Így van szabályok kellenek ! Nem hinném , hogy ez kellene legyen a Profi és amatõr kategória elválasztó vonala. Ha a papír korrektségét nézzük , akkor rendben ,de akkor minden az autón véghezvitt módosítása legyen benne a forgalmiban. Gondolom az összes utólag turbósított utcai kategóriában induló autónak be van jegyezve a forgalmijába , hogy turbós lett, és gondolom az ültetés is stb. ami mind számít az autó eredményében.
Értem , tehát az utólag turbósított autók, nem utólag hekkelt autók , illetve a legálisan lepapírozott motorcserén átesett (nagyobb motor / turbós) autók nem hekkelt autók ! Ezt akarod mondani ? Csupán , mert a forgalmiba be van íratva ?
Anno ezt én is feldobtam,de el lett utasítva 1mp alatt. Pedig nem hiszem,hogy van elég versenyzõ,amikor sok az üres kategória. A régi szabály,hogy ccm és feltöltés volt a fontos,sokkal rugalmasabb volt.Szerintem mindenki ismer 1-2 autót,ami ezen szabály miatt nem jár ki,max egy évben egyszer tesztben.
Ráadásul gondolom a profi autókban , senki nem ellenõrzi a motorszámokat és azok eredetét . Ráadásul azok sem forgalomba valók ! Akkor miben is másak a street kategóriákban induló autók ??? Mert az a neve , hogy Street ? Ennyi erõvel Amatõr kategóriának is lehetne hívni . Az , hogy a tulaj mit kockáztat ahhoz , hogy odajuttatja a versenypályára a kocsiját senkinek semmi köze.
Mivel egy hivatalos magyar sportszovetseg versenyszabalyairol beszelunk, eleg nehezen tudom elkepzelni, hogy rendszamos, de forgalomba nem valo auto a bajnoksagon indulhatna...
Például nem attól lenne profi kategóriába sorolva egy autó, hogy a gyári motorja van-e vagy sem és az papírozott avagy sem. Nem gondolom, hogy egy autó attól lesz profi gyorsulási eszköz, hogy egy motorcsere történik benne és ez nincs lepapírozva. Mert lényegében a mostani szabályozás szerint csak a papír számít.
Ugyan úgy be lehetne sorolni a motorcserés autót a ccm és feltöltésének megfelelõ kategóriába, ha nincs kipakolva és szénné könnyítve , mint ahogy ez most is le van szabályozva.
Sziasztok !
Lehet tudni, hogy a jövõ évi szabályok és kiírás elkészítése mikor fog elkezdõdni ?
Szerintem nagyon sok embernek örömet okozna és versenyzési lehetõséget, illetve kedvet az induláshoz, ha a Profi és Street kategória definiálása picit kedvezõbb lenne a kisebb költségvetéssel rendelkezõ gyorsulási versenyt kedvelõ sporttársak részére. Ha a Street kategóriák is picit több szabad teret kaphatnának , így nem kényszerítve embereket adott esetben a Profi kategóriába , aminek az indulási feltételeit viszont nem biztos , hogy tudják, akarják viselni, nem mellékesen semmi sikerélményük nem lehet abban a kategóriában. Tudom, hogy az elmúlt években rengeteg szó esett már errõl, de hátha most ismét átrágva lehetne valamit még finomítani. Köszönöm, aki vette a fáradtságot és elolvasta.
Nem egyszeru egy ilyen autot 100%-on tartani.
Koszi a beszamolot. Sajna Hockenheimben csak ideiglenes a kezelt palya, nem eloszor lett ratyi. Elobb utobb ugyis eljutsz vele egy rendes palyara, majd ott megmutatja a Dragacs, hogy nem tragacs!
Egy kis segítséget szeretnék kérni
A mostani kunmadarasi versenyen h lessz a pontozás így hogy elmaradt a döntõzés?Csak a kvalifikációs pontok lesznek beírva és a helyezésért nem jár pont mert ugye nem volt döntõs futam vagy azért is kapunk pontot?Köszönöm
Na megint elérkeztünk arra a pontra, hogy írogatok kicsit.
Kezdeném a Németországi vagy is jobban mondva a Kunmadarasi versennyel, ahol is az autóm nem volt tökéletes és mint már sokan tudjátok az utolsó futamban közel 200 km/h val a falhoz csaptam a Dragacsot ( szegényke ). Ezt a kis mutatványt én karcolás nélkül megúsztam de hõn szeretett autóm már nem volt ilyen szerencsés és picit zokon vette a betonfalat. Ez az esemény június 28. történt ami után 2-3 napra én elmentem nyaralni, de közben megszerveztem, hogy a Dragacs a Németországi EB re üzemképes legyen. Az autón a tetõ kivételével minden elemet le kellett gyártani ( Szilágyi Zoli csinálta ). A kompreszort teljesen fel kellett újítani ( Tuboly Csaba csinálta )köszönhetõen a betondaraboknak, amiket megevett. Cserélnünk kellett egy dugót és 4 szelepet, na persze az összes csapágyat és tömítést és össze kelett rakni az egész motort ( Szentesi Pisti és Lantos Andris csinálta ), nem volt kis meló, de meglett. augusztus 2 értem haza a nyaralásból és augusztus 3. szerveztünk egy versenyt a Hungaroringen ahol is gurultunk az autóval egyet, minden jónak tûnt. Augusztus 6. elindultunk Németországba, 7. kipakolás gépátvétel stb. idén a gépátvétel konkrétan 1 óra alatt megvolt a sorbaállással együtt a tavalyi másfél nap helyett. Majd következett a péntek az elsõ futam, gondoltuk, hogy finoman kezdünk egy Kunmadarasi beállítással 4000 rajt és 30 fok gyújtás 8500 maximális fordulat, csináltam egy jó gumimelegítést és utána elrajtoltam, azt hittem jégen vagyok ismételten 100-150 méter gumifüst és nem megy az autó, csúszik nagyon a pálya, eredmény 9.8@268 a verseny legjobb ideje részünkrõl. Következõ futam még pénteken volt és mi visszavettük a rajtot 3800-ra ami a Kiskunlacházi beállítás, szintén jó gumimelegítés és szintén szar futam és ezzel el is telt a péntek. Hozzá tenném, hogy a versenytársak se mentek megközelítõleg se olyat mint tavaly. A Pro Mod kategóriában Andy Robinson aki már volt Európa Bajnok éppen csak belekarcolt a 7 idõbe 7.9 volt a legjobbja. Majd jött a szombat ahol is elméletileg megint két futamunk lett volna de csak egy volt amiben visszavettük a rajtot a Budapesti rakparton használt 3000 rpm re és visszavettük a gyújtást is -5 fokkal, ez se segített a rajt után megcsúszott és szinte teljesen átmentem a másik sávba. A futam után észleltünk fémszemcséket az olajba, de ez nem lett volna baj, viszont törölték a 4. qvalit, nekünk ennyi volt nem kerültünk be a legjobb 8-ba. Hazajöttünk és szétszedtük az autót ahol is a váltó felöli tám csapágy teljesen gatya lett, de a többinek semmi baja, nem nagyon értettük mi a franc van. Az látszott, hogy ott nagyon meleg lehetett. Sokat tanakodtunk és mindenre kitérve se tudtuk biztosan mi is a baj, csak azt tudtuk, hogy valami nyomja elõre a fõtengelyt, hiszen a csapágy oldala is rendesen megkopott. Mivel a fõtengelyt köszörülni kellett így felhívtuk Tuboly Csabit akinek szintén elmondtuk a problémát, azt mondta vigyünk le mindent és megnézi, szétszedésnél azt tapasztaltuk, hogy a 3000 Le re méretezett váltónk behajtó tengelye elcsavarodott, húúúúú mi a hóvihar történt itt . Levittük a váltót a konvertert, a fõtengelyt a csapágyakat. Megnézte a konvertert és teljesen rendben találta 2.5 év versenyzés után, megnézte a váltót és abban is minden rendben volt kivétel azt, hogy a fékszalagok szorosak voltak és mivel minden rendben volt azt mondta, hogy már csak egy probléma lehet az, hogy a váltóban az olajnyomás valamitõl megnõtt és az nyomja, elõre a konvertert a konverter pedig nyomja a fõtengelyt. Igaza lett !!!!!!! Elmondta mennyi lehet a maximális nyomás és miután visszakaptuk a fõtengelyt, Szentesi Pisti összerakta a gépet, illetve beépített egy nyomásszabályzó szelepet a váltó körbe, a mai nap kipróbáltuk és a 130 psi óra alapjáraton kiakadt. Beállítottuk a szelepet 90-100 psi közé és láss csodát ott is tartja a nyomást, remélhetõleg ez megoldja a problémánkat, illetve részben magyarázza a Németországi problémát, hiszen a rajtban akkora volt a váltóban az olajnyomás, hogy szegény kuplungom nem nagyon tudott csúszni, tehát olyan volt a rajt mintha direkt hajtásom lenne és ez okozhatta a kipörgéseket. A Dragacs ismételten kész és remélhetõleg jobb és erõsebb mint újkorában, de ezt majd meglátjuk augusztus 20. Kunmadarason ahol is a Dragacs ismét száguldozni fog. Köszönöm, hogy elolvastátok, most ennyi jött ki belõlem.
"Indul a Dunántúl Drag Racing Bajnokság !
Elsõ állomás TASZÁR, május 1.
A Westdragrace csapat és a Futam.hu 2014.-ben meghirdeti a Dunántúl Drag Racing bajnokságot!
A bajnokságban az éves összetett elsõ 6 legeredményesebb versenyzõt díjazzuk:
I. 200 000.- Ft
II. 150 000.- Ft
III. 100 000.-Ft
IV. 50 000.-Ft
V. 50 000.-Ft
VI. 50 000.-Ft
A bajnokság helyszínei, egy-egy versennyel:
Taszár május 1
Tököl június 7
Rábaring augusztus 23
Fertõszentmiklós szeptember 14"
Én meg készülök aug 23 DDR-re, mert az volt kiirva, most meg kiderül, hogy 07. 19 volt az. Meggondolom, hogy Fertõre érdemes-e el mennem 9.14-én, hátha az is megváltozik.
a rajt a 3 kanyarból indul, a cél a 14-15 kanyar között lesz. reggel 9-19.30 ig lehet menni. Rendes pálya verseny lesz és nem szlalom. Kategóriák dragracing profi gyorsulási katok, ( slick gumi + egy kat ) idõterv egész napos. lebonyolítás ( remélem mindenki boldog lesz estére ) :-)
Amit írtam, de akkor leírom bõvebben. Honnan lesz a rajt, meddig lehet menni, ez most szlalom lesz, vagy normàl pálya, kört lehet menni, vagy rajt és cél lesz, kategóriák, idõterv, lebonyolítás?
Vár a hungaroringi adrenalin-fürdõ
DragRacing.hu és a Hungaroring közös szervezésében 2014. augusztus 3-án a formula 1 versenypályán
A DragRacing.hu csapata 2014. augusztus 3-án birtokba veszi a Hungaroringet. A szervezõk azonban annyira önzetlenek, hogy megosztják veled az imádott aszfaltcsík minden centiméterét. Gyere, gyorsulj vagy versenyezz…
Épp a Formula 1 futamot követõ hétvégén Te lehetsz a ringen Hamilton, Massa, Vettel. Bárkinek a bõrébe is bújsz, most Te lehetsz a legjobb. Hogy mi vár Rád? Nevezhetsz a 402 méteres gyorsulási versenyre. Ha már megtanultad a legtöbbet kihozni az autódból és a váltódból, akkor irány a ring többi része, részt vehetsz ugyanis egy 3500 méteres pályaversenyen,( a célegyenes kivételével ) melyen természetesen mérik majd mindenki idejét.
Harcolj az idõvel, küzdd le a félelmed és fürdõzz az adrenalinban. Ha nem vagy elég bátor, vagy még egy kis gyakorlásra vágysz, akkor nincs más dolgod, mint behuppani valamelyik szimulátor ülésébe és legyõzni mindenkit, akit csak lehet. Ennyi program között biztosan megszomjazol majd. A DragRacing.hu ezt a gondot is leveszi a válladról. Nem kell a magaddal hozott meleg ásványvizet iszogatnod. Válassz majd Te a meghívott 12 különleges, egyedi kézmûves sörkülönlegességeket gyártó cég aranyló kincsei közül!
Nem kell otthon hagynod családod sem, hiszen a kicsiket ugráló vár, míg a többieket tuning autó kiállítás, izgalmas futamok és autópiac várja. Az autópiac keretein belül lehetõséged lesz arra, hogy ne csak kiállítsd, hanem áruld is megunt járgányodat.
Gondolom ezek után nem kérdés, hogy hol leszel 2014. augusztus 3-án! Irány Mogyoród, irány a hungaroringi adrenalin-fürdõ!
Jegyárak elõvételben:
Belépõ: 2.250,- Ft
Gyorsulási verseny 402 méter (belépõ és nevezés): 3.500,-
Korlátlan idõintervallumos pálya verseny ( a célegyenes kivételével )3500 méteren (time attack) – belépõ és nevezés: 9.500,- Ft
Jegyárak a helyszínen:
Belépõ: 2.500,- Ft
Gyorsulási verseny 402 méter - nevezési díj: 2.000,- Ft + belépõ
Korlátlan idõintervallumos pálya verseny ( a célegyenes kivételével ) 3500 méteren (time attack) – nevezés: 9.500,- Ft + belépõ
Ha 3-an voltatok a kategóriádba akkor két döntõ futamot nyerthettél max tehát az futamonként 50 így itt kaptál 100-at és a nevezésért kaptál még 50-et ezért ez csak 150.
"A bajnokság helyszínei, egy-egy versennyel:
Taszár május 1.
Tököl júni 7
Fertõszentmiklós szeptember 14
Rábaring augusztus 23"
Ebben a közleményben még konkrétan augusztus 23-áról volt szó a Rába-ringi DDR-re, be is írtam a naptárba akkor, más kiírást nem láttam azóta sehol erre vonatkozóan, csak tegnap... Még jó hogy csak a Balatonra foglaltunk helyet, legalább kicsit közelebb lesz Pesthez képest, csak a víz fog hiányozni!
Az MNASZ és a Hungaroring na és a Drag és Drift szakág jóvoltából ismételten lehetõség van a F1 Magyar nagydíjra jegyeket szerezni korlátozott számban. Természetesen a Licences ( street vagy profi ) versenyzõknek. akit érint és érdekel a téma írjon emailt a roland@dragracing.hu e-mailre vagy hívja a Rolandot a 06304564451 telefon számon. A jegyek korlátozottak !
Nem az augusztusi Rábaring a DDR.
Nevezésért 50 pont, minde nyert döntõ futamért 50 pont, by futamért is ját. Ha hárman voltatok, akkor max 2 döntõ futam volt.
De ez részletesen le is van írva!
2 kérdés:
nem úgy volt,hogy agu.23 lesz a rábaringi ddr?
az is marad és ez egy plussz ?
nekem nem 3x50pont volt taszáron?3an voltunk a kategóriában.és akkor 200lenne