Accessed through the forums, this topic is read only! To post new comment, please go to the given log or video and find the comment link there. However, you can reply to any previous comments even from here!
Rendszer válogatja. Ezt így általánosságban nem lehet megmondani, hogy mindig ott a szûk keresztmetszet! Nagyon sokszor a váltó tudna többet is, csak az addig vezetõ út a "rögös", mert azt a gyártók sokszor elnagyolják.
Babra meló, el kell kezdeni végigjárni az utat, hol mi lett elfusizva, hol nem stimmel az illesztés, a felületi minõség, hol akad valami, stb...
Én is ezt csinálom most, mert nem a váltómmal van a baj...
Ejj, hát ha rövidebb úton tolod a "gombot", akkor nem érsz hamarább A-ból B-be? DE, ezért (is) lesz gyorsabb a váltás!
Azaz még attól is lehet gyorsabban váltani, ha levágsz a váltókarod hosszából.
De egy short shifter nem ennyibõl áll, ott arányok változása a lényeg, azaz sokszor a rövidebb váltókarhoz egy hosszabb mozgatórész társul, így a mozgatórész lényegesen gyorsabban fog ugyanazon karmozdulatra mozogni, mivel az nem fog megtenni hosszabb utat, viszont ugyanazon mozdulatra mint amit a régi váltókar tett, hosszabbat tehetne, de le van határolva.
A váltás részét képezi a kar másik pozícióba tolása, ez nélkül sajna lehetetlen.
Maga a váltás sebessége nem pusztán a váltó belsejében történõ retesezlés, hanem az egész úgy ahogy van. Ennek egyik része a mech-human connection.
Csak hogy jobban értsed: Féktávot sem csak azzal lehet csökkenteni, hogy erõsebb fékeket szerelsz a gépedre! Sõt, ha beleveszed hogy az elõtted hirtelen fékezõ után kell megállnod, akkor még az elõzõ emberke esetleg LED-es féklámpái is be fognak segíteni!
A matadort ameddig nem volt rajtprogramom adig nem tettem fel mert befulladtam velük , most hogy van meg nem próbáltuk mert rajtoknál betapadt a téli is eddig.
Szép értékek, fõleg hogy gyári az alja!
Short-shifter kellene még bele hogy gyorsabban tudj váltani.
1. fokozatban 80 km/h?
Nem semmi....
Mennyit forog ilyenkor?
Az autóban külsõ wastegate van ,amivel tized pontosan lehet állítani a nyomást ..,ezért is olyan egyenletes a teljesítmény görbe..,stabil 1.4 a turbonyomás! :-)
Ez nem esik vissza.Egyenletesen növekszik ha alulról nyomod.
Ha rajtprogramból kitartod és indulsz akkor is kb ugyanazt nyomja.
Szép egyenletesre meg van írva a programom.
Értem...és a gt30r-el mik a tapasztalatod mennyivel kezd el fentebb menni mint a gyárid?? Itt is van az mint a gyárinál, hogy meg jön a nyomás egy picit kitartja és utána visszaesik kb 3 tizedet vagy többet a nyomás ahogy növekszik a fordulatszám!?
Tehát ,amikor elkészült az autó ,akkor mondtam Fapumának ,hogy olyan 7,6 és 11.6 körüli idõt kell tudnia.....,
ehelyett elõször ment 13.2-öt...,ok,mert akkor még gyári kupplung volt benne és nehezen tudott váltani...,megcsináltuk!!
Utána sikerült egy 12.95...de akkor meg szerinte a 3.fokozat volt rossz ,amit pszihológiával gyógyítottam.....:-))
Végül sikerült mennie egy 12.4-et """kávézva""" a váltásoknál....,nem rossz ,de ha összeszedi magát - tudom ,hogy képes rá- , akkor sima 11 közepe!
Az evo motor gyári belsõvel maximum 480 lovat tud szerintem ,ez egy 11.5-re elég,többre nem!!
azért lefordítom magyarra az elõttem szólók fontos gondolatát, hátha nem sikerült levenned pontosan: még széria béllel 5 tizedet javulnod kell, vagy agyonütünk!
De DCS 1 seccel jobbat mondott!
Tehát akkor nem 5 tized javulást kell tõlle várni!(kishitü voltam)
Simán 11-es ótódvan Fapuma! Azé az má majdnem 9-es melóbajárós!
azért lefordítom magyarra az elõttem szólók fontos gondolatát, hátha nem sikerült levenned pontosan: még széria béllel 5 tizedet javulnod kell, vagy agyonütünk!
sokat kibír a lancer széria forgórésze, hajtáslánca. mit mondasz, mennyi lehet a biztonságos (hosszútávon használható) vége? 380LE
360LE keréken és kb 440LE fõtengelyen :-)
szép ez így nagyon...csak tényleg a váltások...mondjuk ezt mondom én aki megettem 3 váltót...aztán most meg olyan bazi lassan váltok (mert féltem) hogy nem csak kávézni, de még egy ebéd is belefér...
Mondjuk ez tényleg azért érdekes, mert akkor a kb 400ps-t hibátlanul bírja egy gyári EVO belsõ...
Amit mondtam az úgy van..., az autó stabilan tudta a 420 lovat ...,szinte minden sebességben,3. és 4.-ben pedig 440 felett. Szerintem ez nagyon jó egy gyári motor belsõtõl!
A sofõr pedig még ráér tanulni...,Nem kellene betiltatni minden váltás elõtt és verseny elõtt kellene kávézni nem váltások között! Amúgy a többi tuti!
Remélem Fapuma a Hringen megfogadod ezeket a dolgokat és ismét fejlõdsz ,mint eddig és sikerül egy hibátlan futamon menned egy 7.5 körüli idõt,mert ennyit tud az autód! :-))) Üdv Csaba