itt is nagy a ccm,szvsz nagyon fogja folytani felül! Alul nagyon hamar be fog tölteni,talán túl korán is...
Ha jól sejtem valahol ingolstadtban figyelhet kiállítva. Azért ebben biztosan van potenciál,itt már a szelepülék szögekkel is játszottak,mint mostanság szokás!
növelni kell a szívó teljesítményt,amíg csak lehet,akkor kisebb nyomáson is meglesz ugyanaz a teljesítmény.Egy 2.5-ös mocinak azért már kellene lennie kb 220-250 ló szívó teljesítménynek,ami 2 baron már 660-750 ló lenne..
én összeraktam magamnak egy t3/t4 hibridet,ami kb GT2876 méretû,de attól tartok a siklócsapágy már a múlté,nekem is haladnom kell a korral.Ha annyi lenne itthon,mint kinnt,akkor nem lenne akkora érvágás egy új turbó.Meg amennyit már elfogyasztott az uno,egy új is kijött volna belõle.
Ha ugyanaz a nyomás,és ki is bírta tartani,akkor a kipu oldalad volt túl kicsi,így a motor légnyelése is rosszabb.Ha csak a motort nézzük,azonos nyomáson azonos teljesítményt kellene produkálnia.Ez a valóságban azért nem igaz,mert a kisebb turbó nagyobb ellenállás,így csökken a légnyelés.Elárulod,mekkora a/r volt a kipu? T25 házas?
Hát a térképek nem ezt mutatják. Én azt tudom elképzelni,hogy neked a kicsi T25-ös ház és tengely miatt volt sokkal gyengébb.Gondolom ezzel nem is mentél 2 baron tiltásnál.
Nem irányszámok,az a térkép annyit tud,gondolom nem hasraütéssel,hanem méréssel állították ki.Mi az hogy gyári köbcentire adják meg??? Függ az üzemanyagtól is,meg az AFR-tõl is. E85 se olyan csoda,hogy most ettõl ugyanazzal a konfiggal 100 lóval erõsebb lesz a kocsi.A potenciálja a jobb kopogásállóságában van,nem abban,hogy mondjuk jobban ég.