Fertõszentmiklóson pont nem rajtam múlik, Rábaringen viszont én döntöttem így, hogy legyen OB kategória mindig.
A helyzet az, hogy a Tibi a fõnök, hisz én csak belecsöppentem , Õ meg dolgozik közel 10 éve a fsztm-i rendezvényekért. Rám marad a kellemetlen döntések meghozatala és végrehajtása, sok konfliktussal, utálnak is sokan érte. Õ óvatosabb, és kerüli a konfliktusokat, engedékenyebb.
A rábaringen kezelt pályán jobban kiélezõdnek a különbségek, ezért is gondoltam esélyt adni jobban az utcaiaknak is!
Az adottságok miatt Fertõsznentmiklós egy jó buli lesz mindig, show, jó hangulat, kellemes környezet, de a gyenge tapadás, és a biztonságot is nehéz megteremteni.
Rábaringen tereprendezés után egy kellemes környezetet próbálunk teremteni, egy tiszta és jól tapadó pályával, nézõk számára biztonságos, és kiváló láthatósággal. Itt lehet fejleszteni, van benne potenciál.
Egy csapásra semmi sem megy.
Most anélkül váltunk kategóriát Écsen, hogy bármelyik versenyzõ szólt volna.
Hidd el nehéz ügy. Én pár éve versenyzek már, lassan elfogytak azok, akikkel 5 éve együtt nyomtuk.
De mindig jönnek újak, lelkesek, kevés az ilyen hardcore barom, mint én.
Az a hiba, hogy mindenki olyan kategóriát álmodik, amiben jó lenne.
Hogy ne személyeskedjek itt, a ropogósokat említeném inkább.
Vannak öten, de három kategóriát akarnak...............
Én az öt év alatt egy, azaz egy autóval tudtam csak versenyezni, akivel valóban egy súlycsoportba tartozunk, pl évekig alázott az Erdõs Csabi a csõrössel, mégis túléltem, nem szegte kedvem. Most promod és altered az ellenfelem, ami fényévekkel más kategória, mint a Novám.
Ugyanezt élem meg, több száz kilóval könnyebb, és kétszer akkora motorerõvel bíró vasak(???)a kategória társaim, Mások ugyanezt élik meg a többi kategóriákban is.
Pont nekem nem kell elmagyaráznia senkinek.
Az biztos, hogy egy utcai autótól a 11-es idõ ûridõ, és kurván tisztelem is!
Kiforrja magát a kategória rövidesen, de ne találjuk fel a meleg vizet, más már gyártja.
A gyengébb autóknak csak az idõalapú versenyzés hoz babérokat mindenhol a világon.
Valamikor nálunk is ez lesz szerintem, profi heads up és idõalapú kategória a streetnek.
Nincs más lehetõség, mert sosem lesz 30 kategória, mint Madarason a kétkerekûeknek, és így esélytelenek a kisebb, de jól menõ autók.
Az én kedvemet ez nem szegte eddig, de sokszor kiborultam már miatta hidd el.
Elárulom a titkot, bár gondolom nem új keletû.
16 profi versenyzõ van az országban, akiknek több mint a fele nem fog eljönni 200 kilométerre Pesttõl, egy gyenge tapadású pályára fõleg nem.
Tehát eddig is a street versenyzõké volt a pálya, ezek után is az marad. Beesik egy-kettõ profi talán nem zavaró
Nem, nem csodagyerek, csak van tapasztalata, nem elõször megy vele.
Igen, emlékszem a Chevelle féltengelye tört ketté. Azt láttuk, hogy valami házi volt, nem Strange, vagy hasonló.
Szabályozva van, felelõsségvállalási nyilatkozattal lehet menni.
2 dolgot ehhez, 9 éves kora óta vezet, van saját autója is, amivel versenyzik rendszeresen, a másik, az én autóm nitro nélkül kezes bárány, az egy 8-as autó, 10 teteje csigatempó, nem tud kitörni.
Tudom, ez sokaknak ûridõ, de ez egy komoly autónak csak sétakocsi.
A sajátjával driftelt már rendesen többször is, mindig megfogta.
Nyugodt, és megfontolt, és ügyes gyerek, büszke vagyok rá.
Az, hogy mi történt a kis Novával láthattad a videón, egyszerû vezetési hiba volt, nem megfogta, hanem elbaszta kicsit, aztán még jobban. Ennyi.
Ezt a LOL-t nem értem, de mindegy is.
Ha érdekelne téged a drag, nem csak a billentyûk elõtt, tudhatnád, hogy nekem a vesszõparipám a biztonság.
A Te érzésed szerint az az autó, ami kívülrõl is egy hányás, milyen a kaszni alatt?
Pont ezt rinyálom mindig okoska, hogy arra is kell gondolni, aki a gyerekével a kordon mellett áll!
Az, hogy az én autómban van pár dolog az én pénzem, fontos, hogy mindig maximális mûszaki állapotban legyen, ne essen szét a gumimelegítéskor, rajtban, vagy futam közben. Neked sincs fogalmad, meg másnak sem sok, hogy fegyver egy ilyen versenyautó a kezedben, és ha szar az egész technika, akkor pláne felelõtlenség vele emberek közé menni. Az, ami napi szinten szétesik, szar, azt hiszem ez nem vita tárgya.
Ezt magyarázom, persze neked hiába, mert Te mindig megtalálsz az okoskodásoddal, hogy ez nem egy játszótér már hülye gyerekeknek, hogy na kimegyek, és kipróbálom sikerült-e az autómat összerakni egy futamra.
Sajnos én láttam már baleseteket, és hidd el van fogalmam a dolgokról, ellentétben Veled, aki egy MEGA LOL itt!!
Jovore erositeni kell a gepatvetelt. Fel kell vallalni valakinek, hogy ez mar nem jatek, sok a szedett vedett auto, otletszeruen osszerakva. Kellemetlen elkuldeni barkit is, de ez mar nem a vicc kategoria.
Szeretném megköszönni minden versenyzõnek, és nézõnek a remek versenyt!
Úgy érzem sikerült kezelni a rengeteg nevezõt, és a 33 döntõ kategóriát. Sikerült épp sötétedésre befejezni az utolsó futamot is!
A pálya tapadásának javulását mindenki érezhette. Sikerült az eddigi kasznis pályacsúcsot 9,8-at, amit még 2005-ben Shenk futott a Jeepel javítani 9,2-re.
Gratulálok mindenkinek, és még egyszer köszönöm, hogy megtiszteltetek bennünket!
Holnap, vasárnap Rábaring OB!
Pálya kész, ragacs tapad, de kemény gumival ne próbálkozzon senki természetesen!
Pár jó tanács:
- felvezetõ út elhanyagolt, erõsen behajolnak gazok, bokrok, lassan és figyelmesen, szembe is jöhetnek! Fent egésznél nagyobb gödrök vannak az út végén!
Bejárat után jobbra, majd balra kell fordulni, ez levezet al alsó útra, onnan lehet lehajtani a depo felé.
Gépátvétel lent a pálya mellett, nevezés szintén.
OB versenyzõk kategória száma pirossal lesz jelezve!
Ha valaki mindkettõ kupán nevez, mindig az erõsebb szabályok a mérvadóak, tehát nincs olyan, hogy akkor teszek fel slikket, és csak a westdragrace kupán megyek egy idõmérõt, ezt nem tudjuk elfogadni.
A döntõkre mindenki jelenjen meg, illetve jelezze, ha nem jön, így nem kell várni rá feleslegesen!
Visszatérõn tartsuk be a 30km/ órát, van pár ugrató az aszfalton!
Az OB-s depo korlátozott, tehát aki 2 kor jön, tuti nem fér oda.
Nevezés 15 óráig!
Bármi kérdés esetén keressetek!
Idõjárás tökéletes lesz, 24 fok, szélcsend, napsütés!
Jó szórakozást, és sok sikert mindenkinek!
Köszönöm, hogy megtiszteltek bennünket!
Várunk mindenkit!
Belépõ 1800.-Ft / fõ.
Nevezés 2000.- Ft
OB-n 2012.-ben pontot szerzett versenyzõnek nevezés 2 Ft, azaz grátisz!
Westdragrace kupán 09.09. nevezett versenyzõknek nevezés szintén grátisz!
OB-n a biztosítás kategória szerint fizetendõ szokás szerint!
FIGYELEM!
Nagyon sok nevezõ várható ( utolsó versenyen is 300 körül volt )
Külön motoros depó fent a büfé vonalban, motoros gépátvétel szintén fent!
Autós OB depó közvetlenül a rajt mögött két oldalon!
Visszatérõn van több úthiba, feltétlen szükséges a 30km/h óra sebesség betartása!
Beérkezés a visszatérõ mellett, nevezés szintén itt. Autós gépátvétel a nevezés elõtt.
Távozás kizárólag a hátsó kijáratnál, a nézõi parkoló feletti úton!
A depózási és közlekedési szabályokat megsértõ versenyzõvel szemben eljárunk, az aznapi versenyeredményét töröljük!
08.00 kapunyitás
09.00 Motoros edzés
09.30 Autós edzés
10.00 Motoros edzés
10.30 Autós edzés
11.00 Autós OB edzés
11.30 Motoros edzés
12.15 Autós edzés
13.00 Motoros edzés
13.30 Autós OB edzés
14.00 MOTOROS DÖNTÕ
14.30 Autós edzés
15.30 AUTÓS OB edzés
16.00 Autós edzés
16.30 OB Profi döntõ, közben Westdragrace elõdöntõ
17.30 OB Street döntõ közben Westdragrace döntõk
Való igaz.
A profi kategóriákkal nincs gond.
A Street kategóriákra fogunk figyelni, Robi lesz a gépátvevõ, a rajnál pedig külön rajtszám szerint fokozottan figyelünk.
Itt kel elmondanom, teszt kategória nem lesz.
Mindenki belefér valamelyik westdragrace-s kategóriába, ha akar, és még döntõzhet is!
Tehát OB, a szokásos OB kategóriákkal, külön idõben kizárólag OB futamok.
Westdragrace kupa kategóriák természetesen maradnak.
Mindenki tetszés szerint nevezhet ide- oda, vagy mindkettõre.
Gépátvétel OB - Robi - hasonló szigorral és elvárásokkal, mint máshol.
Westdragrace kupa gépátvétel szokás szerint Zsoltival.
Idõtervet hamarosan feltesszük.
Külön depo lesz az OB versenyzõknek, természetesen korlátozott számban, érkezési sorrendben.
Mérés Dragracing Kft.
MNASZ sportbírók és megfigyelõk.
Pálytest:
800 méterig letakarítva az idén mindig.
150 méterig ugyanazzal a szerrel és géppel kezelve, mint KKL-án, innen is köszönet érte Kohári Zolinak!
Tapasztalat: eddigi legjobb 60 lábam 1,9s, kezelés után 1,5s. 1-2 tizeddel gyengébb, mint Lacházán.
Belépõ 1800.-Ft/fõ
Nevezés OB-ra díjtalan, aki eddig 2012-ben futott már OB-n.
Nevezés egyéb esetben, illetve Westdragrace kupára 2000.-Ft.
Kérek mindenkit, a szabályzatban foglaltak betartására, sisak, csõ, overáll stb.
A helyszínen, vagy elõtte mindenkinek szívesen adok bármilyen segítséget, mint mindig.
Minden problémát orvoslunk!
Nagyon ügyes a Mexx, szinte mindent maga csinált, üvegszáltól a hegesztésen át a fényezésig. Irigylem is a türelmét és a kitartását.
Megérdemelten nyert, hazavágta a motort, de tolta neki végig.
Ami külön jó dolog,hogy stabil és irányítható az autója, amit valljuk be sokan nem hittünk, de bebizonyította.
Ezt a lámpás történetet Kunmadáron én kezdtem most, de kicsit kisiklott.
Szóval, semmi bajom a startmarsallal, kezében a döntés, ha az egyik bestagelt, a másik oldalon pre-stage már nem világít, joga van indítani, FIA szabálykönyv egyértelmû.
Én egyszerûen nem láttam csak a felsõ lámpasort mindkétszer a bal oldalon, csak a pre-stage látszott.
Nálunk már nem lehet nagyon összejátszani a startmarsallal, a gomb lenyomásától véletlen szerûen jön le a lámpa 0,5-1,5 másodpercen belül. Volt rossz tapasztalat, ezért kértük a módosítást.
Igen, sajna lassan a 4-es tábla is sok a profi kategóriákban.
Én könnyíteni nem akarok, nekem ez az autó így jó, így tetszik, meg semmi értelme, akkor inkább vennék egy Promod kasznit, ott nagyobb a kerék is, abban van potenciál, mint a Zoliéban.
Már majdnem kész a nagyobb motor, majd azzal lejjebb megyünk, picit.
Az a baj, hogy a következõ lépcsõ már horror költség és munka versenyenként, amit nem tudok bevállalni.
Hangsúlyozom, nekem külön öröm, ha végre van verseny, mentem már egyedül eleget.
Kunmadaras! Jó kis verseny volt, a hõség ellenére kitett magáért mindenki!
Gratulálok Erdõs Csabinak a 7-es idõhöz, fel van adva a lecke mindenkinek, vagy könnyítünk 500 kilót, vagy növelünk 500 lovat, hogy utolérjük!
Kohári Zoli is kinyomta a Camaro szemét,szép idõket futott.
Kis Nova, alias Fenstermen is belement a kilencbe, órákig szereltük a nitrót, de megérte, volt egy 9,9, aztán a döntõben 9,6 Fapuma ellen.
Részemrõl a jó dolog a 9,90 szívóban, ami 5 tizeddel jobb, mint a másik motorral.
A nitrómat szereltük egész nap, nem volt olyan alkatrész, amit nem cseréltem, mégis folyamatos szopóág volt. Sikerült egy féltiszta futamot menni 8,6-al, de félpályától már nem akart menni a nitró rendesen ekkor sem.
Nagyot hibáztam napközben, mindig a jobb pályán mentem, nem próbáltam a balt.
A döntõben Kohári Zoli ellen mentem, nem indult be az autó, tesók 10 percig küszködtek, mire végre be tudták bikázni. Áh, nem voltam ideges.....
Gumimelegítés, aztán gurulás a rajtba. Lámpát meg nem látni, csak a pre stage látszik, mire észbe kaptam, már nem is világított. Most mifasz van? vonal nincs felfestve, fogalmam sem volt, hol állok. gurultam picit elõre, semmi, aztán hátra, közben Zoli már elindult, az én lámpasorom kitudja mit mutatott. Na mindegy.
Utána Erdõs Csabival lebeszéltük, megyünk egyet egymás ellen, mondtam a Csabinak álljon nyugodtan a jobbra, kíváncsi voltam, hogy az elõbb voltam balfasz, vagy most se látni semmit. Kihajolva jobbra, ami nálam nagyon nehéz, csövek, ventilátor stb útban, be tudtam stegelni, viszont a jobb lámpasoron láttam csak a sárgát.
A bal pálya minõségérõl ne beszéljünk, Peti is csúszkált a Caprice-szel, Gigford is amiatt tört tengelyt, mert elment a tapadás egyik oldalon.
Eddig sokkal jobb volt a minõség Kunmadáron, bár lehet a 3. napon volt már csak viseletes a baloldal.
Ott állt a sok angol a rajtban, nem hiszem el, hogy Santa Podban ott a lámpa, és olyan magasságban, senki sem látná a bal oldalról, pedig ott vannak magas scoopok.
Volt minden aznap, kitiltás, óvás. Kicsit egyértelmûsíteni kellene a szabályrendszert a viták elkerülése érdekében. Engem nem zavar, ha egy kaszni nélküli, 500 kilóval könnyebb csõvázas autó megver, örülök, hogy egyáltalán van verseny. Nem lehet mindenkinek külön kategória. Én kifejezetten szeretek más, hasonló idõket futó autó ellen menni, ha kikapok, ez van, de meccseltünk egyet, és iszonyat jó érzés! Ezért sajnálom a Zolival is a döntõt, nem az eredmény miatt, az úgy is tudott volt elõre.
Ezen a pályán a motorosokra vannak ráhangolódva, nincs képben autós dolgokban érthetõ okokból a csapat.
Azért egy OB-nél alap dolog lenne persze, hogy legalább a karácsonyfát látni lehessen, legközelebb viszek periszkópot. Érdekes módon a Hernyóék mértek nálunk évekig, és nem volt gond. Itt a lehasalt, lehajtott fejû motorosoknak volt szemmagasságban a lámpa, az Õ hétvégéjük volt, megértem ezt is.
Jól éreztük magunkat, tanulságos és eredményes nap volt.
Soká lesz a következõ Kunmadár, de már most várjuk!
Mintha ezek mérföldes versenyen mennének "gigalol" százmisis autókkal, gondolom nem egy leharcolt slikkel, itt egy abroncs áráért kapna két hazai "versenyautót".
Nem akarok én okoskodni ezen, nem egyformán látjuk a dolgokat.
Az utcai autómmal én is merek 200 felett menni esõben.
Összkerekes, utcai gumis autónak nem lehet gond az esõ.
Itt pont nem errõl volt szó, de mindegy is.
Nem bántás, és lekezelésként mondanám, de olvasd el azok posztjait, akinek egy számjegy van az avatarja alatt. Nekik van fogalmuk a tapadásról.
Én csak annyit tennék hozzá, saját tapasztalatból, hogy a 15 éves fiamat engedtem menni esõben az autójával, utcai, és 170 lovas, jó gumikkal, kicsit driftelt, de tudta kezelni, magyarul egy utcai autóval gyerekjáték.
Nem itt kellene erõsködnöm a fizikáról, meg a vízre felfutásról.
Ha vinnélek egy kilenc alját az autómmal, kicsit változna a világképed a témában, de nem teszem, mindkettõnknek így a jobb.
Most akkor az a baj, hogy meghallgattunk benneteket, vagy az, hogy miért hallgattunk meg benneteket?
Ekkora vihar azért nincs a biliben.
Egyszerû:
Döntõk kezdetén szemerkélt az esõ, majd fokozatosan rákezdett zuhogni, Én az A1 lemente után mondtam állj, egy barom aki ilyenkor megy slikkel. Jött mindenki, persze kinek szájíze szerint, menjünk, ne menjünk, közben lefutottátok az A2 két futamát, ezután álltam oda, hogy vége, nem érdekel kinek van esõgumija, kinek nincs.
Elmondtam, a nyert futamok érvényesek, a többi a kvalifikáció alapján.
Az A2 tekintetében, Te mentél az elsõ helyért egy By-t, a többiek a 2.-3 helyért. Bonyolult?
A Tibit sikerült jól megkevernetek, ezért tévedett a kiosztásnál, de javította is.
Egyet jó tudni, a versenyszervezõ dönt, és vállalja is a döntését.
Azért, mert kikérjük közben a versenyzõk véleményét, én kérek elnézést, sajnos nincs tapasztalatom se motorokkal, se Hondákkal kapcsolatban, ezért érdeklõdöm.
Én elõ sem vettem vasárnap az autót, eszembe sem jutott.
Egy dologban egyeztünk meg a Tibivel, ha esik is, nem fújjuk le, aki akar az megy, kivéve a döntõket, mert akkor hamar elborul az elme, és csak a gyõzelem lebeg szem elõtt, a többi nem számít.
Tehát A1 döntõk alatt nem zuhogott, szögezzük le.
Azt külön ne nagyon feszegessük, hogy nemzetközileg mi a helyzet, kb egy magyar autó sem mehetne ( beleértve a Novámat is ), itt lazábbak a szabályok, ezért is lehet kis költségvetésbõl versenyezni. Ha lesz pénz a sportban, minden ponthoz és vesszõhöz ragaszkodunk a FIA szabálykönyvbõl, és a gépátvételnél a versenyzõnek fel kell mondani a kért részeket szó szerint ))
Összességében örülök, hogy több mint 120 versenyzõ volt, és a szar idõ ellenére voltak jó futamok.
Az eredményeket még ma felteszem, a pontversenyt kb csütörtökön.
Hát miért nem mondtad, hogy barmok, most 3 centi víz van a pályán, ömlik az esõ, de 2 óra, és kisüt a nap? Hallgattunk volna rád
Mindenki szarrá ázott, mire kellett volna várni?
Utólag ne osszuk már az észt.
Ha tudod vasárnap a lottószámokat, akkor mi van?
Ha odavágta volna valaki slikkel a vízen az autóját a korlátnak, most itt sírna, és jogosan, mert a rendezõ felelõssége a biztonságos pálya biztosítása.
Természetesen a döntõ közepén lett lefújva minden, amit addig bárki is elért, érvényes.