Legalább volt egy látványos piros LADA 2104, s noha Sinka Zsolti fehér kombija is brutál hangot produkált jónéhány évvel elezelõtt a fekvõ 45-ös weberekkel, ez a piros kombi rátett még vagy 2 lapáttal, hátamon a szõr felállt ahogy végigordította a 402m-t :-) idõben talán valami 14.2-t futott (1.9-es kb 170 lóerõvel)
Nagyon elterveztem h kimegyek KKL-ra tesztelni a 10hónap alvásból ébredõ volvo trezort. Sejtettem, hogy sokan lesznek hosszú várakozási idõvel, de nagyobb visszatartó ok volt a váltó 2-es fokozatának idõszakos létezése, ami esélytelenné tette 1 normális mért idõ teljesítését.
Tegnap esti teszteléseim nyomán az új erõre kapott rendszer ráadásul megette a váltó 3. szinkronját és szétszakította a 19éves motortartó gumibakokat is... jáááj de jó móka ez, tiszta vidámpark:-D
Azt gondolom, hogy aki komolyan a pohárra hajt, az áldozatokat hoz és végül célgépet készít. Én is így tettem, csak közben megvariálták a kategóriákat, ill. kihaltak mellõlem az ellenfelek így lényegében értelmetlenné vált a célgépem. Továbbá elkéstem úgy 5 évvel, na. A 2011-es idõimmel a 2006-os Bocimobil legnagyobb ellensége lehettem volna auto1600-ban
A szlovák hubicei 2009-es (utolsó) utcai versenyen a forgalmiban szerepelõ kW érték szerint állítottak fel 8 kat-ot, a favorittal az elsõ 5-öt megnyertem
Nem hiszem hogy mindenki azért menne gyorsulási versenyekre, hogy nyerjen a kicsit módosított autójával. Egy gyengébbnek is lehet hozzávaló ellenfele az idõmérõkön.
Mint versenyszervezõi oldal, a Te álláspontodat is megértem, nincs könnyû helyzeted. OK,válasszuk szét az utcait a profitól, de ennyi kat. értelmetlen, Pelyvinek igaza van.
9 street és 9 profi kategória... már 9 kategória is sok, nemhogy 18 (5-5 is elég lenne) szlovákiában is ezt majmolják. Azt gondolom, hogy az õsrégi ccm szerinti kat-ok ahol a turbo és nitro kat-ot emel is bõven elegendõ volt a versenyzõknek. Aki serlegre utazik az fejlesszen, invesztáljon a sikerért.
Számomra 1 nagyon emlékezetes verseny volt csak, amikor 2008-ban a skoda favorittal lábon elmentem a csehországi slusovicei versenyre és megnyertem az 1600as kategóriát 18 ellenféllel szemben. Murska Sobota is jó volt 2009-ben, fantasztikus hangulata volt az utcai versenynek és a rengeteg nézõnek. 9 kategória itt is és ott is elég volt, ahogy a mai napig sem variáltak rajta.
Én tavaly befejeztem már épp ideje volt. Az MB-vel csak csehországi versenyekre lett volna értelme kimenni, de néhány serlegért milliókat elbaszni értelmetlen lett volna.
azóta nem eresztett le egyik kerekem sem :-)
viszont küszködök egy olyan problémával, hogy hidegen berúgom,akkor az elsõ gázadásra nem akar felpörögni a motor, kelletlen szar.
olcsó trükköt alkalmaztam, hátha a vízhõfokjeladó a rossz, sorba vele egy kapcsolható ellenállás. mindenképp jobb lett, de ez nem megoldás (legalább egyértelmûvé volt hogy kevés naftát kap). kicseréltem a jeladót, új iridiumos gyertyáim vannak, maradt minden uaz.
hátha légtömegmérõ? kicseréltem újra, sz.rabb lett mint volt.
talán van még egy rejtett kifejezetten motor hõmérséklet jeladóm is és az bszakszik?
félmelegen, melegen minden ok.
május 12 KKL versenyre kigurulnék a volvoval street katba, de nincs meg a csomagtérajtó belsõ borításom.
street szabályzat így szól:
"Az autónak rendelkeznie kell gyári vagy optikai tuning részeként
módosított kárpitozással, szõnyegezéssel"
az autó full gyári, s ha csak ez az 1db elem hiányzik, még mehetek street kat.ban, vagy vasszigor van?
sziasztok!
péntek 13 nálunk szerencsés volt, megszületett Ádám, 58cm/4380g, baba-mama jól vannak. Azt még nem tudom, hogyan viszonyul majd az autókhoz, viszont Dávid fiam szinte csak azokkal játszik:-)
Ma elvittem méretni a Volvo 850 T5-t. Menet közben a klímakompresszor beállt, leégett. Mérésen sárgán izzott a tárcsa... szóval nem tudom mekkora lóerõ mennyiséget emésztett fel, de ez az eredény született a gyári 211lóhoz, 270nm-hez képest egy 400e felett futott motortól:
185le, 267nm
4200-nál ahol a visszaesés is van, ott már rendesen hányta a szikrát, mintha flexeltem volna.
A lambda érték 1-rõl szép egyenletesen 3200-6300 között 0.70-re dúsul. Ez normális?
A töltõnyomás talán rendben van.
Jövõhéten gyertya,olaj,összes szûrõ, bordásszíj csere,klímakompresszor felújítás.
Ja, találtam még az autóban egy SonyE bluetoothos kihangosítót, ez némileg kárpótol a kezdeti szopóágért.
sok km-t nem fogok beletenni, egyelõre csak rendbeszedem, a "csipp" és plusz nyomás" talán májusig beleköltözik, elõbb utóbb kiderül hány packó lakik benne :-)
versenyezni nem szeretnék vele, ez inkább Apa utcai meglepetésautója lesz.
Tegnap megérkezett az MB utódja egy 1994 végi ezüst Volvo 850 T-5 kombi ("Trezor" . 5 henger 2.0 turbó 211Le. Olaszból került ide, nem makulátlan, itt ott átfényezve, de egyben van. Motorikusan 200 ló biztos megvan, pedig kivillogtattuk és 403.000km van a motorjában. Kaptam hozzá még gyári alufelnis kerekeket, egy tartalék váltót, tartalék kormánymûvet, fûtés ventillátort, 1.5év mûszakit. 320-at megért:-)
úgy néz ki, hogy a jövõévi egyetlen fejlesztésre kezdek félretenni, de hogy összejöhessen ehhez mindent meg kell fognom, így idén már nem megyek sehova. Munkanélkülin vagyok per pill, de a család is bõvül
nem, nem egy másik autóval
Komoly ellenfélre találtál az osztrák versenyzõ személyében, így megéri.
Bálint a lada szamarával 3 századdal kvalifikált jobban mint én, izgultunk is rendesen az elõdöntõben, aztán elpattogtam, elváltottam, de a 12-es idõ csak összejött év végére, méghozzá géptetõvel
október 15-én a szlovákiaringen igyekszem majd megszorongatni a 265lovas turbós daihatsu-t
Az M1 vetített anno a 80-as évek végén egy filmet, ami egy nõi gyorsulási versenyzõrõl szólt, annyira emlékeztem csak, hogy sherley cha cha "moldáni"... talán itt fertõzõdtem meg
Végre megtaláltam: magyar címe: Nõ a volánnál [1983].
Jó volt a Hring, de tapadást nem sokan találtunk...
nekem az est fénypontja a Skoda Lada középdöntõ volt 8.5 8.4es idõkkel. Egész nap bénáztam, hol elpattogott a hátulja, keresztbe ment, hol nem vette a 3-at 8000 nél, de azért csak sikerült egy tiszta futamot is mennem 8.25@134-el. Grat Bálintnak, egész nap szépen fejlõdött a szamár.
Az 500 lovas merga 2 tizeddel lassabb volt a skodánál :-)
Újramértük az MB-t. 142Le@6800 161Nm@5500. Ha a 124Le-vel és 141Nm-rel tudott 13.04-et, akkor most már itt az ideje a 12-es idõnek :-) Mivel 100 fordulatonként megvan minden új és régi adat, könnyen ki lehet elemezni mi mit hoz. Pl a régi konfignál 7200-nál volt 115ló, most 140. Hringre kiviszem tesztelni.
a dragtimes.com kalkulátora a favoritom 2008-as eredményére 112 lovat dob, pedig 126-ot mértünk rajta. A 2009-es eredményre már 129 pacit mond, pedig keréken volt 132le 164nm a csepeli dyno szerint.
most a tavalyi ex rallycrossos leömlõ került fel, aminek szebb az ívelése, messzebb van a karbiktól és bandázsolt is. Amire még kíváncsi leszek, hogy mit mutat a keskenys. szondám mérés közben,érdemes lesz összevetni a külsõ mûszeres méréssel.
Kedden remélem kiderül mi mit hoz a konyhára, igyekszem minden cselt bevetni ;-)
Azért gondolom hogy pontosan mérnek Bkalászon, mert az utcai autómat is mértük és egybevág minden paraméter, még az érzet is stimmelt. Ott pl a lambda 1.00-ról 0.85-ig dúsult fokozatosan a telj.maxig.
Igazából a neten található kalkulátorok nekem 125-135...155le között szórnak. De pl sem a Bocimobilra, sem Tibibá MB-jére nem adnak értelmes számot. Mindegy, jövõhéten újramérem az "újragondolt" kipuff rendszerrel, ami nem a csendes fajta:-)
Ma voltam méretni az MB-t Budakalászon. 123Le@6500 141Nm@5500. Egy ilyen gyenge konfiggal hogy mentem én 13.0-ás idõket??? kénytelen voltam variálni, nagyobb elõgyula, kisebb üa fúvóka, kisebb venturi, végül 129Le és 149Nm-el jöttem el, 5000-tõl 0.8 alá zuhan a lambda 0.6-ig, majd maxfordulaton visszamászik 0.72-re. Ami érdekesség volt, hogy az iszonyat dús keverék a 160-as üa helyett 145-össel sem csökkent, pedig ez jelentõs szegényítés. Kipufogó rendszer lenne a gát (gázdugó)? Talán a leömlõ felõl beszívott meleg levegõ sem segített.
Egy karnyújtásnyira a 12-es idõ, már csak az a kérdés milyen hosszú az a kar.
Következõ versenyen megnézem jobb-e egy könnyített lendkerék a szériánál.
A barna bogár volt az, ha jól rémlik 175-ös célvonalit futott...200ló biztos benne van
ha csak 2 századdal is, de közelebb kerültem a 12-es idõhöz a 13.04-gyel, ezért már megérte, de azért is, hogy láttam olyan izomgépeket, amik ma annyit mentek mint én az elavult OHV motoros 42 éves csehszlovák taligával.
Sierra Cosworth 4x4
Audi S2 (F1Pisti utcaija)
Subaru Impreza Sti
Audi és BMW csodadieselek
Amerikai SRT jelzésû modellek
Az osztrák 2.3L-es karbis bogárnak gratula a 11,9-es idõhöz, amihez 1,56-os 60lábat húzott, amennyit Mexx is tudott a draggéppel. brutál.
Peti is szépen elemelgette a Polski elejét a földrõl, brutkó az is :-)
nem érdemes korán menni, mert a motorosok miatt órákra leáll a verseny.
a slovakiaringre 10.30-kor értem ki beálltam a sorba és 13.50-kor tudtam az elsõ futamomat menni.
Én már jártam ott 2x is, nekem a bécsi út - esztergom - nyitra - topolcsány - bánóc - trencsény volt az útvonal. 7:30-kor találkozunk az eurocenter után a bécsi úti elsõ benzinkúton, shell ha igaz. ha gondolod csatlakozz a "konvojhoz":-)
száguldozásra ne számíts.
tavaly az autó elsõ versenyén 15.35-el kezdtem, de még ott javítottam 14.22-re.
azóta +40köbcenti, -30kg, jobb gumi, nehezített lendkerék. Ennyi. Elértem a karburátoros rendszer határát. Az injektorosítás legalább fél milla és nem hozna sokat a konyhára. A mûanyag ajtók + oldalelemek, motortetõ legyártása esetleg fényezése is hasonló nagyságrend. Ezért már nem fejlesztek tovább, inkább elmegyek külföldi futamokra.
kkl-en olyan dolgokért szopattak a gépátvételen, ami 1,5 évig sehol nem volt gond.
a kis zselés akksimból a nyakamba ömölhet a sav, meg hogy a skoda motorsportos extra erõs 8 küllõs magnézium elsõ felnikbõl 2-3 helyen centis darabka van kitörve (20-30 éve)
jól látszik mennyire életveszélyes...
ettõl függetlenül jó volt a pálya, pörögtek a futamok, jó szájízzel jöttem el.
én szerencsére megfutottam az egyéni csúcsomat az 1550-es OHV motorral:
ragacs mellõl 1.858s 60láb, 8.314s@133.86km/h, 13.06s@162.74km/h
tehát már csak egy karnyújtásnyira a 12-es idõ :-)
Holnap lesz MNASZ OB és CEDC is.
1. ugyanazon nevezési és regisztrációs díjtételek vonatkoznak a kettõre?
2. overál és sisak is kötelezõ a CEDC-en?
3. mindkettõre lehet nevezni? ez plusz költség?
4. OB-tól független döntõje lesz?
Profiban kell mennem, de nem érdekel a pénzdíj, sem a pontverseny. Rám milyen díjtétel vonatkozik? Ha jól értelmeztem 3500 profi licenc, normál nevezés 2000, belépõ 2000, biztosítás 500. vagy napi licenc 1200?
köszi
Július 2. Kiskunlacháza "profi" kérdés:
- a jármûvem csak AP5 profi kategóriában mehetne, még ki is fizetném az egyszeri plusz költségeket.
- nincs overálom, nincs bukósisakom és nem is tervezem hogy beruházok ilyenekre.