timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok



There were the following responses to the originating post, which is at the bottom of this page.
reply 2014.09.25. 06:27:54 (75366
User profile
7.01 @ 337
nagyon szépen leírtad a gondokat és az elõnyöket na meg a realitást, köszönöm :-) 
Re: (75361)
reply 2014.09.25. 01:00:59 (75363
User profile
14.93 @ 153
AS3 turbósban egy kb 3x szorzója van a szivóknak EEK!
ekkora kb a világon sehol nincs, még F1-ben sem használtak ekkorát soha, max 2x-s volt 3000 vs 1500, de ott 5-5.5bar-s toltonyomas volt 5 koros uzemideju idomero motorral...ezt ide street-be hova?
még B csoportos rally autókat is csak 1.4x szorozták fel
a Delta S4 is igy volt a 2500-s kategoriaban 1759x1.4=2462
1.4x meg 1.7x szorzót szoktak használni max, jó volt ez a 2000ccm-g eddig, ez a 4000 ez egy overkill, a 2500 beleférne...de a 4000 Confused
pl egy 1.3-s sima street(!) UnoTie mikor fog egy szinten street M3-s vagy M5-s BMW-t letolni vagy csak fej-fej menetet mennie? vagy egy Nissan 370Z-vel? ezek egymas ellen mennének, mikozben 8sec 100-ra vs 5sec 100-ra, tok mas liga a ketto, 13sec-s vs 16sec-s auto street-ben gyarilag ahogy az utcarol bejon
vagy amire 5sec-s leviszed a Uno 0-100-s idejét, az addigra már az rég nem street Uno, hanem inkabb SP-s

na meg kivancsi lennek a Zoliek szerint milyen potens street 1.2-s kisturbok vannak, amik majd egy 2.4-s stroker kit-s (jaj hat miert pont veletlenul 2.4-g lenne Wink ...) meg a K20-s CTR vagy egy "szamhaborus" B20-s motoru VTI ellen majd labdaba rughatna AS2-ben?
dogoljek meg ha lattam akar egy darab ezerkettes TSI Polo-t vagy TCE Clio-t kint valaha osszesen Tongue stick out , eleve egyik sem egy kifejezett hothatch modell, talan meg nezokent sem volt kint egy sem
azaz elvileg lenne ellenfel az ero sotet oldalarol, de gyakorlatilag meg nem lesz
(nagyon kiszoptak a Punto-ktol, vagy miert kellett elb@szni a ccm aranyokat ennyire?)

sokkal ertelmesebb lene, ha az AS2 2000-rol 2500ccm-re none szivoban (esetleg 2800-g), hogy a pl meg E30-s 325i-k is oda keruljenek be, es ott mennenek a popularis es elterjedt 1.4-s kisturbosok is, az R5GTT-k a 1.4Polo TSI-k, 1.3-1.4 UnoTie-k meg a PGT-k TJET-k, ez lenne legnepszerubb kategoria, ezek az utcan is egymas ellenfelei kb, es  a legvaltozatosabb mezony ez lenne a legtobb induloval, nem lehet leosztani elore, hogy mikor ki gyoz, igy itt meg a hondasok is strokerezhetnek tovabb a B20/K20-aikat akar, buntetlenul, SP-zes nelkul

AS3 meg lehetne a 2501-4000 meg az 1600-2000turbos, de meg ez is 2.5x szorzo lenne at 1.6T vs 4.0 kozott, tul nagy ez az ollo meg igy is Roll eyes

igy a jelenlegi a terv szerint az AS2-ban, ha nem pont egy VTI-vel indulsz, akkor ki se gyere - ezt mondja a tervezett szabalyzat egyelore
igy hogyan akartok tobb indulot?

ja meg nem lenne baj vmi szuroproba szeru ccm ellenorzest bevezetni is, aminek lenne vmi cheat-lest visszatarto ereje, igy kb az nem cheat-l, aki nem szegyell
max 5perc lemerni egy auto motorjat azzal a kutyuvel, ugyis tart vagy 30-40percig a dijkioszto elotti alldigalas, annyi ido boven eleg kene legyen, te meg te meg te lecci alljatok ide, koszonjuk.

mi merettunk le KKL-n autot ugatas miatt, de akkoris ugy keresgettek elo muszert, mert gondolom jo "gyakran" van hasznalva, nem volt egy nagy ido ugy sem amugy

...szerintem
(nem kifejezetten neked irtam az egeszet, csak reszben Wink
Re: (75361)

This is the originating post. You might drill down further, if this post was a response itself.
reply history 2014.09.24. 19:33:15 (75361
User profile
10.06 @ 229
Ha szabad egy kicsit összefoglalni ...
Az alapprobléma az - évek óta - hogy kevés a versenyzõ, kevés a nézõ. Ennek legalábbis egy oka az, hogy csökken a street versenyzõk száma. Talán amiatt is, hogy túl lazák lettek a street szabályok, ez ugyan azért történt, hogy minél több autó beleférjen, de ez egy másik történet. Szóval a sok mindent engedõ szabályok miatt sok versenyzõ azzal szembesült, hogy a kicsit reszelt, vagy akár gyári utcai autójával X-szárnyúak, és Batmobilok ellen kell mennie. Ettõl egy kicsit megfogyatkozott a létszám. A street élmezõnye pedig arra ébredt rá, hogy ugyan nagyon megy a foci, de akkora lett a különbség a street és a profi között, hogy az eltérõ szabályok miatt nagyon nehéz felváltani profiba, legalábbis úgy, hogy ott is élvezetes verseny legyen. Ennek következtében szinte megszûnt a profi kategóriák utánpótlása, ott is tapasztalható a mezõny fogyása.
Erre tûnt jó megoldásnak, hogy a street legyen valódi utcai kategória, a komolyabban faragott autóknak pedig legyen egy félprofi kategória, ahol egyrészt már valamennyi "költõi" szabadság van az autótuning verseskötetben, illetve ahol lehet olyan dolgokat, módszereket, eszközöket használni, ami a profi kategóriák felé mutat, hátha így könnyebb lesz profiba váltani.
Úgyhogy streetben nincs utólagos turbósítás, motor átépítés, nagyzene.
A félprofiban pedig jöhetnek a strokerek, a v8-as 316-osok, az 1,9-es Hondák, a 2,5-ös turbós Audik, Corsák Calibra motorral, kis Peugeot MI16-al, elég körbenézni a hasznaltauto.hu-n, az átlag márkahû rendes autóbuziknál egy felé forognak a kerekek. Ja, és persze, ezek az autók azt a gumit is röhögve forgatják már el, amelyek nemcsak kilógnak a sárvédõ alól, de már a járdáig nyúlnak. Itt viszont fel lehet tenni DOT-os, E-s slicket, ami az erõs autóknál igencsak érezhetõ javulást fog jelenteni. Persze elõször majd pár féltengelytörést, újra kell gondolni hajtást, futómûvet, rajtot, de ilyen ez a popszakma. Azt hallottam :-)
Szóval ennek szellemében tart most ott a dolog, hogy ha kiszedünk olyan autókat, melyek szinte kategóriákat határoztak meg, akkor egy picit másképp kellene meghatározni kategóriákat. Ez szinte mindig azzal jár, hogy van egy csomó autó, ami a jelenlegi pozícióhoz képest esetleg rosszul jár. Ez egyáltalán nem cél, de sajnos minden változtatás ezzel jár, de ha valaki kikáromkodja, fészbukolja magát, észre kell vennie, hogy az egyszerûsítés felé megyünk. Az, hogy ilyen sok kategória volt eddig, ugyanúgy nem oldotta meg azt, hogy vannak autók, melyek valamiért sokkal gyorsabbak ebben a sportban, mint a hozzájuk hasonló összes többi autó. Persze lehetne annyi kategória, ahány autó. Nem lenne verseny, nem lenne motiváció ... szerintetek ?
Az utóbbi 5-10 év pedig megmutatta, hogy 402 méteren kis odafigyeléssel, optimalizálással fogy a hajtás jelentõsége. Hátsókerekes autók rajtolnak le hasonlóan erõs összkerekeseket, elsõ kerekesek hozzák be a rajtnál jelentkezõ hátrányukat a pálya második felén. Olyan gumik, ismeretek, módszerek vannak - és nem csak profiban - melyeket egyre többen használnak, használja hát mindenki, hogy még érdekesebb, még élvezetesebb legyen a verseny. És ez lehet talán az egész lényege, hiszen mind a versenyzõ, mind a nézõ ugyanazt akarja - élvezni a versenyt.
És akkor végül, de nem utolsó sorban a jelenlegi kategória elképzelések. Még egyszer, nem a kilógó autókat keressük, ha be lehet õket jobban sorolni, hajrá, a nagy tömegre keresünk szabályt.
AS1 : csak szívó benzinesek, 0-1600 ccm, DOHC 0-1550 ccm
Kis, könnyû autók, jellemzõen elsõkerékhajtás, vélhetõ japán fölény
AS2 : szívó benzinesek 1601-2400 ccm, DOHC 1551-2400 ccm, turbósok 0-1200 ccm
VTEC kategória, de nagyobb benzinesek, és kis, könnyû turbósok ellen
AS3 : szívó benzinesek 2401-4000 ccm, turbósok 1201-1500 ccm
Nagy szívók, fütyülõs Fiatok
AS4 : szívó benzinesek 4000 ccm felett, turbósok 1501 ccm felett
Halálkategória, egy turbó mind felett, Audi, DSM
AS5 : dízelek
Jelenleg 1,9TDI nyomulás, igazából nem is várható változás, a nagyobbak annyival nehezebbek
SP1 : szívó benzinesek 0-2000 ccm
Kis Opelek, BMW-k nagy tesó motorjával
SP2 : szívó benzinesek 2000 ccm felett, turbósok 0-1600 ccm
V8-ak a kiscsigák ellen
SP3 : turbósok 1601-3000 ccm
Csigaverseny, "Utólag bármit meg lehet fújni" jeligével
SP4 : turbósok 3000 ccm felett
?
SP5 : dízelek
1,9TDI a konszern legkisebb autóiba
Most így hirtelen : AS3 lehet, hogy mehetne turbósoknál 1800 ccm-ig, AS4 e felett. SP2-SP3 határ szintén 1800 ccm, SP3-SP4 határ lehetne 2250 ccm, strokerek menjenek SP4-ben, turbósított BMW-k ellen. 
Re: (75359)



                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!