timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Forum - Hazai gyorsulási versenyzés



 

Total 23 entries
1  

This is a filtered view
show all posts
reply history 2014.09.24. 19:33:15 (75361
User profile
10.06 @ 229
Ha szabad egy kicsit összefoglalni ...
Az alapprobléma az - évek óta - hogy kevés a versenyzõ, kevés a nézõ. Ennek legalábbis egy oka az, hogy csökken a street versenyzõk száma. Talán amiatt is, hogy túl lazák lettek a street szabályok, ez ugyan azért történt, hogy minél több autó beleférjen, de ez egy másik történet. Szóval a sok mindent engedõ szabályok miatt sok versenyzõ azzal szembesült, hogy a kicsit reszelt, vagy akár gyári utcai autójával X-szárnyúak, és Batmobilok ellen kell mennie. Ettõl egy kicsit megfogyatkozott a létszám. A street élmezõnye pedig arra ébredt rá, hogy ugyan nagyon megy a foci, de akkora lett a különbség a street és a profi között, hogy az eltérõ szabályok miatt nagyon nehéz felváltani profiba, legalábbis úgy, hogy ott is élvezetes verseny legyen. Ennek következtében szinte megszûnt a profi kategóriák utánpótlása, ott is tapasztalható a mezõny fogyása.
Erre tûnt jó megoldásnak, hogy a street legyen valódi utcai kategória, a komolyabban faragott autóknak pedig legyen egy félprofi kategória, ahol egyrészt már valamennyi "költõi" szabadság van az autótuning verseskötetben, illetve ahol lehet olyan dolgokat, módszereket, eszközöket használni, ami a profi kategóriák felé mutat, hátha így könnyebb lesz profiba váltani.
Úgyhogy streetben nincs utólagos turbósítás, motor átépítés, nagyzene.
A félprofiban pedig jöhetnek a strokerek, a v8-as 316-osok, az 1,9-es Hondák, a 2,5-ös turbós Audik, Corsák Calibra motorral, kis Peugeot MI16-al, elég körbenézni a hasznaltauto.hu-n, az átlag márkahû rendes autóbuziknál egy felé forognak a kerekek. Ja, és persze, ezek az autók azt a gumit is röhögve forgatják már el, amelyek nemcsak kilógnak a sárvédõ alól, de már a járdáig nyúlnak. Itt viszont fel lehet tenni DOT-os, E-s slicket, ami az erõs autóknál igencsak érezhetõ javulást fog jelenteni. Persze elõször majd pár féltengelytörést, újra kell gondolni hajtást, futómûvet, rajtot, de ilyen ez a popszakma. Azt hallottam :-)
Szóval ennek szellemében tart most ott a dolog, hogy ha kiszedünk olyan autókat, melyek szinte kategóriákat határoztak meg, akkor egy picit másképp kellene meghatározni kategóriákat. Ez szinte mindig azzal jár, hogy van egy csomó autó, ami a jelenlegi pozícióhoz képest esetleg rosszul jár. Ez egyáltalán nem cél, de sajnos minden változtatás ezzel jár, de ha valaki kikáromkodja, fészbukolja magát, észre kell vennie, hogy az egyszerûsítés felé megyünk. Az, hogy ilyen sok kategória volt eddig, ugyanúgy nem oldotta meg azt, hogy vannak autók, melyek valamiért sokkal gyorsabbak ebben a sportban, mint a hozzájuk hasonló összes többi autó. Persze lehetne annyi kategória, ahány autó. Nem lenne verseny, nem lenne motiváció ... szerintetek ?
Az utóbbi 5-10 év pedig megmutatta, hogy 402 méteren kis odafigyeléssel, optimalizálással fogy a hajtás jelentõsége. Hátsókerekes autók rajtolnak le hasonlóan erõs összkerekeseket, elsõ kerekesek hozzák be a rajtnál jelentkezõ hátrányukat a pálya második felén. Olyan gumik, ismeretek, módszerek vannak - és nem csak profiban - melyeket egyre többen használnak, használja hát mindenki, hogy még érdekesebb, még élvezetesebb legyen a verseny. És ez lehet talán az egész lényege, hiszen mind a versenyzõ, mind a nézõ ugyanazt akarja - élvezni a versenyt.
És akkor végül, de nem utolsó sorban a jelenlegi kategória elképzelések. Még egyszer, nem a kilógó autókat keressük, ha be lehet õket jobban sorolni, hajrá, a nagy tömegre keresünk szabályt.
AS1 : csak szívó benzinesek, 0-1600 ccm, DOHC 0-1550 ccm
Kis, könnyû autók, jellemzõen elsõkerékhajtás, vélhetõ japán fölény
AS2 : szívó benzinesek 1601-2400 ccm, DOHC 1551-2400 ccm, turbósok 0-1200 ccm
VTEC kategória, de nagyobb benzinesek, és kis, könnyû turbósok ellen
AS3 : szívó benzinesek 2401-4000 ccm, turbósok 1201-1500 ccm
Nagy szívók, fütyülõs Fiatok
AS4 : szívó benzinesek 4000 ccm felett, turbósok 1501 ccm felett
Halálkategória, egy turbó mind felett, Audi, DSM
AS5 : dízelek
Jelenleg 1,9TDI nyomulás, igazából nem is várható változás, a nagyobbak annyival nehezebbek
SP1 : szívó benzinesek 0-2000 ccm
Kis Opelek, BMW-k nagy tesó motorjával
SP2 : szívó benzinesek 2000 ccm felett, turbósok 0-1600 ccm
V8-ak a kiscsigák ellen
SP3 : turbósok 1601-3000 ccm
Csigaverseny, "Utólag bármit meg lehet fújni" jeligével
SP4 : turbósok 3000 ccm felett
?
SP5 : dízelek
1,9TDI a konszern legkisebb autóiba
Most így hirtelen : AS3 lehet, hogy mehetne turbósoknál 1800 ccm-ig, AS4 e felett. SP2-SP3 határ szintén 1800 ccm, SP3-SP4 határ lehetne 2250 ccm, strokerek menjenek SP4-ben, turbósított BMW-k ellen. 
Re: oioio-1 (75359)
reply history 2013.10.09. 21:23:54 (74857
User profile
10.06 @ 229
Nem mondom, na ... de én elmebeteg vagyok, mint itt az osztályról talán mások is :-) 
Re: wolf (74855)
reply history 2013.10.09. 20:51:07 (74848
User profile
10.06 @ 229
A tisztán idõalapú kategóriák talán szorosabb döntõket hoznának, de a fejlesztési igényt is minimalizálnák, megszüntetnék. Így viszont a kevésbé jó/épített autók nem tudják tartani a lépést a jó/jobban épített autókkal.
Az, hogy egy-egy kategóriában vagy egy-egy nagyon jó autó, és a többiek miattuk nem tudnak nyerni, ne legyen már azért indok.
Viszont a jelenlegi kategóriák szabályzását ki lehetne egészíteni, hogy a komolyabb technikák számára is legyen kihívás, legyen minden kategóriában alsó idõhatár, aki annál jobbat fut, kerüljön át feljebb, streetbõl a hasonló profi kategóriába, esetleg könnyített mûszaki elõírásokkal. Így egyrészt erõsödhet a verseny streetben, illetve több autó lesz profiban, nyilván ott elsõsorban P1,2,3,4-be kerülnének át a nagyon jó streetesek.
Ez versenyzõi oldalról.
Aztán, hogy mi kell a nézõknek ? Fogalmam sincs :-)
Na jó, talán, hogy többet, jobban lássanak, halljanak, a pálya végére egy kamera tényleg nem rossz ötlet egy kivetítõvel, mármint a kivetítõ elõre. 
Re: Fapuma8 (74845)
reply history 2012.11.08. 15:32:25 (73795
User profile
10.06 @ 229
Kinek NEM Darth Vader jut eszébe a sisakról ? :-) 
Re: oioio-1 (73793)
reply history 2011.08.26. 20:15:01 (71798
User profile
10.06 @ 229
:-(
R.I.P. 
Re: szabyk RST (71790)
reply history 2011.05.20. 14:01:03 (70915
User profile
10.06 @ 229
Köszi Vezetõség Smile
Nem jöttél Soltvadkertre paintballra, pedig készítettem élest lõszert Smile  
Re: Atommanó (70914)
reply history 2011.05.15. 14:45:14 (70875
User profile
10.06 @ 229
Köszi !
Mostanában már csak mocival ? :-) 
Re: RT_ (70861)
reply history 2011.05.15. 14:23:25 (70866
User profile
10.06 @ 229
Köszi ! :-)
Azért most már neked is szépen megy. 
Re: Bruni (70860)
reply history 2011.05.06. 17:57:52 (70780
User profile
10.06 @ 229
Pedig az már elég fájdalmas, amikor már látszik :-) 
Re: ave (70779)
reply history 2011.05.03. 19:13:37 (70749
User profile
10.06 @ 229
Gondolom 1000-es helyett ... pedig az van felesleges :-) 
Re: RT_ (70745)
reply history 2011.03.19. 16:00:20 (70280
User profile
10.06 @ 229
Na vajon ? :-)
Amúgy tényleg érdekes kérdés, elméletileg az összkerekeseken kívül az utcai amcsi vasak is itt lesznek - nitróval. 
Re: Atommanó (70276)
reply history 2011.02.21. 13:30:27 (70096
User profile
10.06 @ 229
Szívesen !

Legalább valami már elkelt :-)
Most nézem, a felni a gyári Ronal átfújva ? Mert nekem is tetszik a fehér sokküllõs, csak ritka :-( 
Re: Audi quattro (70093)
reply 2010.12.24. 18:01:15 (69670
User profile
10.06 @ 229
Boldog karácsonyt mindenkinek ! 
reply history 2010.10.17. 20:37:31 (68550
User profile
10.06 @ 229
Alul, ahol most csak a 9999-nek van egy ideje. Csak érvényes kvalifikáció után kerülnek fel az idõk. Nincs még egy késõbbi ?
Na, kimentem megnézni egyet, elméletileg a T1 a kategória, utána az idõk alatta mindkét versenyzõnek, az elsõ két legjobb idõ, illetve a versenyzõ legjobb ideje és hogy azzal hányadik a kategóriában. 
Re: NISSAN (68544)
reply history 2010.10.17. 20:15:55 (68540
User profile
10.06 @ 229
Talán rajta van a timeslipen, alul, hogy az adott kategóriában a te legjobb idõddel hányadik vagy :-) 
Re: NISSAN (68533)
reply history 2010.10.16. 20:47:02 (68484
User profile
10.06 @ 229
Pl. kirakóverseny egy sötét szobában bekötött szemmel, hátrakötött kézzel ? Tongue stick out  
Re: Fapuma8 (68482)
reply history 2010.09.26. 15:47:54 (67181
User profile
10.06 @ 229
Helló !

Ha lehet, én is mennék, 11.15 nekem jó.
Audi 90 2.3 20VTQ

Robi 
Re: Attila S2 (67171)
reply history 2010.07.22. 11:51:25 (64232
User profile
10.06 @ 229
Köszi !
Utcán kisebb nyomás, szegényebb keverék, de bõven sok általában így is.
A programok között egy kapcsolóval váltok, menet közben is akár, bármikor, két teljesen külön tábla, illetve a turbónyomást külön szabályozni kellett. Lefelé :-) 
Re: Crybaby (64228)
reply history 2010.07.20. 21:56:15 (64171
User profile
10.06 @ 229
Köszi !
Hajtásra vigyázok :-) 
Re: Fapuma8 (64162)
reply history 2010.07.20. 12:07:41 (64161
User profile
10.06 @ 229
Ok, jogos. Mentségemre szóljon, én csak azt tudom, melyik pedált kell az aszfalt közelébe nyomni. Az se mindig sikerül :-) 
Re: pnanassy (64158)
reply history 2010.07.20. 11:42:40 (64153
User profile
10.06 @ 229
Tulajdonképpen annak köszönhet? a javulás, hogy felrobbant a turbó :-)
Etanolra átálláskor valószín?leg anyaghiba miatt elgörbült a tengely, teljes KO. Mivel már régebben gondolkodtam rajta, most rákerült a 3071. Mondjuk én kés?bbre számoltam a K26/27 kinyiffanását :-)
Úgyhogy valamennyit most hozott az etanol talán, a csiga többet, nagyon örülök az eredménynek, pláne, hogy van még benne, most kicsi lett az AC az etanol miatt, ott b?vítünk, így 1,7-el lett csak fújva, 2-ig azért felmegyünk :-). Meg most nem volt ALS, meg rajtprogi, csak odafeléúton lett gyorsba felprogizva. Meg most kicsit melege volt, eddig nem volt ilyen gond, nem tudom mennyire írható ez a nagyobb anyagmennyiség, illetve mennyire az id?járás számlájára.
Az autó most :
2309 ccm, kovi dugók, er?sített hajtókar, ezres injektorok, 044 AC, GT 3071, rendes leöml?, cooler, olajlecsapató, VEMS, 6-os váltó, gyári féltengelyek, difi, Toyo R888 205/55R16, etanol. A programból most csak a versenyprogi alapja lett kész, részterhelések, ALS, rajt hiányzik, illetve van egy kapcsolható utcai programom, abból az etanolos még nem készült el. 
Re: Crybaby (64135)
reply history 2010.07.19. 17:36:37 (64130
User profile
10.06 @ 229
Fekete :-) 
Re: Crybaby (64129)
reply history 2010.06.22. 20:43:49 (63424
User profile
10.06 @ 229
Mondjuk az tényleg kérdés, hogy vasárnap nem lehet már nevezni ? Tehát ha valaki döntõzni akar, szombaton is mennie kell, meg vasárnap is ? Ahhoz tényleg messze van :-( 
Re: Master3v (63421)

Total 23 entries
1  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!