timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok



There were the following responses to the originating post, which is at the bottom of this page.
reply 2014.09.24. 19:33:15 (75361
User profile
10.06 @ 229
Ha szabad egy kicsit összefoglalni ...
Az alapprobléma az - évek óta - hogy kevés a versenyzõ, kevés a nézõ. Ennek legalábbis egy oka az, hogy csökken a street versenyzõk száma. Talán amiatt is, hogy túl lazák lettek a street szabályok, ez ugyan azért történt, hogy minél több autó beleférjen, de ez egy másik történet. Szóval a sok mindent engedõ szabályok miatt sok versenyzõ azzal szembesült, hogy a kicsit reszelt, vagy akár gyári utcai autójával X-szárnyúak, és Batmobilok ellen kell mennie. Ettõl egy kicsit megfogyatkozott a létszám. A street élmezõnye pedig arra ébredt rá, hogy ugyan nagyon megy a foci, de akkora lett a különbség a street és a profi között, hogy az eltérõ szabályok miatt nagyon nehéz felváltani profiba, legalábbis úgy, hogy ott is élvezetes verseny legyen. Ennek következtében szinte megszûnt a profi kategóriák utánpótlása, ott is tapasztalható a mezõny fogyása.
Erre tûnt jó megoldásnak, hogy a street legyen valódi utcai kategória, a komolyabban faragott autóknak pedig legyen egy félprofi kategória, ahol egyrészt már valamennyi "költõi" szabadság van az autótuning verseskötetben, illetve ahol lehet olyan dolgokat, módszereket, eszközöket használni, ami a profi kategóriák felé mutat, hátha így könnyebb lesz profiba váltani.
Úgyhogy streetben nincs utólagos turbósítás, motor átépítés, nagyzene.
A félprofiban pedig jöhetnek a strokerek, a v8-as 316-osok, az 1,9-es Hondák, a 2,5-ös turbós Audik, Corsák Calibra motorral, kis Peugeot MI16-al, elég körbenézni a hasznaltauto.hu-n, az átlag márkahû rendes autóbuziknál egy felé forognak a kerekek. Ja, és persze, ezek az autók azt a gumit is röhögve forgatják már el, amelyek nemcsak kilógnak a sárvédõ alól, de már a járdáig nyúlnak. Itt viszont fel lehet tenni DOT-os, E-s slicket, ami az erõs autóknál igencsak érezhetõ javulást fog jelenteni. Persze elõször majd pár féltengelytörést, újra kell gondolni hajtást, futómûvet, rajtot, de ilyen ez a popszakma. Azt hallottam :-)
Szóval ennek szellemében tart most ott a dolog, hogy ha kiszedünk olyan autókat, melyek szinte kategóriákat határoztak meg, akkor egy picit másképp kellene meghatározni kategóriákat. Ez szinte mindig azzal jár, hogy van egy csomó autó, ami a jelenlegi pozícióhoz képest esetleg rosszul jár. Ez egyáltalán nem cél, de sajnos minden változtatás ezzel jár, de ha valaki kikáromkodja, fészbukolja magát, észre kell vennie, hogy az egyszerûsítés felé megyünk. Az, hogy ilyen sok kategória volt eddig, ugyanúgy nem oldotta meg azt, hogy vannak autók, melyek valamiért sokkal gyorsabbak ebben a sportban, mint a hozzájuk hasonló összes többi autó. Persze lehetne annyi kategória, ahány autó. Nem lenne verseny, nem lenne motiváció ... szerintetek ?
Az utóbbi 5-10 év pedig megmutatta, hogy 402 méteren kis odafigyeléssel, optimalizálással fogy a hajtás jelentõsége. Hátsókerekes autók rajtolnak le hasonlóan erõs összkerekeseket, elsõ kerekesek hozzák be a rajtnál jelentkezõ hátrányukat a pálya második felén. Olyan gumik, ismeretek, módszerek vannak - és nem csak profiban - melyeket egyre többen használnak, használja hát mindenki, hogy még érdekesebb, még élvezetesebb legyen a verseny. És ez lehet talán az egész lényege, hiszen mind a versenyzõ, mind a nézõ ugyanazt akarja - élvezni a versenyt.
És akkor végül, de nem utolsó sorban a jelenlegi kategória elképzelések. Még egyszer, nem a kilógó autókat keressük, ha be lehet õket jobban sorolni, hajrá, a nagy tömegre keresünk szabályt.
AS1 : csak szívó benzinesek, 0-1600 ccm, DOHC 0-1550 ccm
Kis, könnyû autók, jellemzõen elsõkerékhajtás, vélhetõ japán fölény
AS2 : szívó benzinesek 1601-2400 ccm, DOHC 1551-2400 ccm, turbósok 0-1200 ccm
VTEC kategória, de nagyobb benzinesek, és kis, könnyû turbósok ellen
AS3 : szívó benzinesek 2401-4000 ccm, turbósok 1201-1500 ccm
Nagy szívók, fütyülõs Fiatok
AS4 : szívó benzinesek 4000 ccm felett, turbósok 1501 ccm felett
Halálkategória, egy turbó mind felett, Audi, DSM
AS5 : dízelek
Jelenleg 1,9TDI nyomulás, igazából nem is várható változás, a nagyobbak annyival nehezebbek
SP1 : szívó benzinesek 0-2000 ccm
Kis Opelek, BMW-k nagy tesó motorjával
SP2 : szívó benzinesek 2000 ccm felett, turbósok 0-1600 ccm
V8-ak a kiscsigák ellen
SP3 : turbósok 1601-3000 ccm
Csigaverseny, "Utólag bármit meg lehet fújni" jeligével
SP4 : turbósok 3000 ccm felett
?
SP5 : dízelek
1,9TDI a konszern legkisebb autóiba
Most így hirtelen : AS3 lehet, hogy mehetne turbósoknál 1800 ccm-ig, AS4 e felett. SP2-SP3 határ szintén 1800 ccm, SP3-SP4 határ lehetne 2250 ccm, strokerek menjenek SP4-ben, turbósított BMW-k ellen. 
Re: (75359)
 ave
reply 2014.09.24. 16:34:12 (75360
User profile
12.88 @ 175
SP1 = ??? 
Re: (75359)

This is the originating post. You might drill down further, if this post was a response itself.
reply 2014.09.24. 08:42:23 (75359
User profile
7.01 @ 337
Szabályváltozás 2015 évtõl kezdõdõen:

Street:

szívó

AS1 -1600 ccm (DOHC -1550-ig)
AS2 1601-2400 ccm (DOHC 1551-2400-ig) 1200 ccm-ig
AS3 2401-4000 ccm 1201-1500 ccm
AS4 4000 ccm - 1501 ccm -
AS5 Diesel

feltöltött (csak gyárilag szerelt)

AS1
AS2 -1200 ccm-ig
AS3 1201-1500 ccm
AS4 1501 ccm -
AS5 Diesel

Semi Pro:

szívó

SP1 -2000 ccm-ig
SP2 2001 ccm - SP3
SP4
SP5

feltöltött (utólagos)

SP1
SP2 -1600 ccm-ig
SP3 1601-3000 ccm
SP4 3001 ccm -
SP5 dízel

SemiPro-ban bármilyen E-s vagy DOT-os gumi használható, mûszaki vizsga kell, de tetszõleges, mûszakilag megfelelõ módon beépített, gyártó-azonos motor használható, eredeti helyén elhelyezve
Profikban nincs változás Országos Bajnokság kerül kiírásra
Street és SemiPro kategóriáknak Magyar Köztársaság Kupa kerül kiírásra

Díjtételek
Street versenyzõi igazolvány: 3.000,-
SemiPro versenyzõi igazolvány: 5.000,-
Profi versenyzõi licenc: 30.000,- (tartalmazza a nevezési díjat is az OB futamokra)
Profi napi licenc: 5.000,-
Profi nevezési díj: 3.000,- (csak napi licenc esetén kell)
Street nevezési díj: 2.000,-
SemiPro nevezési díj: 3.000,-
VIP-sáv használata: 5.000,- (profi, semipro), 6.000,- (street)

További részletekés pontosítások késõbb a szabályrendszerben lesznek. 



                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!