Én azt mondanám értelmezd újra amit írtam! Én is ezt írtam h ne legyen akkora szorzó én max 2*-est használnék az úgy kb reális lehet de mondjuk a ti példátokból az 1.4-ek menjenek mondjuk a max 2.4-es szívókkal! A B20 meg úgyis jobb csak h legyen min cimmognod:P
nem azon volt a hangsúly, hanem a még F1-be sem látott 2x-3x ccm szorzón, meg a lehetetlen összecsoportosításokon
a street "hothatch" kategóriában olyan autók menjenek egyutt, amik amúgy utcán is egymás ellen készültek a gyártók által is, ez így lenne a normális, igy bejon a joksaposta is, meg a haverja is mennek egymas ellen es orulnek
street-ben ne az egyik a nagymuter Tesco-ba járósa ellen kerüljön össze és az ellen gyõzzön egy fing izzadság nélkül, a másik meg az újan is már 6-8x annyiba kerülõ alapból 3x-s teljesítményû menedzser torpedó ellen menjen
ez hol normális, fair kategorizálás szerinted, hogy az 1.6VTI egy 85-100loeros ezerkettes turbo ellen megy street-ben, az UnoTie meg egy 500TJET meg az alapból 300++loeros 370Z meg a E36M3 E46M3 meg E34M5 ellen? miert nem megy a VTI az TJET ellen inkább streetben...?
jóhogy nem vitték le egybõl 1000-g a turbós kategóriát AS2-ben és a vatta új még nem is kapható E Corsa 1.0i turbo ellen meg a Fiat500 0.9i kéthengerese mehetne a vajon-hogyan-is-lett-B20-HondaCRV-motorosan-street( )-Civic ellen
ez mégis hooogy?
biztos állati sok ember kezdené el azokat felbuzerálni 200-220lóra, szerintem is...
már-már látom a tömegét ezeknek, ahogy sorban állnak egészen a vasúti átjáróig
vagy meselj mar, AS2-ben milyen ezerkettes turbokat tudsz felsorolni, ami hothatch szintu, hogy street-ben menjen a hondaitok ellen kulonosebb hozzabuzerlas nelkul is kb fej-fej szinten
varom a listadat (gondolom milyen allati mod hosszu lesz... )
aztan ird meg melle, ezekbol mennyit lattal mar utcan egyatalan, meg hogy kint pl KKL-n
Nagyon tetszik h lesznek új kategóriák anyi módosítást viszont én is eszközölnék h ne legyen ekkora külömbség a turbós-szívó között!Nyugottan mehetnek az 1.4turbók a 2.4-2.8ig szívókkal ha valaki egyszer épít egyet úgyis elveri a puntókat és akkor a hobizoli se tud már miért háborogni!
AS3 turbósban egy kb 3x szorzója van a szivóknak
ekkora kb a világon sehol nincs, még F1-ben sem használtak ekkorát soha, max 2x-s volt 3000 vs 1500, de ott 5-5.5bar-s toltonyomas volt 5 koros uzemideju idomero motorral...ezt ide street-be hova?
még B csoportos rally autókat is csak 1.4x szorozták fel
a Delta S4 is igy volt a 2500-s kategoriaban 1759x1.4=2462
1.4x meg 1.7x szorzót szoktak használni max, jó volt ez a 2000ccm-g eddig, ez a 4000 ez egy overkill, a 2500 beleférne...de a 4000
pl egy 1.3-s sima street(!) UnoTie mikor fog egy szinten street M3-s vagy M5-s BMW-t letolni vagy csak fej-fej menetet mennie? vagy egy Nissan 370Z-vel? ezek egymas ellen mennének, mikozben 8sec 100-ra vs 5sec 100-ra, tok mas liga a ketto, 13sec-s vs 16sec-s auto street-ben gyarilag ahogy az utcarol bejon
vagy amire 5sec-s leviszed a Uno 0-100-s idejét, az addigra már az rég nem street Uno, hanem inkabb SP-s
na meg kivancsi lennek a Zoliek szerint milyen potens street 1.2-s kisturbok vannak, amik majd egy 2.4-s stroker kit-s (jaj hat miert pont veletlenul 2.4-g lenne ...) meg a K20-s CTR vagy egy "szamhaborus" B20-s motoru VTI ellen majd labdaba rughatna AS2-ben?
dogoljek meg ha lattam akar egy darab ezerkettes TSI Polo-t vagy TCE Clio-t kint valaha osszesen , eleve egyik sem egy kifejezett hothatch modell, talan meg nezokent sem volt kint egy sem
azaz elvileg lenne ellenfel az ero sotet oldalarol, de gyakorlatilag meg nem lesz
(nagyon kiszoptak a Punto-ktol, vagy miert kellett elb@szni a ccm aranyokat ennyire?)
sokkal ertelmesebb lene, ha az AS2 2000-rol 2500ccm-re none szivoban (esetleg 2800-g), hogy a pl meg E30-s 325i-k is oda keruljenek be, es ott mennenek a popularis es elterjedt 1.4-s kisturbosok is, az R5GTT-k a 1.4Polo TSI-k, 1.3-1.4 UnoTie-k meg a PGT-k TJET-k, ez lenne legnepszerubb kategoria, ezek az utcan is egymas ellenfelei kb, es a legvaltozatosabb mezony ez lenne a legtobb induloval, nem lehet leosztani elore, hogy mikor ki gyoz, igy itt meg a hondasok is strokerezhetnek tovabb a B20/K20-aikat akar, buntetlenul, SP-zes nelkul
AS3 meg lehetne a 2501-4000 meg az 1600-2000turbos, de meg ez is 2.5x szorzo lenne at 1.6T vs 4.0 kozott, tul nagy ez az ollo meg igy is
igy a jelenlegi a terv szerint az AS2-ban, ha nem pont egy VTI-vel indulsz, akkor ki se gyere - ezt mondja a tervezett szabalyzat egyelore
igy hogyan akartok tobb indulot?
ja meg nem lenne baj vmi szuroproba szeru ccm ellenorzest bevezetni is, aminek lenne vmi cheat-lest visszatarto ereje, igy kb az nem cheat-l, aki nem szegyell
max 5perc lemerni egy auto motorjat azzal a kutyuvel, ugyis tart vagy 30-40percig a dijkioszto elotti alldigalas, annyi ido boven eleg kene legyen, te meg te meg te lecci alljatok ide, koszonjuk.
mi merettunk le KKL-n autot ugatas miatt, de akkoris ugy keresgettek elo muszert, mert gondolom jo "gyakran" van hasznalva, nem volt egy nagy ido ugy sem amugy
...szerintem
(nem kifejezetten neked irtam az egeszet, csak reszben )
Ha szabad egy kicsit összefoglalni ...
Az alapprobléma az - évek óta - hogy kevés a versenyzõ, kevés a nézõ. Ennek legalábbis egy oka az, hogy csökken a street versenyzõk száma. Talán amiatt is, hogy túl lazák lettek a street szabályok, ez ugyan azért történt, hogy minél több autó beleférjen, de ez egy másik történet. Szóval a sok mindent engedõ szabályok miatt sok versenyzõ azzal szembesült, hogy a kicsit reszelt, vagy akár gyári utcai autójával X-szárnyúak, és Batmobilok ellen kell mennie. Ettõl egy kicsit megfogyatkozott a létszám. A street élmezõnye pedig arra ébredt rá, hogy ugyan nagyon megy a foci, de akkora lett a különbség a street és a profi között, hogy az eltérõ szabályok miatt nagyon nehéz felváltani profiba, legalábbis úgy, hogy ott is élvezetes verseny legyen. Ennek következtében szinte megszûnt a profi kategóriák utánpótlása, ott is tapasztalható a mezõny fogyása.
Erre tûnt jó megoldásnak, hogy a street legyen valódi utcai kategória, a komolyabban faragott autóknak pedig legyen egy félprofi kategória, ahol egyrészt már valamennyi "költõi" szabadság van az autótuning verseskötetben, illetve ahol lehet olyan dolgokat, módszereket, eszközöket használni, ami a profi kategóriák felé mutat, hátha így könnyebb lesz profiba váltani.
Úgyhogy streetben nincs utólagos turbósítás, motor átépítés, nagyzene.
A félprofiban pedig jöhetnek a strokerek, a v8-as 316-osok, az 1,9-es Hondák, a 2,5-ös turbós Audik, Corsák Calibra motorral, kis Peugeot MI16-al, elég körbenézni a hasznaltauto.hu-n, az átlag márkahû rendes autóbuziknál egy felé forognak a kerekek. Ja, és persze, ezek az autók azt a gumit is röhögve forgatják már el, amelyek nemcsak kilógnak a sárvédõ alól, de már a járdáig nyúlnak. Itt viszont fel lehet tenni DOT-os, E-s slicket, ami az erõs autóknál igencsak érezhetõ javulást fog jelenteni. Persze elõször majd pár féltengelytörést, újra kell gondolni hajtást, futómûvet, rajtot, de ilyen ez a popszakma. Azt hallottam :-)
Szóval ennek szellemében tart most ott a dolog, hogy ha kiszedünk olyan autókat, melyek szinte kategóriákat határoztak meg, akkor egy picit másképp kellene meghatározni kategóriákat. Ez szinte mindig azzal jár, hogy van egy csomó autó, ami a jelenlegi pozícióhoz képest esetleg rosszul jár. Ez egyáltalán nem cél, de sajnos minden változtatás ezzel jár, de ha valaki kikáromkodja, fészbukolja magát, észre kell vennie, hogy az egyszerûsítés felé megyünk. Az, hogy ilyen sok kategória volt eddig, ugyanúgy nem oldotta meg azt, hogy vannak autók, melyek valamiért sokkal gyorsabbak ebben a sportban, mint a hozzájuk hasonló összes többi autó. Persze lehetne annyi kategória, ahány autó. Nem lenne verseny, nem lenne motiváció ... szerintetek ?
Az utóbbi 5-10 év pedig megmutatta, hogy 402 méteren kis odafigyeléssel, optimalizálással fogy a hajtás jelentõsége. Hátsókerekes autók rajtolnak le hasonlóan erõs összkerekeseket, elsõ kerekesek hozzák be a rajtnál jelentkezõ hátrányukat a pálya második felén. Olyan gumik, ismeretek, módszerek vannak - és nem csak profiban - melyeket egyre többen használnak, használja hát mindenki, hogy még érdekesebb, még élvezetesebb legyen a verseny. És ez lehet talán az egész lényege, hiszen mind a versenyzõ, mind a nézõ ugyanazt akarja - élvezni a versenyt.
És akkor végül, de nem utolsó sorban a jelenlegi kategória elképzelések. Még egyszer, nem a kilógó autókat keressük, ha be lehet õket jobban sorolni, hajrá, a nagy tömegre keresünk szabályt.
AS1 : csak szívó benzinesek, 0-1600 ccm, DOHC 0-1550 ccm
Kis, könnyû autók, jellemzõen elsõkerékhajtás, vélhetõ japán fölény
AS2 : szívó benzinesek 1601-2400 ccm, DOHC 1551-2400 ccm, turbósok 0-1200 ccm
VTEC kategória, de nagyobb benzinesek, és kis, könnyû turbósok ellen
AS3 : szívó benzinesek 2401-4000 ccm, turbósok 1201-1500 ccm
Nagy szívók, fütyülõs Fiatok
AS4 : szívó benzinesek 4000 ccm felett, turbósok 1501 ccm felett
Halálkategória, egy turbó mind felett, Audi, DSM
AS5 : dízelek
Jelenleg 1,9TDI nyomulás, igazából nem is várható változás, a nagyobbak annyival nehezebbek
SP1 : szívó benzinesek 0-2000 ccm
Kis Opelek, BMW-k nagy tesó motorjával
SP2 : szívó benzinesek 2000 ccm felett, turbósok 0-1600 ccm
V8-ak a kiscsigák ellen
SP3 : turbósok 1601-3000 ccm
Csigaverseny, "Utólag bármit meg lehet fújni" jeligével
SP4 : turbósok 3000 ccm felett
?
SP5 : dízelek
1,9TDI a konszern legkisebb autóiba
Most így hirtelen : AS3 lehet, hogy mehetne turbósoknál 1800 ccm-ig, AS4 e felett. SP2-SP3 határ szintén 1800 ccm, SP3-SP4 határ lehetne 2250 ccm, strokerek menjenek SP4-ben, turbósított BMW-k ellen.
SemiPro-ban bármilyen E-s vagy DOT-os gumi használható, mûszaki vizsga kell, de tetszõleges, mûszakilag megfelelõ módon beépített, gyártó-azonos motor használható, eredeti helyén elhelyezve
Profikban nincs változás Országos Bajnokság kerül kiírásra
Street és SemiPro kategóriáknak Magyar Köztársaság Kupa kerül kiírásra
Díjtételek
Street versenyzõi igazolvány: 3.000,-
SemiPro versenyzõi igazolvány: 5.000,-
Profi versenyzõi licenc: 30.000,- (tartalmazza a nevezési díjat is az OB futamokra)
Profi napi licenc: 5.000,-
Profi nevezési díj: 3.000,- (csak napi licenc esetén kell)
Street nevezési díj: 2.000,-
SemiPro nevezési díj: 3.000,-
VIP-sáv használata: 5.000,- (profi, semipro), 6.000,- (street)
További részletekés pontosítások késõbb a szabályrendszerben lesznek.
Szeptember 23. azaz ma 19.00 kor nyílt szakági megbeszélést tartunk a XIV kerület Istvánmezei u 1-3 Magyar Sportok Háza földszinti nagy tárgyalóban.
Mindenkit szeretettel várunk, ötletekkel, gondolatokkal a 2015 évre vonatkozólag a Gyorsulás és Drift szakágban történõ szabályváltozásokkal kapcsolatban.
Extreme Technical Weekend 2 és Szallerbeck Nemzetközi Évadzáró Honda Találkozó
A Dragracing.hu megirigyelte ezt a sok-sok „fesztet”, így saját íze szerint készített egyet nektek. Ez pedig nem más, mint a 2014. október 5-én megrendezésre kerülõ Extreme Technical Weekend 2. A szervezõk elõvettek sörös korsó helyett egy hatalmas shakert és olyan koktélt készítettek neked, amitõl megnyalod mind a tíz ujjad…
A múlt évben óriási sikert aratott Extreme Technical Weekend második felvonásában mindenki megtalálja, amit keres. Ha izgalomra vágysz, akkor nézd meg, hogyan fûzik le a nehéz hungaroringi pályát a drift pilóták. A magyar országos bajnokság résztvevõi mellett természetesen több nemzetközi pilóta is hazánkba érkezik, hiszen igazi kuriózumnak számít ez a pálya a profik körében.
Természetesen ha Dragracing.hu, akkor egyértelmûen nem maradnak minõségi pálya, profi idõmérés nélkül a gyorsulás szerelmesei sem, akik 402 méteren harcolhatnak meg a legjobb idõkért. Azokat, akik nem az õrült szögeket vagy épp a hihetetlen gyorsulást keresik, azokat várja a szlalom országos és Európa bajnoki futam következõ versenye.
A szervezõk a fenti koktélt egy igazi ínyenséggel fûszerezték meg, ez pedig nem más, mint a Stunt Riding országos bajnokság, melyen igazi jó értelemben vett õrültek mutatják majd meg nektek, hogy a motor nem jármû, csak egy eszköz, mely ámulatba ejt, elvarázsol és ellent mond a technika minden ismert törvényének.
Természetesen a Dragracing.hu idén is gondol a gyermekekkel érkezõkre, így a családokat várja a Szallerbeck Nemzetközi Évadzáró Honda Találkozó megannyi gyönyörû autójával, a gyermekeket pedig a szimulátorok és az ugráló várak.
Minden koktél, minden „feszt” elmaradhatatlan része egy kis meglepetés. A Dragracing.hu csapata idén elhozza Magyarországra azt a fiatalembert, aki 11.600 köbcentis épített autójával Santa Podban az Európa Bajnokságon, legutóbb a második helyet szerezte meg. Az úriember nem más, mint Sascha Pretzsch, aki nem félti sem magát, sem a technikát – mindent megtesz azért, hogy újabb másodperceket faragjon le legjobb idejébõl és megküzdön a Dragaccsal.
Gondolom, hogy már neked sem kérdés, hogy október 5-én hol töltöd majd el a napod barátaid, családod körében. Ne feledd! Október 5, Hungaroring, Extreme Technical Weekend 2. Ott a helyed!
Október 5. vasárnap reggel 07.30-kor nyitjuk a kapukat.
Gyorsulási verseny idõméréssel, kijelzéssel, timeslippel.
Kategóriák:
Szívó:
0-1550 ccm
1551-1900 ccm
1900 felett
A nitro és/vagy turbó 1 kategóriát emel.
Kategóriánként 1-3. helyezettek Kupa díjazásban részesülnek.
Szlalom :
S1 - Széria autó 1000 ccm alatt
S2 - Széria autó 1001 - 1400 ccm között
S3 - Széria autó 1401 - 1600 ccm között
S4 - Széria autó 1601 ccm felett
T1 - Túra autó 1000 ccm alatt
T2 - Túra autó 1001 - 1400 ccm között
T3 - Túra autó 1401 - 1600 ccm között
T4 - Túra autó 1601 ccm felett
NK - Nõi kategória (5 bajnoki nevezés esetén)
JK - Junior kategória
P - Prototípus
SA - Széria Csoport
TA - Túra Csoport
HH - Hátsókerekes kategória (5 bajnoki nevezés esetén)
Mx5 – Mazda Mx5 kategória (5 bajnoki nevezés esetén)
ZK – Zöld kategória (5 bajnoki nevezés esetén).
Honda Kategóriák:
Szívó:
0-1550 ccm
1551-1900 ccm
1900 felett
A nitro és/vagy turbó1 kategóriát emel.
Minden kategória 3 versenyfutam
Továbbá 2 db „Edzõkör”-re is van lehetõség még a versenyfutamok elõtt.
A három versenyfutamból a két legjobb kör kerül értékelésre.
Kategóriánként 1-3. helyezettek Kupa díjazásban részesülnek.
A gyorsulási OB kategóriái megegyeznek a kiírásban szerepeltekkel, vagyis a szokásos
Szlalom:
Honda kategória 4000 Ft a nevezés + 1000 forint a biztosítás
Nem hondásoknak 7500 Ft a nevezés + 1000 forint a biztosítás
07:50 Pályabírói eligazítás
08:00 Adminisztratív és technikai átvétel kezdete
08:30 Gyalogos pályabejárás kezdete
09:00 Gyalogos pályabejárás vége
09:05 Versenyzõi eligazítás és megnyitó ceremónia
09:15 Pályazárás
09:25 Edzés kezdete edzéskártyával (idõmérés és felvezetés nélkül)
10:00 Adminisztratív és technikai átvétel vége (Depóba állás vége)
10:15 Rajtlista kifüggesztése
10:45 Edzés vége
10:50 Pályazárás
11:00 1. mért kör kezdete
17:30 Ideiglenes eredménylista kifüggesztése
18:00 Díjkiosztó.
Drift:
Elõnevezés esetén 25000.- ( 80 euró ) a nevezés
A helyszínen 30.000.- ( 100 euró ) a nevezés
Szeptember 23. 19.00 kor nyílt szakági megbeszélést tartunk a XIV kerület Istvánmezei u 1-3 földszinti nagy tárgyalóban.
Mindenkit szeretettel várunk, ötletekkel, gondolatokkal a 2015 évre vonatkozólag a Gyorsulás és Drift szakágban történõ szabályváltozásokkal kapcsolatban.
20.-án szombaton a szokásos autós és motoros kategóriák mellett kamiongyorsulás, külön Német Suzuki és Ford kategóriák, és nem utolsó sorban usa autós gyorsulás!
A vasárnapi fertõszentmiklósi versenyt kénytelenek vagyunk elhalasztani 28.-ra!
Függetlenül attól, hogy vasárnapra csak 4-5 mm esõt jósolnak, az elmúlt napok több mint 50 mm csapadéka elárasztotta a területet.
Sajnos a hely adottságai miatt nincs lehetõség a rendezvény lebonyolítására, mert a zöld területen áll a víz, tiszta dagonya, és az esõ jelenleg is esik.
A parkolás és a nézõtér ezen a területen van! A versenyzõk óhatatlanul is felhordják a sarat a pályára!
Köszönjük megértéseteket, további infó a facebook.com/gyorsulas - on!
Sokan kérdezték privátban, hogy mi lesz holnap. Az idõjárás nem biztos, hogy optimális, de mindenképpen meg lesz tartva a verseny !
Várható idõ: Borongós, esetenként derült idõ, 22-24 fok, esõ elõfordulhat, de nem lesz egész napos esõ, versenyzésre alkalmas lesz. várunk mindenkit szeretettel !
22-24 fok körüli hõmérséklet változékony felhõzet. Elõfordulhat esõ, de ez csak kisebb idõszakban. Szerintem versenyzésre alkalmas. A pályát megpróbáljuk nagyon jóra megcsinálni, hátha lesznek erõs autók akiknek szüksége van ilyen pályára :-)
Gyorsulás éjjel és nappal Szeptember 13. Kiskunlacháza
Ha unod már az Éjjel-nappal Budapestet, akkor mondok egy jobbat helyette: éjjel-nappal Kiskunlacháza és éjjel-nappal drag. 2014. szeptember 13-án szombaton ugyanis reggel 8 órától egészen éjfélig lesz a gyorsulás szerelmeseié a kiskunlacházi aszfalt.
A kiskunlacházi reptéren repülõk helyett épített versenyautók, bivaly erõs motorok és szárnyaikat próbálgató amatõrök harcolnak meg majd az idõvel és saját korlátaikkal. Ezen a hétvégén kerül megrendezésre a Magyar és Szlovák Autós és Motoros Országos Bajnokság, valamint a Magyar Szlalom Országos Bajnokság következõ futama. Ezen a napon kerül megrendezésre a II. Yankee Cars klub találkozó is, az elõzõ év felhozatala garancia arra, hogy nem lesz hiány V8 vasakból és a gyorsulás õshazájából érkezõ egyéb más csodálatos jármûvekbõl sem.
Ha ahhoz van kedved, akkor lesd meg a pálya szélén, a depóban sorakozó autókat, kukkants be a motorháztetõk alá, beszélgess a versenyzõkkel és szerelõkkel, ismerkedj meg még jobban ezzel az egyre gyorsabb ütemben fejlõdõ sporttal. Ha felfedeztél már minden finom technikai részletet, akkor legeltesd a szemed nyugodtan a gyönyörûbbnél gyönyörûbb hölgyeken. Házas és foglalt uraknak sok szeretettel ajánljuk a büfét.
Ha mindez nem lenne elég, ha mindez nem hozna elég izgalmat az életedbe, akkor ülj be az autód volánja mögé és nevezz. Száguldj, próbáld ki magad és dicsekedj másnap azzal, hogy milyen jól helytálltál ebben a sportban is. Need for speed feeling, hajrá.
Úgy gondolod, hogy erre nincs elegendõ pénzed? Nos, akkor van egy nagyon jó hírünk számodra: 2014. szeptember 13-án 19 órától a nevezés ingyenes. Igen, jól hallottad: ingyenes. Most már nincs kifogás, irány a garázs. Csinosítsd ki a kocsit, pakolj bele pár lóerõt, simogasd esténként a gázpedált, hogy ezen a versenyen a legjobbat hozd majd ki magadból.
Várunk Téged, a barátaidat és mindazokat, akik imádják a sebességet, a gyorsulást, az erõs autókat, motorokat és a csinos hölgyeket.
Hali!
Aki szeretne hogy -ne a véletlenen ...vagy:...csak el kellett volna mennem...-gondolatokkal zárni az utolso 402m-es versenyhétvégét...
Akkor az idõben jelezze...akár a:
..KISKUNLACHÁZÁRA...(szombat)
...FERTÕ...(vasárnap)
versenynapra a szállitási igényét...akár soförrel is
Üdv:
Dragtrans
DDR Dunántúli Drag Bajnokság 2014.
A Westdragrace és a Futam.hu 2014.-ben meghirdeti a Dunántúl Drag Racing bajnokságot!
A bajnokságban az éves összetett elsõ 6 legeredményesebb versenyzõt díjazzuk:
I. 200 000.- Ft
II. 150 000.- Ft
III. 100 000.-Ft
IV. 50 000.-Ft
V. 50 000.-Ft
VI. 50 000.-Ft
Pontozás:
nevezés: 50 pont N
1 nyert döntõ futam: 50 pont ED
2 nyert döntõ futam: 100 pont KD
3 nyert döntõ futam: 150 pont D
( a maximálisan elérhetõ pontok: 4*50 pont nevezésért, 4*150 pont
Bye futam is érvényes nyert futamnak minõsül
Név TASZÁR Tököl Rábaring Fertõszentmiklós éves össz.
N ED KD D N ED KD D N ED KD D N ED KD D összesen
Hlova Béla 50 50 50 50 50 50 50 50 400
Kelemen Ákos 50 50 50 50 50 50 300
Zlatarics Botond 50 50 50 50 50 50 300
Nömös Gyula 50 50 50 50 50 50 300
Tolnai Krisztián 50 50 50 50 50 250
Péter Norbert 50 50 50 50 50 250
Siska Gábor 50 50 50 50 200
Aknay Norbert 50 50 50 150
Reményi Zoltán 50 50 50 150
Oroszi János 50 50 100
Harmati Attila 50 50 100
Sárközi Nikolasz 50 50 100
Bencs Attila 50 50 100
Cholnoky Miklós 50 50 100
Bognár Gábor 50 50
Azt gondolom, hogy megtaláltuk a megoldást a problémára, szeptember közepén lesz egy megbeszélés és ott minden tisztázva lesz, addig is gyûjtsétek az ötleteket. :-)
Azért jó ha megváltozik a szabály, mert korábban kikerültem a versenyzõk közül mert nagyobbra cseréltem a motort a G1-be, most 1 éve összejött annyi hogy vettem 1 BMW-t amin fejlesztettem annyit hogy a kategóriájában dobogóért csatázok. Ha változik a szabály felesleges volt a BMW, mehet a levesbe mert a könnyebb(pl E30), de azonos motoros autók ellen esélytelen...
Persze értem Én az indokaitokat, csak a f...ért nem egy évvel korábban akartatok szabályt változtatni....
Akivel én eddig beszéltem,õk is ezt preferálták. Nevezzük amatõrnek street helyett és ne kelljen a motort bepapírozni.Remélhetõleg így a tesztbe szorult emberek beférnek valamelyik amatõr katba. Ha meg van verseny,nem csak az idõ ellen megy,érez majd motivációt feljeszteni,ill kijönni a következõ versenyre is.
Nagy igazság,hogy ezeket a lábon közlekedõ utcai autókat nem lehet pro-ba kényszeríteni,az egész más kategória mind teljesítmény/idõben,mind pénzben.
Technikai sport,aki stock autóval szeretne elsõ lenni,az nézzen valami kupasorozatot,dragban nehéz változtatás nélkül valamit elérni,hacsak nem valami szuperautóról van szó.
Kik maradtak 2005 óta? Én speciel pont akkor kezdtem a Rábán
Mikor két éve átalakítottuk a szabályokat - Westdragrace sorozat - ugyanezeken a kérdéseken rágtuk át magunkat, sok versenyzõt megkérdezve.
A forgalmi szerint ami biztosan megállapítható a gépátvételen az a típus, szín és alvázszám.
Sem a köbcentit, sem a lóerõt, sem a súlyt, sem sok esetben a motorszámot nem lehet leellenõrizni. Akkor meg minek a szabályzás?
Nem is Steet-nek hívjuk a kategóriákat, hanem Amatõrnek, nincs szükség érvényes mûszakira, csak forgalmira, könnyíteni egy elemet lehet, motorcsere, stróker elfogadott, kipakolni nem lehet. Ezeket lehet ellenõrizni (nagyjából).
Ugyanez volt a gumik témája is. Nálunk lehet mintás slik.
Tudom-tudom, mi lesz az utcáról beesõ gyári autókkal, meg utánpótlás, meg stb.
Lehet süketelni, de ha végignézzük a nevezõket 200 autóból 10 gyári, aki már valamit épített az autón, - motor, kuplung, váltó, futómû - az szeretné megmérettetni magát, és a vasat.
Tegyük a szívünkre a kezünket, ez technikai sport, pénz kell hozzá, nulla Forintból nem mûködik, és erre azonnal rájön mindenki, már a belépõ és a nevezés is visszafog.
Ez a törekvés, hogy szorítsuk át a Profi kategóriákba a csak kicsit átépített autókat kútba esett, lássuk be, a profi kategóriákba már ütõs autó kell, és az rengeteg pénz, idõ, odaadás, és ezt kevesen engedhetik meg maguknak.
Tehát felesleges olyan szabályokat megalkotni, amit sem betartani, sem betartatni nem tudunk.
Ezt az amatõr-street kategóriát jobban elsimítaná az idõalapú kategória, de ez meg a fejlesztéseket fogná vissza meggyõzõdésem szerint, valamint a fejekben a headsup van, nem a bracketelgetés, hisz kezdetektõl ezt szokta meg mindenki idehaza.
Nálunk befér a gokarttól a dragsterekig mindenki, van ellenfél, versenyezhet, felállhat a dobogóra, nincs teszt kategóriába félre tolás.
Természetesen pár szabályon lehetne javítani, változtatni nálunk is még, de nem tervezzük.
A motoros kategóriákat is átszabtuk rendesen, volt balhé kezdetben, sok önös érdekkel, de belátták, nem csak róluk szól a verseny, fejlesztettek, és felzárkóztak, ma ismét a dobogóra kerültek. Motornál egyszerûbb a helyzet, ha van lehúzató, meg nyújtott villás, akkor nem utcai, ennyi.
Vannak olyan hangok, hogy elmaradnak versenyzõk! Na és? Eddig nem maradtak el? 2005 óta járok rendszeresen ki versenyezni, elõtte csak nézõként, kik vannak még a pályán akkoriból? A legkevésbé a szabályok riasztottak el komoly versenyzõket, inkább fordult a világ, más lett a hobbi, változott az anyagi helyzet, család, gyerek stb. Nézzétek végig az itteni dragbázist és a régi versenyeredményeket! Én el szoktam rajta csemegézni, és jól esik visszaemlékezni versenyzõkre!
A 2005 ben kitört rendezõi háborúban sokkal több versenyzõt veszítettünk, mint a szabályrendszerrel, véleményem szerint arra kell törekedni, hogy ez még egyszer ne következhessen be.
Szerintem órákon át tudnám sorolni, hány ember használ az utakon olyan autót amiben a papíron gyári motornál jóval erõsebb van, és nap mint nap használja az UTCÁN.
Kérdezem én, mitõl utcai kategória az utcai? (tisztában vagyok a szabályzattal, a kérdésem költõi...)
Én is támogatnám egy kicsit átgondoltabb, és felügyeltebb versenyszervezés jövõjét!
Sajnos szerintem mindenki tudja, hogy a kis hazánkban a lehetõségek nagyon korlátozottak mindenféle utólagos módosítások papírozásával kapcsolatban. Mindenkinek a saját felelõsege az, hogy mit mer megtenni, a közúti közlekedés szabályzatának tudatában.
DE az, hogy egy felügyelt zárt versenypályán történõ eseményen, miért kell feltétlen forgalmi engedélyhez kötve kategorizálni, azt nem tartom reális kategorizálásnak.
Sokkal élvezetesebb, kiélezettebb és közönség barátabb lehetne, egy realisztikusabb kategória rendszer felépítése, és valószínûleg több versenyzõt eredményezne a jelenlegi keszekusza több órás várakozásokkal tûzdelt irreális besorolású versenyek helyett.
http://www.dragracing.hu/esemeny/2014-10-11-margithid-pesti-hidfo-9-kikoto-primus-hajo-2014-dijatado-unnepseg